דני איי ומאי אלמקייס

סיפור האהבה של הבמאי ההוליוודי דני איי והקונדיטורית מבאר שבע מאי אלמקייס

כשהכירו הוא היה שחקן ובמאי בן 47, והיא חיילת על סף שחרור מצה"ל וקונדיטורית מתחילה. היום הם מאורסים ומחכים להפוגה בקורונה כדי להתחתן: "הוא לקח אותי למקומות הכי מטורפים בעולם, אני לקחתי אותו לאכול שיפודים בבאר־שבע"

אורית מרלין־רוזנצוייג
עודכן:
בעצם, סיפור האהבה בין הבמאי והשחקן דני איי (במקור אביכזר) (48) לקונדיטורית מאי אלמקייס (21) נולד לפני שנה וחצי בזכות השחקן אריק דיין, המגלם את הרופא מארק סלואן ב"האנטומיה של גריי". מאי, במקור מבאר־שבע, הייתה אז חיילת בצה"ל וקונדיטורית חובבת. "לחברה הכי טובה שלי היה יום הולדת, ורציתי להפתיע אותה", היא מספרת. "היא רוצה ללמוד רפואה ומאוד אוהבת את השחקן הזה, אז ניסיתי להשיג ממנו סרטון. שלחתי לו הודעה לאינסטגרם. חיכיתי יום, יומיים, ואני רואה שהוא לא ראה את ההודעה".
אז מה עשית?
"החלטתי להגיע אליו דרך אנשים שהוא עוקב אחריהם. בחרתי חמישה גברים אקראיים, אחד מהם היה דני, שענה לי ושאל אותי, 'מי את? למה את לא שולחת לאריק את ההודעה? מאיפה את?'. כשהוא שמע שאני מישראל הוא סיפר לי שהוא נולד בארץ, והחליט שהוא רוצה לעזור לי. נכנסתי לפרופיל שלו, ורק אז ראיתי שהוא שחקן. חשבתי לעצמי איזה בושות, ביקשתי משחקן שיעזור לי עם שחקן אחר. לא הייתי עושה כזה דבר אם הייתי שמה לב".
אם יש מישהו שיכול להשיג סרטון של שחקן הוליוודי לצעירה אנונימית מישראל, זה השחקן והבמאי דני איי, יליד בת גלים בחיפה, אחד משבעה ילדים, שהיגר עם משפחתו לברוקלין כשהיה בן תשע. בשנות ה־90 הוא נחשב ליחצן המסיבות המצליח ביותר בניו־יורק (ובהמשך היה בעליהם של כמה מועדונים), והוא אחד הישראלים הכי מקושרים בהוליווד. בארץ מכירים אותו כמי שהכיר בשנת 2005 בין בר רפאלי לליאונרדו דיקפריו, אחד מחבריו הטובים, שאיתו גם שיתף פעולה בסרט "הזאב מוול סטריט". קולו של דני הוא זה שנשמע בפתיחת הסרט, בשיחת טלפון עם הדמות שמגלם דיקפריו.

6 צפייה בגלריה
דני איי ומאי אלמקייס
דני איי ומאי אלמקייס
"העדפתי בהתחלה לא לקרוא עליו כלום"
(צילום: אביגיל עוזי)

