קים קרדשיאן ופאריס הילטון. המציאו את הטרנד

פריטים של מותגי-על מתחילת המילניום משגעים את הפאשניסטות

"גוסיפ גירל" עושה קאמבק, סלבס רוכשים בהיסטריה תיקי וינטג' של פנדי וכל הטיקטוק סוגד לתחילת שנות האלפיים - באווירה כזאת אין פלא שאביזרים ובגדים של מותגי-על מאותה תקופה נחשקים יותר מאי פעם. איפה אפשר לרכוש אותם, ואיך להיזהר מזיופים

פורסם:
שבוע האופנה האחרון, שהציג את קיץ 2022, תיעל את הכמיהה העזה של מעצבי האופנה לסגנון של תחילת המילניום. והם ממש לא לבד: בטיקטוק עולים מדי יום עשרות סרטונים שסוגדים לאופנה של ראשית שנות האלפיים, ממדריכים ליצירת לוקים בהשראת כוכבות ועד אנבוקסינג (פתיחת חבילות למצלמה) והסבר איך להשיג פריטי אופנה מהתקופה. מעניין שההתעניינות מגיעה בעיקר מאנשים צעירים, שהיו אז בחיתוליהם או שאפילו לא הגיחו לעולם.
אפשר למצוא לא מעט הסברים לכך שהאופנה ההיא נעשתה כל כך פופולרית ומבוקשת: כוכבות כמו בלה חדיד, דואה ליפה, קים קרדשיאן, קיילי ג'נר ורבות נוספות, שנחשבות למובילות טרנדים, מרבות לשלב פריטים מסוף שנות ה־90 ותחילת האלפיים בלוקים שלהן. אריאנה גרנדה הוציאה לא מזמן קליפ עם רפרנסים לסרטים שהיו פופולריים במיוחד בתחילת המילניום: "מעודדות צמודות", "פתאום שלושים", "ילדות רעות" ו"לא רק בלונדינית". הדור הצעיר מושפע מאוד מהזמרת, וזה גרר התעניינות מחודשת ברשתות בסרטים האלה ובבגדים שנראו בהם. כמה סדרות מאותה תקופה זכו לחידושים לאחרונה, ובהן "גוסיפ גירל" ו"סקס והעיר הגדולה", והסאגה המשפחתית של בריטני ספירס, כולל המשפט המתוקשר מול אביה, הניעו סרטים דוקומנטריים והצפה של תמונות מעברה חסר הדאגות.
האוצרת והיסטוריונית האופנה יערה קידר מוסיפה את ההקשר הרחב לתופעה: "כשמדברים על מעגל האופנה זה תמיד קשור לזמן ולנוסטלגיה. אופנה היא דבר מעגלי - היא חוזרת, גם אם לא במדויק - היא שבה בפורמט חדש אבל עם ציטוטים לעצמה. בטווח של 10-15 שנים אין מספיק מרחק שמאפשר לראות את היופי בתופעה אופנתית שחלפה, שהרבה פעמים מעוררת בנו גיחוך או בוז. אבל כשעובר מספיק זמן אפשר להסתכל על הסטייל, התרבות והסרטים כזיכרון מתוק. קחו למשל את 'עשרה דברים שאני שונאת אצלך', 'ילדות רעות' ו'קלולס', שיצא ב־1995 אבל בעיניי מבשר את הסגנון של תחילת המילניום. אנחנו רואים בהם משהו שהיינו פעם ואהבנו פעם או שאנשים 'מבוגרים' אהבו פעם. אפילו סיפור האהבה המחודש של בן אפלק וג׳ניפר לופז הוא בעצמו איזו התאהבות מחודשת בתקופה הזו".

שולדר במקום קרוס באדי

"מבחינת פריטי לבוש, שנות האלפיים לא היו שנים כאלה נפלאות באופנה, ועם זאת, כל 20-25 שנה יש חזרה או נוסטלגיה לתקופה שעברה. זה מתבטא בניואנסים כמו חולצות בטן, שולדר באגס שמחליפים את תיקי הקרוס באדי, תיקי האוכף של דיור וחליפות וסט", מוסיפה אורנה שאול, הבעלים של בוטיק הווינטג' והיד שנייה VOLVER.
הזמן שהתפנה לנו בקורונה והעלייה במודעות לנזקי הסביבה של עולם האופנה גם תרמו לחזרה לאחור, וכולם התחילו לעשות סדר בבית ולמצוא נשכחות. שאול מציינת שיש כעת פריחה של סצנת מותגי־העל מיד שנייה בארץ. "פתאום יש לנו לקוחות בנות 16-17, וזה לא היה קודם. כמי שמתעסקת עם יד שנייה המון שנים, אני רואה התעצמות בעניין. בהתחלה מכרנו בעיקר תיקים עם לוגואים, ולאט־לאט אנשים רצו גם בגדים. נתוני המכירות האחרונות מעידים שאנשים מתחילים להבין יותר את האיכות ואת הסיפור של הווינטג'. זה הפך להיות יותר נוצץ", היא מוסיפה.
"לרכוש מותגי־על מיד שנייה זה פשוט צרכנות נבונה", אומרת לורן שיין, בעלת חנות היד שנייה One piece of a kind. "אפשר לקנות פריט בעשרות אחוזים פחות מהמקור, גם אם אלה פריטים מקולקציות נדירות שנמכרו במהדורות מוגבלות. חומרי הגלם איכותיים במיוחד, כך שאפילו אם אדם מתעניין בפריט מתחילת שנות האלפיים או מהניינטיז, אפשר למצוא אותו במצב מעולה. והכי חשוב: קניית פריטים שכבר קיימים בשוק נלחמת באופנה המהירה המזהמת שהורסת את כדור הארץ".

