מיכל ניר. זוגות יכולים להיות מאושרים גם בלי סקס

מי שמע מי יודע - לאן נעלם הסקס מנישואינו?

כן, יש זוגות שחיים ללא יחסי מין. מיכל ניר מסבירה אם אפשר להחזיר אותם למיטה ואם בכלל צריך

פורסם:
מיכל ניר (58), עובדת סוציאלית קלינית, מטפלת מינית וזוגית, מרצה ומרכזת המגמה לטיפול מיני באוניברסיטת
בר־אילן ומחברת הספר החדש "מיניות בלב פתוח". נשואה פלוס שניים, גרה ברמת־השרון:

היי מיכל, בספרך החדש את משתפת את הקוראים בעבודתך כמטפלת מינית. בין היתר, יש גם פרק שמוקדש לזוגיות ללא מין. מה זה זוג א־מיני?
"אני אישית מסרבת לקרוא לזוגות כאלה א־מיניים. אני פחות אוהבת את ההגדרה הזאת כיוון שהיא לא ניתנת לעבודה. אז אני קוראת לזה: 'אנשים שבוחרים לחיות ללא יחסי מין'".
אוקיי. אז במה מדובר בעצם?
"אני מדברת על אנשים שבחרו למדר מיניות מהחיים שלהם לחלוטין, עם כל אחד אחר ועם עצמם. אנשים שחיים ביחד וכל אחד עושה סקס עם אחרים - לא נכנסים לקטגוריה הזאת. וגם לא אנשים שבוחרים באוננות ולא ביחסי מין".
עד כמה התופעה הזאת נפוצה?
"הרבה יותר ממה שאנחנו יודעים, כי אם טוב להם – הם לא יבואו לטיפול ואנחנו לא נדע שהם קיימים. סקס ממותג כל כך גבוה שאנשים שחיים בלעדיו מתביישים לדבר על זה. אני לא מכירה זוג שחי בלי סקס שמוכן להגיד 'ככה זה אצלנו וככה טוב לנו'. הרבה מאוד פעמים יש פער בין הנוחות הפנימית בתוך הזוגיות ובין כמה זה לא ממותג טוב החוצה, ולכן הם יעדיפו לא לשתף".
2 צפייה בגלריה
עטיפת ספרה של מיכל ניר
עטיפת ספרה של מיכל ניר
עטיפת ספרה של מיכל ניר
על כמה זמן בלי סקס אנחנו מדברות?
"צריך לעשות אבחנה בין בני זוג שלא עושים סקס חצי שנה בגלל משבר נקודתי, ואז חוזרים לקיים יחסים, ובין אנשים שממש הופכים את זה לאורח חיים - חמש שנים, עשר שנים, 20 שנה וכו'. זה לא אותו דבר. אלו עם המשבר הרגעי יתגעגעו לחזור לשם, זה עוד יהיה חי במשאלות שלהם".
מה יכולות להיות הסיבות להפסקה של יחסי מין?
"יש אנשים עם ליבידו נמוך שפשוט לא מעוניינים בזה. מיניות קשה להם, בעיקר המאמץ להתערבב ולהתמזג עם האחר, ולכן פשוט להם יותר לוותר. לעומתם, יש אנשים שסבלו בעולם המיני ובחרו להימנע כדי לא לפגוש קושי. במקרה כזה, הזוג צריך לשאול את עצמו מה קרה, ועצם השאלה הוא המנוע לתזוזה. האם הייתה שם בגידה, ואז התגובה של הצד הנבגד היא הימנעות? האם יש שם כעס לא מדובר? האם יש פרוורסיה שלא יוצאת מהארון שנבהלים מפניה? יש שם סוד גדול מאוד שכל אחד מהם סוחב".
אנשים שחיים בלי סקס מתביישים לדבר על זה. אני לא מכירה זוג שחי בלי סקס שמוכן להגיד – 'ככה אצלנו וככה טוב לנו'
האם ניתן להחזיר זוג כזה למסלול של חיי מין?
"לשאול 'האם ניתן להחזיר' אומר שכולם צריכים לחזור, וזה ממש לא ככה. יש אנשים שלא יחזרו לחיי מין, לא עם אף אחד אחר ולא עם עצמם, וזו הבחירה הכי טובה עבורם, רק שזה צריך להיות אכן מבחירה".
וזוג שכן רוצה לחזור לקיים יחסי מין?
"במקרה כזה, צריך להבין טוב־טוב מה גרם להם להימנע לפני שאנחנו אומרים 'יאללה, תחזרו למיטה', כי אחרת אולי יהיה סקס אחד סוער לזכר ימים עברו או לתקופה קצרה, אבל זה לא יעבוד.
אם הייתה בגידה כואבת, צריך לעבד את הפגיעה ואת הכאבים כדי שהם בכלל יסכימו להתקרב שוב. אם יש סוד בארון שמונע יחסי מין, אז צריך להוציא אותו החוצה".
האם זוג יכול לחיות ללא סקס ולהיות מאושר?
"בהחלט כן. ואני יכולה להגיד לך שאני מספיק מבוגרת להאמין בכך, כי כשהייתי צעירה לא האמנתי שזו אפשרות. אפשר לחיות טוב, בנאמנות ובלי בגידות, ללא יחסי מין וללא תשוקה. זה עושה שקט. סקס לאורך הרבה שנים עושה המון רעש - פער בציפיות, פער בתשוקות ואכזבות, ויש אנשים שזה גדול עליהם. אנחנו צריכים לכבד את זה".
סקס טיפ: "מיניות אינטימית פוגשת קודם את הלב, לפני האיברים".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button