דני נזכר איך קיבל את ההודעה המנומסת ממאי. "היא הסבירה לי שהיא רוצה לשמח את החברה הכי טובה שלה שעברה משבר בקורונה, ורצתה גם להחזיר לה כי ביום ההולדת שלה החברה קנתה לה סדנה לאפיית עוגות. זה נגע בי. חשבתי שאני מוכרח לנסות לעזור. לא דיברתי עם אריק דיין עשר שנים ולא ידעתי שהוא עוקב אחריי באינסטגרם. שלחתי לו הודעה. הוא התקשר, שמע את הסיפור, צחק ואמר: 'בשבילך אני אעשה הכל, תן לי שעתיים, אני אקח את הילדים לבית הספר, אחזור, אתקלח ואשלח לך סרטון'". שעתיים אחר כך נחת אצל מאי הסרטון המבוקש.
מאושרת מההישג, עברה מאי לדבר עם דני בווטסאפ. זה נמשך גם למחרת, מהבסיס. "סיפרתי לו שאני בעוד שבועיים משתחררת מהצבא, שאני צריכה לעבוד קצת ולחסוך כסף, ושאשמח להגיע לארצות־הברית אבל לא קל להוציא ויזה כי כבר נדחיתי בעבר. השעה בישראל הייתה אחת עשרה בלילה. פתאום התקשר אליי מישהו מהשגרירות, 'היי, קיבלתי את הטלפון שלך מדני, מחר אברר ואדבר איתך מהעבודה'. מיד התקשרתי לדני, 'מי אתה? הרגע התקשר אליי מישהו מהשגרירות'".
לא עשית גוגל?
"דני שלח לי כל מיני סרטים שלו ואמר שאני יכולה לקרוא עליו בגוגל, ואני הרגשתי שזה קצת לא פייר, כי אני יכולה למצוא את כל החיים שלו באינטרנט והוא לא יודע עליי כלום. זה לא יחסי כוחות. העדפתי בהתחלה לא לקרוא עליו כלום".
מאי: "דני שלח לי כל מיני סרטים שלו ואמר שאני יכולה לקרוא עליו בגוגל, ואני הרגשתי שזה קצת לא פייר, כי אני יכולה למצוא את כל החיים שלו באינטרנט והוא לא יודע עליי כלום"
דני: "שנינו מרוקאים, אז הייתי צוחק איתה 'את יודעת לעשות מטבוחה?', ואחרי שלושה ימים של התכתבויות עברנו לשיחות בפייס־טיים, וראיתי אותה עם רובה. דיברנו כידידים: מה קורה, מה המצב, מה עשית היום".
מאי: "ביומיים הראשונים של השיחות גילינו שיש לנו חבר משותף, זיו שילון (יזם ופעיל חברתי, קצין גבעתי שאיבד את ידו בלחימה בעזה ב־2012, אמ"ר), שהיה חבר מאוד טוב שלי מבאר־שבע. דני הכיר אותו כשזיו הגיע לניו־יורק עם חברתו דאז, היום אשתו, אחרי שנפצע. העלינו אותו לפייס־טיים, התחלנו לדבר, ושמעתי מזיו כמה דני אדם טוב. הכל הסתדר בול".

דני: "יש הרבה סיבות לכך שלא התחתנתי עד היום"

כל זה היה בסוף חודש מאי 2020, בתקופה שבה הקורונה השביתה את תעשיית הסרטים, ובתוכה את דני, במאי ושחקן, רווק שלא הייתה לו זוגיות באותה תקופה. חמישה חודשים קודם לכן נפטר ממחלה קשה אחיו, אבנר, שהתגורר ברעננה. הוא היה בן 51. דני הגיע אז לארץ, וכששב לארצות־הברית דברים התחילו לזוז אצלו בלב. "מה שקרה לאחי גרם לי להבין שאנשים מאוד נחמדים אליך כשאתה בטופ ויש לך כסף ורוצים דברים ממך", הוא אומר, "אבל כשאחי היה במצב לא טוב, ראיתי את האמת. ראיתי איך המשפחה של אחי הייתה לצדו, והבנתי שאם חס וחלילה קורה לך משהו, כשכולם הולכים הביתה, זו רק המשפחה שלך שנשארת שם. הייתי מכור לעבודה וחשבתי שלהיות מצליח זה הדבר החשוב. היום אני מבין שזה רק חלק מהפאזל של הצלחה.
דני: "הייתי במקום בחיים שבו חשבתי שאם יש לי דירה יפה ואוטו הכי יפה ואני יוצא עם הבחורות הכי יפות - אני מלך העולם. חשבתי שאלה המפתחות להצלחה"
"הייתי במקום בחיים שבו חשבתי שאם יש לי דירה יפה ואוטו הכי יפה ואני יוצא עם הבחורות הכי יפות - אני מלך העולם. חשבתי שאלה המפתחות להצלחה. זה כמו בסרט 'איש משפחה' עם ניקולס קייג', אחד הסרטים שאני הכי אוהב, שמדבר על בחור מאוד מצליח, שחושב שהוא מלך העולם. יום אחד הוא מקבל סימן שאם הוא היה פונה שמאלה ולא ימינה, הוא היה מתחתן עם הבחורה שהיה מאוהב בה בקולג' ואיך החיים שלו היו נראים. ופתאום הוא מבין שאלה החיים האמיתיים וכמה אהבה יש בבית".
ההבנה הזו הייתה ההשראה לסרט החדש שביים ובו הוא מככב, שנקרא I LOVE US, ויעלה בארץ בספטמבר - סיפור על גבר שמתאהב באישה יפה, גרושה ואם לשתי בנות מתבגרות, עד שדברים משתבשים. את המוזיקה לסרט כתב אליעד נחום, שגם שר שני שירים מפסקול הסרט. "יש מקום להביא כותבים, מלחינים וזמרים מוכשרים מישראל ולהראות אותם לעולם", אומר דני.

