בסרטון שהעלו משפיעני הרשת שיר טרן ואלעד תורג'מן לאינסטגרם ושבו הם מתשאלים זה את זה על הזוגיות שלהם, היא שואלת אותו מה חשב עליה כשרק נפגשו. "חיה בסרט קשה, שמנה ובעניין שלי", הוא משיב. כשהוא שואל מה היא חשבה עליו היא עונה: "כריזמה מהלכת. אינטליגנציה רגשית בקטע טוב".
שיר, אני לא רוצה לסכסך, אבל נראה שאת מרימה לו והוא קצת פחות.
שיר: "קודם כול לא נעלבתי בכלל, ושנית, אמרתי לו, 'אנחנו עוד נראה מי חי פה בסרט'. אני רוצה להבהיר ששמנה זו לא קללה. זאת עובדה, כמו גבוהה, כמו רזה, כמו בלונדינית. האמת היא שרצינו להיות הכי אמיתיים, בהתחלה אפילו תכננו להביא פוליגרף, אבל גילינו שזו חתיכת הפקה, אז ויתרנו".
בני הזוג הכירו לפני שלוש שנים בצילומי סדרת הנוער "המתחם ה־25" בכאן חינוכית, שבה הם גילמו זוג שמכיר בשידוך. מאז הם עושים הכול ביחד, ובעיקר מעלים סרטונים משעשעים על חייהם וגורפים אהדה בקרב 86 אלף העוקבים שלו ו־65 אלף העוקבים שלה. "נראה שיש לכם לא רק אהבה אלא גם חברות, מה שבאמת הופך אתכם למושלמים ביחד", כתבה להם אחת המעריצות.
"האמת היא שאלעד הוא הכי לא הטעם שלי, ממש לא הטייפקאסט", שיר מפתיעה. "כששמעתי שהוא הולך להיות הפרטנר שלי בסדרה נכנסתי לאינסטגרם שלו להבין מי הבן אדם, ולא היה שם כלום חוץ מכמה תמונות מהצבא. אמרתי 'לא מעניין', דפדפתי, אפילו לא שמתי לו עוקב. ואז הוא נכנס לחדר החזרות בפעם הראשונה ואמרתי, 'וואו, מה זה הדבר הזה?'. די מהר אחרי זה אמרתי לו שאני בקטע שלו ושאני רוצה אותו".
אלעד: "הדאחקה על 'דיזנגוף 99' חזרה על עצמה כל הילדות שלי. הפכתי את זה לחלק מהמופע שלי. אני אומר שאת כל החורים בעלילה פתרו עם הציצים של אמא"
מה זה, אהבה ממבט ראשון?
"ממש ככה. הזיה. אני לא מאמינה בשטויות האלה".
אלעד: "מהשנייה הראשונה ראיתי שהעיניים שלה נוצצות, ואני הייתי כזה 'מה היא רוצה?'. לא הבנתי את ההתלהבות".
שיר: "לתקופה ארוכה. הוא היה ישר מאוד, אמר לי, 'את מהממת, אבל אני לא רוצה אותך'".
אלעד: "באותה תקופה היו כמה מערכות יחסים שיצאתי מהן בטראומה מהמין הנשי. התירוץ שלי לשיר היה שכרגע אני רוצה להתמקד בקריירה, לא ידעתי שהיא תהיה המנוע של הקריירה שלי והמקור להצלחה. למשל, כשאמרתי לה שאני רוצה להיות סטנדאפיסט, היא ענתה, 'אם אתה לא ברשתות, תוותר כבר עכשיו'. בהתחלה זה הביך אותי, את הסרטונים הראשונים היא דחפה אותי לצלם כמעט בכוח. זו התנעה שלה, זה הכול היא".
למה לקח לך כל כך הרבה זמן להבין שהיא האחת שלך?
"תמיד יצאתי עם בנות רזות מאוד, הטייפקאסט של אידיאל היופי. בחיים לא יצאתי עם מישהי מלאה, ופתאום בזכות שיר השתנה לי הטעם לגמרי. היום אני נמשך יותר לנשים מלאות".
שיר: "גילה עולם, מה שנקרא. נפל ברשת. זה פשוט לקח לו קצת זמן. די מהר אחרי שהכרנו הוא נהיה להיט באינסטגרם ובטיקטוק, התחלנו להפרות אחד את השני, והיום אנחנו בלתי נפרדים גם ברשתות וגם במציאות".
