סאן מזרחי בפריז. "מה ששונה בי הוא שהם לא יודעים לזהות את האתניות שלי"

סאן מזרחי, הדוגמנית הישראלית הכי מצליחה בעולם: "בלתי נתפס מה שקורה לי. זה הזוי"

מי שהיתה עד לפני שנה וחצי סטודנטית אלמונית לאופנה, מצטלמת במיוחד ל"לאשה" לארבעה שערים שונים בארבע בירות אופנה ומספרת על הלו"ז שכולל שלוש שעות שינה ביממה, על הצעידה בתצוגות של ורסאצ'ה ושאנל, על הבעל התומך ועל אבא, אלון "האווירון" מזרחי, שמבחינתו היא עדיין ילדה שמסתובבת לבד

פורסם:
צפו בווידאו
( )
החיים של סאן מזרחי התהפכו לפני שנה וחצי בלבד. היא הייתה אז סטודנטית שנה א' לעיצוב אופנה ב"שנקר", שהצטלמה לקולקציה של אחד המרצים שלה. כשהתמונה עלתה לרשתות החברתיות היא קיבלה טלפון מניר חצרוני, בעל סוכנות הדוגמנות INCH. בתום השנה עזבה את הלימודים והפכה לכוכבת בינלאומית.
את הפריצה הדרמטית רשמה ביוני 2022, כשפתחה את תצוגת האופנה של ז'אקמו בדרום צרפת. בחודש האופנה האחרון, באוקטובר, כבר צעדה על המסלולים של 23 תצוגות, וביניהן אלה של כריסטיאן דיור, פנדי, הרמס ובוטגה ונטה. בווג זיהו את ההצלחה ודירגו אותה בראש רשימת הדוגמניות הבולטות של העונה. הישג לא רע עבור מי שבגיל 17 ניסתה לדגמן בישראל ונדחתה על ידי כל סוכנות שפנתה אליה.

ניו יורק: סמול טוק עם אירינה שייק

עברו כמה חודשים, ומזרחי (24) מסתערת על חודש תצוגות נוסף, שאותו היא פותחת בניו־יורק. הפעם, בהתאם למעמדה, היא כבר מלווה בצוות של מגזין "הארפר'ס בזאר" שמכין עליה כתבת וידיאו בסגנון "יום בחיי דוגמנית". רק כדי לסבר את האוזן: את הכתבה הקודמת עשו במגזין על ג'יג'י חדיד. "רואים אותי קמה בחמש בבוקר, עושה מסכה, שותה תה והולכת מתצוגה לתצוגה", היא מספרת בשיחת זום לילית.
9 צפייה בגלריה
סאן מזרחי על שער לאשה
סאן מזרחי על שער לאשה
סאן מזרחי בניו יורק. "אני שוברת שיא של עצמי"
(צילום: אסף ליברפרוינד)


