דורון טלמון, סולנית "ג'יין בורדו". "כל ילדותי נחבאתי אל הכלים"

דורון טלמון: "עד היום קוראים לי ג'יין בורדו"

אבל לסולנית הלהקה לא ממש אכפת. עכשיו היא מככבת בהפקת אופנה של "לאשה", ומודה: "פעם היה מביך אותי להצטלם ככה, לשחק אותה דוגמנית, אבל היום אני אפילו נהנית"

פורסם:
לא ייאמן, אבל הנס הזה שקוראים לו להקת ג'יין בורדו (שהביאה לעולם שירים כמו "איך אפשר שלא", "ויסקי", "עינב" ועוד) כמעט ולא קרה, בגלל פחד קהל שממנו סבלה הסולנית שלה, דורון טלמון (36). מאז ומתמיד היא אהבה לשיר, בילדותה חיכתה להגיע לכיתה ד' כדי להתקבל לחבורת הזמר של בית הספר שבו למדה בתל־אביב, אבל אז הוריה עברו לרמת הגולן כדי להקים בית בד ומרכז מבקרים, והיא דחפה את הכישרון המדהים שלה עמוק בארון.
"עברתי למקום חדש, חייתי בקהילה קטנה שלא חפה מביקורת ושיפוטיות, ולהיות טינאייג'ר זה מאתגר בכל מקום", היא אומרת. "כל ילדותי נחבאתי אל הכלים, צמצמתי את עצמי במרחב והתכנסתי לתוך עצמי. מעולם לא העזתי לשיר בטקסים של בית הספר, שמתי את המוזיקה בצד, אבל איכשהו כולם ידעו שאני שרה. לקח לי זמן לבנות את הביטחון העצמי שלי, ודווקא בצבא יכולתי פתאום להיות אני. שירתי כמש"קית ת"ש בצנחנים ונהניתי מאוד, הרגשתי משמעותית".
+
לחצו >
+
לחצו >
דורון טלמון מצטלמת להפקת אופנה
"לקח לי זמן לבנות את הביטחון העצמי שלי"
(צילום: לילך זמיר, סטיילינג: קורין סוויד ל"ארטבוק" )

איך בכל זאת נהיית זמרת?
"אחרי הצבא נסעתי לטיול הגדול בדרום אמריקה ושם החלטתי להתמודד עם השדים. הבנתי שזה מה שאני רוצה לעשות בחיים, וכשחזרתי הגעתי לבית ספר 'רימון' כדי להירשם ולא הייתי מסוגלת. רק אחרי שנה קיבלתי אומץ ונרשמתי ותוך כדי הלימודים התחלתי להתגבר על הפחד".
איך הוקמה ג'יין בורדו?
"הלהקה התגבשה בלימודים ב'רימון', יום אחד אמרנו 'בוא נקבע הופעה' וזה קרה. זה היה פרויקט חיי, אני נשאתי בכל ההוצאות ולא היה אכפת לי, שמחתי שהם רוצים לבוא ולנגן את השירים שלי. התחלנו להופיע ב־2011 ורק ב־2014 הוצאנו אלבום בכורה. לא חשבתי ולא דמיינתי שהוא יצליח ככה".
בטח בהתחלה כולם קראו לך ג'יין בורדו.
"עד היום קוראים לי ג'יין בורדו, אבל לא אכפת לי. קראנו ללהקה על שם הסוסים של אחותי: ג'יין היא הבת של בורדו".
+
לחצו >
+
לחצו >
דורון טלמון מצטלמת להפקת אופנה
"בהתחלה אף אחד לא ידע, הסתרנו מהלהקה"
(צילום: לילך זמיר, סטיילינג: קורין סוויד ל"ארטבוק" )

את בן זוגה לחיים וללהקה, מתי גלעד (34), היא הכירה ב"רימון" כשהוא בא לנגן בלהקה שהקימה. לפני שנתיים נולדה בתם הבכורה אלכס.
איך נהייתם זוג?
"הוא התחיל איתי. בהתחלה הייתי קצת מסויגת, חששתי שזה יהרוס לי את הלהקה, והוא נתן לי דוגמאות שזה עובד: 'תראי את רמי וריטה, את סוני ושר', ואני אמרתי 'בדיוק, זה לא עבד להם'. כל שבוע חשבתי שזה ייגמר והנה אנחנו כבר 11 שנים ביחד. בהתחלה אף אחד לא ידע, הסתרנו מהלהקה, לקח לנו קצת זמן לצאת עם זה".