מה גרם לכם להתאהב זה בזו?
אלעד: "אבא שלה מוזיקאי, היא באה מעולמות של אמנות ותוכן, כמוני. אני זוכר שחודשיים אחרי שהתחלנו לצאת, נסענו למשפחה שלה באילת והרגשתי בבית. בתל אביב אנחנו במרדף כי יש לנו המון עבודה, ושם היינו רק אנחנו. היה סוף שבוע רגוע, ביתי, כיפי, והבנתי שזה מה שאני מחפש. ההתאהבות שלי נבנתה לאט, בגלל זה האהבה שלנו מחזיקה יותר מכל מערכת יחסים שהייתה לי קודם".
מתי אתם חוגגים את יום השנה לזוגיות?
אלעד: "בשביל שיר זה היום שבו הכרנו, לא משנה שלקח קצת זמן עד שהתחלנו לצאת. אני אומר לה, 'לא, נשמה, היו לנו שלושה־ארבעה חודשים של בלבול רציני, את פשוט מכניסה אותם לספירה'. שיר היא בן אדם טוטאלי מאוד, ברגע שנכנסת לחיים שלה, אין אמצע - או שחור או לבן. כמה שזה מלחיץ, יש בזה משהו נעים מאוד".
אחרי כמה זמן עברתם לגור ביחד?
"אחרי שמונה חודשים. בשבילי זה היה קצת מהיר, אבל לאור מערכת היחסים זה היה מתבקש. בתקופה הזאת בנינו זוגיות ועסק. היום עיקר הפרנסה שלנו הוא ברשת. עוצרים אותנו ברחוב עשרות אנשים ביום, אומרים לנו כמה הם אוהבים אותנו ושהם עוקבים אחרינו ונקרעים מצחוק".
הסטנד־אפ פרץ ממני
אלעד (26) הוא סטנדאפיסט, שחקן ומוזיקאי עם ייחוס, דור שלישי לעולם הבמה. הוא נולד בתל אביב לזוג השחקנים ענת עצמון ודן תורג'מן ("לגעת באושר", "הלם קרב"), סבו הוא השחקן שמואל עצמון ("בן 94 עם אנרגיות של טינאייג'ר, אין לו זמן להיפגש איתי"), ובן זוגה של אמו ב־17 השנים האחרונות הוא המוזיקאי והזמר דני סנדרסון.
הוריו התגרשו כשהיה בן ארבע, והוא ואחיו הגדול, המוזיקאי ליאם תורג'מן (30), עברו למשמורת משותפת, "יום אצל אמא ויום אצל אבא", הוא אומר. "אין לי זיכרונות שלהם ביחד. ככל שגדלתי נראה לי תמוה שהם בכלל היו ביחד, אבל הגירושים היו הכי טובים שיש. הייתה לי ילדות מאוזנת, ההורים שומרים על יחסים טובים עד היום, אפילו עשינו ארוחות שישי ביחד".
ארבע שנים אחרי גירושי הוריו נכנסה אמו לזוגיות עם דני סנדרסון, שהפך עבורו לאב שני. "דני הוא מתנה, גם לאמא שלי וגם לי", הוא אומר. "הוא אמן ענק, גאון על־זמני, בן אדם מצחיק ולבבי. עבורי הוא גם דמות של הורה וגם חבר, יש לנו קשר מיוחד מאוד ואני חייב לו המון. אמנם אף פעם לא גרנו ביחד - עד היום הוא ואמא שלי גרים בנפרד - אבל הוא היה נוכח מאוד בחיים שלי. כשהייתי ילד הרבה פעמים התייעצתי איתו על דברים שלא יכולתי להתייעץ עליהם עם ההורים. אמא שלי הכירה את דני כשדינה, הבת הקטנה שלו, הייתה בת 18. למעשה היא זו ששידכה ביניהם. היא פגשה את אמא שלי בתיאטרון ואחר כך אמרה לדני, 'תגיד, מה עם ענת עצמון?'".
