מטבח בסגנון כפרי בעיצוב אלה מורגן עם מכשירים בעיצוב משלים של “גורניה”

מעצבים מטבח? כך תבחרו את מכשירי החשמל הנכונים

עומדים מבולבלים מול שפע מכשירי החשמל למטבח? הכתבה הזאת בדיוק בשבילכם. פנינו למעצבי פנים מובילים ושאלנו אותם איך בוחרים נכון, מה השיקולים שצריך להביא בחשבון, מה קודם למה, ואילו אפשרויות קיימות בשוק. המדריך המלא למתלבטים. לגזור ולשמור

עופרי נאה, מוגש מטעם קבוצת ח.י
עודכן:
“בשנים האחרונות חולקים המטבח והסלון בבתים הישראליים מרחב משותף, וברוב המקרים אין ביניהם הפרדה מבנית, מה שהפך את המטבח לחלק מהותי ובעל השפעה רבה על עיצוב הבית כולו”, אומרת מעצבת הפנים אלה מורגן. ההתייחסות אל המטבח בבתים שלנו כאל מרכז הבית היא לא רק תולדה של המיקום שלו ושל הפונקציות שהוא משרת – אפייה, בישול, אכילה, מפגשים משפחתיים – היא גם ניזונה ממרכזיותו בתחום האסתטי. לכן תכנון מטבח הוא משימה מורכבת המחייבת התייחסות למבנה הבית, למערכות הקיימות בו, לפריטי הנגרות וגם למכשירי החשמל. הדור החדש של המכשירים מעניק פונקציות שלא חלמנו עליהן בעבר ואשר משפיעות על מלאכות הבישול והאפייה, עד כדי כך שבחירה במכשירים איכותיים יכולה להקל על חיי היומיום באופן ניכר ולשפר את חוויית העבודה במטבח. בה בעת הפך עיצוב המכשירים לדרישה בסיסית של חברות יצרניות שמבינות את גודל ההשפעה שלהן על השפה העיצובית שנבחרה לבית. “רוב החברות היום שמות דגש על עיצוב המוצר ולא רק על האיכות שלו משום שהן מבינות שמכשירי החשמל נותנים את הטון בעיצוב החלל המרכזי בבית”, אומר מעצב הפנים אמיר גולן. “אני מבקש מכל הלקוחות שלי לשתף אותי בבחירת מכשירי החשמל. יש מקרים שבהם אני בוחר את צבע ארונות המטבח על פי הגוון של המכשירים שנבחרו”.
בתמונה: קולקציית מוצרי חשמל בגימור Black Steel של “אסקו” במטבח בעיצובו של ליעד יוסף
11 צפייה בגלריה
מטבח עיצוב פנים ליעד יוסף
מטבח עיצוב פנים ליעד יוסף
כשעובדים עם מוצרים מאותה סדרה מתקבל מראה מוקפד
(צילום: אלעד גונן)

מי שיצא לאחרונה לקנות מכשירי חשמל גילה מבחר רחב ועשיר, וכדי לבחור נכון צריך לתת מענה לתמהיל של שיקולים ומרכיבים. אם אתם מבולבלים, לא בטוחים שקיבלתם את ההחלטה הנכונה, מתלבטים או מתחבטים, הגעתם למקום הנכון. הכנו עבורכם סדר פעולות, ופירטנו את השיקולים שכדאי להביא בחשבון – כך תוכלו לקנות את מכשירי החשמל הנכונים ביותר עבורכם למטבח.

הגדרת הצרכים שלכם

לפני כל בחירה או קבלת החלטה עיצובית הכינו רשימה של הצרכים שלכם במהלך חיי היומיום. משפחה שמארחת את בני המשפחה המורחבת על בסיס קבוע צריכה מטבח שונה ממשפחה שלרוב מתארחת אצל אחרים. בני זוג שאוהבים לאפות ולבשל זקוקים למכשירי חשמל אחרים מבני זוג שנוטים להזמין אוכל מבחוץ. ככל שתהיו מדויקים יותר בהגדרת הצרכים שלכם, כך תוכלו לקבל החלטות בקלות רבה יותר ולוודא כי מכשירי החשמל שאתם רוכשים עונים על הדרישות שלכם.

