החתונה של גל ושירי. המחתנת: אירית אמא של גל

בתפקיד הרב - אמא שלי: זוגות שבני המשפחה שלהם חיתנו אותם

שלושה זוגות שהחליטו לא להינשא דרך הרבנות, מספרים מדוע בחרו דווקא בקרובי משפחה להשיא אותם, איך הגיבו האורחים בחתונה וכיצד המחתנים עמדו במשימה

פורסם:
כנהוג בכל חתונה, תמיד לצד הזוג הנרגש והמשפחה המורחבת האחריות על ניהול הטקס עוברת לידיו של הרב או אדם שגוייס במיוחד למשימה שמצריכה הרבה כישרון ומקצועיות לשמה. אבל אם נפתח את הראש ונצא מהקופסא נבין שמי שהכי מכיר את המשתתפים בטקס הם לא אחרים מאשר הקרובים שלהם. אז בידי מי הייתם מפקידים את המקרופון בטקס החשוב ביותר בחייכם?
אתן אולי מכירות את ששי קשת כשחקן וזמר, ואת מיקי רוזנטל כעיתונאי וחבר כנסת לשעבר, אבל לאחרונה השניים לקחו על עצמם תפקיד שונה לחלוטין. בתם של ששי ויונה אליאן, שחקנית התיאטרון מאי קשת, ובנו של מיקי, התסריטאי והבמאי טל רוזנטל, התייצבו תחת החופה ובחרו באבות הידועים לערוך את טקס הנישואים. "שני האבות ערכו את הטקס, זו הייתה בקשת הזוג", סיפר קשת למדור "העלוקה" של "ידיעות אחרונות". "לי כבר יש ניסיון, כבר התבקשתי על ידי זוגות מכל המגדרים להשיא אותם. זה תמיד מרגש, אבל לערוך את הטקס של הילדים שלנו זה מרגש הרבה יותר".
מתברר שחופה אלטרנטיבית כזאת לא מתרחשת רק בביצת הסלבס. מבין הזוגות שמחליטים שלא להינשא דרך הרבנות, יש כאלה שבוחרים לא ללכת רחוק, ופשוט מבקשים מקרוב משפחה - אבא, אמא, אח, אחות - לחתן אותם. תפסנו לשיחה כמה זוגות שמבחינתם הכל נשאר במשפחה, גם החופה והקידושים.

"זה היה מחשמל. נתתי את כל הלב והנשמה"

הזוג: שירי (35), עובדת בקונסוליה בטורונטו, קנדה, וגל רוזנבלום (34), סמנכ"ל מוצר, הורים לשניים, מתגוררים בטורונטו, קנדה. נישאו ב־26.5.2014
על תקן רב: אמא של גל, אירית רוזנבלום, מייסדת ומנכ"לית ארגון "משפחה חדשה"