6 צפייה בגלריה
צילומים לסרט I Love Us של דני איי
צילומים לסרט I Love Us של דני איי
צילומים מסט הסרט I Love Us, שדני איי ביים ומככב בו
(צילום: פרטי)

6 צפייה בגלריה
צילומים לסרט I Love Us של דני איי
צילומים לסרט I Love Us של דני איי
(צילום: פרטי)

איך עד גיל 48 לא מצאת את האישה להקים איתה משפחה?
"יש הרבה סיבות לכך שלא התחתנתי עד היום. לא הכרתי את הבחורה שהייתה מושלמת בשבילי. היו לי שתי מערכות יחסים ארוכות, שבע שנים כל אחת, וזה לא הסתדר. אני רציתי משהו אחד, הן רצו משהו אחר. החברות שלי היו לא־יהודיות, אחת רצתה להתגייר, השנייה לא. בסוף ידעתי, כשאני מסתכל לאמא שלי בעיניים, ואני רואה מי אני ומאיפה באתי, וכשאני מגיע לאח שלי הביתה בשבת, בחיים לא הייתי יכול להתחתן עם לא־יהודייה. בשנים האחרונות הורדתי מעצמי את הלחץ. אמרתי: אמא שלי, שתהיה בריאה, יש לה 28 נכדים, בטח שהיא רוצה גם ממני, אבל אולי זה לא בקלפים שלי, ואולי אני לא אמצא את האישה שלי. לא רציתי לדחוף לזה, כי כשאתה דוחף, דברים קורים באופן לא אמיתי".
דני: "חשבתי, אוקיי, בשיחות היא נשמעת חמודה. אין כרגע אפשרות לעבוד באל.איי ואני יכול להרשות לעצמי לטוס לארץ, לשכור דירה ולהיכנס לבידוד. מה יש לי להפסיד?"
אחרי שבוע של שיחות עם מאי, אומר דני, "שמתי לב שאני קם בבוקר ורוצה לדבר איתה. החלטתי שאם היא לא תקבל ויזה מהר, אני אבוא לבקר אותה בארץ גם אם צריך בידוד. מאי אמרה, 'אם אתה בא, אני נכנסת איתך לבידוד'. חשבתי, אוקיי, אני מחבב אותה, בשיחות היא נשמעת חמודה, אין כרגע אפשרות לעבוד באל.איי, ואני יכול להרשות לעצמי לעלות על מטוס ולהגיע לארץ, לשכור דירה ולהיכנס לבידוד, מה יש לי להפסיד. אחרי שלושה שבועות וחצי עליתי על טיסה".

