עיטורים בהשראת פרידה קאלו. אנה ארונוב לצד השער המעוטר בכיכובה

תערוכת פרידה קאלו בישראל: 11 שערים של לאשה אויירו בהשראת סגנונה

אחרי שהוצגה בלמעלה מ-30 ערים ברחבי העולם, התערוכה על עולמה של האמנית הייחודית הגיעה לארץ, ונפתחה אתמול בהשקה חגיגית. כחלק מהתערוכה הוצגו 11 שערי לאשה שקיבלו פרשנות חדשה בהשראת קאלו, ועוטרו על ידי המאיירת הבינלאומית טליה צורף

פורסם:
לחצו לצפייה בסרטון
( צילום: טל שמעוני)
כמעט שבעה עשורים לאחר מותה (68 שנה אם נדייק), פרידה קאלו היא אחת האמניות, אם לא האמנית, המשפיעות ביותר בעולם, עם יצירות אייקוניות וסגנון צבעוני ומלא תשוקה. כל אלה לצד סיפור חיים מטלטל של התמודדות עם נכות בשל מחלת הפוליו ובנוסף גם תאונת דרכים שהותירה אותה נכה ואהבה סוערת רבת תהפוכות עם הצייר הידוע דייגו ריברה. בתקופה שבה נשים מיעטו להשמיע את קולן, היא הייתה דמות חריגה בנוף, התעקשה לשים את עצמה במרכז והרחיבה את גבולות השיח על מהות הנשיות. אם הייתה חיה בתקופתנו, אפשר לחתום על זה שהייתה מככבת על שער "לאשה".

6 צפייה בגלריה
מורן אטיאס לצד שער לאשה בכיכובה בתערוכת פרידה קאלו
מורן אטיאס לצד שער לאשה בכיכובה בתערוכת פרידה קאלו
מורן אטיאס לצד השער בכיכובה
(צילום: דנה קופל)

כעת, אחרי שהוצגה ביותר מ-30 ערים ברחבי העולם, עם יותר מחמישה מיליון מבקרים, מגיעה תערוכת פרידה קאלו גם לישראל. לרגל הפתיחה במתחם הקובייה בחולון – שכוללת מסע בעולמה העשיר כהומאז' נוסף לעבודתה – אוירו 11 שערים של מגזין "לאשה" בהשראת סגנונה, על ידי מאיירת האופנה הבינלאומית, טליה צורף. נשים חזקות עם אמירה ועשייה, דוגמת השחקנית מורן אטיאס, אנה ארונוב, מירי בוהדנה, גלית גוטמן, לירז צ'רכי, אגם רודברג ועוד, זכו לעיטורים תואמי החותם הידוע של קאלו על פניהן.

6 צפייה בגלריה
שערי לאשה המעוטרים בתערוכת פרידה קאלו
שערי לאשה המעוטרים בתערוכת פרידה קאלו
שערי לאשה המעוטרים בתערוכה
(צילום: דנה קופל)

התערוכה עצמה – שמלווה תחנות בחייה של האמנית דרך מיצבים ב-360 מעלות, חדר מציאות מדומה וקיר עמוס פרחים – הובאה לארץ על ידי קבוצת הדרן - פורום הפקות ויזמות, בהובלתו של מנכ"ל השיווק גיא ברקוביץ', ומתפרסת על פני שטח של 1,000 מ"ר. ההליכה בין חללי המקום והמיצבים המרהיבים נותנת הצצה לדמות הנשית החלוצית שהייתה באמצעות מופע אורות, מוזיקה וציטוטים נבחרים של קאלו.
"זו אישה שחיה בשדה מקצועי גברי מאוד, אבל שמה את האישה במרכז עם הדיוקנאות העצמיים שלה. היא הנכיחה ולקחה את הבמה לעצמה. האומץ הזה, זה דבר שמעורר השראה עד היום. זו אישה שחייה היו רצופים קשיים, אבל עם זאת רצופי התגברות על קשיים. היו לה בני זוג מאוד חזקים ודומיננטיים, אבל היא מעולם לא הייתה רק "אשתו של" או "בת זוג של", הסבירה קרינה שטוטלנד על הקשר בין האג'נדה של המגזין ובין התערוכה. "מעצם היותה היא הרחיבה מאוד את גבולות מודל היופי, הקדימה את זמנה, רלוונטית להיום כמו אז".

6 צפייה בגלריה
הילה סעדה ג'ני צ'רוואני ומיכל אנסקי בתערוכת פרידה קאלו
הילה סעדה ג'ני צ'רוואני ומיכל אנסקי בתערוכת פרידה קאלו
הילה סעדה, ג'ני צ'רוואני ומיכל אנסקי
(צילום: דנה קופל)

לאירוע ההשקה שנערך אמש (ג') התייצבו סלבריטאים, מובילי דעת קהל וידועניות שהתחמשו בזרי פרחים השזורים לראשם, ונהנו ממוזיקה של להקה חיה וקייטרינג מקסיקני של השף שאול בן אדרת. בין הנוכחים נצפו: מורן אטיאס ההריונית שהגיעה מלווה באמה יעל ומעצב השיער וחברה הקרוב מלוס אנג'לס, יניב קצב, גילה אלמגור עם בתה הגר, אנה ארונוב שגם שיחקה בהצגה ב"הבימה" בדמותה של פרידה, הילה סעדה, שלי גפני, סנדרה רינגלר, בל אגם, טהוניה רובל, ירדן ג'רבי, ליהיא גרינר, אירה דולפין, קסניה טרנטול, דורון בן דוד מ"פאודה", איציק זוהר, מיכל אנסקי, שני גולן מ"אהבה חדשה", ג'ני צ'רוואני ונטלי דדון על המיקסר.

6 צפייה בגלריה
ירדן ג'רבי ויעל גולדמן בתערוכת פרידה קאלו
ירדן ג'רבי ויעל גולדמן בתערוכת פרידה קאלו
ירדן ג'רבי ויעל גולדמן
(צילום: דנה קופל)

"כדי לתת את החיבור העכשווי עשיתי מחקר על יצירות של פרידה קאלו מתקופות שונות ועשיתי מחווה עם האמנות שלי בטכניקה עכשווית של אמנות דיגיטלית", הסבירה המאיירת טליה צורף, שעבודותיה הוצגו בעבר במגזינים בינלאומיים והיא נבחרה לאחת ההבטחות הגדולות ברשימה היוקרתית של מגזין פורבס. "זה יכול להיות הדברים היותר אייקונים ומזוהים איתה, כמו להוסיף את הזרים לראש, או את הגבה המחוברת שהיה סימן ההיכר שלה, או כל מיני ציורים ספציפיים שהתחברתי אליהם ורציתי לתת להם במה בפרויקט הזה.
בעיניי זה כבוד אדיר לקחת חלק באירוע כזה, כי היא אחת ההשראות שלי מבחינת הצבעוניות שלה ומי שהייתה. זו אישה שלא היה לה אכפת להיות כמו שהיא, בתקופה כל כך מוקדמת. זה מתקשר מאוד ל"לאשה" ונותן ביטוי גם לצדדים השונים והפגיעים שבחיים.

6 צפייה בגלריה
עופר חיון וטום אביב בתערוכת פרידה קאלו
עופר חיון וטום אביב בתערוכת פרידה קאלו
עופר חיון וטום אביב
(צילום: דנה קופל)
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button