שיראל נטף ונועם שרבטייב. . "הוא אמר לי 'אני רוצה אותך איתי לכל החיים'"

קנתה שמלת כלה בלי שהיה לה בן זוג - ואחרי חצי שנה התארסה

שיראל נטף החליטה לקנות לעצמה שמלת כלה כמתנת יום הולדת, ואף שיתפה בפייסבוק תמונה שהיא לובשת אותה. חצי שנה אחרי, היא קיבלה הצעת נישואים מהחבר הטרי נועם שרבטייב

פורסם:
באיזה שלב קניתן את שמלת הכלה שלכן? אחרי שסגרתן אולם? מאפרת? או אולי אפילו הרבה לפני כן - מיד אחרי שבן הזוג הציע? מה שלא יהיה, תהיו בטוחות ששיראל נטף הקדימה אתכן. במקרה שלה, לא רק שהיא קנתה לעצמה שמלת כלה עוד הרבה לפני שקיבלה הצעת נישואים, אלא שהיא עשתה זאת עוד לפני שבכלל היה לה בן זוג.
כן, שמעתן נכון. ביוני האחרון, כמתנת יום הולדת לעצמה, נטף (27), רוקחת המתגוררת בירושלים עם הוריה, החליטה לקנות לעצמה שמלה כלה. ובמקום לשמור את זה בינה ובין עצמה, להחביא את השמלה בארון מחשש הפדיחה, היא בחרה לעשות בדיוק הפוך: ללבוש אותה, להצטלם איתה, ואף להעלות את התמונה לקבוצת הפייסבוק מאמאצחיק. "אז קניתי לעצמי מתנת יום הולדת", כתבה לצד התמונה. "ולא, אין לי חבר. ולא, אני לא מאורסת. אבל כולם אומרים שבקרוב אצלי, אז החלטתי להתחיל להתכונן!".
כצפוי, הפוסט שלה התפוצץ. תוך יומיים הוא כבר זכה לאלפי לייקים ותגובות. היו כמובן שהזכירו את הפרק המיתולוגי של "חברים" שבו מוניקה, פיבי ורייצ'ל עשו בדיוק את אותו הדבר. היו שכתבו שמקסימום תהיה לה תחפושת נהדרת לפורים. אבל היו גם כאלה שהתעקשו שמחשבה יוצרת מציאות וכתבו: "יאללה, מחכות בקרוב לפוסט מהחתונה".
ובכן, האופטימיסטיות לא טעו. חמישה חודשים בלבד אחר כך העלתה נטף לקבוצה פוסט חדש: היא הודיעה שהיא מאורסת. "זוכרות אותי? קניתי לעצמי שמלת כלה ליום ההולדת", כתבה, "אז החלטתי לפרסם את הנס". הפעם צירפה שתי תמונות חדשות: באחת היא מחובקת עם בחור צעיר ובשנייה עם טבעת אירוסים על אצבעה.

