רותם שגב נחום, רוקחת ניחוחות וזיכרונות

מעצבת חוויות ריח: "ריח הוא יצירת אמנות לכל דבר"

רותם שגב נחום, הבעלים של סטודיו "המרקחה", רוקחת ניחוחות מקוריים ויוצאת מהגבולות המוכרים. על ניחוחות שמעצימים חוויות כבר שמעתם? ניחוח שילווה אתכם בטקס הנישואין, ניחוח שממתג עסק או אחד כזה שמשתלב כיצירת אמנות במוזיאון. דרך העבודה עם ניחוחות היא מעצבת חוויות ומחזקת רגשות. מפתיע? מתברר שריח הוא הרבה יותר מתוחכם ממה שחשבתם

מוגש מטעם "המרקחה"
פורסם:
זה קורה ברגע אחד. ניחוח באוויר זורק אותנו אחורה בזמן לזיכרון טוב או רע, טרי או ישן, נעים או מטריד - אך בעיקר מרגש. רותם שגב נחום, בעלת הסטודיו הייחודי "המרקחה" מבינה את זה. היא רוקחת ב"המרקחה" ניחוחות לכל מטרה: לזוגות החוגגים את יום חתונתם ורוצים מזכרת ייחודית שתזכיר להם את הרגע המיוחד שלהם, לחברה שעושה השקה ורוצה להשאיר רושם שייזכר, ולכם לעצמכם - כן, היא מזמינה אתכם למסע אינטימי בין ריחות ותחושות. "כל המוצרים שאני מציעה תחת השירותים הם בעיצוב וייצור שלי, אני הרוקחת, המעצבת, היצרנית, המשווקת ועוד שלל כובעים", מספרת רותם. "אני מאמינה שריח הוא כלי חשוב בעיצוב חוויות ובאמצעותו אני מספרת סיפורים. אני מזמינה אתכם לצאת איתי למסע וביחד נספר את הסיפור שלכם :)".
רותם, בת 33, בת הזוג של גל ואמא של גפן ויער, הקימה את "המרקחה" מיד לאחר שסיימה לימודי עיצוב תעשייתי במכון הטכנולוגי בחולון ב־2016. "עוד מילדות אהבתי בשמים וריחות מיוחדים, אני אדם רחרחן והחוש הזה מאז ומתמיד היה דומיננטי אצלי", היא אומרת. "בפרויקט הגמר בלימודים שלי בחרתי לעצב מערכת כלים להכנת מרקחות טבעיות בבית ושם גם נחשפתי לעולם המרתק הזה של הריח.
"המסתורין הרב שיש בריח והתחושות החזקות שהוא משאיר בנו גרמו לי לרצות להעמיק, לחקור ולעבוד עם חומרי גלם שמעולם לא הכרתי. הבנתי שיש דמיון רב בין מתודת העבודה בתהליך עיצוב מוצר ובין תהליך של רקיחת בושם ועניין אותי לשלב את שני העולמות האלה".

3 צפייה בגלריה
רותם שגב נחום: "ריח עבורי הוא כלי להעברת מסר"
רותם שגב נחום: "ריח עבורי הוא כלי להעברת מסר"
רותם שגב נחום: "ריח עבורי הוא כלי להעברת מסר"
(שגב גל)
מה החזון של "המרקחה"?
"ריח עבורי הוא כלי להעברת מסר ומבחינתי מדובר ביצירת אמנות לכל דבר. מעניין אותי להוציא את הריח מחוץ לגבולות המוכרים ולראות איך הוא משפיע על הסביבה".
"ריח עבורי הוא כלי להעברת מסר ומבחינתי מדובר ביצירת אמנות לכל דבר. מעניין אותי להוציא את הריח מחוץ לגבולות המוכרים"
מי קהל היעד שלך? למי יכול להתאים למתג בעזרת ריח?
"קהל היעד שלי מאוד מגוון ונע בין זוגות שמתחתנים ורוצים ריח שיזכיר להם את יום חתונתם, עסקים שמעוניינים למתג את העסק שלהם בריח ולחזק את נוכחות המותג שלהם בקרב הלקוחות, מפיקי אירועים וכנסים שמעוניינים ב־Giveaways עם אלמנט של ריח ואוצרי תערוכות שמשלבים מיצבי ריח כחלק מהיצירות".
איך התהליך מתבצע?
"העבודה עם הלקוחות בדרך כלל מתחילה מפגישת ניחוחות שבה הם מקבלים פלטת ריחות ונחשפים קצת לחומרי הגלם ולעולם העשיר של הריח. לאחר מכן אני אוספת מידע יותר ספציפי על הצורך והמטרה של הריח, חושבת ביחד עם הלקוח באיזה מוצרים אפשר להגיש אותו ומה הוא אמור לשדר ולאט־לאט אני מגבשת את השירות והמוצרים הרלוונטיים. כל המוצרים במסגרת השירותים נרקחים ומיוצרים בעבודת יד שלי בחדר קטן בבית שהפך לסטודיו".

