אוגוסט 1950. מרים גולד על השער

"בכלל לא ידענו שסבתא הייתה בשער 'לאשה'": בחזרה למלכת נתיבי האוויר 1950

ממש במקרה נחשפו בני משפחתה של מרים גולד ז"ל לשער בכיכובה משנת 1950. גולד, אחת משלוש הדיילות הראשונות ב"אל על", השתתפה בלא מעט טיסות היסטוריות

פורסם:
הכל קרה במקרה: "מייקל, בן־זוגי, ראה בטלוויזיה כתבה לרגל 75 שנה לשבועון 'לאשה'. באחת התמונות שהוצגו הוא קלט את סבתי, שעליה שמע רבות. הוא לא אמר כלום, נכנס לאתר שערי 'לאשה', חיפש אותה, ורק אז הראה לי", מספרת עדיה הופמן, מנהלת תקשורת שיווקית ונכדתה של מרים גולד. "העברתי את התמונה לכל המשפחה וכולם התרגשו. בכלל לא ידענו שהיא הייתה בשער 'לאשה'!".
זה באמת מפתיע. בכיתוב המלווה את השער נכתב ש"מרים גולד הייתה נציגת ישראל בתחרות הבינלאומית על התואר מלכת נתיבי האוויר 1950".
"נכון, אמא שלי הייתה אחת משלוש הדיילות הראשונות של אל על", אומרת שרון אלק־כהן, בתה של מרים ואמה של עדיה. "היא נולדה בווינה ועלתה עם הוריה בשנות ה־30. ב־1948 התגייסה ושובצה בחיל האוויר. כשהקימו את 'אל על', במהלך מלחמת העצמאות, שחררו אותה מהצבא והזמינו אותה להתייצב שם".
3 צפייה בגלריה
מרים גולד ופרנסיס אלק בחתונתם
מרים גולד ופרנסיס אלק בחתונתם
מרים גולד ופרנסיס אלק בחתונתם
(צילום: אלבום פרטי)
בכיתוב השער מצוין שהיא "ידועה ביחסה האדיב לנוסעים" ונמסר שהיא לא זכתה בתואר.
שרון: "היא הייתה בטיסה הראשונה של החברה, שהביאה את הנשיא חיים ויצמן ארצה, בטיסה שהביאה את גופתו של הרצל לקבורה בארץ וגם בטיסות הראשונות לפריז וללונדון". בנוסף, מספרת שרון, אמה ואביה הכירו בטיסה. פרנסיס אלק היה איש ביטוח אנגלי ממוצא צ'כי. "הוא היה גבר מאוד נאה ומבוקש, והיה ביניהם קליק בטיסה. אחר כך הם נפגשו בפריז, וכשהוא הגיע ארצה לבקר את אחיו, הרומן ביניהם נעשה רציני והם החליטו להתחתן".
לאחר שנישאו בשנת 1954, עקרו ללונדון. "חשוב לי להגיד שאמא שלי לא ירדה מהארץ בגלל חוסר אהבה לארץ, אלא בגלל האהבה לאבא שלי", מחדדת שרון.
מרים גולד גידלה את ילדיה, שרון ודיוויד, עבדה בתחנת "אל על" בלונדון ובהמשך פתחה בוטיק לאופנת נשים. שרון עלתה לארץ בגיל 27 והשתלבה בתעשיית האופנה בישראל. לדבריה, עד יום מותה, בגיל 67, לפני כ־25 שנים, מרים חלמה לחזור ארצה. לאחר שגם פרנסיס נפטר, העלו שרון ואחיה את עצמותיהם ארצה, והם קבורים בסמוך להוריה של מרים.
3 צפייה בגלריה
שרון אלק־כהן ועדיה הופמן, הבת והנכדה
שרון אלק־כהן ועדיה הופמן, הבת והנכדה
שרון אלק־כהן ועדיה הופמן, הבת והנכדה
(צילום: אלבום פרטי)
אתן לא המשכתן בקריירה תעופתית.
"לא, אבל גם אני הכרתי את בן זוגי בטיסה", צוחקת עדיה. "בגיל 21, בטיסה מלונדון לארץ, ישבתי באותה שורה לצד בחור שעלה מאנגליה, זה היה מייקל. בינינו ישבה בחורה. ההמראה התעכבה ופטפטנו שלושתנו. כשהבחורה ראתה שהיא עומדת להירדם, היא שאלה את מייקל אם ירצה להתחלף איתה – ופשוט המשכנו לדבר כל הטיסה". בסיומה של הטיסה, לאכזבתה של עדיה, מייקל לא ביקש את מספר הטלפון שלה. "הדבר היחיד שיכולתי לחשוב עליו הוא שאולי יש לו חברה", היא נזכרת. אלא שמייקל, ג'נטלמן אנגלי שכמותו, לא רצה להעמיד את עדיה במבוכה, וחיפש אותה למחרת בפייסבוק. באוקטובר האחרון הם נישאו.
הזמנתם לחתונה את מי שישבה ביניכם בטיסה?
"לא, אבל אם היא קוראת את זה, תודה שהחלפת מקום!"
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button