"בהתחלה הייתי קצת מסויגת". עם בן הזוג מתי גלעד:

קשה לנהל זוגיות כשאתם ביחד 24/7?
"אנחנו יכולים להיות יום שלם בעבודה ואז לחזור הביתה ולהתחבק כאילו לא נפגשנו כל היום. אלו שני ערוצים נפרדים, בעבודה אנחנו לא זוג. היו לי מערכות יחסים לפניו שלא עבדו לי ואיתו זה כן עובד לי, אולי זה קשור לזה שגם הוא מוזיקאי. יש משהו מאוד מנחם ונעים בזה שאנחנו מבינים זה את זה. הזוגיות שלנו מאוד ביגרה אותי כבת זוג, כי איתו הייתי חייבת להתעלות על דפוסים שהיו לי קודם. כמנהיגת הלהקה הייתי צריכה לדאוג שיהיה כיף בעבודה, אני לא יכולה לעשות סרטים לחבר שלי ולהיות עם פרצוף חמוץ".
+
לחצו >
+
לחצו >
+
לחצו >
דורון טלמון מצטלמת להפקת אופנה
"הזוגיות שלנו מאוד ביגרה אותי כבת זוג"
(צילום: לילך זמיר, סטיילינג: קורין סוויד ל"ארטבוק" )

איך היה המעבר לאמהות עם קריירה כל כך מצליחה ותובענית?
"חודש אחרי הלידה התחייבנו להופיע בטקס פרס ישראל ולא רציתי לצאת מהבית. לקחנו איתנו את אלכס לירושלים, אמא שלי הצטרפה, אפילו הינקתי אותה תוך כדי שאיפרו אותי והיה בסדר גמור. חזרנו להופיע שלושה חודשים אחרי הלידה, וכשנהיה קשה עם השאיבות שחררתי את זה. הזוגיות שלנו דווקא השתפרה בעקבות ההורות. מרגיש לי שהאתגר והקושי של הלילות ללא שינה רק חיזקו אותנו, אנחנו עכשיו בתקופה הכי טובה שלנו בזוגיות. כיף לנו ביחד".
איך הייתה החוויה של הפקת האופנה?
"בהתחלה רציתי שיהיו גם מכנסיים כי זה יותר אני, אבל אחר כך שחררתי, אמרתי לעצמי 'תעופי על עצמך, תתחפשי, תיהני'. הרגשתי קצת כמו בסרט. בשנים האחרונות אני ממש מרגישה בנוח מול מצלמה, מה שלא היה כשהייתי צעירה יותר. פעם היה מביך אותי להצטלם ככה, לשחק אותה דוגמנית, אבל היום אני אפילו נהנית".
+
לחצו >
+
לחצו >
+
לחצו >
דורון טלמון מצטלמת להפקת אופנה
"קראנו ללהקה על שם הסוסים של אחותי"
(צילום: לילך זמיר, סטיילינג: קורין סוויד ל"ארטבוק" )

איזה בגד היית לוקחת הביתה מהצילומים?
"הייתי יכולה ללבוש כמעט את כל הבגדים מההפקה, למשל, את השמלה הוורודה ואת בגד הים הכחול, שהייתי בשמחה לוקחת לחופשה. הכול היה מאוד גלאם, וביומיום שלי אני לא גלאם בכלל".
מה את לובשת ביומיום?
"בעיקר מה שנוח. יש לי מלא בגדים יפים בארון, ובכל זאת תמיד אצא מהבית עם אותם ג'ינס, גופייה וסניקרס. להופעות אני לובשת בגדים שמתי מביא לי מחו"ל וגם בגדי מעצבות ישראליות שאני קונה בארץ, כמו טרס, אתא, porntees, מישימונו ודה רוקוקו. אני גם אוהבת את &OtherStories ולאחרונה נהייתי אובססיבית לסטייל של ג'יג'י חדיד".
ג'יג'י חדיד? הפתעת!
"התחלתי לראות את הסדרה Next in Fashion ואני מריצה את הפרקים לראות מה היא לובשת בשלב התוצאות של המעצבים. אני אוהבת את הצבעוניות, את המשחק עם הגזרות, שילוב של רחב וגברי עם צמוד ונשי, וממש חומדת הכול".
+
לחצו >
+
לחצו >
+
לחצו >
דורון טלמון מצטלמת להפקת אופנה
"חודש אחרי הלידה התחייבנו להופיע בטקס פרס ישראל"
(צילום: לילך זמיר, סטיילינג: קורין סוויד ל"ארטבוק" )

בתמונה הפותחת: שמלה (699 שקל, מוגלר ל־H&M), עגילים (80 שקל, קורין סוויד), נעלי עקב (אוסף אישי)
  • צולם במלון THE JAFFA ת"א, טל': טל' להזמנות: טל' להזמנות: 03-5162000 thejaffahotel.com. איפור: רונאל גושן. שיער: עמנואל ציון
איפה משיגים? ברשתות/אתרים. שני שמר, .shanishemer.com אליזבטה פרנקי, ה' באייר 52 ת"א. מרדכי אברהם, טל': 050-2500170
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button