אורה איטו

מגה סטייל: מסתבר שיש לכם פריט של מעצב על בבית

מעצבי־על בינלאומיים יוצרים ומייצרים את העולם שסביבם (וסביבנו) באמצעות שילוב מופלא בין דמיון לכישרון. אם הכרנו בעבר את קארים ראשיד ופיליפ סטארק, הגיע הזמן להכיר את המעצב הצרפתי המוכשר אורה איטו, שייתכן שחותמו מופיע גם בביתכם, בלי שידעתם

מאת: עמליה יעקבי, מוגש מטעם גורניה
עמילה יעקבי, מוגש מטעם גורניה
פורסם:
עולם עיצוב הבית עבר תהפוכות שונות במרוץ השנים וקיבל תמריץ רציני מאז ימי הקורונה שפרצו לשגרת חיינו. הסתגרנו בבתים והבנו שאין חשוב יותר מלהשקיע במרחב הפרטי שלנו, שבו אנו חיים ומבלים את מרבית זמננו. לא רבים יודעים, אבל עיקר הטרנדים המשמעותיים ופורצי הדרך בתחום עיצוב הבית נקבעים פעמים רבות על ידי מעצבי־על מכל רחבי העולם. הם שואבים השראות מהטבע ומעבירים את השפעותיהם ואת הסגנונות הרבגוניים שלהם דרך עולמות העיצוב היישר לבית שלנו.
את קארים ראשיד הנודע למדנו להכיר, גם את פיליפ סטארק ותרומתו רבת השנים לתעשיית העיצוב, וכעת נכיר גם את אורה איטו – מעצב־על צרפתי נודע שייתכן שחותמו אף נמצא אצלכם בבית ולא ידעתם זאת. עבודתו של אורה איטו מושפעת מעולם העיצוב הצרפתי בעל המורשת התרבותית ארוכת השנים, והוא עיצב מוצרים רבים שזכו לפרסום מטאורי. על שמו של אורה איטו רשומה שורת הצלחות ארוכה – החל מעיצוב מכונית עתידנית למותג הצרפתי סיטרואן, דרך בקבוק בירה חדשני למותג הייניקן, עיצוב המלון הנודע “O” שבפריז, ואפילו במוצרי החשמל הביתיים שאנו משתמשים בהם יום־יום – תנורים, מקררים, כיריים, טוסטרים, קומקומים ועוד שלל מוצרים יפהפיים למותג היוקרה Gorenje.
“חשוב לי לעצב מוצרים יומיומיים באופן שיהיה פשוט ונוח למשתמש גם אם מדובר במוצרים יוקרתיים ומורכבים במהות שלהם. מכאן שאבתי את ההשפעה לפילוסופיית ה־Simplex, אומר איטו. פילוסופיה זו בהגדרתה בנויה על חיבור בין שתי המילים – Simple ו־Complex יחדיו. “תנור, לדוגמה, הוא מוצר מורכב מעצם היותו תנור, עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר ופונקציות טכניות שאמורות להביא למשתמש מדי יום תוצאות אפייה מעולות. ועם כמה שהוא מורכב, השימוש בו והחוויה שהוא מייצר חייבת להיות נוחה, אינטואיטיבית ופשוטה”. מטרתו היא למעשה לפשט ולפענח את הסמלים של ימינו כדי להפוך את מוצרי העתיד החדשניים לנגישים לנו כבר היום.
ניתן להבחין בפשטות בשילוב חדשנות בכל עבודותיו של אורה איטו, גם ברמת המחשבה על גימור המוצר וגם ברמה העיצובית הכוללת. “חשוב לי שהעיצוב יהיה נקי אך עם זאת מעורר השראה והתלהבות”, הוא אומר. כך ניתן לראות עיצובים מינימליסטיים של תנורים, מיקרוגלים ואפילו קולטי אדים בחיפוי זכוכית שחורה או לבנה, כשהתחכום בא לידי ביטוי בידית הנירוסטה העבה, וגם מאחוריה הרעיון הוא להקל על המשתמש ולאפשר לו נוחות מקסימלית. כל הקולקציות שעיצב עבור גורניה משדרות את אותו סטייל ויוקרה, עם אותו פס נירוסטה שמשולב באופן הרמוני ואחיד בשלל יצירותיו. אלוהים נמצא בפרטים הקטנים, כך אומרים, ואורה איטו מיישם זאת כך שאפילו את הפתח של הקומקום הוא עיצב בצורה רחבה יותר מהרגיל כדי להקל על הלקוח לשטוף ולנקות אותו. “ארגונומיה היא מלאכת מחשבת. היא חייבת לבוא לידי ביטוי בעיקר במוצרים הקטנים והיומיומיים האלה, כך שכל שימוש שלנו בהם יהיה רך ונעים למגע”.
3 צפייה בגלריה
אורה איטו אצלכם בבית
אורה איטו אצלכם בבית
פשטות בשילוב חדשנות
(צילום: עינת דקל, מעצבת פנים: מעיין ינקו)
יחד עם הצורך בפשטות והרצון לעצב מוצרים בקווים קלאסיים ומינימליסטיים, שישרתו אותנו שנים רבות ויתאימו לכל סטייל, למוצרים המעוצבים של אורה איטו יש נוכחות דרמטית בחלל. לאחר שנים רבות שבהן נמכרים מיטב מוצרי החשמל המעוצבים שלו לבתים רבים בארץ ובעולם, מושקת בימים אלה קולקציית המוצרים הקטנים המעוצבים שלו, Gorenje Jewels, ומאפשרת לכל אחד ואחת מאיתנו לרכוש לביתו מוצר עם חותמת ייחודית של מעצב־על מהטופ העולמי. בכל זאת, לא בכל יום אנחנו מסוגלים להציב פריט אמנות של ממש על השיש במטבח.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button