מאי: "הגיל היה העניין היחיד שהטריד אותי"

לקורונה יש תפקיד חשוב בסיפור הזה. "בזכותה התפנה לי זמן לבוא לארץ ולהכיר את מאי יותר טוב, להיות איתה פה", אומר דני. "לפני הקורונה לא יכולתי להיות בארץ יותר משבוע. כל הזמן הייתי בעבודה. בשנת הקורונה יכולנו להיות יחד בארץ במשך חודשים".
מאי: "העובדה שדני בא לפה הפכה את הקשר ליותר רציני. לו יש חיים ועבודה מסודרים, אני חיילת שרק השתחררה, והיה לי מאוד חשוב שאני אכיר אותו מהמקום הנוח שלי, שיוכל להכיר את המשפחה שלי ואת החיים שלי באמת".
מאי, לא היית מוטרדת מפער הגילאים?
"זה באמת העניין היחיד שהטריד אותי, הגיל שלו, ידעתי שהוא מבוגר ממני בהפרש לא קטן. החלטתי שאם זה יזרום וזה Meant to be פער הגילאים לא יעניין אותי".
מה חשבו ההורים שלך?
"כשסיפרתי להורים שלי שאיזה שחקן השיג לי סרטון ברכה מאריק דיין, הם שאלו מי זה. הראיתי להם תמונה של דני, ואבא שלי אמר לי שהוא נראה לו מוכר. ואז הם הוסיפו, 'אבל הוא מבוגר'. אמרתי, 'נכון, אבל כיף לי איתו והוא חושב להגיע לארץ להכיר אותי'. כן, היו שיחות בהתחלה, מה את צריכה את זה, ומה אם זה לא יתאים, אבל החלטתי שאני רוצה לתת לזה צ'אנס".
דני: "גם בשבילי זו הייתה התלבטות בהתחלה. כבר עברתי כל כך הרבה, עשיתי וראיתי הרבה, ולהיות עם אישה שרק מתחילה את החיים שלה, זה לא קל. הכנסתי את עצמי למקום מאתגר. אני מכור לעבודה שלי, קם בשש בבוקר כל יום, והבנתי ממנה שגם היא רוצה לעשות דברים, לבנות את עצמה. אבל לפעמים קורים דברים בחיים, שאתה מוכרח להסתכל עליהם ולהגיד: אולי זה מה שהשם רצה בשבילי. ללכת נגד זה, זה לא נכון. הרגשתי שעם מאי אני צריך לפחות לנסות, כי אנחנו באותו ראש, והכל יכול לקרות".
מאי: "הראיתי להורים תמונה של דני ואבא שלי אמר שהוא נראה לו מוכר אבל מבוגר. היו שיחות מה את צריכה את זה ומה אם לא יתאים, אבל החלטתי לתת צ'אנס"
העבודה שהוא מכור לה כוללת רזומה של משחק ב־26 סרטים עצמאיים עד היום, חלקם בהפקתו כמו "קלאב לייף", Mob Town ו־First We Take Brooklyn. יש לו חברת הפקות שבה הוא שותף עם המפיק הישראלי אהוד בלייברג שעובד עם אבי נשר, ובאחרונה הקים חברה עם אור מרמלשטיין, המנהל של אליעד נחום ובניה ברבי, שמטרתה לייצג אמנים מהארץ ולמצוא להם עבודה באמריקה.