גל, למה בחרתם דווקא באמא שלך שתחתן אתכם?
"אני מאוד מאמין במה שהיא עושה בארגון 'משפחה חדשה', שפועל למען אנשים שרוצים להינשא שלא דרך הרבנות. היא פרצה דרך שאף אחד אחר לא פרץ לפניה במדינת ישראל. זה היה רק טבעי עבורי לפנות אליה ולבקש שתחתן אותנו".
אירית, איך הגבת?
"זה היה עבורי רגע מכונן ומרגש. חיתנתי זוגות רבים במהלך השנים, אבל זאת פעם ראשונה שאני מחתנת את הילד שלי. הילדים שלי גדלו ברוח של הארגון ונשמו את הרעיון, הם גדלו עם הרבה מאוד חופש לבחור את דרכם בחיים. אחרי שגל הכיר את שירי, הם הגיעו לבד להחלטה להינשא שלא דרך הרבנות ושאני אחתן אותם. זה היה מאוד מחמיא".
מה היה חשוב לכם שיהיה בטקס?
גל: "שהאורחים יבינו את המהות שלו וייהנו. אני ושירי היינו שותפים לכתיבה של הטקסטים ולכל ההווי של הטקס, והתייעצנו עם אמא שלי, ששיתפה אותנו בדעה שלה".
אירית: "לגל ושירי היה חשוב שיהיו כמה אלמנטים שאנחנו מכירים מהטקס הדתי המסורתי, כמו חופה, כוס יין ושבירת כוס".
אירית: "זה היה עבורי רגע מכונן ומרגש. חיתנתי זוגות רבים במהלך השנים, אבל זאת פעם ראשונה שאני מחתנת את הילד שלי"
אז איך הייתה החופה?
אירית: "זה היה טקס מחשמל, הכי מרגש שאי פעם עשיתי, ונתתי בו את כל הלב והנשמה. דיברתי על הקשר שבין גל לשירי והקראתי כמה ציטוטים מהספר 'הנסיך הקטן'. זו הייתה עבורי זכות גדולה לחתן את גל. לדעתי טקס החתונה האולטימטיבי הוא כזה שנערך על ידי בן משפחה, כי זה הכי קרוב ואינטימי".
גל: "היה מאוד יפה ומרגש. אני חושב שזה פתח את העיניים להרבה מאוד אנשים. היו אורחים שאמרו לנו שגם הם היו רוצים להתחתן בצורה כזאת".
אירית: "יש לי משפחה חרדית שקצת הייתה בשוק, אבל הם התרגשו. אי־אפשר היה שלא להתרגש. גל ושירי לא היו מובלים, אלא מובילים. הם אמרו את הדברים שיש להם זה לזו מדם לבם, וזה הפך את הטקס למעניין יותר. עד היום אנשים זוכרים את החתונה שלהם".

"בחרנו באחי בגלל הכריזמה שלו"

הזוג: קים פרץ (32), מעצבת אופנה, ורום מאור (30), סטודנט לאדריכלות ובעל עסק של בניית רמפות, מתל־אביב. נישאו ב־26.8.2021
על תקן רב: אחיה של קים, עודד פרץ יריאל (30), יוצר בתחום התיאטרון והקולנוע

3 צפייה בגלריה
החתונה של קים ורום. האח של קים, עודד המחתן
החתונה של קים ורום. האח של קים, עודד המחתן
החתונה של קים ורום. האח של קים, עודד המחתן
(צילום: מושיק שמע)