מה קורה בניו־יורק חוץ מזה?
״אני עושה פה שבע תצוגות, בין היתר של מייקל קורס, קרולינה הררה ורודארטה. בעונה שעברה עשיתי חמש תצוגות. אני שוברת שיא של עצמי".
את מי פגשת עד כה?
"בעונה שעברה פגשתי את בלה וג׳יג׳י חדיד. עכשיו פגשתי את דוגמנית־העל אמבר ולטה שצעדה איתי, וגם אירינה שייק צעדה איתי בקיית ובמייקל קורס. הרבה כבר מכירות אותי שם. את יודעת, יש שיחות סמול טוק".
"מייקל קורס אמר לי שבכל הקריירה שלו ראה רק שלוש דוגמניות ישראליות שמייצגות את המדינה ברמה העולמית: שירז טל, עמית מכטינגר, ואני מבחינתו השלישית"
איפה את שוהה בעיר?
"אני מתארחת אצל גל, חברה טובה שהכרתי לפני כמה חודשים והפכה לאחותי. השגרה שלי היא לחיות בבתי מלון, כי אני כל יומיים טסה למקום אחר וחיה על מזוודות. בתוך כל העומס והטירוף, הדבר שמרגיש כמו בית הם אנשים ישראלים ובית קבוע, שאת יכולה לעשות בו כביסה ולבשל".
להסתובב בעולם בשבוע האופנה זו עבודה שכרוכה בבדידות.
9 צפייה בגלריה
סאן מזרחי בתצוגה של קרולינה הררה
סאן מזרחי בתצוגה של קרולינה הררה
בתצוגה של קרולינה הררה
(צילום: GettyImages/Theo Wargo)
"נכון, אבל עכשיו כבר צברתי לעצמי חברות בכל עיר. חוץ מזה, אני בעיקר עובדת. אין לי זמן לבלות. אני קמה בחמש בבוקר וחוזרת ב־23:00 בלילה, לפעמים מאוחר יותר, וקמה שוב בבוקר למחרת. אין באמת זמן לשבת לקפה עם מישהו. אנשים יוצאים פה למסיבות אחרי תצוגות. אני חוזרת הביתה. אני מציגה בסוף את הפנים שלי, אני לא יכולה להיראות כאילו ישנתי שעה בלילה. אני גם ממילא בחורה של תה וספר טוב בבית, מסיבות לא מדברות אליי".
מה היה הרגע הכי מרגש בניו־יורק?
"הייתי בקסטינג של מייקל קורס שצעדתי עבורו בעונה שעברה, והוא זכר אותי ושאל מה נשמע. הוא אמר לי: 'סבתא שלי יהודייה, וכשהייתה עוד בחיים צפתה המון בתצוגות וכל הזמן שאלה איך זה שאין דוגמניות ישראליות על המסלול'. הוא הוסיף שבכל שנות הקריירה שלו ראה רק שלוש דוגמניות ישראליות שמייצגות את המדינה ברמה העולמית הרצינית: שירז טל, עמית מכטינגר, ואני מבחינתו השלישית. מרגש לשמוע שמבחינת מייקל קורס הגדול והאייקוני אני ייצוג ישראלי בעולם".

לונדון: "אני עושה את זה כדי להרוויח כסף"

מזרחי נולדה בצפון תל־אביב וגדלה ברמת־השרון, ילדת הסנדוויץ' מבין שלושה של אלון מזרחי, כדורגלן עבר וורד, היום מעצבת בגדי ים ועוסקת בנדל"ן. היא הייתה בת שש כשאביה פרש מכדורגל. לפני כשלוש שנים הוריה התגרשו, אחרי 26 שנות נישואים. סאן עצמה נישאה לבן זוגה בגיל 22, במהלך מגפת הקורונה. בין שלל עיסוקיה היא גם הפרזנטורית של Factory54.
"ווג" שיבצו אותך בראש רשימת הדוגמניות המבטיחות, "הארפר'ס בזאר" מכינים עלייך כתבה.
"זה בלתי נתפס. זה הזוי מה שקורה לי, לא חלמתי אי פעם שזה יקרה. אני כמה פעמים ביום עוצרת וחושבת, זה מטורף".
9 צפייה בגלריה
סאן מזרחי על שער לאשה
סאן מזרחי על שער לאשה
בלונדון. "לא חלמתי אי פעם שזה יקרה"
(צילום: דניאל ז'קונט)

למה את מייחסת את ההצלחה שלך?
"ימעיט בערכי להגיד שזה רק מזל או טיימינג, אבל באמת התברכתי. זה עולם קשה שיכול לרסק בגלל כל התשובות השליליות. מה שקרה לי בזמן קצר כל כך זו איזושהי ברכה. אני וניר הסוכן שלי ידענו לקחת את ההזדמנויות ולנצל אותן, להישמר ולשמור על מי שאני - וזה העצים את ההצלחה שלי עוד יותר. דלת הכניסה היא היופי החיצוני, אבל יש המון שעברו שלב ראשוני, עשו קמפיין טוב או עונה אחת טובה, ונשארות אחר כך בצללים. אני מצליחה לשמור על ההצלחה בזכות עבודה קשה ומשתדלת להיות בן אדם נחמד".
המראה שלך הוא אחר מהמקובל על מסלולים.
"העולם מזמן לא נמצא איפה שישראל מקובעת, ולכן הדברים קרו לי בחו"ל ולא בארץ. על המסלולים בחודש האופנה יש דוגמניות הודיות, ברזילאיות ומרוקאיות. מה ששונה בי הוא שהם לא יודעים לזהות את האתניות שלי, את המוצא, מאיפה אני - וזה מסקרן אותם. אני יכולה להיות קלאסית מאוד ואדג׳ית מאוד ויכולה להיראות ערבייה או ברזילאית. אני בעצם שילוב של מרוקו, כורדיסטן, טורקיה, תימן וסוריה".
איך את מתפנקת מאז ההצלחה הכלכלית?
"אני מרשה לעצמי לקנות דברים שבתור סטודנטית היו פחות נגישים. גם לקנות דירה זו מטרה. אנחנו מחפשים את הדירה המתאימה ברמת־השרון. בלי קשר, בקרוב אנחנו עוברים לפריז. אנחנו עדיין בתהליך של חיפוש דירה".
9 צפייה בגלריה
אלון מזרחי
אלון מזרחי
גאה וגם דואג. האבא, אלון מזרחי
(צילום: רפי דלויה)

