אז והיום: 5 משפיעניות רשת משחזרות 5 שערים בלתי נשכחים

חמש משפיעניות רשת, שיש להן עשרות אלפי עוקבים, קיבלו הנחיה: דפדפו בשערי "לאשה" הכי אופנתיים מכל השנים ותנו לנו את הפרשנות המעודכנת שלכן למראה המצולם

פורסם:

ריי שגב בחרה בשער מ־2003

יזמית בתחום שינוי אידיאל היופי | raysegev (39 אלף עוקבים)
"שמחתי על הפנייה להשתתף בפרויקט המקסים של 'לאשה' לכבוד חגיגות 75 שנים להיווסדו. כשנתבקשתי לבחור שער כדי לייצר לו אינטרפרטציה משלי, ידעתי שאבחר אותו לפי האישה שמופיעה עליו. רונית אלקבץ ז״ל הייתה ועודנה מודל לחיקוי עבורי. לצד הנראות הלא שגרתית שלה, זה מתבטא בעיקר בנוכחותה החד־פעמית, בדרך המחשבה פורצת הדרך, במעשיה הנועזים וביצירה שלה, שמשאירה אותה בת אלמוות באיזשהו אופן. יש ציטוט של רונית שאני אוהבת במיוחד: 'אני לא פה בשביל לשחק, אלא בשביל להזיז מהלך', אימרה שמלמדת אותנו איך לחיות חיים מלאי משמעות והשפעה.
"הסטייליסטית לימור מאיה ריחאנה ואני בחרנו לוק שחור בסגנון גותי של מעצב ישראלי, כמו שרונית אהבה, ואנחנו מאמינות שכך הייתה מתלבשת גם היום. ויתרנו על תכשיטים ועל איפור מוגזם כדי לתת לנוכחות לבוא לידי ביטוי. בזמן שאני מוקפת בצוות של נשים חזקות, בלוקיישן מרהיב ביופיו, ניסיתי להתחבר לאיזו מין עוצמה פנימית ולשדר את האנרגיה הזאת החוצה. מקווה שזה עבד ותודה על ההזדמנות".
7 צפייה בגלריה
ריי שגב בהשראת רונית אלקבץ
ריי שגב בהשראת רונית אלקבץ
ריי שגב בהשראת רונית אלקבץ
(סטיילינג: לימור מאיה ריאנה. צילום: ירדן הראל, יקי הלפרין)
שמלה, MERIASH, טל': 054-4315950; עליונית, mishimono

הדס דיקשטיין בחרה בשער מ־1982

סטייליסטית ראשית בערוץ 14 | hadas.dikshtein.styilng (15 אלף עוקבים)
"תקופתיות היא נושא שקרוב ללבי, לכן נמשכתי מיד לשערי 'לאשה' שעוסקים בסגנון שניתן לשייך לעשור מסוים. כסטייליסטית אני שואבת השראות מעולמות רבים ושונים כמו טבע, דת, תרבות ואמנות, ואני אוהבת שהבגד מנכיח את ההיסטוריה וההיסטוריה מנכיחה את הבגד.
כילידת שנות ה־80 בחרתי שער שמחזיר אותי לילדות, לתקופת הדיסקו עם הסאטן המבריק, עם פרשנות עכשווית של חליפה גברית בסגנון אוברסייז שאני כה אוהבת".
7 צפייה בגלריה
הדס דיקשטיין, בהשראת סינצ'יה לנצ'י
הדס דיקשטיין, בהשראת סינצ'יה לנצ'י
הדס דיקשטיין, בהשראת סינצ'יה לנצ'י
(סטיילינג: לימור מאיה ריחאנה. צילום: ירדן הראל, יקי הלפרין)
חליפה, דורון אשכנזי, אבולעפיה 16 ת"א; סנדלים, סטיב מאדן; עגילים, אפרת קסוטו, רמב"ם 9 ת"א; שרשרת, רוביסטאר, לילינבלום 46 ת"א

ליבילנד בחרה בשער מ־1984

מובילת דעת קהל, דוגמנית ושחקנית | libby_land (82 אלף עוקבים)
"כשהבטתי על תמונות השער הנוסטלגיות מגיליונות עבר של 'לאשה', היה ברור לי שאבחר בזאת. זאת הייתה אהבה מדפדוף ראשון. ראיתי אישה חזקה שצועדת בדרכה לעבר המטרה מבלי להביט ימינה ושמאלה. ביום הצילום, בעודי צועדת בשבילי פארק אריאל שרון עם הלוק ההיסטרי שלי בזהירות (כך שהכובע לא יעוף), ניגשה אליי אישה מקסימה וכמעט בדמעות סיפרה שאמא שלה הייתה לובשת חליפות קטיפה צבעוניות כאלה עם כפתורים גדולים מזהב וכובעים ואמרה כמה שאני מזכירה לה אותה. בעקבות החוויה קלטתי שאמנם הייתי רק בת שנתיים כששנות ה־80 החליפו קידומת ל־90, אבל אין ולא יהיה על השיק והסטייל של שנות ה־80 האהובות. חזרתי הביתה מיום הצילום עם שלל מסקנות: להתלבש צבעוני יותר, לצאת לפחות פעם בחודש לחנויות וינטג׳, לא לפחד מדוגמאות גיאומטריות, לקחת ליעקב בעלי את הכובע ודחוף לקחת את הילדים לפארק אריאל שרון!"
7 צפייה בגלריה
ליבילנד, בהשראת ג'מה גרייס
ליבילנד, בהשראת ג'מה גרייס
ליבילנד, בהשראת ג'מה גרייס
(סטיילינג: לימור מאיה ריחאנה. צילום: ירדן הראל, מולה הרמתי)
צעיף משי, דיקלה לבסקי, בגדים ואביזרים, seekersvintage, ברזילי 13 ת"א, רמב"ם 9 ת"א, כובע: אוסף אישי

