עלמה כנפו. יש עוד הרבה דברים לתקן

"למה אומרים הבית של החיילים? יש גם בנות בצבא": הילדה ששינתה את הג'ינגל של גל"צ

תכירו את עלמה כנפו בת השבע. בזכותה שונה הג'ינגל הוותיק של גל"צ. מעכשיו התחנה היא לא רק "הבית של החיילים" אלא גם של החיילות, בגרסה עדכנית של הזמרת יעל זלינגר

פורסם:
מאזיני גלי צה"ל כבר התרגלו לג'ינגל "הבית של החיילים", שרץ כבר שנים בין השידורים השונים, אבל לאחרונה נפל דבר בתחנה הצבאית, ואחרי כל כך הרבה שנים היא הפכה להיות גם "הבית של החיילות", עם ג'ינגל חדש בביצועה של הזמרת יעל זלינגר.
מי שאחראית לשינוי המרענן והכה מתבקש, בעיקר על רקע גבורתן של החיילות במלחמה, היא ילדה בת שבע, עלמה כנפו ממושב כפר־חיים שבעמק חפר, שנסעה ערב אחד עם אביה יורם, איש צבא, שמעה את הג'ינגל הוותיק, התקוממה ושאלה "למה אומרים הבית של החיילים? יש גם בנות בצבא".
"חבל לי שבעולם הזה יותר שמים לב לבנים", מסבירה עלמה. "הרבה פעמים כשאנחנו נוסעים באוטו אני שומעת 'הבית של החיילים', אז פעם אחת ביקשתי מאבא שיעשו גם לחיילות. הוא כתב להם הודעה, אבל הם לא ענו, אז הוא הקליט אותי מבקשת מהם לעשות את זה ושלח להם שוב והם הסכימו".
מ"מ מפקד גלי צה"ל, דני זקן: "איך שקיבלתי את הפנייה החלטתי להרים מיד את הכפפה, אפילו שאלתי את עצמי 'איך לא חשבו על זה קודם?'. הזמריר יצא בתזמון מושלם בתקופת המלחמה, שרק הוכיחה את יכולותיהן וגבורתן של החיילות. לוחמות צה"ל ומשמר הגבול, התצפיתניות, קצינות המבצעים, הטנקיסטיות, חברות כיתות הכוננות, לוחמות השב"כ, השוטרות, נשות ומתנדבות מד"א וכל יתר הנשים בזירות השונות - תחנת גלי צה"ל היא הבית שלכן באהבה".
אמה של עלמה, אפרת מייקין־כנפו, היא מנהלת הרשות לשוויון חברתי של עיריית תל־אביב ויועצת ראש העירייה לקידום מעמד האישה, אבל היא מתעקשת שהיא לא הייתה מעורבת בפנייה לתחנת השידור. "כמובן שהיא חשופה לעבודה שלי ואנחנו מדברים על זה בבית, אבל זה בא ממנה, אני בכלל כבר לא שמה לב", היא אומרת. "אנחנו הרי כבר לא שמות לב כשמדברים אלינו בלשון זכר, למשל בווייז, אבל דרך העיניים התמימות שלה, עלמה הסתכלה על זה באופן נקי, ופשוט שמעה את מה שאומרים לה: זה הבית של החיילים ולא של החיילות. היא ילדה דעתנית וחכמה, שמאמינה בעצמה וביכולת שלה לשנות, בלי קשר אליי".
עלמה, איך נודע לך שהם קיבלו את הבקשה שלך?
"הם שלחו לאבא את הג'ינגל החדש והוא שלח לי אותו בווטסאפ. שמחתי מאוד שהצלחנו".
מה עוד צריך לתקן כדי שלא ישכחו את הבנות?
"יש עוד הרבה דברים לתקן, למשל בתמרורים בכביש וברמזורים להולכי רגל יש רק בנים, בכדורגל אין מספיק בנות והשמות של הרחובות כמעט כולם של בנים. גם בכנסת ובממשלה שלנו אין כל כך הרבה נשים, ואני חושבת שכשיש יותר נשים בממשלה, יש פחות אלימות".
מאיפה את יודעת את כל זה בגילך?
"הייתי הרבה זמן עם אמא בעבודה, את הכול היא לימדה אותי והבנתי שזה נכון".
מה את רוצה להיות כשתהיי גדולה?
"וטרינרית. אני אוהבת מאוד חיות, זה הדבר היחיד שאני אוהבת חוץ מהמשפחה שלי. יש לנו שתי כלבות ושני חתולים, אמא שלי נתנה לי כלבה ליום ההולדת ועוד אחת היא נתנה לכל הבית, ואת שני החתולים המשפחה שלי אימצה לפני שנולדתי".
ומה את רוצה לעשות בצבא?
"להיות טייסת קרב".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button