בדצמבר יֵצא סרט שעבד עליו כמעט עשור, "לנסקי", המבוסס על סיפור חייו של אחד מראשי המאפיה בניו־יורק, הגנגסטר היהודי־אמריקאי מאיר לנסקי. הוא משחק שם לצד הארווי קייטל. את הסרט מביים איתן רוקאווי, בנה של סוכנת הדוגמניות בטי רוקאווי, בהשראת But They Were Good To their Mothers, ספר שכתב אביו, פרופ' בוב רוקאווי, על המאפיונרים היהודים בניו־יורק בתחילת המאה הקודמת.
נוסף ל"הזאב מוול סטריט" הבליח דני איי גם ב"אל תתעסקו עם הזוהן" של אדם סנדלר ובתפקיד קטן ב"האירי" של מרטין סקורסזה. "ביום הראשון של הצילומים רעדתי, לא מאמין שאני משחק בסרט של סקורסזה. כשהגעתי לאתר בשש וחצי בבוקר, ראיתי את סקורסזה ודה־נירו. סקורסזה אמר לי: 'היי דני, מה שלומך? אתה מכיר את בוב', כולם קוראים כך לדה־נירו. ואז הוא הסביר לי מה קורה בסצנה: 'אתה חייב לפרנק כסף, ופרנק הוא גנגסטר. יש לו אקדח. אתם שניכם תפתרו את זה'. והלך. המילים לא חשובות לו. הסיטואציה והרגש כן. בסצנה הבאה הוא אמר לי להגיד 'אני נשבע באמא שלי שאהיה פה מחר'. זה לא היה המשפט בתסריט, הייתי צריך להגיד משהו אחר, אבל סקורסזה רצה את התגובה המופתעת הטבעית של השחקנים מולי, כי הם ידעו שזה לא הטקסט שלי".
ודה נירו?
"וואו. אחרי כל פעם שהוא נתן לי בוקס, הוא אמר לי: אתה בסדר? אחרי שלוש פעמים שהוא ביקש סליחה, אמרתי לו, 'חיכיתי 40 שנה להיות איתך ועם סקורסזה בסרט, תרביץ לי, הכל טוב'".
6 צפייה בגלריה
דני איי ומאי אלמקייס
דני איי ומאי אלמקייס
"אנחנו מאזנים אחד את השני"
(צילום: אביגיל עוזי)

מאי: "מהתחלה הרגשנו שאנחנו מכירים שנים"