שני פדר בחרה בשער מ־1973

חוקרת טרנדים | shani_feder (23 אלף עוקבים)
"בחרתי לעשות אינטרפרטציה לשער 'לאשה' משנת 1973 מכמה סיבות: הראשונה, המון טרנדים שואבים מהאינדיבידואליזם שהיה חזק בסבנטיז, כמו שילובי צבעים, בדים, טלאים והמון פרחים. כיוון שהקורונה חיזקה את הקשר שלנו לטבע, פרחים הפכו לפרינט דומיננטי, לא רק באביב. השנייה, אופנת הסבנטיז הגיעה כריאקציה לתקופה קשה, שכללה את מלחמת וייטנאם, הפלישה הסובייטית לצ׳כוסלובקיה ומרד הסטודנטים. האווירה של כאב ואובדן אז מזכירה את האווירה בתקופת המגפה הנוכחית, וחוסר האונים וחוסר הוודאות גורמים לבתי האופנה ולרשתות האופנה להשיב עם צבעוניות, כדי לפתוח את האופק בניגוד למצב הסגירוּת והבידוד הנוכחיים. כשטרנדים חוזרים מעשורים קודמים זה תמיד יהיה מלווה אינטרפרטציה עכשווית. לכן היה לי חשוב להכניס לתמונה מאפיינים של 2022, כי בכל זאת חלפו 50 שנה. האישה של היום מובילה, מניעה, בעלת עמדה, דעה ויכולת. היה לי חשוב להדגיש את האקטיביות הזאת בהשוואה למסר הקישוטי שמשתקף מהתמונה, לדעתי. השמלות הפרחוניות והצבעוניות בתוקף, אך לאורך 50 שנה נשברו מוסכמות והיטשטשו לאט־לאט הגבולות המגדריים. נשים לובשות מכנסיים, חליפות ובלייזרים שהיו במקור ביגוד גברי. בחרתי בחליפת מכנסיים בעלת אופי נשי עם בלייזר צמוד וחגורה שמדגישה את המותניים".
7 צפייה בגלריה
שני פדר, בהשראת לימור שריר
שני פדר, בהשראת לימור שריר
שני פדר, בהשראת לימור שריר
(סטיילינג: לימור מאיה ריחאנה. צילום: ירדן הראל, סמי בן גד)
בגדים: הלגה, כיכר המדינה; סנדלים: אוסף אישי

לונא מנסור בחרה בשער מ־2007

שחקנית ודוגמנית| lunamansour (127 אלף עוקבים)
"התחברתי מאוד לכותרת 'רוצה לטרוף את העולם' שאומרת אליענה בקייר. אני נמצאת במקום הזה שאני רוצה לטרוף את העולם בהגשמת החלום שלי ולשחק לצד הגדולים, כי אני יודעת שאני שווה ומגיע לי. מבחינת הלוק, הסטייל של המעיל מעיד על אישה חזקה ובטוחה בעצמה, כך שגם בגלל זה הזדהיתי עם השער הזה".
7 צפייה בגלריה
לונא מנסור, בהשראת אליענה בקייר
לונא מנסור, בהשראת אליענה בקייר
לונא מנסור, בהשראת אליענה בקייר
(סטיילינג: לימור מאיה ריחאנה. צילום: ירדן הראל, יניב אדרי)
מעיל ז'קט, איה גישורי, אינסטגרם: ayagishuri312; מגפיים, סטיב מאדן
צלמת הפרויקט, ירדן הראל (משמאל, לצד המצולמת הדס דיקשטיין והסטייליסטית לימור מאיה ריחאנה): "הצילומים היו חוויה מאתגרת, שדרשה ממני גם להתייחס למקור, גם למצולמת וגם לפרשנות שלה. החלטנו לצלם בפארק אריאל שרון, למרות שבמקור רוב השערים צולמו בסטודיו, כי אחרי שנתיים שהיינו בעיקר בבית הכמיהה לטבע חזקה מאי פעם"
7 צפייה בגלריה
ירדן הראל, הדס דיקשטיין והסטייליסטית לימור מאיה ריחאנה
ירדן הראל, הדס דיקשטיין והסטייליסטית לימור מאיה ריחאנה
ירדן הראל, הדס דיקשטיין והסטייליסטית לימור מאיה ריחאנה
איפור ושיער: ליאט בן שמשון, סטיילינג: לימור מאיה ריחאנה, צילום: ירדן הראל.
תודה לפארק אריאל שרון, דרך חיים בר לב 298 תל־אביב.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button