משפיעניות שעושות הבדל. מי-רן מנקס, גווינת פאלטרו, אשלי וקסמן בקשי

לא רק קוד קופון ולישון: משפיעניות הביוטי שעושות שינוי של ממש

נאום המשפיעניות הכעוס של דורין אטיאס הציף לא מעט דעות לכאן ולכאן. בביצה הטובענית של הרשתות החברתיות, חשוב לנו לסמן ארבע נשים מתחום הביוטי והוולנס שנותנות לנו ערך מוסף, ולא רק עוד קוד קופון

פורסם:

גווינת' פאלטרו

הבחירה של שלי גרוס


אנשים אוהבים לשנוא את גווינת'. אוקיי, כל אחד צריך תחביב, גם אם מעולם לא הצלחתי להתחבר לקו המחשבה הזה. נכון, היא מוכרת נרות יקרים בריח של הווגינה שלה, היא עורכת מדריכי קניות שכוללים מוצרים במחירים שישלחו את רובנו למחלקת התאוששות, והיא "מנותקת מהעם". סליחה, אבל זה מה שיפה בה. היא אותנטית, היא לא מתנצלת והכי חשוב: היא מנצלת את מעמדה כדי לחשוף את כולנו לדברים שאין לדעת מתי ואיך היינו נחשפים אליהם בלעדיה. נרמול השיח על גיל המעבר? גווינת' התחילה אותו. טיפול בקור כמשהו ששווה לכולנו לנסות? גווינת'. העדפת מוצרי קוסמטיקה נקייה? מיס פאלטרו. ויברטורים בפרונט כמוצר וולנס? אתן יודעות מי.
מעבר למוצרים ולהרגלים שגווינת' מנסה לגרום לנו לאמץ, בעמוד האינסטגרם שלה (עם 8.2 מיליון עוקבים) אנחנו נחשפות בין השורות לאדם האמיתי שהיא. שם מסתתרת ההשפעה החיובית המשמעותית ביותר שלה (כמו שיודע כל הורה): בדוגמה האישית. היחסים הטובים שלה עם אמא שלה ועם הילדים שלה; ההליכות היומיות עם בן הזוג שלה (הבמאי בראד פלצ'וק); הגירושים ה(כנראה) ידידותיים ביותר בעולם מכריס מרטין; והכי חשוב: ההבנה שעם כל העומס הכרוך בלהיות היא, גווינת' לא מפסיקה להשקיע בעולם הפנימי שלה. כל מה שהיא עושה, היא עושה כדי לשמח ולהעמיק את הקשר שלה עם עצמה. אנחנו העוקבות רק אורחות, ואם יש לנו שכל, נגיד תודה ונקווה לעוד הרבה מזה.

אוריאן ספיבק

הבחירה של אביב וינברגר


ספיבק הופכת את האינטרנט למקום טוב יותר בצורה אותנטית וחביבה בלי להצהיר יותר מדי הצהרות דרמטיות. היא משתפת בחיי היומיום שלה ובקשיים שאיתם היא מתמודדת כבחורה צעירה, טרנסית ומלאה. היא מתלבשת כפי שהיא רוצה ולא נכנעת לתכתיבים של מודל היופי, למרות התגובות שלפעמים קוראות לה להתלבש אחרת. היא לא מתביישת להראות את עצמה אוכלת ומעבירה את המסר שהיא עושה מה שבא לה ואוהבת את עצמה כפי שהיא. כששואלים אותה שאלות שעוסקות במגדר או שאלות מיושנות ולא רלוונטיות (כמו אם היא חתכה או לא את איבר המין), היא מסבירה בצורה נעימה והומוריסטית למה לא מתאים לשאול שאלות כאלה. היא משתפת תמונות שלה מלפני השינוי ומספרת עליו בצורה קלילה מתוך רצון לתת תקווה לאחרים. בנוסף, היא חושפת את הקשר היפה עם המשפחה שלה ומצלמת המון את הוריה מדברים על השינוי המורכב שעברה. ספיבק מביאה לרשת דמות מרעננת וסופר־אותנטית, עם המון ביטחון ואהבה עצמית, כזו שלא מתנצלת על מי שהיא ולא דופקת חשבון לאף אחד. היא משדרת שהאושר והשמחה שלה הם תמיד במקום הראשון, ועל הדרך מקדמת נושאים חשובים כמו דימוי גוף חיובי ושוויון מגדרי.


