"לא צריך להחביא". אוריין פז וחבריה לתלתלים

אוריין פז: "נולדתי מתולתלת למשפחה שאין בה אף מתולתל. בגלל זה הרגשתי כל החיים שונה"

היא למדה הנדסת מחשבים בטכניון וכבר השתלבה בעולם ההייטק, אבל השיער שלה הכתיב לה דרך אחרת לגמרי. תכירו את המתולתלת שבנתה סביבה קהילה שלמה רק כדי להרגיש חלק

פורסם:
אוריין פז (37) חוגגת שלוש שנות פעילות למותג שלה ושמונה שנים לקבוצה 'מתולתלות', שאותה הקימה בינואר 2015 בעקבות הרצון שלה לקבל את התלתלים שלה. "נולדתי מתולתלת למשפחה שאין בה אף מתולתל ובגלל זה כל החיים שלי הרגשתי שונה", היא משתפת אותנו. "לא רק בבית, גם מבחינת מה שהמדיה שידרה לי, כל הדימויים החברתיים, מה שראיתי מסביב - שיער חלק בכל מקום. אני זוכרת שכבר מילדות הגעתי למסקנה ששיער חלק זה אומר מראה מסודר וקלאסי. ככה צריך להיראות, ושיער מתולתל זה סוג של פגם, משהו שמשדר בלגן פרוע ולא מקצועי".
עוד כתבות טיפוח ויופי בלאשה:
אחרי שנים של הסתרה, פֶנים והחלקות החליטה פז שהיא לא מוכנה יותר להחליק את עצמה רק כדי להתאים לסטנדרטים של החברה, ושהיא חוזרת לשורשים ולמראה המתולתל שלה. בנוסף, החליטה גם לייצר מרחב וירטואלי מחבק למי שמרגישה כמוה. "הבנתי שאני לא לבד בזה ושיש הרבה שחשות כמוני. באמצעות הקהילה אנחנו סוג של משמרות התודעה, לא רק של עצמנו אלא גם של הסביבה - איך תופסים שיער מתולתל".
@metultalot זו פשוט אני, וזו הייתה טעות להחביא מאפיין חיצוני כל כך בולט שנולדתי איתו, המוסכמות החברתיות יכולות לקפוץ כמו הקפיצים שיש לי על הראש 😘. #תלתלים_זה_אופי #תלתליםזההחיים #תלתלים #מתולתלות ♬ Sip (Alcohol) - Joeboy

איך אתן עושות את זה בפועל?
"מעלות תמונות שלנו, מרימות אחת לשנייה, משתפות במוצרים שאנחנו משתמשות בהם. אנחנו מדברות גם על החוויות האישיות שלנו שאף אחד לא יבין, למשל כל מיני דברים שנתקעים לנו בשיער, או תגובות מסוימות שאנחנו מקבלות על השיער. ברגע שאת חלק מאיזושהי קבוצת שייכות, את מרגישה שאת בנורמה, את לא מרגישה חריגה. יש בקבוצה היום יותר מ־100 אלף מתולתלות וקצת מתולתלים ישראלים, שממוקמים בכל העולם. חלק גדול מבנות הקבוצה הרגישו שהן לא ראו מספיק ייצוג לתלתלים במדיה, ופתאום כשאת רואה הרבה יותר תלתלים בפיד שלך, זה משנה את התפיסה - שזה בעצם אחלה שיער, זה מהמם. אפשר ללכת איתו כמו שהוא ולא צריך כל הזמן להחביא ולהחליק. זה מעצים מאוד".
באיזה שלב החלטת לפתוח את מותג מוצרי השיער My Curly Way שמיועד למתולתלות?
"הגעתי מתחום אחר לגמרי. למדתי הנדסת מחשבים ותוכנה בטכניון ויש לי תואר שני במינהל עסקים. עבדתי בהייטק והיה לי סבבה והכול, אבל אני חייבת לציין שהקהילה די השתלטה לי על כל הזמן הפנוי. הרגשתי שאני צריכה לתחזק ולנהל את זה כל הזמן, למצוא עוד רעיונות וטיפים. פתאום יש ביקוש למפגשים, אז יצרתי פסטיבל תלתלים וסדנאות, מלא דברים סביב זה, והדבר הזה פשוט תפס ותפח. באיזשהו שלב הייתי צריכה לעזוב את העבודה כדי להתעסק במפעל החיים הזה שיצרתי בעצמי. יצא שהתנסיתי בהמון מוצרי שיער, גם מהארץ וגם מחו"ל, וחיפשתי איזשהו פתרון שגם אוכל להתפרנס ממנו וגם משהו שאני אוכל להיות שלמה איתו במאה אחוז, מוצרים שאני בעצמי אוהבת, שמכילים את הרכיבים הכי איכותיים שאני יכולה למצוא, שמיטיבים עם השיער לא רק לטווח הקצר אלא גם לטווח הארוך.
2 צפייה בגלריה
My Curly Way, מוצרים לשיער מתולתל של אוריין פז
My Curly Way, מוצרים לשיער מתולתל של אוריין פז
"הגעתי מתחום אחר לגמרי". מוצרי השיער My Curly Way
(צילום: מעיין מצליח)
"התחלתי עם שתי פורמולות של קרם וג'ל, שלקח לי שנתיים לפתח אותן. זה לקח הרבה זמן כי פיתחתי אותן מאפס. כל השנים שאני מנהלת את הקהילה חקרתי את הנושא הזה. למדתי המון על רכיבים. המטרה היא לא לשנות את מראה השיער, אלא להגדיר אותו ולתת ללקוחה אפשרות לטפח את השיער שלה בצורה קלה. היום יש עוד מוצרים – שמפו, מסכה, בושם ועוד. אני ממשיכה כל הזמן בפיתוח במימון עצמי, אין מאחוריי חברה גדולה. המוצרים נמכרים גם בארץ וגם באירופה (בחנויות למוצרי שיער לתלתלים ובמספרות) ואפילו באמזון בארצות־הברית".

