מים זורמים פה. נחל ציפורי

איי לאב יזרעאל: טיולי מים, אטרקציות ונשנושים בגליל ובעמק

עדיין ירוק בין הגליל לעמק יזרעאל, לא חם מדי, נפלא לצאת ליום משולב של טיול לאורך נחלים, ליהנות מאוכל טוב , ולסיים בדרינק מפתיע

עודכן:
איפה מטיילים?
אם תכתבו בווייז "חניון שמשית", תגיעו לנקודה שתאפשר לכן לבחור בין הליכה בטיילת מסודרת ויפה לאורכו של נחל ציפורי ובין טיפוס למרומי יער ציפורי, בינות לעצים צפופים. בחרנו בהליכה קצרה לאורך הנחל: הנוף הירוק של עצי האלון משתלב שם נפלא עם פכפוך המים, והתוצאה היא טיול מרגיע בנופי הגליל התחתון, באווירה כאילו אירופית.
מעט מערבה משם, סמוך ליישוב בית־לחם הגלילית, תמצאו את שמורת הטבע אלוני אבא. גם היא יכולה לספק רגעי שלווה במסלול הליכה קצר ונעים.
אופציה נוספת לטיול באזור ממתינה בנחל השופט, בסביבת יוקנעם: באתר הסתיים לאחרונה שיפוץ מקיף, וכעת אפשר לטייל לאורך הנחל בנוחות מקסימלית. צמוד אליו נמצא גם נחל גחר, גם הוא מציע מסלול הליכה נוח תחת צילם של עצים גבוהים. כדאי לדעת, שבפינות רבות ביערות מנשה, שבהם זורמים נחלים אלה, תוכלו למצוא מקבצים של שולחנות פיקניק. הכניסה לכל אלה - חינם.
6 צפייה בגלריה
צל מהנה. טיילת נחל ציפורי
צל מהנה. טיילת נחל ציפורי
צל מהנה. טיילת נחל ציפורי
(צילום: יעל גרטי)