בחברת “גורניה” מציעים קולקציות שעיצבו מעצבי־על כמו אורה איטו הצרפתי. עיצוב המטבח: מעיין ינקו:
11 צפייה בגלריה
מטבח, עיצוב פנים מעיין ינקו
מטבח, עיצוב פנים מעיין ינקו
עיצוב המכשירים משפיע על עיצוב המטבח
(צילום: עינת דקל)

שאלות לדוגמה שמומלץ לשאול את עצמכם: האם אתם זקוקים לטיימר או לפלטת שבת? האם יש לכם ילדים קטנים שצריך להתחשב בהם מבחינת אמצעי בטיחות? האם חשוב לכם ששני בני הזוג יוכלו לעבוד במטבח בו זמנית? “כשיש התאמה בין סגנון החיים של המשפחה לבין עיצוב המטבח הרבה יותר נוח ונעים להשתמש בו”, מסבירה מורגן.
ההמלצה שלנו: הכינו רשימה של הפונקציות החשובות לכם והציגו אותה בפני המתכנן או המתכננת שלכם ובפני אנשי המכירות בחנות. 

תכנון מוקדם

כל מעצבי הפנים שרואיינו לצורך הכתבה הדגישו כמה חשוב לבחור את מכשירי החשמל עוד קודם לתכנון המטבח. המידות והמפרטים של כל מכשיר משפיעים על אפיון ותכנון מערכות החשמל והאינסטלציה, פריטי הנגרות וגם על התאמות מבניות נוספות כמו נישות או הנמכות גבס. “כשמתכננים מטבח צריכים להביא בחשבון פונקציות חדשות שלא הכרנו בעבר כמו מיקרוגל בנוי, מכונת קפה אינטגרלית, מטהר מים תת־כיורי ועוד. גם במכשירים המוכרים לנו יש היום הרבה אפשרויות שלא היו בעבר”, אומר מעצב הפנים ליעד יוסף. סוג הכיריים שתבחרו, למשל, יכתיב אם צריך להוסיף לנקודת החשמל גם הכנה לנקודת גז, יש מכשירים הזקוקים לחשמל תלת־פאזי, וגודל המקרר משפיע על גודל הנישה שיש ליצור עבורו וגם על תכנון הארונות הסמוכים לו. בשוק קיימים היום, לדוגמה, מקררים בגובה שני מטרים. אם תבחרו מקרר כזה תצטרכו לשנות את גובה הארונות הסטנדרטי. “הרבה מטבחים שאני מתכננת מותאמים למכשירים שנבחרו. זו לא רק השפה העיצובית, זה גם מפרטים של נגרות ותוכנית חשמל שצריכים לשרת את המכשיר”, אומרת מורגן.
ההמלצה שלנו: צאו לסיבוב בחירות של מכשירי החשמל בשלבים המוקדמים של תכנון המטבח, או אפילו לפני. כך תוכלו להכין רשימת מכשירים מדויקת ותקלו על מתכנן המטבח שלכם להתאים באופן הנכון והטוב ביותר את מבנה המטבח ואת המערכות השונות למכשירים.

