ד"ר אופיר שיין. "הנטייה שלי היא להעניק תוצאות טבעיות ופחות עשויות"

בין נפאל לרמת החייל: ד"ר אופיר שיין, הפלסטיקאי הכי קשוח בתל־אביב

ראיינתי את ד"ר אופיר שיין על אודות שחזור שד שביצע בבית חולים שדה, על טיפולו בפצועים במבצע "חומת מגן" ועל איך הספיק לסגור מעגל עם הפרופסור שלו על שולחן הניתוחים, וכיצד היום הוא מצליח להגשים חלומות גם בהרדמה חלקית

מוגש מטעם ד"ר אופיר שיין
פורסם:
ד"ר אופיר שיין הוא ממש לא מנתח פלסטי סטנדרטי. כיום הוא אמנם בעלים של מרפאה פרטית ברמת החייל, אבל באמתחתו ניסיון רפואי רב בטיפול תחת אש דווקא בשטחי עזה ולבנון בתחילת שנות האלפיים, כרופא גדודי וחטיבתי.
בתפקידו האחרון בצבא המשיך באפיק מחקרי והיה שותף לכתיבת תורות לטיפול בנפגעי חומרי לחימה כימית. כחלק מתהליך המחקר על כוויות גז חרדל, נחשף לעולם הפלסטיקה. שם הבין סופית
שמסתתרת לא מעט דרמה בתחום הנפלא הזה הקרוי כירורגיה פלסטית ואסתטית.
האם תמיד רצית להיות פלסטיקאי?
"מגיל צעיר רציתי להיות מנתח פלסטי. כשלמדתי רפואה בהדסה קצת התביישתי לומר שזה מה שאני רוצה לעשות, כי תפסו אותנו בזמנו כבעלי מקצוע שאינו רפואה 'אמיתית'. לפני כחצי שנה, הגיע אליי אחד מהפרופסורים שלימדו אותי באוניברסיטה העברית כדי לעשות מתיחת פנים. הוא פנימאי במקצועו, גבר מרשים שלאחר הניתוח 'השיל' 20 שנה ממראהו וחווה שיפור באיכות חייו. כשהודה בפניי עד כמה הוא מעריך את עבודתי כמנתח פלסטי, הרגשתי תחושה של סיפוק עצום וסגירת מעגל".
אז גם מנתחים פלסטיים מצילים חיים?
"התשובה היא חד־משמעית כן. כירורגיה פלסטית היא מקצוע שמשלב בין אמנות ויצירה, לאהבת אדם ותחושת שליחות. מה שיפה במקצוע שלי הוא שאני לא מוגבל לשום איבר. כירורגיה פלסטית עוסקת בכל הגוף, מהאף ועד הישבן, האוזניים והחזה. בנוסף אני אוהב מאוד אנשים, ובמקצוע זה קיים אלמנט פסיכולוגי: אני יושב, מקשיב, מנסה להבין רצון או להגשים חלום.
"נכון שמשלמים לי, אך זה כדי לעזור לאנשים. אנו בונים ביטחון עצמי, וניתוחים אסתטיים הם מאורעות משני חיים ולעתים גם מצילי חיים. אותי זה מרגש כל פעם מחדש".
יש ניתוח שלא תשכח לעולם?
"בשנת 2015, לאחר רעידת האדמה בנפאל, צה"ל הוציא משלחת ואני הייתי הפלסטיקאי היחיד בקבוצה. הגענו לאחר שלושה ימים וזה בדיוק הזמן שבו הפלסטיקאים נכנסים לעבודה. מצאתי את עצמי מבצע כמעט 50 ניתוחים באוהל חדר ניתוח בבי"ח שדה. חברתי גם לפלסטיקאית צבאית נפאלית ויחד עבדנו כצוות. הצלחנו להציל בחורה ששהתה תחת ההריסות במשך חמישה ימים ותיקנו לה נזק נרחב בגולגולת.
טיפלנו בגדמים, פצעים חשופים וכוויות, באמצעות שתלי עור ומתלים, ביצענו שחזורי שד והכל קרה בשטח. לדעתי, זו החוויה המקצועית הכי חזקה שחוויתי. ביצעתי לא מעט ניתוחים ועברתי אתגרים מקצועיים בחיי, אך לנתח בשטח ברמה גבוהה, להציל חיים ועוד בעבודת צוות, זו תחושה עילאית".