זה היה מושלם מדי

אז האם נטף הייתה בלחץ היסטרי למצוא חתן? היא טוענת שלא. "ממש־ממש לא הייתי לחוצה. אני אמנם באה ממשפחה דתית, בת זקונים מתוך שישה אחים ואחיות שכולם כבר התחתנו, אז ברור שהייתה ציפייה שהנה, הגיע תורי. האח הכי קטן לפניי התחתן לפני שנה וחצי, ומן הסתם קיבלתי את התחושה שכולם עכשיו מצפים לשמוע שגם אני התארסתי. אבל לא הייתי קוראת לזה לחץ. תמיד הייתה לי הרגשה שזה יגיע ושהכול יקרה בזמן הנכון. לא היה לי ספק בזה".
הייתה לך זוגיות רצינית עד זו הנוכחית?
"לא ממש. יצאתי להמון דייטים, בין אם זה באמצעות חברים שהכירו לי ובין אם זה דרך אפליקציות, אבל הקשר הכי ארוך שלי נמשך חודשיים".
שיראל: "אחרי שהתארסנו הראיתי לנעם גם את הפוסט. במקום להילחץ, הוא פשוט חייך ואמר: 'אה, יופי, מעולה. אז אני מוחק 'שמלת כלה' מרשימת המשימות שלנו'"
אם לא היית בזוגיות וגם לא היית לחוצת חתונה, מה גרם לך בעצם לקנות לעצמך שמלת כלה?
"לקראת יום ההולדת שלי, שחל ב־8 ביוני, החלטתי לפרגן לעצמי כמה מתנות ונכנסתי לאחד מאתרי השופינג. מילאתי את העגלה בז'קט, כפכפים ועוד כל מיני פריטים, כשפתאום קפצה לי מודעה של שמלות כלה. אני לא יודעת מה גרם לי להיכנס אליה, אבל נכנסתי, עברתי על השמלות, ראיתי שמלה שמאוד מצאה חן בעיניי והחלטתי להזמין אותה. זה לא נבע מהמחשבה שזה יעזור לי למצוא חתן. זה נבע יותר מהביטחון שבסופו של דבר אמצא את האדם הנכון לי, וחשבתי שכבר עדיף שתהיה לי שמלה מוכנה בארון. האחיות שלי גם קנו את שמלות הכלה שלהן באינטרנט. אנחנו לא כאלה שהולכות למעצבות נחשבות ומשקיעות אלפי שקלים בשמלה".
כן, אבל האחיות שלך היו מאורסות בזמן קניית השמלה.
"חשבתי שאם כבר מצאתי שמלה שאהבתי, עדיף לקנות, וכשיגיע היום המיוחל אעשה בה את התיקונים הדרושים. כשהשמלה הגיעה, אחותי הייתה איתי. מדדתי אותה, היא צילמה אותי איתה, ואז חשבתי שהתמונה יכולה להתאים לפוסט במאמאצחיק. בגלל שזו קבוצה שיש בה רק נשים, ידעתי שזה לא יהיה מביך - אף בחור לא יראה את זה ויחשוב שאני איזו לחוצת חתונה".
4 צפייה בגלריה
הפוסט של שיראל נטף
הפוסט של שיראל נטף
הפוסט של שיראל נטף
(מתוך עמוד הפייסבוק של מאמאצחיק)
נטף מספרת שאחרי שהגיעה שמלת הכלה, היא אפילו החליטה להקפיא לזמן מה את שגרת הדייטים שלה. "בדיוק סיימתי את התואר שלי", היא מסבירה, "רציתי קצת שקט, ודייטים זה דבר מעייף". אלא שאז הגורל התערב. חודש אחרי אותו פוסט היא קפצה עם אחת מאחיותיה ליום שופינג בקניון הדר הירושלמי. פתאום עבר מולה נועם שרבטייב (28), עובד חנות רנואר ("שעובר הכשרה להפוך למנהל ברשת"), שעמו יצאה לכמה דייטים שנתיים קודם.
"חברה שלי הכירה לי אותו בזמנו", היא מספרת. "הם עבדו יחד והיא אמרה לי שהוא מקסים ויכול להיות מושלם בשבילי. התחלנו לצאת והוא באמת התגלה כמושלם. הבעיה הייתה שהוא הרגיש לי מושלם מדי. היה בינינו חיבור מיידי, הכול היה קל וזורם. אני יודעת שזה נשמע מוזר, אבל זה נורא הלחיץ אותי אז. אולי נבהלתי מהמחשבה להיכנס לקשר רציני. בלי שום סיבה, כעבור חודש אמרתי לו שאני רוצה להיפרד. הוא היה המום".
בשלב הזה נועם משתלב בשיחה ומספר שהוא אכן לא הבין מה קרה. "מהרגע הראשון היה ברור שיש בינינו אחלה וייב", הוא אומר. "הכול הלך בינינו ממש טוב. כשהיא אמרה לי פתאום שהיא רוצה להיפרד הייתי לגמרי בשוק. לא הבנתי למה ומאיפה זה הגיע".
שיראל: "כמה חודשים אחר כך הרגשתי שעשיתי טעות נוראית. אמרתי לעצמי, איך ויתרת עליו? גיששתי עם החברה שהכירה בינינו, אבל היא סיפרה לי שהוא כבר יוצא עם מישהי אחרת וזה קשר רציני. התבאסתי והרגשתי שפספסתי בענק".
4 צפייה בגלריה
שיראל נטף ונועם שרבטייב
שיראל נטף ונועם שרבטייב
"היה ברור לשנינו שזה קשר שיוביל לחתונה"
(צילום: אלכס קולומויסקי)

