קרן אלאלוף שרעבי. "הגיע שרשור שלא ציפינו לו"

מייסדת מאמאצחיק על הפוסט שהרעיד את הרשת: "נהייתי חולה מזה, כאמא לילדות נחרדתי"

פוסט תמים שעלה בקבוצת הפייסבוק ושאל נשים מי היה הראשון שלהן, הניב קרוב לתשעת אלפים תגובות, חלקן כללו סיפורי זוועה על כפייה מינית ואונס. "המון נשים שסיפרו על דברים שקרו להן גם לפני 40-30 שנה", אומרת מייסדת הקבוצה קרן אלאלוף־שרעבי, "הן קיבלו כוח אחת מהשנייה, כי הבינו שהן לא לבד"

פורסם:
מייסדת "מאמאצחיק", קרן אלאלוף־שרעבי, לא האמינה שפוסט תמים שעלה בקבוצה ירעיד את הרשת החברתית. "זה התחיל כפוסט מצחיק וקליל שכתבה אחת מבנות הקבוצה", היא משחזרת, "'יש שלושה דברים שאישה לא תשכח לעולם! מי היה הראשון שלה, איפה זה היה ומה המשקל הכי נמוך שהיא הייתה בו everrrr'. ואז הגיע שרשור שלא ציפינו לו. זה הכוח של קבוצה סגורה, חברות הקבוצה יודעות שהן יכולות להתבטא ולשתף ואף אחד לא יעשה מזה מטעמים. עברתי על התגובות והרגשתי שעולה לי החום, ממש נהייתי חולה מזה, כאמא לילדות פשוט נחרדתי".
אילו תגובות זעזעו אותך במיוחד?
"המון נשים שסיפרו על דברים שקרו להן גם לפני 40-30 שנה, וביניהם אונס קבוצתי בטיול של הצופים; מישהי שאח של חברה אנס אותה כשהיא ישנה בבית שלהם; אבא שאנס במשך שנים. לפוסט היו 17 אלף לייקים ו־8,600 תגובות. גם במושגים שלנו זה המון. נשים קיבלו כוח אחת מהשנייה כי הבינו שהן לא לבד. הרבה כתבו לי בפרטי תודה על הפוסט, והיו גם כאלה שביקשו להסיר אותו או להוסיף לו התרעת טריגר, כי זה קשוח מדי. אני מבינה את מי שקשה לה, אבל חשוב להשאיר את זה כמו שזה".
אגב קושי, אתן מסייעות לנשים שזקוקות לעזרה?
"מאז הקורונה יש לנו קובץ באתר מאמאצחיק של נשים שמציעות עזרה מקצועית - עורכות דין, עובדות סוציאליות ומטפלות רגשיות, ואני קוראת למי שקשה לה להיכנס ולהירשם".
"בין הסיפורים שהנשים סיפור היה אונס קבוצתי בטיול של הצופים; מישהי שאח של חברה אנס אותה כשהיא ישנה בבית שלהם; אבא שאנס במשך שנים"
איך נולד הרעיון להקים את הקבוצה?
"אני ובת דודתי רויטל טודרס, שהקימה איתי את הקבוצה, חולקות חוש הומור משפחתי מפותח. שתינו תמיד כתבנו תגובות ופוסטים מצחיקים ברשת, והרגשנו שאנחנו צריכות מקום ובמה. בהתחלה קראנו לקבוצה 'צחוק אימהי', אבל זה לא היה מוצלח, אז ביקשנו להציע שמות ומישהי הציעה את 'מאמאצחיק'. למרות שזו קבוצה עם ערך מוסף, חשוב שיהיה גם הומור".
מה הערך המוסף?
"זאת קבוצה תומכת. מדי פעם אנחנו מעלות שרשור שידוכים, היו לנו כבר עשר חתונות דרך הקבוצה. כשמישהי כתבה לי 'חבל שאת לא גרה לידי, היינו נפגשות לקפה', הבנתי שיש נשים שמחפשות חברות ועשינו שרשור חברות. יצאו מזה המון חברויות".
עוד בערוץ לאשה

מה שלא מצחיק אותך את לא מעלה?
"הרבה פעמים אני מאשרת דברים שלא מצחיקים אותי אישית. הסינון הוא לא רק על התוכן המצחיק וגם לא רק אני מאשרת, יש צוות שלם שבודק ומאשר, כי גם בזה יש חוקים. למשל, לא כל אחת יכולה להצטרף, צריך ותק של שנתיים בפייסבוק ו'דנה גבות' לא יכולה להיות בקבוצה, כי אצלנו אין שמות של עסקים".
כמה זמן את מקדישה לקבוצה?
"אי־אפשר לכמת את זה, זו עבודה של 24/7, אני יכולה לקום באחת בלילה לעשות פיפי ועל הדרך להתחבר, יש לנו 22 אלף חברות שגרות בחו"ל, באזורי זמן הפוכים".
מה המודל העסקי?
"כשראינו שהקבוצה שואבת את כל הזמן ואנחנו לא יכולות לעבוד בצורה רצינית, רויטל ואני פיתחנו אתר, עמוד אינסטגרם, עמוד עסקי וקהילות ווטסאפ, שבהם אנחנו עושות שת"פים וקמפיינים עם חברות מסחריות. "קהילת מאמאצחיק מונה 1.5 מיליון נשים וקבוצת הפייסבוק - 730 אלף, אבל אנחנו מקפידות שהיא תהיה נקייה מפרסומות".
מה סוד ההצלחה של הקבוצה?
"עקביות, שמירה על כללים, אהבה בסיסית למין הנשי והכי חשוב: להיות מצחיקה".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button