3 צפייה בגלריה
כל המוצרים במסגרת השירותים נרקחים ומיוצרים בעבודת יד
כל המוצרים במסגרת השירותים נרקחים ומיוצרים בעבודת יד
כל המוצרים במסגרת השירותים נרקחים ומיוצרים בעבודת יד
(שגב גל)
זו עבודה אמוציונלית.
"ריח מרגש אנשים ומעניין מאוד לצפות באנשים מריחים. בהרבה מקרים זה מעלה להם זיכרון עבר ומעורר קשת של רגשות, חלק מתענגים וכאילו מתנתקים לרגע ממה שקורה במציאות, לחלק זה מעלה חיוך וחלק מזילים דמעה. מה שבטוח זה שאין מישהו שנשאר אדיש לריח, זה תמיד מעורר תגובה והוכח מדעית שזיכרונות שמתעוררים עקב הרחה גורמים לפעילות מוחית גבוהה יותר באזורים האחראיים על רגש ולכן עוצמת הרגשות שאנו חווים חזקה יותר.
"בהרבה מקרים ריחות לא נעימים יכולים להזכיר לנו חוויות חיוביות וההפך, ריחות טובים יכולים להזכיר לחלק מאיתנו חוויות שליליות. אבא שלי לדוגמה אוהב מאוד ריח של רפתות כי זה מזכיר לו את הילדות. נראה לי שהרוב יסכימו שמדובר בריח רע אבל הרגשות שמתעוררים אצל אבא שלי כאשר הוא מריח את הריח הזה הם רגשות חיוביים".

"זה היה מיצב ריח שעשיתי עם 'מקאלן' באירוע ההשקה של הוויסקי החדש שלהם. היינו צריכים לתרגם את הטעם של הוויסקי לתווי ריח ולבודד אותם למבחנות"
ספרי על מיתוג ריח מעניין שהובלת.
"זה היה מיצב ריח שעשיתי עם 'מקאלן' באירוע ההשקה של הוויסקי החדש שלהם. היינו צריכים לתרגם את הטעם של הוויסקי לתווי ריח ולבודד אותם למבחנות. תהליך העבודה על הפרויקט הזה חידד לי את החשיבות הרבה שיש לריח גם כאשר אנחנו אוכלים ושותים. מתברר שריח הוא מרכיב משמעותי בחוש הטעם והוא אחראי על טווח גדול של טעמים. בלעדיו (יעידו חולי קורונה) קשה מאוד להבדיל בין מאכלים שונים וכך גם בוויסקי, כאשר אנחנו מנטרלים את חוש הריח וסותמים את האף, אנחנו נרגיש כאילו שאנו שותים מים. לכן הריח במקרה הזה הוא חשוב כל כך".
מה ריח אומר עלינו?
"זו שאלה שקשה לענות עליה, כי ריח זה דבר מורכב מאוד. מה שכן, ריח הוא החוש הכי ראשוני שאנחנו נולדים איתו. הוא משפיע על בחירת בן/ בת הזוג שלנו, על קשרים חברתיים שאנחנו יוצרים ועל האופן שבו אנו מתרגמים חוויות".
מה הריח האהוב עלייך?
"ללא ספק הריח של הילדים שלי! אני מסניפה אותם בכל הזדמנות".
מה הפרויקט הבא? איך את ממשיכה לצאת מהגבולות המוכרים?
"כרגע אני עובדת על תערוכה מעניינת מאוד שהולכת להיפתח בקרוב ושקשורה לריח ולאוכל עתידני. אני מפתחת סדנה לכלים פרקטיים שתלמד איך כדאי לשלב ריחות שיעזרו להשיג מטרות כמו קידום מכירות, יצירת אווירה מסוימת ועיצוב החוויה הרצויה ואני ממשיכה ליצור ולפתח מוצרים שאני משלבת בהם ריחות לעוד אירועים מרגשים".

אינסטגרם: @hamerkaha
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button