עיצוב פנים: עדי ארונוב

לפרוס את עוגת התקציב ולא להתפתות לטרנדים: הטיפים החשובים לעיצוב הבית

שאלנו את מיטב המעצבים והאדריכלים מהו הטיפ הכי טוב שלהם בשבילנו, וחזרנו עם שפע של רעיונות מצוינים ליישום בבית הפרטי

עמליה יעקובי
פורסם:

התאמה אינטגרטיבית

עדי כדורי, מנהלת קשרי אדריכלים, קבוצת ח.י: “תכנון מקדים הוא אחד הטיפים החשובים בעיניי למי שמעצב בית ומבקש שיהיה נוח למגורים, יפה וקל לתחזוקה. אחרי שבוחרים סגנון שאוהבים, חשוב לוודא שהאלמנטים בחלל תומכים בו ובשפה העיצובית שבחרנו. מוצרי חשמל הם חלק בלתי נפרד מהשפה העיצובית. ההתפתחות הטכנולוגית והסגנונית בתחום הובילה לכך שהיום מוצרי חשמל נבחנים לא רק בהיבט פונקציונלי אלא גם מבחינה אסתטית, והם יכולים להשתלב בעיצוב באופן שיתרום לו.
8 צפייה בגלריה
סטייליסט
סטייליסט
עיצוב: עדי ברגמן אראל
(צילום: עמית גושר)
“לפני שמתכננים את עיצוב הפנים אני ממליצה לבדוק את ההיצע הרחב שקיים בחנויות ולבקר באולמות שבהם המוצרים מוצגים כחלק אינטגרלי מהבית. תצוגה כזאת תסייע לכם לקבל החלטות מדויקות בשלב הנכון של תכנון הפנים, ואז תוכלו לאפיין בדיוק רב יותר את המטבח ואת פריטי הנגרות שאתם צריכים. קחו לדוגמה מקרר ברוחב 120 ס”מ או מקרר אינטגרלי שהחזיתות שלו תואמות לחזיתות של ארונות המטבח. כדי לשלב מוצרים כאלה במטבח צריך להשאיר מראש נישה מתאימה למידות הנדרשות.
“כשאתם מתכננים את פתחי המיזוג כחלק מעבודת הנגרות, כשאתם חושבים איזה מסך יתאים לסלון או מתלבטים לגבי מוצרי החשמל למטבח, זכרו שהיום קיימים מוצרים שיכולים להתאים באופן מושלם והרמוני לשפה העיצובית בבית ולתרום למראה כולל, שלם ומהודק. אם נתכנן ונבחר מראש את המוצרים שאנו רוצים, נוכל להתאימם בצורה אינטגרטיבית לאמירה העיצובית בבית ולקבל תוצאה הרמונית ומדויקת”.
8 צפייה בגלריה
סטייליסט
סטייליסט
דאר מרקש.
(צילום: גל גלעד)
הפרקטיקה תיצור את האסתטיקה
מעצבת הפנים עדי ברגמן אראל: “הכי חשוב בעיניי בית פרקטי, שיהיה קל לארגן אותו, עם מספיק מקומות אחסון, בית שעובד עבור דייריו ולא להפך, וגם אם הוא מתבלגן אפשר לסדר אותו בתוך דקות. זה בא לידי ביטוי בתכנון נכון של המטבח ובכלל בתכנון די מקומות אחסון, כך שלכל דבר יהיה המקום שלו. צריך לחשוב איך אנשים חיים בביתם. באחד הפרויקטים, למשל, מכונת הכביסה מוקמה בתוך ארון במטבח כדי שתהיה קרובה לגינה, שם תולה הדיירת את הכביסה. פינת התלייה מוסתרת על ידי חלון עם פסים, שיוצר אסתטיקה. היומיום הוא לא תמונה במגזין, וחשוב שנרגיש בנוח בבית שלנו”.
8 צפייה בגלריה
סטייליסט
סטייליסט
אדריכלות, תכנון ועיצוב: שלומית זלדמן
(צילום: שי גיל)
נקודת כוח בכל חלל