התאמה למידות המטבח

אילוצי השטח, הגודל וצורתו של חלל המטבח עשויים להשפיע על בחירת מכשירי החשמל, ולכן מומלץ להתייעץ עם בעלי מקצוע כבר בשלב התכנון כדי לוודא כי כל הצרכים שלכם מקבלים מענה מיטבי. כיריים רחבות מהסטנדרט, למשל, יתאימו למטבח שלכם רק אם יש משטח עבודה ארוך. אם אין מקום לתנור ברוחב 60 ס”מ אולי יתאים תנור מיקרו שרוחבו 45 ס”מ (במקרה כזה בדקו שהמיקרו אכן מתפקד כתנור). האם אתם משלבים במטבח אי? האם יורכב בו כיור? אלה נתונים חשובים שמהווים חלק מקבלת ההחלטה בנוגע למכשירי החשמל.
בתמונה: שני תנורים במטבח. עיצוב: מור ורד:
11 צפייה בגלריה
מטבח בעיצובה של מור ורד
מטבח בעיצובה של מור ורד
מטבח מוצלח הוא זה שמותאם לצרכים הספציפיים של דייריו
(צילום: אורן עמוס)

ההמלצה שלנו: הגיעו לחנות מוצרי החשמל עם מידות החלל ועם פריסה עקרונית של מבנה המטבח כדי שיועצי המכירות יוכלו להתאים לכם ולמטבח שלכם את המוצרים המתאימים.

שפה עיצובית

מכשירי החשמל זמינים במגוון גימורים, חומרים וצבעים, ובחירתם משפיעה על המראה הכללי של המטבח. לכן מומלץ לרכוש אותם במרוכז אצל ספק אחד כדי לוודא שנוצרת שפה עיצובית אחידה המשלימה את עיצוב המטבח שלכם בצורה מיטבית. תוכלו להטמיע את מכשירי החשמל כך שייראו כחלק בלתי נפרד מארונות המטבח אם תבחרו במכשירים אינטגרליים או חצי אינטגרליים, או להדגיש אותם באמצעות בחירה בגימור שונה מהארונות ובהתאם לסגנון העיצובי של הבית. מעצב הפנים ליעד יוסף מחדד: “אני אוהב לעבוד עם סדרות של מוצרים ולא להפריד. אם רוצים להלביש מטבח בצורה מושלמת צריך לבחור מקרר, תנור וכיריים מאותה סדרה, באופן הזה הידיות, הכפתורים ומוטיבים עיצוביים נוספים כמו פס ניקל, למשל, יחזרו על עצמם ויהפכו את המטבח למוקפד”.
בתמונה: מקרר אינטגרלי של “אסקו” ברוחב 1.20 מטר ובגובה 2 מטר, תנור, תנור מיקרו, מכונת קפה אינטגרלית ושתי מגירות חימום. צולם באולם התצוגה של קבוצת ח.י. – HY EXPERIENCE, שעיצב אמיר גולן
11 צפייה בגלריה
גורנייה מעלה אדומים עיצוב האולם אמיר גולן
גורנייה מעלה אדומים עיצוב האולם אמיר גולן
שילוב שיוצר מראה סימטרי מוקפד
(צילום: עינת דקל)

ההמלצה שלנו: זוכרים את ההמלצה לצאת לסיבוב בשלבים המוקדמים של התכנון? אז תנו לנו לדייק אותה ולהמליץ לבקר לפחות באולם תצוגה אחד שמציג את מכשירי החשמל כחלק ממטבח שלם. ברשתות החשמל מוצגים המכשירים לרוב אחד ליד השני וקשה לדמיין את האופן שבו ישתלבו במטבח מסודר ואת הדרך שבה ישפיעו על המראה הכולל שלו.

הכנות ומפרטים

משום שמכשירי החשמל משפיעים על תכנון המטבח ועל ההכנות הדרושות, יש לבקש מספק מוצרי החשמל את המפרטים של המכשירים שאתם רוכשים. המפרטים כוללים את מידות המכשיר ואת דרישותיו הטכניות, וכך חברת המטבחים, האדריכלים, מעצבי הפנים ובעלי המקצוע בשטח ידעו לבצע את הכנות המבנה, החשמל, האינסטלציה, הנגרות, הגבס והשיש המדויקות. 