קים ורום, למה בחרתם דווקא באח של קים?
קים: "בחרנו לא להתחתן דרך הרבנות, בגלל שיש בה חוסר שוויון והם לא מחתנים זוגות גאים. לא התחברתי לכך שיהיה מישהו זר שיחתן אותנו ברגע הכי אינטימי שלנו. עשינו חתונה די קטנה ורצינו שתהיה חופה משפחתית".
רום: "אני וקים אנשים שיוצרים, ורצינו ליצור משהו שמחבר את האנשים הקרובים אלינו ביותר. אמא שלי, למשל, שהיא צורפת, הייתה זאת שהכינה לנו את טבעות הנישואים".
קים: "ניסינו להבין איזו חתונה אנחנו רוצים, ונפגשנו לייעוץ עם חבר הכנסת לשעבר אברום בורג, שמלווה זוגות שמעוניינים להינשא שלא דרך הרבנות. ידענו שאנחנו רוצים טקס יהודי מסוים, שתהיה חופה, והתחלנו לבנות את זה יחד איתו. אז החלטנו שלכל אחד מבני המשפחה יהיה חלק בטקס - שאמא שלי תקריא את הכתובה, שאבא שלי יקריא את הברכה על היין, ואז באופן טבעי, אחי עודד גויס להיות מנחה הטקס. בחרנו בו בגלל הכריזמה שלו והיכולת שלו לעמוד מול קהל".
עודד, איך הגבת כשקים ורום ביקשו ממך שתחתן אותם?
"מאוד התרגשתי. זאת זכות ענקית, וזה הפך את האירוע לעוד יותר מיוחד בשבילי. אני מגיע מעולם של תיאטרון וקולנוע, אז אני יודע איך לעמוד על במה ואיך להפיק טקס טוב. מצד שני, זאת הייתה הפעם הראשונה שחיתנתי, וזה הרבה אחריות.
"הסיטואציה הייתה מרגשת וקצת מלחיצה. תיארתי לעצמי שרוב האורחים רגילים לחתונה מסורתית, אז אני הייתי אחראי להוריד להם את ההתנגדות ולהכניס אותם לקסם של קים ורום. היה לי ברור שאביא לטקס את ההתרגשות שלי ואת ההיכרות האישית שלי עם בני הזוג. ניסחתי טקסט שבו סיפרתי איך קים ורום הכירו, על הדרך שעברו ועל סיפור האהבה שלהם. עזרתי גם לכוון את שאר בני המשפחה בכתיבת הטקסטים שהם הקריאו".
קים: "בחרנו לא להתחתן דרך הרבנות, בגלל שיש בה חוסר שוויון והם לא מחתנים זוגות גאים. לא התחברתי לכך שיהיה מישהו זר שיחתן אותנו ברגע הכי אינטימי שלנו. עשינו חתונה די קטנה ורצינו שתהיה חופה משפחתית"
קים, עודד מעולם לא חיתן זוג לפני כן. לא חששתם שיהיו פדיחות?
"לא חשבנו על זה. אני דווקא אוהבת שיש טעויות, כי אז זה יוצא טבעי ופחות עצור. הכרנו את כל האורחים באופן אישי, וידענו שעם הבחירה הזו יהיה יותר עניין בטקס, וזה באמת מה שהיה".
אז איך אתם מסכמים?
קים: "היה מקסים, מרגש וקצת מצחיק. זה הרגיש משפחתי. עודד הנחה את הטקס כמו מומחה, כאילו הוא כבר עושה את זה שנים. התחתנו על רקע שקיעה סגולה וזה היה קסום".
עודד: "היה מושלם ומאוד מרגש. הרגשתי שתפקיד המחתן דווקא היה מאוד טבעי עבורי, וזה היה מבחינתי לעשות טוב לאחותי ובעלה. הרגשתי שהם סומכים עליי, והיה לי מאוד נעים לקחת את האחריות הזאת ולדעת שאני מספק את הסחורה".
איך האורחים הגיבו?
קים: "התגובות היו מאוד מרגשות".
עודד: "אחרי שהטקס נגמר פנו אליי כמה אורחים שביקשו שאחתן גם אותם. יש מצב שאשקול לעשות את זה בעתיד, בגלל שהייתה חוויה כל כך טובה".

"אחותי הרשתה לי לזרוק כמה בדיחות"

הזוג: אור גולני (33), מנהלת מחלקת נוער וצעירים בעיריית חריש, ואיל טייטלר (36), חוקר בתחום הבינה המלאכותית, מתגוררים בחיפה. נישאו ב־10.9.2021
על תקן רבנים: האחות של החתן, אורלי טייטלר (31), תרפיסטית בתנועה, ואחיה של הכלה, רון גולני (31), קבלן עבודות חשמל

3 צפייה בגלריה
החתונה של אור ואיל
החתונה של אור ואיל
החתונה של אור ואיל
(צילום: מור שקיפי)


