בייבי בום. האם יוולד לנו דור "חרבות ברזל"?

האם אנחנו צפויים לגל חדש של "בייבי בום" בעקבות המלחמה?

אחרי מלחמות יום כיפור, מלחמת המפרץ ומלחמת לבנון השנייה שטף את הארץ גל לידות משמח. האם זה מה שמחכה לנו תשעה-עשרה חודשים אחרי "חרבות ברזל"? רופאת הנשים ד"ר רונית אלמוג מאמינה שכן

פורסם:
ימים קשים עוברים עלינו: מלחמה וכאב קשה מנשוא. על ההשלכות העתידיות של המצב הנוכחי עוד יתקיימו מעקבים וייכתבו מחקרים. אבל, האם כמו במלחמות עבר, צפויה לנו גם תופעת ה"בייבי בום"? האם בעוד תשעה־עשרה חודשים ייוולד לנו "דור חרבות הברזל"?
תופעת ה"בייבי בום" אופיינה בארצות־הברית, בעקבות מלחמת העולם השנייה, אז אובחן, לפרק זמן מסוים, שיעור ילודה גבוה מהממוצע. כך קרה גם אצלנו בעקבות מלחמת יום הכיפורים, מלחמת המפרץ ומלחמת לבנון השנייה.
האם גם הפעם זה יקרה אצלנו?
סביר להניח שכן. בימים קשים של מלחמה, המאופיינים במצב רוח ירוד, שבירת שגרה המלווה בחרדה קיומית וגברים צעירים המגויסים למלחמה - אנשים מחפשים נחמה. כמו כן, מתעורר הצורך לחוש תחושה של ניצחון החיים על המוות - מענה הישרדותי המתבטא ברצון להרחיב את המשפחה ולהמשיך את החיים למרות הכול.
מלכתחילה, הישראלים מביאים לעולם יותר ילדים בהשוואה למדינות מערביות אחרות ונדמה שבימים שבהם אנו עוברים תקופה כל כך מטלטלת - הרצון להתרבות יגבר.
בעוד שאצל חלקנו הליבידו נחלש, אצל אחרים הקרבה והאינטימיות מקלות את המועקה ומאפשרות הפוגה מתחושת הדחק.
בנוסף, ידוע שבתקופת סטרס נשים נוטות לשכוח ליטול גלולות נגד היריון.
לכן, ייתכן שבעוד תשעה חודשים פלוס צפוי לנו גל מוגבר של לידות - בשורה מרגשת, שגם צופנת בחובה אתגר: המדינה, כולל מערכת הבריאות, עוברת ימים קשים בכל ההיבטים, וגל ילודה מוגבר עלול להשפיע בעתיד על חדרי הלידה, על מערכת החינוך ועל שאר המערכות הממסדיות. נקווה שנצלח את האתגרים האלה.

ד"ר רונית אלמוג היא מומחית בגינקולוגיה, מיילדות וטיפולי פריון, המרכז הרפואי תל־אביב, איכילוב
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button