בחירת מקרר

בבחירת המקרר יש לשים דגש על המבנה שלו, על מיקום תא ההקפאה (תחתון, עליון או דלת לצד דלת) ועל אופן הפתיחה שלו. תצורת המקרר משפיעה על רוחב הדלתות שלו, על נפח הקירור וההקפאה וכן על תכנון היחידות שלצדו, בהתאם לאופן פתיחת הדלתות ומידותיהן. כמו כן יש להתייחס למידות הכלליות של המקרר ולתכנן עבורו נישה מתאימה. יש להשאיר מעט מרווח סביבו כדי שלא יוצמד לארונות, ואם בחרתם במקרר אינטגרלי, עליכם לוודא כי מתוכנן עבורו פתח אוורור בהתאם להוראות היצרן. כיום ניתן לבחור מקררים עם פונקציות נוחות ושימושיות שונות, כמו מדפים נשלפים ומתכווננים, פונקציית שמירת שבת מובנית, רוחב המאפשר הכנסת שתי תבניות מהתנור למדף אחד, בר חיצוני או פנימי (במקררים מתקדמים קיים בר מים פנימי שתופס נפח מינימלי ומאפשר הצגת חזית חלקה), התראות וחיוויים אוטומטיים ועוד.
בתמונה: אידיאלי לשימוש. אין סיכוי לשכוח מאחור מוצרי מזון והוא מתיישר עם קו הארונות ומשתלב בו באופן נקי ואלגנטי”, אומרת המעצבת ענבל סיני
11 צפייה בגלריה
מטבח בעיצוב ענבל סיני
מטבח בעיצוב ענבל סיני
“מקרר בעומק 60 ס”מ
( צילום: עודד סמדר)

שימו לב לגודל המקרר. בניגוד למידות הסטנדרטיות של פעם – עומק של כ־80 ס”מ ורוחב 90 ס”מ - היום אפשר לבחור במקרר גבוה במיוחד (עד 2 מטר) או רחב במיוחד (עד 120 ס”מ, וכדאי לדעת שקיים גם מקרר ברוחב 150 ס”מ) וגם לחבר בין כמה יחידות קירור.
בשוק קיימים מקררים בעומק זהה לעומק הארונות, הם לא בולטים החוצה, הם נצמדים לארונות הסמוכים, והמראה המתקבל נקי ומסודר. עומקם של מקררים אלה, 55־60 ס”מ, מאפשר את הבחירה האסתטית המועדפת על מעצבים, ואם בוחרים במקרר שגובהו שני מטרים, מקבלים גם יותר נפח ואחסון. מעצבת הפנים ענבל סיני מעדיפה שלקוחותיה ירכשו מקרר בעומק 60 ס”מ, גם בגלל המראה וגם בגלל הפרקטיקה. סיני מספרת: “בעיניי זה גודל אידיאלי ונוח לשימוש. בעומק הזה אין סיכוי לשכוח מאחור מוצרי מזון, ויש נגישות ויזואלית מלאה לכל התכולה. מובן שמבחינת העיצוב, מקרר בעומק 60 ס”מ מתיישר עם קו הארונות ומשתלב בו באופן נקי ואלגנטי”.
בתמונה: שתי יחידות קירור אינטגרליות מוסתרות בחזית המתאימה לארונות המטבח וצמודות ליחידת מקפיא
11 צפייה בגלריה
שתי יחידות קירור אינטגרליות של אסקו
שתי יחידות קירור אינטגרליות של אסקו
מענה מושלם למשפחה שמרבה לבשל
(צילום: באדיבות יחצ אסקו)

בחנויות החשמל מספרים על חשש של אנשים מבחירה במקרר רחב שבאה על חשבון ארון אחסון נוסף, למרות שבמטבחים גדולים מספיק מומלץ לשלב מקררים גדולים. “אם יש מקום והזדמנות, עדיף לבחור מקרר רחב. תמיד אפשר להוסיף אחסון אבל להוסיף יחידת קירור קשה ומסובך”, אומר גולן.
בתמונה: בר מים פנימי במקרר “הייסנס” מדגם RT102. מתאים במיוחד למי שרוצה ליהנות מהפונקציה של בר המים ולא לפגום במראה המינימליסטי
11 צפייה בגלריה
 בר מים פנימי במקרר “הייסנס” מדגם RT102
 בר מים פנימי במקרר “הייסנס” מדגם RT102
(צילום: באדיבות יח”צ “הייסנס")