מה עושים?
כשנכנסים לבית־לחם הגלילית, מומלץ לנהוג לאט, כדי לא לפספס את בתי האבן היפהפיים שמקורם ביישוב הטמפלרי, שהוקם כאן בשנת 1906. בית־לחם הגלילית היא יישוב תיירותי, מלא באטרקציות ומתחדש כל העת. לאחרונה, למשל, הושק במקום סיור קולינרי, בהנחיית השף החיפאי ארז גולקו.
6 צפייה בגלריה
שי טורס ב"מרכז הקשתות"
שי טורס ב"מרכז הקשתות"
שי טורס ב"מרכז הקשתות"
(צילום: יעל גרטי)
ומה עוד? ילדים ייהנו כאן מסיור מודרך ב"שביל פרות החלב" או מקטיף ירקות ב"קטופותי", מבוגרים ישמחו להשתתף בסדנת קרמיקה אצל נירה גרין, ופעילות שתתאים לכל המשפחה היא התנסות בחץ וקשת, במרכז הקשתוּת. כאן פגשתי את שי טורס, העוסק בתחום זה 13 שנה. הוא סטודנט להנדסת מכונות וגם סטנדאפיסט מפוספס. בחינניות ובהומור הוא מנחה את באי המקום כיצד לקלוע בחץ וקשת למטרה, תוך שמירה על נוהלי הבטיחות. 4-3 סיבובים בהחלט עוררו אותי - כמו גם את הדחף שלי למצוינות - והשאירו טעם של עוד. הפעילות מתאימה לגילאי שמונה ומעלה, אפשרית בתוך מבנה או בחוץ ומחירה החל מ־75 שקל לאדם לשעה. טל': 054-4407113.
איפה אוכלים?
פיקניק: תוכלו להזמין מארז זוגי מ"משק אופיר", הפועל משנת 1985 ביישוב הקהילתי אלון־הגליל. במשק מגדלים דבורים לייצור תשעה זנים של דבש, לצד ענבים, שמהם מייצרים יין. מארז הפיקניק כולל: לחם מחמצת, גבינות, ממרחים, ירקות, זיתים, דבש, יין אדום, כוסות יין, מפת פיקניק ועוד. מחיר: 290 שקל. טל': 04-9861466.
חריף: כדאי לקפוץ ל"בית הפלפל" הממוקם בשדות בית־לחם הגלילית. אלון בר־אוריין, שוטר בדימוס, מגדל שם כ־200 זנים של פלפלים חריפים. בשטח, מול נופי העמק ותחת עצי פקאן, ניצבת עגלת הקפה "פקאנטי" - משחק מילים בין פקאן לפיקנטי. זהו שיתוף פעולה בין אלון לאריק אביטל, גם הוא שוטר בדימוס, ורעייתו רויטל. תוכלו לטעום במקום מאכלים חריפים שמכין אלון, כמו גריסיני עשוי מקמח כוסמין בשלוש דרגות חריפות שונות (מדליק!), קרואסון עם ריבת אוכמניות חריפה וגבינת עיזים שהם שילוב משגע (40 שקל), או פיצה בשם "לוציפר", שהתגלתה כחריפה מדי בעבורי (45 שקל). לא אוהבות חריף? יש גם עוגות (30 שקל למנה) ועוגיות, לצד קפה.
פתוח בעיקרון כל יום למעט רביעי, אבל כדאי להתקשר לטל': 050-6274954. טיפ: בחנות העסק אפשר להזמין שתילי פלפלים חריפים וממרחים.
6 צפייה בגלריה
חריף בבית. "בית הפלפל", בית לחם הגלילית
חריף בבית. "בית הפלפל", בית לחם הגלילית
חריף בבית. "בית הפלפל", בית לחם הגלילית
(צילום: יעל גרטי)
ארוחה: סעו לנהלל, שם ממוקמת מסעדת "תמרלין", במבנה אוקטוגונלי שבו שכנה בעבר מסעדת "אוקטגון".
שורשי המסעדה נעוצים בשנת 1926, אז הקימו משה וזהבה תמרלין, שעלו ארצה מצפון רוסיה, משק חקלאי בנהלל. בשלהי שנות ה־40 של המאה שעברה הגיע דוד בן־גוריון, ראש הממשלה דאז, לאספה במושב נהלל ויצא בקריאה לאנשי המושב: "עברתו את שמות המשפחה הגלותיים!". באותו ערב הפכה משפחת תמרלין למשפחת תמיר. שנים חלפו, המשק התמקצע והתמקד בגידול עגלות ועגלים, וכשניר תמיר, הנינה של מייסד המשק, חזרה למושב אחרי עשור בתל־אביב, הציעה לאביה ולדודה למנף את המומחיות בבשר בקר למסעדה. ליוזמה חבר המסעדן איתמר שרעבי, וביחד הקימו את "תמרלין", המאזכרת את שם המשפחה המקורי ומתמחה בבשר.
6 צפייה בגלריה
ארטישוקים צלויים על מצע קרם פלפלים. "תמרלין"
ארטישוקים צלויים על מצע קרם פלפלים. "תמרלין"
ארטישוקים צלויים על מצע קרם פלפלים. "תמרלין"
(צילום: יעל גרטי)
תוכלו ליהנות כאן מארוחות בוקר, צהריים או ערב, ואפשר לבוא גם לדרינק בשקיעה. כצמחונית, חששתי להישאר רעבה, אך מצאתי מנת ארטישוק טרי צרוב על מצע של קרם פלפלים קטיפתי (49 שקל), מנת ירקות ירוקים על מצע לאבנה, תפוחי אדמה בסגנון "פטאטאס" ומנת סינייה כרובית טובה מאוד. יש גם מנות צמחוניות מתחלפות, בהתאם לעונה. אוכלי הבשר בשולחן (מנת עראיס, למשל, עולה 64 שקל) היו מרוצים מאוד, ולא נותר אלא להמליץ בחום. טיפ: יש במקום גם אטליז, ואפשר להצטייד בבשרים ולקחת הביתה.
"תמרלין", נהלל, פתוח בכל יום, לא כשר. פייסבוק: תמרלין. טל': 077-7242042.
איפה לשתות?
כשדורון יצחקי למד ייננות באוסטרליה, עלה רעיון במוחו: לייצר יין מענבים איכותים הגדלים במדינות שבהן הם מצטיינים, בשנות בציר טובות.
את הרעיון הפך ליקב בשם Touch by Fusion, שבסיסו בישראל אך יינותיו מיוצרים בצרפת ובגרמניה. יצחקי, העוסק ביין כבר 21 שנה לצד עיסוקו כמהנדס בניין, הוא היחיד בארץ שמייצר יין בשיטה זו ובין היחידים שעושים זאת בעולם. הוא טס מדי פעם ליקבים באירופה, "רק לנקודות ההחלטה במהלך העשייה", והייננים המקומיים ממשיכים בעבודה.
6 צפייה בגלריה
שמפניה בטבע. אצל דורון ועינת יצחק ביישוב תמרת
שמפניה בטבע. אצל דורון ועינת יצחק ביישוב תמרת
שמפניה בטבע. אצל דורון ועינת יצחק ביישוב תמרת
(צילום: יעל גרטי)
בגינת ביתו שביישוב תמרת הקים Wine Garden, שבו הוא מארח מדי שישי לארוחת יינות, גבינות, זיתים, לחם, נקניקים ומטבלים (135-115 שקל לזוג), או לטעימות של חמישה יינות ב־65 שקל בלבד. בין זני היינות ביקב: גוורצטרמינר, ריזלינג, פינו גרי, סוביניון בלאן, קברנה סוביניון ועוד. והבונוס? תוכלו לשוחח עם היינן החתום על היינות.
Touch by Fusion, תמרת, בתיאום מראש. לא כשר. טל': 054-4730430.
פורסם לראשונה: 08:30, 09.05.24
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button