בצבא הוא שירת בגדוד 50 של הנח"ל, בעקבות אביו ואחיו. "אבא שלי היה מ"פ, ואחי הגדול היה מ"מ באותו גדוד, המפקדים שלי היו חיילים שלו", הוא מספר. "אמנם גדלתי בסביבה תל אביבית אמנותית ואריסטוקרטית, אבל מגיל צעיר אבא שלי סיפר כמה שהשירות הצבאי בנה אותו. החלטתי לשים את החיים שלי על הולד ולעשות משהו שיבנה לי את האופי. עד שלא הגעתי לצבא, לא ידעתי כמה אני מפונק וכמה אני פריווילג. בצבא הכרתי אנשים שבאים מקשיים אמיתיים, ופתאום הבנתי איזו ילדות הייתה לי. לפני כן לא ידעתי להעריך את זה, כי חשבתי שכולם ככה".
שיר: "היה לי בן זוג שאמר לי לא לאכול, כי הצלוליט שלי מגעיל אותו. לפעמים לא הייתי אוכלת כל היום ואז מפרקת מגש פיצה"
חיידק הבמה הכה בו רק אחרי השחרור. "האמת היא שבתור בן לשחקנים הייתה לי קצת סלידה מעולם הבמה", הוא אומר. "אולי בתת־מודע גם לא רציתי להיות הבן של, אבל בכל זאת נסחפתי לשם. השתחררתי בקורונה, תקופה שהייתה שממה מטורפת, והסטנד־אפ פשוט פרץ ממני. תמיד רציתי להצחיק ולהיות במרכז העניינים, עד לרמה כפייתית ממש, שאמרו לי 'די, באמא'שך'. בתקופה הזו התחלתי לעלות לאלתורים על כל מיני במות".
לפני כשנה וחצי הוא הוציא אלבום עם שירי פרודיה קומיים. בשיר הראשון שיצא לרדיו, "MC פינוקי", אלעד צוחק על עצמו ועל משפחתו ועונה על השאלה הגנרית "איך זה להיות הבן של ענת עצמון?", או כמו שהוא קורא לה בשיר - "ארנק עצמון". הארנק, אם תהיתם, לא רק שמפרגנת, אלא גם משתתפת בקליפ לשיר. "אמא היא החברה הכי טובה שלי. אלה לא יחסי אמא ובן קלאסיים, זאת יותר חברות", הוא מציין.
כמה היה קשה כילד לראות אותה עירומה ב"אסקימו לימון" ו"דיזנגוף 99"?
"זה לא שרט אותי. הדאחקה על זה חזרה על עצמה כל הילדות שלי, אבל הייתי חסין לזה. ברגע שאתה מסתלבט על עצמך, זה מוציא את העוקץ. אפילו הפכתי את זה לחלק מהמופע שלי. אני אומר שאת כל החורים בעלילה פתרו עם הציצים של אמא שלי".
מתי ראית בפעם הראשונה את "אסקימו לימון"?
"בערך בגיל 14. אוקיי, קצת מביך, אבל בגדול אני מאוד גאה בה. היא באמת איידול שעשתה פה סרטים אייקוניים, והיא גם כל כך יפה ומוכשרת. היא הביאה צבע מיוחד מאוד לקולנוע הישראלי, עם כל הסתלבט שבדבר".
מה שלום אבא שלך, שקצת נעלם לנו?
"מעולה, אין על אבא שלי בעולם. בשנים האחרונות הוא שיפץ מצודה עתיקה בטבריה והפך אותה למלון בוטיק. זה פרויקט חייו, בזה הוא התמקד והיה פחות בקשב למשחק. אבל הוא לא אמר את המילה האחרונה שלו, לא בטלוויזיה ולא בקולנוע".
אידיאל היופי? איכס
שיר (28), שחקנית, דוגמנית, כוכבת רשת ופעילה חברתית נגד שמנופוביה, נולדה וגדלה באילת. הוריה, המוזיקאי אודי טרן והזמרת אורלי מלמד, התגרשו כשהייתה בת 14. יש לה אח קטן בן 24 משני הוריה, ועוד אחות למחצה מאביה, בת שמונה. אחרי גירושי ההורים היא ואחיה בחרו להישאר עם האב. "הקשר עם אמא היה פחות חזק מאשר עם אבא, וכך זה עד היום. אין דבר כזה שאני לא מדברת עם אבא שלי עשר פעמים ביום", היא אומרת.