מי-רן מנקס

הבחירה של דניאל פסו


בביו שלה היא מתארת את העמוד שלה ככזה שעוסק בצרכנות חכמה, מיניות בריאה ויוגה, אבל כמי שעוקבת אחריה תקופה ארוכה אני יכולה להעיד שאחד העיסוקים הכי משמעותיים ש הוא התזכורות על בסיס קבוע שעור פנים הוא דבר דינמי ומשתנה, שיכול להיות בוקר אחד חלק ובוקר אחרי בעיצומה של התפרצות אקנה. העיסוק בעור הפנים הוא אולי הכי פופולרי בשנה האחרונה בעולם הביוטי, והוא בא לידי ביטוי במרדף אחרי הטיפולים הכי חדשניים, הקרמים הכי יעילים, עיסויי פנים, מכשירים ביתיים, הזרקות ועוד - ובתוך המרוץ הבלתי אפשרי הזה, המשנה של מנקס שומרת על קהל העוקבות שלה מלהיכנס לסחרור. הגישה שלה היא קול שפוי נטול פילטרים בעולם שבו כולן מחליקות את הפנים עם פילטר פריז בלי להשקיע בזה יותר מדי מחשבה.
בנוסף, מנקס הייתה בין המשפיעניות הראשונות לנרמל וסת והסתכנה באיבוד קהל עוקבות ועוקבים, כשהציגה בעמוד שלה איך נראה באמת דם וסת כשהוא לא צבוע בכחול בפרסומות לתחבושות בטלוויזיה במטרה לקדם מותג תחתוני מחזור, והוכיחה שאפשר לחיות לצד קודי קופון ועדיין לייצר תכנים משמעותיים עבור נשים רבות. 

אשלי וקסמן בקשי

הבחירה של אורית מרלין־רוזנצוייג


עזבו את החיקוי ב"ארץ נהדרת", עזבו את ההצלחה המטאורית: וקסמן בקשי היא השראה בשבילי בגלל כל מה שהיא ייצגה הרבה לפני שמכרה ליפסטיקים; יהודייה שעלתה ארצה מקנדה, שירתה ביחידה מסווגת, חתמה קבע ובחרה לחיות כאן, הרחק ממשפחתה, במקום המסוכסך הזה. גם כשבחרה בעסקי הביוטי, הלכה על האמת שלה - הדגימה על עצמה מוצרים, הקפידה שיהיו ידידותיים במחיר, שלא נוסו על בעלי חיים. משצברה כוח השתמשה בו לטובה: שיתפה בשיטת התזונה שרזתה באמצעותה, בניתוח הפלסטי שהחזיר את שרירי הבטן שלה למצב מתוח אחרי ארבע לידות, באמא שהיא רוצה להיות.
עם זאת, יותר מהכול אני מצדיעה לה על ההסברה שהיא עושה ברשתות כדי להציג את הצד של ישראל בסכסוך. היא עושה זאת בסרטונים מושקעים, באנגלית הרהוטה שהביאה מהבית, בלהט האופייני לה לרדוף צדק.
היא פועלת בכל הדרכים כדי להוריד את הלהבות ואת אש הפלגנות וההתלהמות שמשפיעניות נהנות לעתים ללבות. זו לא רק אהבת הארץ ואהבת האדם - זו אחריות, והלוואי שכל מי שידה על המקלדת ושעוקבים רבים מקשיבים לה, הייתה סופרת עד עשר לפני שהיא משווקת לי מוצר שהיא לא מאמינה בו ובמקביל חושבת גם על המקום המפולג שבו היא חיה ואיך לחבר לבבות. כי זו בדיוק התקופה, לחשוב, ולא (רק) לעשות קופה.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button