שף
שף
עוגת הפרג שאיתי יהושוע ז"ל אהב. מימין: עם אשתו דפני

ליאור משיח אופה את עוגת הפרג שהלוחם איתי יהושוע ז"ל אהב

"הייתי שם כשדפני חברתי פגשה את איתי יהושוע לפני כמעט עשור. הייתי בחתונה שלהם, הייתי כשבתם היילי נולדה. ב־7 באוקטובר איתי נפל בקרב על בארי. כמה ימים לאחר מכן דפני קיבלה את ההודעה, ולא הייתי שם" | פרויקט מיוחד: נבחרת המשפיעניות של "שף" בסדרת מתכונים לפסח, שמוקדשים לאלה שהמלחמה טלטלה את עולמם

פורסם:
דפני ואני חברות מהתיכון. הייתי שם כשהיא פגשה את איתי יהושוע לפני כמעט עשור. הייתי שם בחתונה שלהם, הייתי שם כשבתם היילי נולדה. ב־7 באוקטובר איתי נפל בקרב על בארי. כמה ימים לאחר מכן דפני קיבלה את ההודעה, ולא הייתי שם. כשהגעתי אליה, אל דירה עמוסה משפחה וחברים, רק איתי לא היה. איתי (36) שירת ביחידה לאבטחת בכירים ובאותה שבת נלחם עם אוגדה 36. בחודשים האחרונים אני מגלה על איתי דברים שלא ידעתי, שומעת סיפורים שגורמים לי לחשוב עליו בדרכים חדשות. בין השאר, גיליתי שאת עוגת הפרג והאגוזים של דפני – של אמא של דפני, דליה, למען האמת – איתי הכי אהב.
את העוגה הזו דפני הייתה מכינה לארוחות אצל המשפחה של איתי, במושב חדיד, לא רק בפסח. המשפחה של איתי מסורתית, והעוגה הזו, פשוטה להכנה ואפילו מהירה, היא פרווה וגם ללא קמח. אחרי שהכנתי אותה בעצמי, הבנתי למה היא הפכה לפייבוריטית של איתי. היא אגוזית ועשירה ואפילו אני, שלא משתגעת על פרג, חושבת שהוא מוסיף. כמישהי שנולדה אל משפחת השכול – דוד שלי, איילון גוטליב ז"ל, נפל בלבנון – אני יודעת שחשוב לזכור אותם וחשוב לזכור את מי שהיו בחייהם ולא רק במותם. ההומור, דברים שאמרו ואיך לא – המאכלים שאהבו. אני גאה לחלוק גם איתכם את המתכון המרגש הזה, העוגה שאיתי אהב.


המרכיבים (תבנית קפיץ בקוטר 20–24 ס"מ)
  • 6 ביצים, גודל L
  • קורט מלח
  • 1/2 1 כוסות (300 גרם) סוכר
  • 200 גרם פרג טחון טרי
  • 200 גרם אגוזי מלך טחונים גס
  • 2 כפות שמן
  • אפשרות: 1 כף ברנדי
  • אפשרות: אבקת סוכר
ההכנה
1. במיקסר עם וו הקצפה, מקציפים את הביצים עם קורט מלח עד שמתקבלת קציפה. מוסיפים לאט־לאט ובהדרגה את הסוכר וממשיכים להקציף – הקציפה תסמיך ותהפוך בהירה. ממשיכים להקציף עוד 10 דקות אחרי שכל הסוכר נטמע, לקבלת קציפה בהירה ותפוחה מאוד.
2. בינתיים, מחממים את התנור ל־180 מעלות טורבו. מרפדים את התבנית בנייר אפייה.
3. עוצרים את המערבל. מוסיפים לקערה בהדרגה את הפרג והאגוזים – 1/4–1/3 מהכמות בכל פעם – ומערבבים בתנועות קיפול. מעבירים 2 כפות מהעיסה לקערית נפרדת, מוסיפים לה את 2 כפות השמן ומערבבים. מעבירים את תכולת הקערית לקערת העיסה. אם רוצים – מוסיפים גם את כף הברנדי. מקפלים.
4. יוצקים את העיסה לתבנית. אופים 30–40 דקות, עד שקיסם הננעץ במרכז העוגה יוצא נקי או עם מעט פירורים. מכבים את התנור ופותחים קלות את דלתו, כדי לקרר את העוגה לאט. כשהתנור צונן, מוציאים את העוגה ומניחים לה להצטנן לטמפרטורת החדר (אפשר להכין מראש ולשמור במקרר).
5. אם רוצים, מפזרים אבקת סוכר. מגישים.
  • ליאור משיח היא קונדיטורית ויוצרת תוכן, כותבת הבלוג "ליאורו'ש". בלוג: Lioroooosh.com, אינסטגרם: lioroooosh
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button