מורן מגדש

"אם היה מדובר בקבוצת גברים שהעפילה לליגה הלאומית לא היו סוגרים אותה"

מורן מגידש, מנהלת קבוצת הנשים מ.כ אור־יהודה, שהעפילה לליגה הלאומית בכדורגל, נאבקת בהחלטת העירייה לסגור את הקבוצה דווקא עכשיו

פורסם:
איך נודע לך על סגירת הקבוצה?
"ראשי המועדון ביקשו לעשות איתי ועם המאמן עדי פסח, פגישה בזום. זה היה כמה ימים לפני משחק האליפות, חשבנו שהם רוצים לדבר על העונה הבאה, אבל הם פשוט אמרו 'הקבוצה נסגרת'. הייתי בטוחה שהם עובדים עליי, אמרתי להם 'די, זה לא מצחיק'. הגיוני לעדכן אותנו בזום כמה ימים לפני משחק קריטי כל כך? לא יכלו להמתין כמה ימים ולתת לנו ליהנות מהאליפות? אפילו את זה הם לקחו לנו, ועוד עשו את זה בצורה הכי מבישה שיש".
מה היה הנימוק לסגירת הקבוצה?
"לא ממש הבנתי, הם אמרו שיש בעיות תקציב. אם היה מדובר בקבוצת גברים שהעפילה לליגה הלאומית, זה לא היה קורה. לקחנו אליפות, יו"ר ההתאחדות, שינו זוארץ, הגיע להעניק לנו את הצלחת. ציפיתי שגם ראשת העיר ליאת שוחט תהיה שם או שתשלח נציג מטעמה, אבל איש מהעיריה לא הגיע למשחק. עצוב שדווקא ראשת עיר סוגרת קבוצת נשים, שמהווה מודל של העצמה לילדות צעירות".
אולי פשוט אין מספיק קהל לקבוצת נשים בכדורגל?
"זה כמו הביצה והתרנגולת. אם לא נותנים לנו במה, איך נוכל לצמוח ולהביא קהל? אם העיריה הייתה מעלה פוסט על משחק האליפות אנשים היו באים לראות".
"מגיל צעיר הלכתי עם אבא שלי למגרשי כדורגל. פעם היה לי חלום להיות שחקנית על המגרש. זה לא קרה. היום אני פסיכולוגית ספורט"
העירייה טוענת שרק שחקנית אחת בקבוצה מתגוררת באור־יהודה ושהיא מעדיפה להשקיע בתושבות העיר.
"זו באמת טענה מאוד הזויה, אין קבוצה בעולם, בטח לא בליגות גבוהות, שכל השחקנים שלה גרים בעיר אחת, על זה בדיוק מתבסס חלון העברות. אנחנו רוצות להביא את השחקניות הכי טובות למען הצלחת הקבוצה, הן משחקות תחת הסמל של אור־יהודה, על החולצה שלנו רשום מ.כ אור־יהודה, והניצחון שלנו הוא ניצחון של העיר. כשהקמנו את הקבוצה לא בדקו את תעודת הזהות של השחקניות, אז להגיד את זה עכשיו זה מגוחך".
2 צפייה בגלריה
קבוצת כדורגל נשים אור יהודה
קבוצת כדורגל נשים אור יהודה
קבוצת כדורגל נשים אור יהודה
(צילום: אלבום פרטי)

חשבת אולי להעביר את הקבוצה כמו שהיא לעיר אחרת?
"יש לנו פגישה עם ראשת העיר בעוד כמה ימים ונראה, אני מקווה שההחלטה תשתנה, ואם לא - נקבל החלטות בהתאם".
איך הגעת לניהול קבוצת כדורגל?
"אני אוהבת מאוד כדורגל. אבא שלי היה ממקימי ליגת המושבים ומגיל צעיר הלכתי איתו בכל שבת למשחקים. היה לי פעם חלום להיות שחקנית על המגרש. זה לא קרה. במקצועי אני פסיכולוגית ספורט, עובדת עם ספורטאים וספורטאיות כדי שישפרו ביצועים וילמדו להתמודד עם מצבי לחץ. ספורט הוא האהבה שלי".
ואיך הגעת לאור־יהודה?
"הגעתי כפסיכולוגית לאחת מקבוצות הספורט העירוניות, ואז פנה אליי אחד ממנהלי הקבוצה והציע לי לקחת על עצמי להקים ולנהל קבוצת כדורגל נשים, שתתחרה באחת מהליגות לנשים. ככה התחלנו. הקמנו קבוצה חובבנית, ואחרי שנה הקבוצה נכנסה לליגה הארצית. בשנתיים הראשונות עבדתי בהתנדבות כי היה לי חשוב מאוד לקדם נשים ולהעניק לילדות מאור־יהודה מודל לחיקוי. רק לפני שנה התחלתי לקבל משכורת".

בעיה משפטית

מעיריית אור־יהודה נמסר בתגובה: "קיים מחסום משפטי להפעיל ולתמוך בקבוצה שמעפילה לליגה הלאומית לנשים, היות ומדובר באגודה מתנ"סית. בנוסף, לא ניתן לשלם באמצעותה שכר לשחקניות.
"חשוב להדגיש: אין בהחלטה לסגירת קבוצת הנשים כל שיקול מגדרי - נהפוך הוא. העירייה היא זו שיזמה את הקמתה של הקבוצה. אנו משקיעים משאבים רבים בספורט הנשי על כל ענפיו, כולל כדורגל ופתיחת קבוצת ילדות, כשהמטרה היא קודם כול לדאוג לבנות העיר".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button