בצבא שירתה כפרמדיקית בשריון, וכשהשתחררה ניהלה את מרפאת "טרם" בעירה. "מגיל צעיר היו לי שני חלומות שביניהם ג'ינגלתי, להיות רופאה ולהיות חלק מעולם הבמה", היא מספרת. "כבר התחלתי ללמוד בבן גוריון לתואר ברפואת חירום, אבל באיזשהו שלב הרגשתי שאני לא מגשימה את עצמי. מגיל שלוש עליתי על שולחנות ועשיתי הצגות בבית, אבל בגלל שאני באה מבית שאין בו תמיכה כלכלית, ידעתי שאני צריכה לדאוג לעתיד שלי. בסוף החלטתי להתפטר מהעבודה, לעזוב את הלימודים, לעבור לתל אביב ולהגשים את עצמי כשחקנית".
איך נהיית דוגמנית?
"הגעתי לסוכנות 'יולי' בתור שחקנית, והם הציעו לי גם לדגמן. אני, בכל דבר שיש בו מצלמה ותשומת לב, אני בפנים. עם הזמן הרגשתי שזו לא רק עבודה אלא גם שליחות. אם אני הייתי רואה דוגמנית שנראית כמוני כשהייתי נערה, הייתי מרגישה יותר בנוח עם הגוף שלי".
כמה לא נוח הרגשת?
"אף פעם לא התאמתי לאידיאל היופי, תמיד הייתי שמנמנה, אבל היה לי ביטחון עצמי. משהו בי תמיד ידע שיש בי כל מה שצריך כדי לפרוח ולהגשים חלומות. לא הייתה לי בעיה חברתית בגלל זה, וגם אם מישהו העז לזרוק איזו הערה על נושא המשקל, דפדפתי אותו. רק במערכות יחסים היה לי קשה, כי העירו לי המון על המשקל. הגעתי למצב שפיתחתי הפרעות אכילה".
איך זה קרה?
"בן זוג אחד ממש אמר לי לא לאכול, כי הצלוליט שיש לי ברגליים מגעיל אותו. השני אמר לי, 'אני לא אוהב את זה שאת שמנה, את צריכה לרדת במשקל כי זה מפריע לי'. זה גרם לי לחשוב על כל ביס. לפעמים לא הייתי אוכלת כל היום ואז נכנסת לבולמוסים, מזמינה מגש פיצה, מפרקת אותו לבד ובוכה. אלעד אף פעם לא העיר לי על הגוף שלי, וגם כשאני פחות מרוצה מאיך שאני נראית, הוא מרים לי וגורם לי להרגיש הכי יפה בעולם".
את אוהבת את איך שאת נראית?
"לגמרי. כמה קילוגרמים עודפים לא ישנו את העובדה שאני יפה. המונח 'אידיאל היופי' מעורר בי בחילה, כי מה זה אידיאל יופי? אפשר למצוא יופי בכל דבר".
"רק כשאלעד לקח אותי לפגוש את אמא שלו, קלטתי שהיא ענת עצמון. בכוונה הוא לא אמר לי. כשיצאתי משם התקשרתי לאבא שלי ואמרתי לו, 'אתה יודע שהוא הבן של ענת עצמון?'. הוא לא האמין לי"
ובכל זאת עשית ניתוח להרמת חזה.
"לא מסיבות אסתטיות. עשיתי הרמה, כי להיות עם חזה גדול ונפול זה שגרת חיים קשה מאוד. החזה שלי היה נפול מגיל 14 בערך, זה המבנה שלי, הוא לא נפל בעקבות שינוי משקל. אין לי בעיה עם ניתוחים אסתטיים, אבל אצלי זה היה נטו שיפור באיכות החיים, כי זה הפריע לי מאוד בתפקוד היומיומי".
נוסף על התפקידים שגילמה בטלוויזיה, בין היתר בסדרה "טיטו ורוחו", הגישה שיר במשך חצי שנה פינה בשם "ג'ינס לכל מידה" בתוכנית הבוקר "פאולה וליאון" בקשת 12. הפינה עסקה בדימוי גוף חיובי, ובמסגרתה היא סקרה חנויות בגדים ברחבי הארץ והוכיחה שהמידות בחנויות וברשתות האופנה מוגבלות ואינן אחידות.
"נוכחנו לדעת שמרבית האוכלוסייה לא יכולה להתלבש ברוב החנויות, כי לא רק שאין מידות מעל 42, גם המידה שרשומה בטיקט היא לא באמת המידה", היא חורצת. "מצאתי את עצמי מסתובבת שעות בקניון, עוברת מתא מדידה אחד לשני, וכמעט שום דבר לא עלה עליי".