נחזור לפגישה הראשונה בין בני הזוג: דני נחת בישראל, שכר דירה במגדל ברוטשילד ונכנס לבידוד של שבועיים. מאי הגיעה לבקר אותו בתוספת מזוודה עם בגדים לשבועיים. "היא הביאה לי בלון עם הפנים שלי וכיתוב 'וולקאם טו ישראל' ואפתה עוגה, כי תמיד דיברנו על העוגות שלה. אכלנו משהו, עלינו לגג, שתינו יין ודיברנו שש שעות".
מאי: "מהיום הראשון זה הרגיש שאנחנו מכירים שנים. אחרי הבידוד המשפחה שלי הגיעה אליו לעשות איתנו ארוחת שישי והכירו אותו. כמוני, הם התאהבו בו בדקות הראשונות. כל ההתלבטויות נעלמו בשנייה".
מאי: "יום אחד את יושבת בבית ושומעת שיר של עומר אדם ולמחרת את אצלו בבית במסיבת בריכה. האנשים שהגיעו אלינו הביתה - ראיתי אותם עד עכשיו בטלוויזיה"
כשיצאו מהבידוד התחיל דני לארח חברים בדירתו ולפגוש חברים, רובם אמנים, שחקנים ויוצרים ישראלים. "זה מוזר", היא צוחקת, "יום אחד את יושבת בבית ושומעת שיר של עומר אדם ולמחרת את אצלו בבית במסיבת בריכה. האנשים שהגיעו אלינו הביתה ראיתי אותם עד עכשיו בטלוויזיה. הפערים בינינו הם לא רק בגיל אלא גם בתרבויות ובסגנון החיים. הוא לוקח אותי למקומות הכי מטורפים בעולם, ואני לקחתי אותו לאכול שיפודים בבאר־שבע ולפיקניק עם המשפחה שלי על הדשא לשחק משחקי קלפים".
דני: "בחיים שלי לא עשיתי קודם כזה דבר".
מאי: "אנחנו מאזנים אחד את השני".
6 צפייה בגלריה
מאי אלמקייס בהפקה של מגזין "אוליביה" האמריקאי
מאי אלמקייס בהפקה של מגזין "אוליביה" האמריקאי
מאי בהפקה של מגזין "אוליביה" האמריקאי
(צילום: Olivier Magazine)
ב־24 בדצמבר 2020, לאחר חמישה חודשי היכרות, הוא שלף טבעת והציע לה להינשא לו. הוא עשה את זה הכי בגדול, עם פרחים ובלונים וחברים ובני משפחה שהגיעו לחגוג איתם. "התחלתי להבין שמאי ואני באים מאותו מקום", הוא אומר. "אני מניח תפילין כבר עשר שנים ואוכל רק כשר, ואיתה אני לא מרגיש עם זה לא נוח. מאי יודעת מאיפה אני בא, מי אני. כשהייתי באמריקה עם בחורות לא יהודיות זה לא הרגיש אותו דבר".
דני: "אנחנו באים מאותו מקום. אני מניח תפילין כבר עשר שנים ואוכל רק כשר, והיא יודעת מאיפה אני בא, מי אני. כשהייתי באמריקה עם בחורות לא יהודיות זה לא הרגיש אותו דבר"
אחרי אירוסיהם הוא נסע לארצות־הברית, לסיים את העבודה על הסרט I LOVE US. זמן מה אחר כך היא באה אליו לארצות־הברית, לביקורה הראשון שם אי פעם. תחילה טסו לניו־יורק לקבל את ברכתן של אמו ואחותו. "השוק הכי גדול היה להגיע איתו למנהטן", היא אומרת. "אנחנו הולכים ברחוב ואנשים מזהים אותו. במסיבה כל רגע מישהו בא להגיד לו שלום. מניו־יורק עברו למיאמי ואת יום הולדתה ה־21 חגגו במלון פאר בלאס־וגאס, משם חזרו לביתו המפואר של דני באל.איי, וביולי האחרון הגיעו ארצה לביקור של חודש.
בינתיים החלה מאי את צעדיה הראשונים באל.איי כדוגמנית, והצטלמה לשער במגזין "אוליביה" האמריקאי. בארץ הצטלמה לקליפ של אליעד נחום, ובשבוע האופנה לפני שנה הצטלמה לתצוגה של המעצב מעוז דהן. "החלום שלי הוא לפתוח בייקרי לעוגות באל.איי ואחר כך בעוד מקומות".



את ליאונרדו דיקפריו כבר פגשת?
"עוד לא. הכרתי אותו בשיחת פייס־טיים כשהייתי עם דני בבידוד. אחלה בחור".
דני: "בגלל הקורונה עוד אי־אפשר לפגוש הרבה אנשים, ובאל.איי יותר נזהרים מבארץ. בעזרת השם היא תפגוש את כל החברים שלי. הלכנו ליום ההולדת של לוסילה, שהייתה בת הזוג של אל פאצ'ינו 12 שנה. אל פאצ'ינו הוא האייקון שלי, אגדה. הוא האדם הכי מדהים והכי מפרגן. הוא דיבר עם מאי, שאל אותה על הארץ".
תאריך לחתונה עדיין אין להם, בגלל הקורונה. "אנחנו רוצים לעשות חתונה גדולה בארץ ולהביא את החברים שלי מאל.איי. נחכה קצת שזה יתאפשר". דיבורים על ילדים כבר יש. "מאי תהיה אמא מדהימה, היא מזכירה לי את המשפחה שלי", מחייך דני. "הוא הולך להיות האבא הכי טוב בעולם", צוחקת מאי. "הוא גם בן טוב. לא הולך לישון אם לא דיבר עם אמא שלו ובודק איך עבר עליה היום".

  • סטיילינג: ניתאי דניאל, איפור: סבטלנה קריחלי, תכשיטים: סנדרה, חליפות: באמוס סקוור, שמלות: דנית חזן
פורסם לראשונה: 08:26, 15.08.21
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button