מילאנו: "אני מרוחה על פוסטר בכל רחוב שני"

כשמזרחי נוחתת בשבוע האופנה במילאנו מחכה לה הפתעה. התמונות מהקמפיין שצילמה לבוטגה ונטה, אחד המותגים הנחשקים ביותר בעולם, מרוחות על כל שלטי החוצות בעיר. איזו קבלת פנים משמחת.
"זה קמפיין שצולם בפוליה באיטליה ב־6 בנובמבר, יום ההולדת שלי", היא מתרגשת, "חגגו לי בארוחת הצוות של כולם. אחרי הקמפיין הזה סגרו אותי לקמפיין השני שלהם שצולם במילאנו. כבר צעדתי עבורם בשתי תצוגות וקיבלתי שני תיקים שלהם.
9 צפייה בגלריה
סאן מזרחי על שער לאשה
סאן מזרחי על שער לאשה
במילאנו. "אין דבר כזה בעבודה שלי להגיד שאני חולה"
(צילום: עומרי לוי)

"לפני חודשיים הייתי על שלטי חוצות בפריז עם קמפיין למרקו פולו, אחרי קמפיינים להרמס ודיסקוורד. כשאני מגיעה לקסטינג, דוגמניות אומרות לי, 'יואו אני רואה את הפרצוף שלך בכל מקום'. הן מזהות אותי. זה מטורף ולא נקלט. אני רואה את עצמי מרוחה על פוסטר בכל רחוב שני. לא חשבתי שאגיע למקום הזה. זה חלום שלא חלמתי עליו, לא חשבתי שזו אפשרות, שזה יכול לקרות. התחלתי רק לפני שנה וחצי, בואי לא נשכח את זה".
"אני עובדת קשה מאוד מאוד מאוד. אני צועדת 14 ק"מ על הרגליים ביום. אני הדוגמנית שצעדה הכי הרבה השנה, יותר ממתאמן באולימפיאדה"
איזה שבוע אופנה את הכי אוהבת?
"את של מילאנו. ניו־יורק מאוד המונית, גדולה ואינטנסיבית, ואני מחוברת יותר לאיטליה ולצרפת. מה שעוזר לי הוא ההכרה מלקוחות שעבדתי איתם. מצד שני, בעונה שעברה עשיתי תצוגה לפנדי וגם קמפיין, והעונה לא קיבלתי את זה".
9 צפייה בגלריה
סאן מזרחי בתצוגת פאקו רבאן
סאן מזרחי בתצוגת פאקו רבאן
בתצוגת פאקו רבאן
(צילום: GettyImages/Francois Durand)

