גילה אלמגור וליא קינג בהפקת אופנה

ויוה לה דיוות: גילה אלמגור וליא קניג מדגמנות מאחורי הקלעים

ליא קניג (92) מאוהבת בבגדים שלה מהאייטיז; גילה אלמגור (82) הייתה שמחה לסטייליסט שיעזור לה לחדש את המלתחה. הגברות הראשונות של התיאטרון הישראלי הסכימו להפוך לדוגמניות לרגע, כשהצטלמו מאחורי הקלעים של תיאטרון הבית שלהן, "הבימה"

פורסם:
לא בכל יום יוצא לנו לצלם שתי נשים יפות כל כך, שסכום גילן יותר מ־170 שנה, אבל ליא קניג (92) וגילה אלמגור־אגמון (82) נרתמו למשימה בשמחה, וכפי שאפשר לראות, גם הפעם הן שיחקו אותה בענק. שתיהן עדיין מככבות בהצגות המובילות בתיאטרון "הבימה" - ליא בהצגה החדשה "זאקופנה שלי", שבה היא משחקת גברת סנובית שנוסעת לנפוש בעיירת הנופש הפולנית זאקופנה ("זה רחוק מאוד מהמציאות שלי"), וגילה ב"סימני דרך", על חייה של נעמי שמר וב"הנוקמים, סיפור אהבה", שם היא משחקת את מלכה, חברת להקת הבריגדה היהודית, שנשכרת לשמש יועצת בסרט עלילתי על הבריגדה.
ליא הגיעה לצילומים עם הליכון, אבל כמו על הבמה, גם פה היא שכחה תוך שנייה את הכאבים ברגל. "יש לי לחץ מהגב על הרגל הימנית, זה מחייב הליכון, אבל כשאני על הבמה אני לא מרגישה שכואבת לי הרגל, אני הולכת רגיל", היא אומרת. "היה לי כבוד גדול להצטלם עם גילה, כמו תמיד. זו לא הפעם הראשונה שאנחנו עובדות ביחד, הרי שיחקנו יחד בהצגות, עשינו לא מזמן את 'שלוש אחיות' של צ'כוב. אנחנו מכירות מאז שעליתי ארצה ב־1961, ותמיד הייתה לנו סימפטיה והערכה הדדיות. אל תשכחי שיענקל'ה אגמון היה מנכ"ל 'הבימה' הרבה שנים, ואני שם משנת 1962 ועד היום".
גילה: "הכבוד כולו שלי להצטלם להפקה הזאת עם ליא, אני מעריצה גדולה שלה, ממש גרופי. אנחנו מיודדות מאוד ואני כל כך מעריכה את האישה הזאת, היא באמת אייקון בשבילי".
5 צפייה בגלריה
ליא קינג בהפקת אופנה
ליא קינג בהפקת אופנה
"אני נעזרת בהליכון, אבל על הבמה לא כואב לי ואני הולכת רגיל"
(צילום: מירי דוידוביץ)
איך היה לכן בצילומים?
גילה: "לא ידעתי כל כך למה אני באה ועל איזו אופנה מדברים, ופתאום ראיתי את כל העושר הזה של הבגדים, כולם בטוב טעם, שהיה פשוט נפלא. אני לא כל כך קלה עם בגדים, אבל היה לי יום של כיף".
ליא: "כבר יצא לי להיות דוגמנית בהרבה אפיזודות תיאטרליות, בשביל שחקנים זו לא בעיה גדולה להיות דוגמנית. תמי הסטייליסטית ידעה מראש מה היא רוצה ואיך היא רוצה, וכשאת עובדת עם אנשים שמבינים מה הם רוצים, הכל הרבה יותר קל וברור".
גילה אלמגור: "לרוב אני בשחור, אני כמעט לא לובשת לבן, כי תמיד יש לי הרגשה שאני נראית כמו עוגת גבינה"
איזה בגד הייתן לוקחות הביתה אם הייתן יכולות?
גילה: "לרוב אני בשחור, אני כמעט לא לובשת לבן, כי תמיד יש לי הרגשה שאני נראית כמו עוגת גבינה. חוץ מזה, הבגדים כל כך מסוגננים, אלה לא בגדים לקחת הביתה. אולי אם הייתי מתחתנת בפעם החמישית עם אגמון - כי כבר תכננו את זה, אבל הוא עזב אותי ועלה למעלה לפניי - הייתי לוקחת משהו מפה, ללא ספק. בעבר פנינה טורנה עשתה לי שמלה נהדרת לחתונה השנייה, ואריאל טולדנו עשה לי שמלה מקסימה לחתונה הרביעית".
ליא: "לא הייתי לוקחת כלום, הבגדים היו מהממים, אבל אלה לא בגדים שאת לובשת ביום־יום, זה סטייל תיאטרלי מדי. היה נחמד ללבוש אותם לצילומים ולראות את עצמי בתפקיד אחר, בסך הכל זה דומה מאוד לתיאטרון".
ליא קניג: "העונות משתנות והאופנות משתנות, אבל הדברים הישנים הכי נחמדים עליי. פעם הייתי קליינטית של ג'רי מליץ, שהיה כוכב גדול בשנות ה־80 ועדיין יש לי ז'קט שלו שאני מאוד אוהבת ללבוש"
