שלא יפלו ברשת

הילדים צמודים למסכים? כך תצמצמו את הפגיעה מפייק ניוז

לנוכח המצב הביטחוני הרשת מוצפת בהמון ידיעות וסרטונים, חלקם ישנים או מומצאים. מומחה הסייבר נצר שוחט מסביר להורים איך להתנהל נכון, ולמזער את החשיפה לחדשות כזב

רוני לנגרמן זיו
פורסם:
בעקבות המצב הביטחוני נפוצו ברשתות החברתיות עשרות ידיעות וסרטונים, שחלקם הוא פייק ניוז. לא מעט ילדים, חשופים להם, נתקפים בפחד ומעבירים אותם לחבריהם בקבוצות הווטסאפ. נצר שוחט, מחבר הספר "דרך הדלת" - ספר ההדרכה להורים שמלווים את ילדיהם בצעדיהם הראשונים בעולם המקוון (הוצאת קינמון) - מעניק עצות להורים, שיעזרו לצמצם את הפגיעה מפייק ניוז:
1. הדבר הקריטי ביותר הוא להבהיר לילדים שכל מה שמגיע כהודעה דרך הרשת, גם אם הוא מגיע דרך חבר - הוא סיפור או דעה ואינו חדשות או אמת. וככזה, במיוחד בימים קשים כאלה, עדיף פשוט להתעלם!
2. להזכיר לילדים שאין שום סיבה להעביר הודעות לילדים נוספים. פשוט אין. להעביר הודעה היא כמו להגיד לחברים ולחברות "בדקתי את הסיפור הזה והוא אמיתי".
3. אם הילדים גדולים מספיק כדי להיות בקבוצות ווטסאפ, הזכירו להם שיש להם את הבחירה לעשות השתקה לקבוצות, לצאת מהן, וכן לבחור שלא להיכנס לרשתות חברתיות כלל.
4. גם אם עד כה לא הייתה נוכחית הורית בקבוצות הווטסאפ של הילדים, כדאי שבימים כאלה יהיה לפחות הורה או מורה אחד בקבוצות הווטסאפ העיקריות שהילדים נוכחים בהן, כדי לוודא שלא יעברו הודעות לא הולמות, למחוק הודעות כאלה אם יש, ולשים לב לילדים שנכנסים לחרדות כתוצאה מכך.
5. לצמצם צריכת חדשות של הילדים ללא ההורים. לצרוך חדשות רק אם ההורים רוצים בכך, ורק יחד עם ההורים.
6. כשההורים עסוקים בחדשות והילדים משחקים במחשב, חשוב לדעת שאתרי משחקים רבים כוללים אופציית צ'ט. זו הזדמנות טובה להזכיר, שאלא אם הילדים כבר יודעים לזהות את הפרופיל של חבריהם באתרים כאלה ולוודא שהם מדברים רק איתם - להוציא את הצ'ט אל מחוץ לתחום. אם המשחק ברשת עוזר להרגיע את הילדים זה נהדר, אבל צ'ט עלול להיות מקום בו נפגשים עם זרים.
7. נצלו את החיבור לאינטרנט כדי לצפות יחד בתכנים רגועים, מסיחי דעת וחינוכיים. יש אתרים לילדים בתשלום שפותחים את שעריהם בחינם בימים כאלה.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button