שיר אף השתתפה לצד דוגמניות ומשפיעניות נוספות בדיון של ועדת הכלכלה בכנסת שיזמו ח"כ לימור מגן־תלם וח"כ מיכל וולדיגר לבחינת חוק לקביעת מודל אחיד לסימון פריטי לבוש. "הרעיון עלה במהלך התוכנית. באתי לכנסת ונתתי את נקודת המבט שלי בתור בחורה מלאה שמרגישה שאין לה מקום לקנות בו בגדים", היא מספרת. "סיפרתי על החוויה שעוברת עליי בקניון, ואני אמנם מוגדרת דוגמנית פלאס סייז, אבל אני לגמרי הממוצע בישראל. אמרתי בוועדה שאני חושבת על הבחורה שאחרי חוויה כזאת בוחרת לא לאכול את הארוחה הבאה, כי היא לא מצאה ג'ינס והיא מרגישה שמשהו לא בסדר איתה. אבל היא בסדר, זה העולם שדפוק".
מספיק טובה להוליווד
לאחרונה העלתה שיר סרטון שבו סיפרה על מותג אופנה בינלאומי חדש שמגיע לישראל ושביקש לשכור את שירותיה כדוגמנית, אך כשהתברר לה כי המידה המקסימלית שלו היא 42, היא ויתרה על הקמפיין. "זה נוגד את הערכים שאני מקדמת", אמרה לעוקביה. "אהבתי את המותג, אבל אני לא מבינה למה ב־2025 לא כולן יכולות ללבוש אותו".
לקראת פסטיבל קאן האחרון ערכה שיר לעצמה אודישן מצולם באנגלית, ואז טסה עד לקאן וחילקה אותו לבמאים הסופר־נחשבים על השטיח האדום. "מה היה לי להפסיד?", היא שואלת. "אני חושבת שאני שחקנית מספיק טובה גם להוליווד, ואני אחת שרודפת אחרי החלומות שלה. אנחנו חייבים לייצר לעצמנו הזדמנויות. אם אני לא אפתח לעצמי דלתות, אף אחד לא יפתח בשבילי, ולפעמים גם צריך לדעת להיכנס דרך החלון. כיוונתי גבוה, אני יודעת, אבל גם פה בארץ אני לא מתביישת לשלוח הודעות למלהקים. לא צריך לשבת ולחכות לטלפון, אנחנו בעידן כזה שאפשר ליצור לעצמנו את המציאות".
איך הגיבו בבית כשהבאת להם חתן מיוחס כל כך?
"האמת היא שעד שהתחלנו לצאת באופן רשמי לא ידעתי שהוא מיוחס. רק כשהוא לקח אותי לפגוש את אמא שלו, קלטתי שהיא ענת עצמון. בכוונה הוא לא אמר לי. אני זוכרת שיצאתי משם, התקשרתי לאבא שלי ואמרתי לו, 'אתה יודע שהוא הבן של ענת עצמון?'. הוא לא האמין לי.
"המשפחה של אלעד קיבלה אותי באהבה. יש לו משפחה מקסימה ומלוכדת, לפעמים יש בי קנאה במקום שהם נמצאים בו. אצלי החיים הלכו בצורה קצת שונה, וזה כל היופי בזוגיות שלנו, בגלל זה אנחנו כל כך בלתי נפרדים".
איך העבודה ביחד משפיעה על הזוגיות?
אלעד: "זה מורכב. העבודה היא חיינו והיא לא נפסקת בחמש".
שיר: "אני מתנהלת מול הפניות מכל הלקוחות, כי אין מה לעשות, אני אישה והוא גבר. אם אני אתן לו לעשות כמה משימות ביחד, הוא יאבד את הידיים ואת הרגליים".
אלעד: "היכולת שלנו להוציא אחד מהשנייה את המיטב היא מטורפת".
על מה אתם רבים?
ביחד: "וואו, על מה לא? (צוחקים). אבל כל היופי הוא שאנחנו משלימים מהר מאוד".
תהיה חתונה?
שיר: "אנחנו מנהלים אורח חיים של זוג נשוי, אנחנו אפילו מתנהלים כלכלית ביחד, אז בכלליות אני לא צריכה חותמת מאף אחד, אבל נבר סיי נבר. כרגע זה לא דחוף לנו, אבל ימים יגידו".