על איזה בגד בארון הפרטי שלכן אתן הכי חורשות?
ליא: "יש לי כמה פריטים כאלה. העונות משתנות והאופנות משתנות, אבל הדברים הישנים הכי נחמדים עליי. פעם הייתי קליינטית של ג'רי מליץ, שהיה כוכב גדול בשנות ה־80 ועדיין יש לי ז'קט שלו שאני מאוד אוהבת ללבוש".
גילה: "אני כמעט תמיד בשחור, פעם נסעתי לסין והורדתי מהקולבים ז'קטים מכל הצבעים, אז במשך הרבה שנים לבשתי מכנסים שחוריים וגופייה שחורה, ומעל זה זרקתי ז'קט בצבע אחר וזה סידר לי את כל העונות קדימה. היום אין לי שום דבר בארון שאני ממש חורשת עליו. כבר שנתיים לא קניתי לעצמי בגד חדש, ואני מאוד רוצה להתחדש. אפילו עלה על דעתי לבקש עזרה מסטייליסט, כי אני לא נכנסת לחנויות ובטח לא נכנסת למדוד. אני אוהבת אופנה, אני רואה ומתפעלת, אבל בסוף אני די שמרנית".
5 צפייה בגלריה
גילה אלמגור בהפקת אופנה
גילה אלמגור בהפקת אופנה
"כבר שנתיים לא קניתי לעצמי בגד חדש, ואני מאוד רוצה להתחדש"
(צילום: מירי דוידוביץ)
מי אייקון האופנה שלכן?
גילה: "השתתפתי פעם בשבוע האופנה, סגרתי תצוגת אופנה של מוטי רייף, ולבשתי בגד כלה של אריאל טולדנו. בזמנו אהבתי מאוד את גדעון אוברזון, אבל אף פעם לא רכשתי ממנו בגדים בעונתם, תמיד בסוף העונה. הוא יודע לעשות בגדים, וכשראיתי משהו אצלו שהתאים לי ויכולתי לעמוד במחיר, אז קניתי".
ליא: "ג'רי מליץ בשבילי הוא הכי מיוחד, הרבה שנים הוא עבד בשבילי".
איזו הצגה שראיתן הכי אהבתן השנה?
ליא: "אני אגיד לך את האמת? הקורונה לא כל כך נתנה לראות הצגות, כי כל הזמן אמרו לא לצאת, לא להיות במקום עם הרבה אנשים, בטח לא לשבת באולם סגור. אני בעצמי שיחקתי, ובסוף גם חטפתי, אבל עברתי את זה בשלום, ברוך השם".
גילה: "אני עובדת די הרבה בערבים, אבל לא מזמן ראיתי הצגה נהדרת בתיאטרון 'גשר', 'מי כמוני', של אילאיל סמל, על חמישה בני נוער שמאושפזים במרכז לבריאות הנפש. זה ריגש אותי עד דמעות".
5 צפייה בגלריה
ליא קינג בהפקת אופנה
ליא קינג בהפקת אופנה
ליא בשמלה שלבשה לתפקיד בהצגה "ליזיסטרטה"
(צילום: מירי דוידוביץ)
מה התפקיד הבא שלכן?
ליא: "מה שיבוא אני אהיה מרוצה, רק שאהיה בריאה ואוכל לעשות אותו כמו שצריך".
גילה: "בקרוב תעלה הצגה חדשה שלי בתיאטרון הצפון בשם 'ברלין', בבימויו של אילן חצור, שם אני משחקת את תקומה, אלמנה ניצולת שואה שמגיעה לברלין כדי להניא את בתה ונכדה מלקבל אזרחות גרמנית. אני לא רוצה לעשות ספוילרים, אז לא אגלה לך איך זה נגמר..."

5 צפייה בגלריה
גילה אלמגור וליא קינג בהפקת אופנה
גילה אלמגור וליא קינג בהפקת אופנה
מכירות משנת 1961
(צילום: מירי דוידוביץ)

הפקה וסטיילינג: תמי ארד־ברקאי, איפור: קארין דקל, שיער: שני שוסטר, תכשיטים ונעליים: אוסף אישי.
איפה משיגים? בסניפי רשתות/אתרים. קסארה, טל': 03-681081403, שחר אבנט, טל': 052-8811084. מרדכי אברהם, טל': 052-2500170. תמי בר לב, טל': 054-5549131

הפריטים לפי סדר הופעתם בכתבה:

  1. גילה: שמלת תחרה (8,500 שקל להשכרה, מרדכי אברהם), קשת (תמי בר לב, בהזמנה אישית).
  2. ליא: שמלה (180 שקל, ריזרבד), קימונו טול רקום (שחר אבנט, בהזמנה אישית), קשת (תמי בר לב, בהזמנה אישית).
  3. גילה: ז'קט (230 שקל, H&M), חולצה (290 שקל, קסארה), כובע (130 שקל, אלדו)
  4. ליא: שמלה מאוסף "הבימה".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button