"יש במקצוע הזה אלמנט של פסיכולוגיה. אני יושב, מקשיב, מנסה להבין רצון או להגשים חלום".
האם אתה מוצא את עצמך אומר לא למטופל?
"בהחלט. כשאתה מנתח מישהי (או מישהו), אתה צריך לוודא שהציפיות שלהם ריאליות ושהם הגיעו לייעוץ מהסיבות הנכונות. מצד שני, איני פטרון של אף אחד ואני מאמין שאם למטופל/ת יש חלום, צריך להגשימו. לעתים מגיעים אליי מנותחים פוטנציאליים עם בקשות לא ריאליות או עם הפרעות בדימוי גופם, במצב כזה נסרב לנתח ונשקול הפניה לעזרה".
מה המחמאה הכי טובה שקיבלת כמנתח?
"אחת המחמאות היותר טובות שאני כמנתח פלסטי יכול לקבל היא שלא רואים שהיה ניתוח. באופן כללי הנטייה שלי היא להעניק תוצאות טבעיות ופחות עשויות. לאחר מתיחת פנים אני אוהב לשמוע מהמנותחות שלי שאף אחד לא ממש הבין מה הן עשו ומדוע הן נראות זוהרות ורעננות כל כך. האם זה בעקבות חופשה, תספורת או אהבה? כשמטופל או מטופלת מבקשים תוצאה חריגה ולא טבעית, תפקידי להזהיר אותם מהסיכון ולתת את המידע המקיף על הסיכונים בפעולה זו. בסופו של דבר זה הגוף שלהם וההחלטה היא רק שלהם.
"אני דוגל בהגשמת חלומות – הרי החיים הם לא חזרה גנרלית וחיים רק פעם אחת. אשרינו שאנחנו חיים בעידן שיכול להציע פתרונות למגוון בעיות גופניות ושיש לנו פנאי כלכלי ורגשי להתעסק בזה ולא להיות טרודים בהישרדות".
2 צפייה בגלריה
הקליניקה. כל סוגי הניתוחים האסתטיים בהרדמה מקומית
הקליניקה. כל סוגי הניתוחים האסתטיים בהרדמה מקומית
הקליניקה. כל סוגי הניתוחים האסתטיים בהרדמה מקומית
(צילום: אלדד גונן)
ספר לי על אודות המרפאה שלך.
"יש לי מרפאה פרטית המציעה את כל סוגי הניתוחים האסתטיים בהרדמה כללית או הרדמה מקומית, וכוללת את כל סוגי הניתוחים וה־well being: הזרקות, הצערת עור הפנים, רפואה מונעת והזדקנות. לשמחתי מלווה אותי צוות מדהים, כולל אחות פרטית שמלווה את המטופלים לאחר הניתוחים".
איזה ניתוח ניתן לעשות בהרדמה מקומית?
"אני מבצע את כל סוגי הניתוחים האסתטיים בהרדמה מקומית, למעט מתיחת בטן. לדוגמה, ניתוחי הגדלת חזה, הרמה והקטנה, החלפת שתלים, ניתוחי עפעפיים, מתיחות פנים, ניתוחי אף, שאיבות שומן קטנות ומיני מתיחת בטן".
הגדלת חזה בהרדמה מקומית? נשמע מפחיד.
"חלילה. המטופלות נחלקות לשתי קבוצות: נשים שמייחלות לשינה טובה כמו זו שמושגת בהרדמה הכללית ונשים שחוששות מאובדן השליטה הכרוך בהרדמה כללית, ובוחרות בהרדמה מקומית. יתרון אדיר של ניתוחים בהרדמה מקומית הוא השותפות של המטופלות. הן יכולות לראות את התוצאה עוד בטרם מסתיים לו הניתוח".
על מה אתם משוחחים תוך כדי הניתוח?
"על ילדים, זוגיות, בישול, רכילות ועל אודות הניתוח".

ד"ר אופיר שיין - מומחה בכירורגיה פלסטית | הנחושת 3 (רמת החייל) תל אביב | 03-6424942 |
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button