אם בחרתם מקרר רגיל, הקשיבו לעצתה של מעצבת הפנים מור ורד שממליצה לרכוש שני מקררים: “אני מעדיפה שיחידת הקירור תהיה עליונה ושהמקפיא יהיה בחלק הנמוך. הרבה יותר נוח לפתוח את המקרר, שפעיל יותר במהלך היום, בגובה העיניים ולא להתכופף”. אם בחרתם מקרר אינטגרלי זכרו את עצתו של יוסף: “הביאו בחשבון את המידות ובדקו אם התכולה מתאימה לגודל המשפחה. בעיניי שילוב של שני מקררים לא מספיק למשפחה גדולה שמרבה לבשל, ואני ממליץ תמיד על שלוש יחידות. באופן הזה אני יכול לשלב שלוש יחידות של קירור או שתי יחידות ולצדן מקפיא, תלוי בהרגלים המשפחתיים”. הבחירה במכשיר אינטגרלי מייצרת מראה נקי ולא חושפת את כמות המקררים במטבח.

בחירת כיריים

עליכם להחליט איזו טכנולוגיה תעדיפו - חימום בגז או באינדוקציה. השליטה על מידת החימום, פיזור החום וגם המהירות בה הכירה מגיעה לטמפרטורה הרצויה עשויים להיות טובים יותר בכיריים אינדוקציה. מערכת השליטה IQOOK שזמינה בחלק מהמכשירים מווסתת את הטמפרטורה וכוללת מגון תוכניות אוטומטיות לבישול. עוד יתרון לאינדוקציה הוא היכולת לבשל בכלים לא סטנדרטיים, למשל על פלנצ’ה ארוכה ש”מגשרת” על שני אזורי בישול והופכת אותם לאחד (כיריים גמישים). שימוש ישיר בלהבה לשם שריפת ירקות, למשל, ייחודית לכיריים גז ואין לה תחליף באינדוקציה.

11 צפייה בגלריה
כיריים גז של אסקו
כיריים גז של אסקו
כיריים גז של אסקו, רוחב 90 ס"מ. הסירים לא מתנגשים ויש מלא מקום
(צילום: באדיבות יחצ אסקו)

למתלבטים נספר שקיימות כיריים אינדוקציה משולבות עם להבת וולקן שמאפשרות שימוש גם באש חשופה (שימו לב שלהבת וולקן חזקה מאוד – עד 6,000 קילו ואט והיא מיועדת לבישול בווק). שיקולים נוספים שיש לתת עליהם את הדעת הם מידת העמידות של החומרים שמהם עשויות הכיריים, קלות הניקיון, בטיחות ואסתטיקה. בהתאם לצרכים ולהרגלי הבישול שלכם בחרו גם את מספר הלהבות הדרושות לכם. הכיריים הסטנדרטיות, שרוחבן 60 ס”מ, כוללות לרוב ארבעה מבערים. בקצה השני ניצבות כיריים ברוחב 90 ס”מ, והן כוללות חמישה או שישה מבערים המאפשרים בישול של כמה סירים ומחבתות במקביל. גורניה מציעה גם מידת ביניים – 75 ס”מ – שנותנת מענה של ארבעה או חמישה מבערים הממוקמים באופן מרווח ומאפשרים שימוש מקביל במחבתות ובסירים גדולים. הבחירה ברוחב הכיריים תלויה באורכו של משטח העבודה במטבח שלכם. “אם יש מקום, אעדיף תמיד כיריים רחבות ככל האפשר, שמאפשרות למשתמש מרחב תמרון וחוויית תפעול נוחה. אני מזכירה ללקוחות שלי שהכיריים הן המכשיר החשמלי הכי פעיל במטבח, ולכן חשוב שיהיה נוח לעבוד עליהן”, מסבירה ורד. “אני תמיד ממליצה להרחיב את הכיריים מעל לרוחב 90 ס”מ, גם אם מדובר רק בארבע להבות, וזאת כדי שנצליח להשתמש בכל הלהבות יחד, בלי שאף מחבת או סיר יצאו משטח הכיריים ויהיה צפוף”, אומרת סיני.
ההמלצה שלנו: בקשו הדגמה בחנות עם כלי בישול. זה ימחיש לכם כמה סירים בפועל אפשר להניח על הכיריים בו זמנית, שכן לעתים הלהבות קרובות זו לזו ולא מאפשרות ניצול של כל הלהבות בה בעת. בנוסף יש להתייחס לסוגי המבערים, למשל ניתן להשיג מבערים משוכללים כמו מבערים בעלי שתיים או שלוש להבות המספקות חום גבוה במיוחד ופיזור חום מיטבי, מבער טורבו, מבער זום ועוד. 

