"מגיל אפס אני ואחותי ספגנו את מוסר העבודה המטורף של ההורים שלנו"

אמה גוטמן: "אמא אומרת שנולדתי בת 40. אני לא מרגישה נערה"

בגיל 18 אמה גוטמן קורן היא כבר דוגמנית, שחקנית, יוצרת תוכן ואורחת קבועה באירועים מתוקשרים. עכשיו היא מצטלמת במבחר מראות אופנתיים ומסבירה למה ההשוואות לאמא שלה, גלית גוטמן, מחמיאות לה

אורית מרלין־רוזנצוייג
פורסם:
צפו בווידאו
( כתבת וידאו: מלי זיידמן, צילום: אסף מגל, עריכה: חן מרקוביץ')
בשבועות האחרונים כולם מדברים על גלית גוטמן ועל ההתבטאות שלה נגד החרדים שעוררה מחלוקת. אבל אמה גוטמן קורן, בתה הצעירה, ממהרת להרגיע שעכשיו הכול בסדר ושהשקט חוזר אל הבית.
"אני יודעת שאמא שלי דיברה מתוך דאגה לעתיד שלי ולעתיד הדור שלי", היא אומרת. "אני גדלה בבית ליברלי שבו יש שוויון מוחלט בין גברים לנשים, ושוויון הוא ערך באופן כללי. זאת גם המדינה שאני רוצה להמשיך לחיות בה. אמא לוחמת למען שוויון זכויות לנשים כל חייה, לא רק במילים אלא גם במעשים וגם בתוכניות הטלוויזיה שלה, ואני מאמינה שהיא תמשיך בזה".
זו תקופה מרגשת בחייה של אמה גוטמן קורן, יפהפייה אדומת שיער, שחגגה במרץ האחרון את יום הולדתה ה־18 במסיבת הפתעה שארגנה לה אחותה הבכורה, שירה (23).
איך זה מרגיש, להיות בת 18?
"אמא שלי אומרת שנולדתי גרושה בת 40 (צוחקת). אני מתערבת בהכול, יודעת הכול, כל הזמן בסביבה של מבוגרים ועובדת מגיל צעיר. אני לא מרגישה נערה טיפוסית. זה גיל משמעותי בעיקר בגלל המעברים וסיום בית הספר. אני לומדת בבית ספר פרטי אקסטרני ומרחיבה גיאוגרפיה לחמש יחידות. בעוד שבוע וחצי תהיה לי הבגרות האחרונה, ואני קצת עצובה לסיים את התקופה הזו".
צה"ל קורא לך?
"כן. אני מקווה שיהיה לי שירות מעניין ומשמעותי שיתאים ליכולות שלי".
5 צפייה בגלריה
אמה גוטמן מצטלמת ל"לאשה"
אמה גוטמן מצטלמת ל"לאשה"
"מגיל אפס אני ואחותי ספגנו את מוסר העבודה המטורף של ההורים שלנו"
(צילום: מאיר כהן, סטיילינג: תום רוזיליו)

אמה היא בתם הצעירה מבין שתיים של צלם העיתונות זיו קורן ושל אשת התקשורת והדוגמנית גלית גוטמן. הוריה התגרשו לפני עשור, כשהייתה בת שמונה. בשנים האחרונות היא מככבת לצד אמה בצילומים מדי פעם, האחרון היה למותג הטיפוח רונית רפאל. "כשאומרים לי שאני דומה לאמא אני מוחמאת. להיות הבת שלה לא כבד עליי, אני פשוט לא יודעת מה זה להיות בת של מישהי אחרת. חוץ מזה, בבית היא לא 'גלית גוטמן', היא אמא שמסתובבת בשמלת פיג'מה".
5 צפייה בגלריה
שירה גוטמן, גלית גוטמן ואמה גוטמן
שירה גוטמן, גלית גוטמן ואמה גוטמן
עם אמא גלית גוטמן והאחות שירה
(צילום: רפי דלויה)