הטיפים של אוריין למתולתלות:

בחורף הרבה מתולתלות מרגישות שהשיער שלהן מתייבש בגלל מזג האוויר. אני ממליצה להשתמש במסכת לחות פעמיים בשבוע לפחות. לא למהר לשטוף אותה, אלא לנסות לצאת איתה מהמקלחת, לאסוף את השיער עם מגבת חמה, להשאיר כחצי שעה ואז לחפוף את השיער שוב.
תלתלים מוגדרים לא צריכים להיות בהכרח רטובים. אנחנו רוצות לראות כל תלתל בנפרד, ואפשר להשיג זאת על ידי שימוש בג'ל. זה לא הג'ל של פעם בניינטיז שהיינו עושות איתו קוצים, אלא חומר שעוטף את השערה ומייצר סוג של גבס שקוף. אף על פי שזה נשמע מוזר, זה מה ששומר על הצורה של התלתל. כדי שהשיער לא יקבל מראה רטוב, כשהוא מתייבש צריך לכווץ את התלתלים עם הידיים, וזה מייצר צורה של תלתל שהוא רך ועדין ובכל זאת מוגדר. אין פריז מסביב לכל תלתל.
בין תספורות אפשר לעשות תספורות ביתיות. אפשר לעשות את זה על ידי 'קוקו חד־קרן' – קוקו מתוח וגבוה מאוד, ממש מעל הקודקוד, בקדמת הראש. ואז לעשות גזירה עדינה וישרה של הקצוות. זה יוצר תספורת מדורגת שהרבה מתולתלות אוהבות. כמובן, כל אחת צריכה להכיר את השיער שלה ועדיף לצפות לפני כן בסרטוני הדרכה.
ייבוש שיער מתולתל מומלץ לעשות עם מגבת מיקרופייבר. בזכות העובדה שיש לה סיבים קצרים יותר, היא פחות פותחת את הקשקשת של השיער - מה שמייצר פחות פריז באופן ניכר.
לא לישון עם שיער רטוב, זה עלול להוביל לכל מיני מחלות קרקפת ומראה שיער מקווצ'ץ'. לפני השינה אפשר לאסוף את השיער כשהוא יבש לקוקו אננס, זה דומה לקוקו חד־קרן, רק שהוא לא הדוק. לוקחים גומיית סאטן ופשוט מלפפים פעם אחת כשהשיער אסוף למעלה גבוה מאוד, ממש משוחרר. בפועל החלק שיתחכך בכרית הוא זה של העורף, מה שעוזר לשמור על השערות במקומן.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button