"מציאות מדומה יכולה לאפשר מרחב בטוח ומוגן להתנסות בעוררות מינית". שולמית שפרבר

"שילוב של מציאות מדומה בטיפול מיני עשוי לסייע למגוון רחב של קשיים"

כיצד טכנולוגיות חדשניות כמו רובוטי מין או פורנוגרפיית מציאות מדומה יכולות לסייע לטיפול מיני? תתפלאו

פורסם:
שולמית שפרבר, 36, מטפלת מינית מוסמכת וחוקרת מיניות. אמא לשלושה, גרה בירושלים
היי שולמית, לאחרונה פרסמת מאמר אקדמי שעוסק ברובוטי מין ופורנוגרפיה ב־VR בהקשר של טיפול מיני. מה זה בעצם רובוטי מין?
"מדובר בטכנולוגיה של רובוטים דמויי אדם, שתוכננו למטרת פעילות מינית. למרות שהם דומים לבובות מין, הם נבדלים בכך שיש להם חיישנים ומערכת הפעלה של בינה מלאכותית שמאפשרת להם לקיים שיחות ולהביע רגשות. בנוסף, חלק מהרובוטים יכולים לדמות התנהגויות אוטונומיות, כמו תנוחות מיניות, קולות של עונג מיני ואפילו אורגזמה".
זה מטורף. מה היתרונות הפוטנציאליים הגלומים ברובוטים האלה?
"חלק מאנשי המקצוע סבורים שרובוטי מין יכולים לסייע לטיפול בחרדה חברתית ובחרדת ביצוע, בקושי במציאת פרטנרים מיניים ובשפיכה מהירה. רובוטי מין גם עשויים לשמש כמרחב להתנסות מינית שמורה, בטוחה ומוגנת עבור אנשים שעברו טראומה מינית, ובשילוב טיפול על ידי מומחים לטראומה יכולים לעזור בשיקום מיני לנפגעות ולנפגעים ולתת להם את הביטחון לצאת שוב לעולם ההיכרויות".
"חלק מהרובוטים יכולים לדמות התנהגויות אוטונומיות, כמו תנוחות מיניות, קולות של עונג מיני ואפילו אורגזמה"
מה לגבי פורנו ב־VR? במה מדובר בעצם?
"פורנוגרפיית מציאות מדומה היא הבשורה הכי חדשנית בתחום כרגע, מכיוון שהיא מספקת חוויה ריאליסטית וסוחפת באופן יוצא דופן. בזמן הצפייה המשתמש חובש אוזניות ומשקפיים ייעודיים, שמאפשרים לצפות בסצנה המינית מנקודות מבט שונות, הן כצופה מן הצד והן כמשתתף אקטיבי. כלומר, המציאות המדומה מדמה תחושה של קיום יחסי מין עם שחקני הפורנו ולא רק צפייה בהם. בנוסף, הטכנולוגיה הזו מאפשרת אינטראקציה מינית בסביבה וירטואלית רבת משתתפים".
באילו בעיות מיניות פורנו ב־VR יכול לעזור?
"הנושא הזה עדיין לא נחקר, אבל אני סבורה ששילוב של מציאות מדומה בטיפול מיני עשוי לסייע למגוון רחב של קשיים, למשל לגברים שמתמודדים עם קושי בזקפה כתוצאה מחרדת ביצוע".
מה היתרון פה בעצם?
"מציאות מדומה יכולה לאפשר מרחב בטוח ומוגן להתנסות בעוררות מינית. זו סביבה הרבה פחות מלחיצה מאשר אינטראקציה מינית עם פרטנרית אנושית. הטכנולוגיה הזו יכולה גם לסייע לנשים שמתקשות להגיע לאורגזמה, ולאפשר להן התנסות וחקירה של עונג מיני, וגם לעזור לשורדי טראומה מינית, בשילוב טיפול. גם כאן הטכנולוגיה מאפשרת מרחב בטוח שלחלוטין נשלט בידי המטופלים, כדי לעבור תהליך של שיקום".
מהם החששות שעולים באשר לשימוש בטכנולוגיות החדשות האלה?
"יש חששות רבים - מדובר בטכנולוגיות שמתפתחות במהירות ומושכות אליהן תגובות ציבוריות של סקרנות ועניין מצד אחד וחרדה והתנגדות מצד שני. חשש אחד הוא מפני נורמליזציה של התנהגות מינית אלימה ותוקפנית. כאשר מקיימים אינטראקציה מינית עם ישות שאינה אנושית, לא בהכרח נדרשת הסכמה – כמו שראינו בסדרות כמו 'ווסטוורלד' - ומומחים מזהירים שמצב כזה עלול להוביל להחפצת נשים, חיזוק מבני כוח מגדריים לא שוויוניים והתגברות התוקפנות המינית בחברה. יש גם חשש שהחוויות המיניות האינטנסיביות שמתאפשרות בעזרת הטכנולוגיות האלה, יגרמו לאנשים שמתקשים ביצירת קשרים זוגיים לסגת לתוך מרחבים מיניים וירטואליים ולוותר על החיפוש אחרי קשר אנושי. דאגה נוספת שעולה היא מכך שתעשיית הטכנולוגיה המינית מוּנעת משאיפה לרווח כלכלי ולא מספיק מביאה בחשבון היבטים חברתיים ומוסריים.
"ספציפית לגבי פורנוגרפיית מציאות מדומה, עולים חששות לגבי האפשרות של תקיפות מיניות, אונס והתחזות במרחבים מיניים וירטואליים. מציאות מדומה יוצרת חוויה עוצמתית ואינטנסיבית, וחצייה של גבולות מיניים במרחבים כאלו עלולה להיות טראומטית".
אז למה לקחת את הסיכון בכלל?
"כי בכל זאת, למרות האתגרים, פורנוגרפיית המציאות המדומה ורובוטי מין עשויים לדעתי לקדם בריאות מינית. אני מאמינה שהשילוב בין טכנולוגיה למיניות עשוי לקדם מיניות בריאה, טובה ומודעת יותר".
סקס טיפ: "טכנולוגיה מינית משלבים מתוך רצון נלהב וסקרנות, או לא משלבים בכלל".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button