יערית סרוסי בגדדי. "אל תשפטי את עצמך. כל בחירה שלך היא טובה כל עוד את מקשיבה ללב"

בעקבות המלחמה: נשים מקבלות פתאום הודעות מהאקסים

במצבי משבר רבים זקוקים לקרבה ולתחושת ביטחון, ומנסים לחזור לבני זוג לשעבר. מה לעשות ואיך להימנע מלחזור לזוגיות לא טובה?

פורסם:
יערית סרוסי בגדדי, 32, מטפלת בשיטת CBT ויוצרת תוכן בתחום קידום בריאות הנפש, נשואה ואמא לילדה, גרה בבת ים
היי יערית, לאחרונה העלית פוסט על תופעה מעניינת - בעקבות המלחמה, נשים מקבלות פתאום הודעות מהאקסים שלהן. את יכולה לפרט?
"זאת תופעה שמתרחשת עכשיו, במלחמה. קיבלתי הרבה פניות מקרובות משפחה, חברות ומטופלות שלי, שאומרות שהאקס שלהן יצר איתן קשר. אחת מהמטופלות מספרת שהאקס שלה פנה אליה עכשיו אחרי נתק של שנתיים".
מה בעצם נאמר בפניות האלה?
"אלה הודעות בנוסח 'היי, חשבתי עלינו. אשמח שניפגש ונדבר'. הרבה מהמטופלות שלי חוו מערכת יחסים הרסנית שלא הייתה נכונה להן, ואחרי הפרידה עברו תהליך ריפוי. חלק מהן בזוגיות חדשה והמשיכו הלאה. ההודעה הזאת מהאקס מערערת. הן פתאום מתחילות לחשוב שאולי זה סימן שהן צריכות לחזור אליו, ומרגישות בלבול".
"מלחמה זה מצב שגורם לתחושת חוסר ודאות. אנשים זקוקים לקרבה ולתחושת ביטחון, אז הם מנסים לחזור למוכר"
למה זה בעצם קורה דווקא עכשיו?
"מלחמה היא מצב שגורם לנו לתחושה של חוסר ודאות לגבי העתיד. אנשים זקוקים לקרבה ולתחושת ביטחון, אז הם מנסים לחזור למוכר, גם אם המוכר לא עשה להם טוב. הרבה אנשים מנסים לחזור לבני הזוג לשעבר, כי הם מרגישים שלא סגרו איתו מעגל. המלחמה גורמת להם לרצות להגיד את מה שיש להם על הלב. במצב של מלחמה יש חוסר שליטה, וכשאנחנו חושפים את מה שאנחנו מרגישים זה נותן תחושה של שליטה. יש גם מקרים אחרים, שבהם הרצון לחזור לאקס מגיע ממקום טוב - המלחמה נותנת לנו פרופורציות, גורמת לנו לראות דברים בבהירות ולהבין עם מי אנחנו רוצים להיות בזוגיות".
"יש הרבה נשים שסיפרו לי שהאקס שלהן מילואימניק, והוא פנה אליהן רגע לפני שנכנס להילחם בעזה"
בהנחה שהזוגיות הקודמת לא הייתה טובה – איך מתמודדים עם הודעה מהאקס ולא מתפתים לחזור?
"חשוב לזכור למה נפרדתם. יש סיבה שבגללה אתם לא ביחד. צריך להתרכז בסיבה לפרידה ולא באותם רגעים שבהם היה לכם טוב. אם אתן ובן זוגכן לא עברתם טיפול זוגי, הגורם שבגללו נפרדתם יחזור, ואתם תצטרכו עוד פעם להתמודד עם הקשיים שגרמו לפרידה. לפעמים הרצון לחזור לבן הזוג לשעבר נובע מבדידות. במקרה כזה, נסו להיאחז בדברים שעושים לכן טוב, כמו חברות, תחביבים, פעילות גופנית, ריקוד. אל תחזרו למה שעשה לכן רע".
מה עושים אם האקס נמצא עכשיו במילואים?
"יש הרבה נשים שסיפרו לי שהאקס שלהן מילואימניק, והוא פנה אליהן רגע לפני שנכנס להילחם בעזה. יש כאלו שחושבות שאולי עדיף לשקר לאותו אקס ולהגיד לו שהן ישמחו לחזור אליו, כדי שהמורל שלו יהיה גבוה. בעצם להפיח בו תקווה שתעזור לו להתמודד בלחימה. נשים חוששות שאם הן ידחו את האקס ויקרה לו משהו במלחמה, הן ירגישו תחושת אשמה. אבל צריך לזכור שזאת לא אשמתך. אתם נפרדתם עוד לפני המלחמה, ומותר לך להמשיך הלאה ולא לחזור לבן הזוג מפעם, גם אם הוא נלחם עכשיו".
אז מה עושים במקרה כזה?
"לא מומלץ להתעלם, אלא לענות בצורה מכובדת ויפה: 'אני זוכרת את הדברים הטובים שהיו בינינו, אבל המשכתי הלאה'. תאחלי לו בשורות טובות, צייני שאת מתפללת עליו ושאת מאמינה שהוא עוד יזכה לאהוב".
מה קורה אם בכל זאת החלטנו לחזור לאקס?
"במקרה כזה, עדיף להמתין עד אחרי המלחמה. עכשיו אנחנו נמצאים במצב קיצוני שיכול לגרום לנו לבלבול, ומומלץ להמתין לתקופה רגועה יותר, לחשוב שוב על הדברים ולקבל החלטה מושכלת".
מה לגבי מציאת זוגיות חדשה? זה הזמן?
"אם אתן מרגישות פנויות רגשית, אז אפשר לחפש זוגיות, אבל זה צריך להגיע ממקום שאת רוצה את זה ולא ממקום שאת זקוקה לזה - כי אז זה יוצר תחושה של חוסר. אם נעביר את הפוקוס ממה שאין לי למה שיש לי, אז גם זוגיות חדשה תגיע. צריך לזכור שכבר זכינו לאהוב, אז אין סיבה שלא נאהב שוב".
טיפ יחסים: "אל תשפטי את עצמך. כל בחירה שלך היא טובה כל עוד את מקשיבה ללב".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button