האדריכלית עדי ארונוב: “נקודת הכוח בחלל היא משהו שממקד אותנו, מושך את העין כשנכנסים לחלל והופך אותו לייחודי. אלה יכולים להיות ספרייה מעניינת, קמין, חיפוי שמושך את העין, גוף תאורה מעניין או צבע. מעבר לכך, המיקוד הזה מקיים לפעמים חיץ בין חללים ויוצר הפרדה כרעיון. זה יכול לבוא לידי ביטוי גם בחללים קטנים כמו שירותי אורחים, שם נשים מראה מרחפת, כיור פרי סטנדינג או קיר עם חיפוי מעניין. בכל חלל צריך רק אחד כזה, כי אם יש כמה נקודות כוח, מרוב עניין יש איבוד עניין. חשוב לא להגזים. הטיפ הזה יגרום לבית שלכם להיות מיוחד, וכל מי שייכנס לחלל יגיד וואו”.
8 צפייה בגלריה
סטייליסט
סטייליסט
עיצוב: מיטל אהרון כהן, באדיבות צמר שטיחים יפים.
(צילום: ערן תורג'מן)
לפרוס את עוגת התקציב
שלומית זלדמן, בעלת משרד לאדריכלות, תכנון ועיצוב הבית: “לפני שניגשים לשיפוץ יש להגדיר את התקציב. אם השיפוץ נרחב, חשוב ליצור סדר עדיפויות ולנתב את התקציב בצורה נבונה. יש צורך לבצע בדיקה מראש כדי להבין את העלויות של כל אלמנט ואלמנט בבית. חשוב לפרוס את עוגת התקציב בהתאם לחשיבות שאנו מייחסים לכל חלל או פונקציה. חשוב לא להגיע למצב שהאלמנטים שמגיעים בשלב מאוחר יחסית, כמו גופי תאורה, ריהוט, וילונות וכו’, יישארו ללא משאבים. החלוקה צריכה להיות ברורה ומודעת כבר בשלב הראשוני של התכנון”.
8 צפייה בגלריה
סטייליסט
סטייליסט
עיצוב: אלה מורגן
(צילום: שירן כרמל)
שילוב סגנונות
מעצב הפנים דניאל מיכאלי: “לא חייבים להיצמד לסגנון עיצובי אחד. יש אנשים שמתחברים לכמה סגנונות, והתפיסה שבית צריך להיות או מודרני או כפרי כבר מיושנת. אפשר לשלב כמה סגנונות עיצוב בצורה חכמה ומעודנת, כך שהכול יהיה הרמוני. שילוב הסגנונות יגרום לבית שלנו להיראות ייחודי, בעל אופי ונשמה, ויכול לבוא לידי ביטוי בחלל אחד או בכל חלל בנפרד”.
8 צפייה בגלריה
סטייליסט
סטייליסט
PRAT LIVING
(צילום: יח"צ)
לא להתפתות לטרנדים
האדריכלית מרינה רכטר רובינשטיין: “טרנדים הם דבר חולף ועם זאת מאוד סוחפים, לכן אנשים רבים נוטים להתפתות לטרנדים מסוימים שייעלמו מהעולם בעוד כמה שנים. כשמתכננים או מעצבים בית, צריך לחשוב לטווח ארוך, כי הבית ישמש אותנו במשך שנים ארוכות. אם נתפתה לטרנדים נמצא את עצמנו חיים בבית שיהפוך כעבור זמן מה לחלל שנמאס לנו ממנו. כדאי לבחור בעיצוב על־זמני, ואם רוצים לשלב טרנדים שאוהבים, אפשר לעשות זאת בפרטים הקטנים שקל לשנות ולהחליף – באקססוריז, בטקסטיל, בצבע – כל דבר שאפשר להחליף בקלות וללא עלויות גדולות”.
8 צפייה בגלריה
סטייליסט
סטייליסט
Bisazza
(קרדיט: HeziBank)
לסמוך על המעצב ולזרום איתו
מעצבת הפנים אלה מורגן: “ברגע שבחרתם מעצב או בכלל איש מקצוע שילווה אתכם בתהליך השיפוץ, תסמכו עליו. לכו אחריו. הוא מבין את המקצוע. גם אם משהו נראה ללקוח תמוה, לא נכון או לא משתלב, הרי בסופו של דבר, כשהוא יראה את התמונה הסופית, הוא יבין בדיוק איך הכול מתחבר בהרמוניה. בדיוק לשם כך שכרתם את שירותיו”.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button