חולצה אחת במחיר של ארבע

בואו ניישר קו - גם אם מדובר בעשרות אחוזים פחות מהמחיר המקורי, מחירם של מותגי־על מיד שנייה רחוק ממה שמציעות הרשתות הזולות, אבל למי שזה הפאשן שלה, המחירים משתלמים לעומת פריטים חדשים הנמכרים כיום בבוטיקים. תיק "באגט" של פנדי, שנעשה מבוקש מאוד בעקבות החזרה של "סקס והעיר הגדולה", שם פרץ בזמנו, יעלה באתר יד השנייה הגדול בעולם The RealReal כ־3,100 שקל. דגם חדש מהעונה האחרונה יעלה בין 6,000 ל־7,500 שקל. עוד דוגמה: זוג נעלי עקב מקולקציה מיוחדת של המותג הנחשק כריסטיאן לובוטן יעלה באותו אתר כ־1,200 שקל, בעוד שזוג חדש מקולקציה רגילה יעלה 2,000-1,750 שקל. ואם נסתכל על המותג הנחשק בעולם, שאנל, תיק חדש מהדגם הקלאסי יכול להגיע ל־30,000 שקל בעוד תיקים מיד שנייה של בית האופנה יעלו 10,000 שקל או פחות. הדגם הקלאסי יעלה כ־18,000 שקל, לא זול בכלל, אך עדיין מדובר בכשני שלישים מהמחיר המקורי.
"יש היום הרבה צעירות שמוכנות לקנות חולצה אחת במחיר של שלוש־ארבע חולצות, כי הן מבינות את הערך, האיכות והאקסלוסיביות של מותג־על. בניגוד לפריטים מרשתות זולות, כנראה לא תראי אותו על עוד מישהי במעגל החברים שלך ובמסגרות שאת נמצאת בהן", מציינת שאול. "בארץ לקוחות יד שנייה שונים מהקהל בחו"ל. חלק מתרפקים על הסיפור ומחפשים לקנות משהו ייחודי שאין לאחרים, והשאר מחפשים לקנות מותג עם לוגואים בולטים במחיר סביר ביחס לפריט חדש", מוסיפה שחר אלחנטי מבוטיק VOLVER.
@teabby my life as a chick flick pt 2 + tysm for 170k ILY ALL💕💋<3 #2000s #grwm #mystyle #y2k ♬ Girlfriend - Avril Lavigne

איפה קונים מותגי־על מיד שנייה?

בארץ: בוטיק VOLVER (הפלך 4 ת"א), One piece of a kind שנמכר באינסטגרם, Outside Society (ברזילי 2 ת"א), לוני וינטג' ו־Love Me Two Times ביפו, בוטיק Timeless של מיקי ממון ורבים נוספים שיעלו בחיפוש זריז בגוגל.
אונליין: באתר יד שנייה הגדול בעולם The RealReal אפשר למצוא כמעט כל פריט מהעבר שבו אתן חפצות. יש חנויות שמוכרות פריטים מעונות קודמות במחירים נמוכים באופן ניכר. לדוגמה, THE OUTNET מבית NET A PORTER וגם אתרי הרשתות TJMAXX ו־TKMAXX.

איך נזהרים מזיופים?

  • פריט מקורי של מותג־על אמור להגיע עם תעודת אותנטיות רשמית של המותג המאפשרת לבצע עליו בדיקה בחנויות המותג, לכן כשאתן קונות פריט, בייחוד תיקים, שאלו במקום אם יש ברשותם תעודה.
  • באתר wikihow.com יש מדריכים לרוב המותגים, שמאפשרים אימות של פרטים מזהים, כמו לוגו מקורי, תפרים, גימורים ועוד.
  • כדאי לבדוק אם יש מספר סידורי על הפריט. הקלידו אותו בגוגל, ואם עולה תמונה שלו, יש סיכוי טוב שהוא מקורי. את המספר הסידורי ניתן לבדוק גם באתרים Authenticate First ו־Real Authentication בתמורה ל־20–30 דולר.
  • לפני הכל: כדאי לחפש בגוגל מידע על המקום שאתן עומדות לקנות בו, לקרוא ביקורות גולשים ולוודא שהוא אמין ומחזיק פריטים מקוריים. כשתחפשו נעליים כמו של קארי בראדשו או תיק כמו של בלייר וולדורף, תוכלו לוודא שתקבלו את הדבר האמיתי.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button