איך הגעתם לבחירה המקורית?
אור: "לשנינו היה ברור שאנחנו לא מעוניינים להינשא דרך הרבנות. הגישה של הממסד הדתי לא רלוונטית למציאות שאנחנו חיים בה".
ולמה בחרתם דווקא באחים שלכם שיחתנו אתכם, ולא באיזה סלב, למשל?
איל: "אני לא סוגד לסלבס באופן אישי. סלב זה בן אדם זר מבחינתי, גם אם הוא היה בטלוויזיה. יכולנו לבחור מישהו שעובד בלחתן זוגות, אבל רצינו משהו משלנו".
אור: "ארגנו את החתונה בשלושה שבועות וחצי, ובמהלך הארגונים נפגשנו לארוחה של שתי המשפחות. ואז הצענו לאורלי, אחות של איל, ולרון, אחי, שהם יהיו אלה שיחתנו אותנו. בעיניי, רק אנשים שבאמת מכירים אותך מקרוב כמו האחים שלך, יכולים לעשות טקס אישי ואותנטי. רצינו טקס קליל יחסית, ובגלל זה בחרנו באחים שלנו שצעירים מאיתנו. הם כמו חברים, וזה תרם לאווירה".
אורלי ורון, איך הגבתם להצעה הייחודית?
אורלי: "בהתחלה זה נאמר בצחוק, ואני חשבתי שזה רעיון מגניב. שמחתי שהם חשבו עליי שאחתן אותם. אני לא חושבת שצריך רב כדי להכריז שהם ביחד".
רון: "כשאור הציעה לי לחתן אותה ואת איל, היא נראתה חצי מתרגשת וחצי מהוססת, כי היא לא ידעה איך אני אגיב לזה. אהבתי את הרעיון, כי זה מיוחד ומגניב. מעולם לא נתקלתי בטקס כזה בעבר. אמרתי לה שמה שהיא רוצה שאני אעשה, אני אעשה".
אור: "היה לי חשוב להיות שותפה, אני לא איזה עציץ שמקדשים אותו. שנינו ענדנו טבעות אחד לשנייה ושברנו שתי כוסות. עברנו על הכל יחד עם האחים שלנו ותכננו יחד מה יהיה בטקס"

לא חששתם שיהיו פדיחות?
רון: "היה לי ניסיון של עמידה מול קהל כמפקד בצבא, אז לא חששתי ולא התביישתי".
אורלי: "היה חשש שאולי לא ישמעו אותי טוב במיקרופון או שאדבר חזק מדי, אבל מה שעניין אותי זה אור ואיל".
איל: "זאת הייתה חתונה קטנה ולא אירוע בהיכל נוקיה. אז גם אם הם היו פולטים שטות או היו עושים איזו טעות, זה היה מתקבל בשמחה".
מה היה חשוב לכם שיהיה בטקס? ספרו על התהליך.
אור: "פנינו לארגון 'הוויה' שמתמחים בגיבוש טקס נישואים אישי, והם עזרו לנו לנסח את הטקסט של החופה. היה לי חשוב להיות שותפה, אני לא איזה עציץ שמקדשים אותו. שנינו ענדנו טבעות אחד לשנייה ושברנו שתי כוסות. עברנו על הכל יחד עם האחים שלנו ותכננו יחד מה יהיה בטקס".
רון: "עברנו יחד על הטקסטים ואני הצעתי שהם יהיו פחות רציניים ופורמליים, ואכן בטקס הצגתי את הטקסט בצורה יותר קלילה. אחותי הרשתה לי לזרוק כמה בדיחות".
אור: "הרגשתי שזה מאוד שלנו. זאת הייתה החלטה טובה לבחור באחים שלנו. היה משהו מאוד שלם בעובדה שזה אחי ואחות של איל. עמדנו מול האנשים שהכי קרובים אלינו, וזאת הייתה החגיגה המשותפת שלנו".
רון: "הייתי מאוד מרוגש והכל זרם. אור ואיל היו מאוד מאושרים שחיתנו אותם. הייתי שמח לחתן זוגות נוספים".
אור: "יש לי עובדת דתייה שזאת הייתה הפעם הראשונה שלה בחתונה כזו. בסוף הטקס היא סיפרה שהיא ממש התרגשה והתחברה אליו"
איך האורחים הגיבו?
אור: "יש לי עובדת דתייה שזאת הייתה הפעם הראשונה שלה בחתונה כזו. בסוף הטקס היא סיפרה שהיא ממש התרגשה והתחברה אליו. היה זוג שאמר לנו שבעקבות הטקס שלנו התחשק לו לעשות חידוש נדרים".
איל: "קיבלתי תגובות טובות. אבא שלי אמנם היה שמרן לגבי החתונה, והיינו בטוחים שהוא עלול לחטוף התקף לב מהטקס, אבל בסופו של דבר הוא התרגש".
אורלי: "כולם ממש התלהבו ואמרו שאני ורון יכולים לעשות הסבת מקצוע".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button