אבל הגורל רצה אחרת, ושנתיים אחרי כן, כאמור, השניים נתקלו זה בזו בקניון בירושלים. "פתאום ראיתי את נועם מולי", משחזרת שיראל, "אמרנו 'מה שלומך?', 'מה קורה?' וזהו. זכרתי שהייתה לו בת זוג רצינית ולא ידעתי מה מצבו האישי - אולי הוא בכלל נשוי? הוא גם לא נראה להוט מדי, היה מנומס והמשיך לדרכו. אבל אחרי שהוא הלך שוב עלתה בי חרטה שסיימתי בזמנו את הקשר. הרגשתי שלא יזיק לבדוק, והתקשרתי שוב לחברה ששידכה בינינו. אמרתי לה: 'את לא מאמינה את מי פגשתי עכשיו בקניון'. היא עדכנה אותי שהוא כבר נפרד מבת הזוג שלו, ושאלה אם אני רוצה שהיא תבדוק איתו אם יש עניין. אמרתי לה מיד: 'בטח'".
נועם: "כשפגשתי את שיראל בקניון, גם אני לא ידעתי מה קורה איתה מבחינה אישית. אני מודה שזה גם פחות העסיק אותי, כי הייתי בדיוק אחרי פרידה ולא חשבתי על זוגיות חדשה. אבל כשאותה חברה שלחה לי הודעה ושאלה אותי, נזכרתי כמה היה לי טוב עם שיראל ושבעצם נורא התאמנו, וזה נגמר מבחינתי סתם בלי סיבה. שמחתי לתת עוד צ'אנס".
שיראל: "ממש־ממש לא הייתי לחוצה. ראיתי שמלה שמצאה חן בעיניי והחלטתי להזמין אותה. זה נבע מהביטחון שבסופו של דבר אמצא את האדם הנכון לי"
שיראל: "היה לי חשש שנועם לא יסכים. הרגשתי שהייתי מאוד לא בסדר בסבב הקודם. לשמחתי הוא הסכים שנדבר, ובשיחה הראשונה שלנו הסברתי לו מה בדיוק הרגשתי ולמה נפרדתי - שהייתי לחוצה שהכול התקדם טוב מדי, מהר מדי, ובדיעבד הבנתי שטעיתי. הוא אמר שהוא מבין, ורק מבקש ממני שאם ארגיש ככה שוב, שאשתף אותו בתחושות שלי. התחלנו שוב לצאת, וכבר מהדייטים הראשונים היה ברור לשנינו שזה קשר שיוביל לחתונה".
הצעת הנישואים התרחשה לאחרונה, כשנועם יצא לחופשה קצרה משירות מילואים כטכנאי בבסיס חיל אוויר. השניים שהו בביתה של שיראל, ובערב יצאו לבית של אחותה, לכאורה במטרה לצפות איתה בסרט. "אחותי פתחה לנו את הדלת ושמעתי המולה של אנשים. שאלתי אותה 'מי פה?', ועוד לפני שעשיתי צעד אחד, פתאום ראיתי את בני המשפחה שלי ושל נועם, כולל האחים של שנינו שבכלל היו אמורים להיות במילואים. על הרצפה היה שביל מבד שמשני צידיו הונחו נרות, ובני המשפחה עמדו משני צידי השביל ומחאו כפיים. נועם שלף מהכיס שלו קופסה, הוציא טבעת ואמר, 'את זוכרת שתמיד אמרתי לך שאני אוכיח כמה אני אוהב אותך? אז הנה ההוכחה. אני רוצה אותך איתי לכל החיים'. כולם נורא התרגשו ואני הייתי בשוק, אבל כמובן מאושרת מאוד".
4 צפייה בגלריה
שיראל נטף נועם שרבטייב
שיראל נטף נועם שרבטייב
היה ברור לשנינו שזה קשר שיוביל לחתונה.
(צילום: שיראל ועקנין)
נועם ידע שקנית שמלת כלה עוד לפני שבכלל התחלתם לצאת?
"לא. אבל אחרי שהתארסנו אחותי הזכירה לי את הפוסט ואמרה לי שאני חייבת לפרסם פוסט עדכון. לפני שפרסמתי החלטתי לספר לנועם והראיתי לו גם את הפוסט הראשון שהעליתי. במקום להילחץ, הוא פשוט חייך ואמר: 'אה, יופי, מעולה. אז אני מוחק 'שמלת כלה' מרשימת המשימות שלנו'".
נועם: "זה באמת לא הרגיש לי מוזר או מלחיץ. אני בטוח שהשמלה תהיה מהממת וששיראל תהיה כלה מהממת".
שיראל, הוא ראה את השמלה עצמה?
"כן. נתתי לו להציץ".
לא אומרים שזה מזל רע?
"ביהדות זה לא נחשב מזל רע, וחוץ מזה אני הולכת לשנות אותה קצת. אני מתכננת לקצר אותה, להעביר את הפפיון אחורה ולהקטין את המחשוף. אבל זו בהחלט השמלה שאתחתן איתה. לא הייתה לי התלבטות לרגע".
אז מה, אם מישהי נורא רוצה להתחתן - את ממליצה לה לקנות קודם שמלה?
"כנראה שכן. במקרה שלי זה עבד הרבה יותר טוב ממה שדמיינתי".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button