בחירת תנור

תנור בילד־אין מורכב בתוך נישה וגודלו משפיע על תכנון הארונות. יש היום בשוק תנורים שרוחבם סטנדרטי - 60 ס”מ - והנפח גדול במיוחד, עד 77 ליטר, הם כוללים חמש קומות לתבניות ומאפשרים בישול של כמויות גדולות יותר של מזון. בנוסף לגודל התנור עליכם לבדוק את טכנולוגיות האפייה שלו, האם הוא כולל טכנולוגיות טורבו (פסיבי ו/או אקטיבי), גריל וחימום מהיר, האם קיימת פונקציית אידוי שמאפשרת בישול ואפייה בריאים יותר וכן מהי הטמפרטורה המקסימלית שאליה הוא מגיע. חלק מהתנורים בעלי צגי בקרה ותפעול דיגיטליים וכוללים תוכניות מובנות לחימום ולאפייה של מאכלים שונים. כמו כן חלקם כוללים וסת טמפרטורה, שעון שבת וטיימר.
אם המטבח גדול מספיק ואם אתם מרבים להשתמש בתנור לצורך אפייה או בישול, מומלץ להתקין שני מכשירים. “משפחה שאופה הרבה או משפחה מסורתית שמקפידה על הפרדה בין בשר לחלב ירוויחו משני תנורים. אם אין מספיק מקום, הייתי שוקלת לוותר על מיקרוגל או לחלופין לבחור במיקרוגל שהוא גם תנור”, אומרת ורד.
בתמונה: מקרר בחיפוי לבן מאט, לצד תנור, תנור מיקרו ומגירת חימום בחיפוי זכוכית בעיצוב אורה איטו ל”גורניה”
11 צפייה בגלריה
גורנייה מעלה אדומים עיצוב האולם אמיר גולן
גורנייה מעלה אדומים עיצוב האולם אמיר גולן
אולם התצוגה של קבוצת ח.י. – HY EXPERIENCE
(צילום: עינת דקל)

בחירת מיקרוגל

מיקרוגל אינו מכשיר גדול במיוחד, אך בבתים רבים הוא נמצא בשימוש יומיומי. תוכלו לבחור במיקרוגל רגיל, שימוקם לרוב מאחורי דלת קלאפה במטבח, או במיקרוגל אינטגרלי שישתלב עם חזיתות המטבח. במקרה כזה אפשר לייצר חזית אחידה ולתכנן יחידות של ארונות גבוהים שיכללו את התנור לצד המיקרוגל או מתחתיו. בבחירת המיקרוגל יש לחשוב על גודלו, על נפח הקיבולת שלו וכן על העוצמה המרבית שלו. בנוסף ניתן לבחור במיקרוגל משולב שיכול להחליף במקרים מסוימים טוסטר אובן או תנור. המיקרוגלים המשולבים בעלי גוף חימום עליון בלבד או עם שני גופי חימום, עליון ותחתון, חלקם כוללים גם אפשרות של חימום טורבו. אם מוותרים על תנור, כדאי לוודא שהמוצר שבוחרים איכותי וכולל את כל האפשרויות. “אני בוחרת ללקוחותיי רק מיקרוגל אינטגרלי שפותר אותנו מהקלאפה, משום שלרוב היא נשארת פתוחה ויוצרת במטבח מראה לא מסודר”, אומרת סיני.