לאחותך יש עסק משלה לתכשיטים. את עובדת כמנהלת הסטודיו של המאפר גילי אלגבי, ושתיכן יחד יוצרות תוכן לאינסטגרם. מוסר העבודה הוא חלק מהחינוך שקיבלתן?
"אני גדלה בבית שהוא מאוד מחושב מבחינה כלכלית, ומגיל אפס אני ואחותי ספגנו את מוסר העבודה המטורף של ההורים שלנו. לשירה יש מותג של תכשיטים מהממים, סטודיו סי קולקשן, והיא עובדת מסביב לשעון והכי חרוצה בעולם. אני ואמא עוזרות לה בימים של עומס הזמנות או מכירה שמתקרבת. אני רואה אותה יושבת בבית ומשחילה הכול בעבודת יד לבד. הרצון שלה להצליח וההשקעה שלה 24/7 בעסק מעוררים השראה.
"אני כאמור עובדת כבר שנתיים כמנהלת הסטודיו של המאפר גילי אלגבי ומנהלת לו את היומן. למדתי המון על שירות לקוחות ועל צרכים של כלות שמגיעות אליו ליום הכי חשוב בחייהן, ואני לומדת להכיל שאלות ובקשות. זו לא עבודה שתואמת את הגיל שלי, ורוב הלקוחות לא יודעות שאני עונה להן בין שיעורים ובהפסקות של התיכון. קצת מאתגר להכניס את זה ללו"ז של תיכוניסטית, אבל גילי מתחשב והלימודים לא נפגעים".
על הדרך בטח גם למדת להתאפר באופן מקצועי.
"וואו, אני מאפרת הכי גרוע בעולם. אני יודעת לאפר רק את עצמי ומינימלי ביותר".
5 צפייה בגלריה
אמה גוטמן מצטלמת ל"לאשה"
אמה גוטמן מצטלמת ל"לאשה"
"אני גדלה בבית ליברלי שבו יש שוויון מוחלט בין גברים לנשים"
(צילום: מאיר כהן, סטיילינג: תום רוזיליו)
אמא סיפרה בריאיון שלמרות שיש לכן עוזרת, חשוב לה לחנך אתכן לסדר ולנקות, כי אלה כלים לחיים.
"אמא חינכה אותנו לעזור בבית, והסבירה שהעובדה שאני בת עשר לא אומרת שאני לא יכולה לפנות כלים מהמדיח. אנחנו יודעות להגדיל ראש ולהוריד את הכביסה מהחבל. בסוף כולנו רוצות שתהיה אווירה נעימה. כשאנחנו מארחות, כולן יחד בהכנות".
בשנה האחרונה אמה ושירה גוטמן קורן הפכו למותג. הן מגיעות ביחד לאירועים ולהשקות וכאמור, יוצרות תוכן לאינסטגרם - עבור רשת סופר־פארם וגם לרשת פקטורי 54.
להגיע לאירועים זה אומר גם שהמלתחה שלך זוכה בתגבור של מותגי־על שאת מקבלת במתנה.
"לא מזמן קיבלתי נעליים של לקוסט וקלווין קליין, אבל אני לא מוציאה כסף על מותגי יוקרה, כי אני עובדת בשביל המותרות שלי, ונראה לי שאני צעירה מדי בשביל זה. המלתחה שלי מותאמת לגילי. כשאני רוצה ללבוש מותגים רציניים אני לוקחת מאמא ומשירה. הארונות שלנו בבית פתוחים ומשותפים לשלושתנו. אמא פותחת בפנינו את הארון שלה תמיד ואנחנו רק צריכות לבקש רשות ולהחזיר בשלום".
5 צפייה בגלריה
אמה גוטמן מצטלמת ל"לאשה"
אמה גוטמן מצטלמת ל"לאשה"
מקווה שיהיה לי שירות מעניין ומשמעותי שיתאים ליכולות שלי"
(צילום: מאיר כהן, סטיילינג: תום רוזיליו)
תרצי להמשיך את המורשת ולהשתלב בדוגמנות?
"לא מספיק לי רק לעמוד מול מצלמה. אני אוהבת לבטא את עצמי. הצטלמתי בקיץ שעבר לשתי העונות החדשות של סדרת הנוער 'זיגי'. למדתי את הטקסטים ולקחתי שיעורי משחק. זה תחום שמעניין אותי לפתח".
בשלוש השנים האחרונות היא צמודה להדר, שמבוגר ממנה בשנתיים ומתגורר בשוהם. הם הכירו במחנה קיץ של בני נוער בארצות־הברית והפכו לזוג רק כשחזרו לארץ. "התחלנו לצאת בדיוק כשהתחילה הקורונה. לקח זמן עד שיכולנו להיפגש. אמא עבדה בחדשות והיה מלחיץ לפגוש אנשים מחשש להידבק ולפגוע לה בעבודה. בסגרים היינו עוברים מהבית שלי לשלו. יש לנו זוגיות ואנחנו חברים טובים של שירה ובן זוגה רום. היינו ארבעתנו בחו"ל יחד, וזה כיף".
את עובדת בשתי עבודות בו־זמנית, מנהלת זוגיות ועד עכשיו גם היה לך לו"ז של לימודים. זה לא לחוץ מדי? איך את מספיקה הכול?
"בגלל שאני לומדת בבית ספר פרטי, מבחינת עבודה וימי צילום התחשבו בי ובאו לקראתי. מבחינת הזוגיות, הדר יודע להכיל את הלו"ז העמוס, ואנחנו תמיד מוצאים זמן להיות ביחד".
את מרוויחה כסף מגיל צעיר. מה את עושה איתו?
"אני אוהבת ונהנית להוציא כסף שהרווחתי בעצמי, בעיקר על חוויות, חופשות או ארוחות ערב עם אנשים שאני אוהבת".
הריאיון המלא עם אמה גוטמן מתפרסם בגליון "לאשה, החדש, השבוע בדוכנים
5 צפייה בגלריה
אמה גוטמן על שער לאשה
אמה גוטמן על שער לאשה
אמה גוטמן על שער לאשה
(צילום: מאיר כהן, סטיילינג: תום רוזיליו)

איפור ושיער: גילי אלגבי, בגדים: מיס נורי, ברנדה, H&M, דיזל, ז'קמו ב"פקטורי 54", עגיל: לוני וינטג'
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button