ספרי על רגע בלתי נשכח מהשנה האחרונה.
"הזמינו אותי לארוחת ערב של המעצב הצרפתי ז'אקמו, שפתחתי את התצוגה שלו ביוני. האירוע היה בלונדון, נתנו לי בגדים ומלון, וריטה אורה ישבה לידי. גם קייט מוס הגיעה. היה מאוד פנסי ומגניב. כשפתחתי את התצוגה ביוני הוזמנתי אחר כך גם לפתיחת חנות וליום ההולדת שלו, שהיה מצומצם. החיים שלי מאוד לא צפויים".
איך את מתמודדת עם העייפות בתקופה האינטנסיבית הזו?
"אני מסתובבת בתצוגות עם טיפות עיניים, כי אצלי העייפות ישר מופיעה בעיניים. כשאני ישנה שלוש עד חמש שעות ביממה, העיניים נעשות אדומות. אני תמיד אקום שעתיים לפני הזמן, אשתה תה ואעשה קצת יוגה. יש לי באופן קבוע ספר בתיק בתצוגות ואודישנים. עכשיו אני קוראת את 'ג׳יין אייר' של שרלוט ברונטה. בימים שאני קמה פחות חזקה, אני שולחת הודעה לבעלי או מפנקת את עצמי במשהו שיש לי אליו חשק".
"בעלי תומך בי מאוד ונותן לי להגשים את עצמי. לא רק שהוא מאפשר את זה - הוא ממש מקריב מעצמו ומתחיל מחדש"
את לא מרגישה שאת עובדת קשה מדי?
"אין דבר כזה בעבודה שלי להגיד שאני חולה ולא יכולה להגיע היום. אני מגיעה חולה אם צריך. אני עובדת קשה מאוד. מאוד מאוד מאוד. עבדתי מגיל 15 בהמון עבודות, וזו הקשה ביותר, גם פיזית, כי אני צועדת 14 ק"מ על הרגליים ביום. ניר אמר לי שאני הדוגמנית שצעדה הכי הרבה השנה, יותר ממתאמן באולימפיאדה".

פריז: "אמא'לה, עשיתי את שאנל!"

בפריז סאן שוכרת דירה עם סיסיליה, "דוגמנית שהכרתי בתצוגה של בוטגה ונטה. היא ממש חברה לחיים ובתחום הזה קשה למצוא כאלה". בסופו של שבוע התצוגות היא רושמת הישג שומט לסת נוסף: הופעה בתצוגה הסופר־נחשבת של שאנל. "וואו, זה היה מרגש בטירוף, לקבל מהם תשובה חיובית היה מדהים. זו אבן דרך, זה פשוט מותג אייקוני".
9 צפייה בגלריה
סאן מזרחי על שער לאשה
סאן מזרחי על שער לאשה
בפריז. "מחוברת לצרפת"
(צילום: עמרי רוזנגרט)

בואי נדבר על אהבה.
"הכרתי את אביב, בעלי, בגיל 17, דרך חברים משותפים. זה היה בליינד דייט והרגשתי מיד כימיה. הוא היה סוחר בשוק ההון וניהל אחר כך עסק משפחתי, ועזב בימים אלה הכול כדי לעבור לגור איתי בפריז".
גם את וגם אחותך הבכורה התחתנתן בגיל 22.
"אמא שלי התחתנה בגיל 18 שזה עוד יותר צעיר אפילו. אחותי כבר רצתה מאוד ילדים, אבל אני עוד לא יודעת אם אני בשלב הזה".
9 צפייה בגלריה
סאן מזרחי בתצוגת ורסאצ'ה
סאן מזרחי בתצוגת ורסאצ'ה
בתצוגה של ורסאצ'ה
(צילום: GettyImages/Arturo Holmes)

איך משתלבים חיי הנישואים עם קריירה תובענית כל כך?
"בעלי תומך בי מאוד, ולא רק שהוא נותן לי להגשים את עצמי - הוא ממש מקריב מעצמו ומתחיל מחדש. אולי זה רק בישראל, שיש עדיין סטיגמה שהגבר צריך להיות איש הקריירה בבית, ולהמון גברים קשה לשחרר קצת מהאגו ולפנות את הבמה - אבל הוא פשוט דוחף אותי לבמה (צוחקת). אין לו בעיה של ביטחון עצמי".
מה ההורים חושבים על ההצלחה?
"הם שמחים כל כך. אבא שלי גאה בי וגם דואג שאני מסתובבת לבד. בראש שלו אני עדיין ילדה בת 17".

הראיון המלא עם סאן מזרחי מתפרסם בגליון "לאשה" החדש, השבוע בדוכנים
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button