מגירת ואקום/מגירת חימום

בשנים האחרונות מוצעות בשוק מגירות ואקום וחימום. במגירת החימום מניחים כלים, כוסות לשתייה חמה וצלחות לפני הגשה. כשהמגירה לא בשימוש היא משמשת לאחסון, וכשהיא פועלת, היא משדרגת חוויה של אירוח. מגירת ואקום אידיאלית לחובבי בישול באידוי, מניחים בה שקית שנאטמת בוואקום ומאפשרת בישול במים בשיטת סו־וויד. בחירה במגירת אידוי או חימום משפרת את חוויית השימוש במטבח ויכולה גם לסייע למראה הסימטרי שלו. “פעמים רבות שילוב של מגירה שגובהה 15 ס”מ מסייע לי ליצור חלוקה סימטרית של החזיתות במקרים שבהם נרכשו תנור (בגובה 60 ס”מ) ומיקרוגל בילד אין (שגובהו 45 ס”מ)”, מסביר גולן.
בתמונה: מגירת חימום מתחת למכונת קפה אינטגרלית. כשהיא לא בשימוש היא משמשת לאחסון, וכשהיא פועלת היא משדרגת חוויה של אירוח
11 צפייה בגלריה
מגירת חימום מתחת למכונת קפה אינטגרלית אסקו
מגירת חימום מתחת למכונת קפה אינטגרלית אסקו
(צילום: באדיבות יחצ אסקו)

בחירת מדיח

לאורך השנים הלכה וגדלה החשיבות המיוחסת לעיצוב של מכשירי החשמל במטבח. מגמה זו הובילה לייצור של מדיחי כלים חצי אינטגרליים או אינטגרליים שנטמעים בממראה הכולל של המטבח. סדרות מעוצבות של מכשירים שכוללות גם מדיח כלים זמינות אצל חלק מהיצרנים ומאפשרות התאמה מושלמת של חזיתות התנור, המקרר והמדיח. מי שמעדיף מראה מינימליסטי עם כמה שפחות פריטים, יכול לבחור מדיח אינטגרלי מלא שנראה כמו ארון נוסף. לגורניה יש מדיחים שמאירים על הרצפה בזמן הפעולה, יש מדיחים שנפתחים אוטומטית בסיום הפעולה ומאפשרים לאדים לצאת החוצה, ויש גם מדיחים במידות מיוחדות. לחברת “אסקו”, למשל, יש מדיח גדול במיוחד שמכיל עד 16 מערכות כלים ומקל מאוד בשעת אירוח רב משתמשים.

בחירת קולט אדים

אי אפשר להתעלם מקולט אדים במטבח, אבל מה עושים מי שמעדיפים אותו חבוי ככל האפשר? החליטו מראש באיזה צד של המפה אתם נמצאים, מי שמעדיף לוותר על התרומה העיצובית של המכשיר יכול לבחור בקולט נסתר שיוטמע בארונות ולוודא שיתוכננו עבורו פתחים ייעודיים. בשוק קיימים גם קולטים מעוצבים שנוכחותם תורמת למראה של המטבח. בחלק מהכיריים מסוג אינדוקציה המוצעים היום משולב, למשל, קולט אדים. החיסרון הוא מחירו הגבוה, והיתרון הוא האמירה העיצובית המיוחדת שלו.
פורסם לראשונה: 08:47, 28.11.22
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button