ד"ר פימפל פופר. "אני לא הופכת את זה למביך. זה כמו שכולם עושים קקי, אלו עובדות החיים"

ד"ר פימפל פופר, המאסטרית לפיצוץ חצ'קונים: "שערה על הכיור מגעילה אותי יותר ממוגלה"

הדרמטולוגית סנדרה לי התפרסמה בזכות סרטונים שעוסקים בניקוי ראשים שחורים ופצעים מוגלתיים. לרגל העונה החדשה של תוכניתה, הפצצנו אותה בשאלות ממעריצים אדוקים. היה דוחה ונפלא

פורסם:
אם אתן נהנות לצפות בסרטונים של חצ'קונים מתפוצצים? קודם כל, חשוב שתדעו שאתן לא לבד. לדרמטולוגית סנדרה לי (51), הידועה בכינויה ד"ר פימפל פופר, יש מיליוני עוקבים מסביב לעולם (ליתר דיוק: 4.5 מיליון באינסטגרם, 7.56 מיליון מנויים ביוטיוב ו־15.9 מיליון בטיקטוק). לרגל עליית העונה החדשה של התוכנית הנושאת את הכינוי שלה, Dr. Pimple Popper (משודרת ב־+discovery ללקוחות yes ו־STINGTV), הפנינו אליה שאלות ברומו של חצ'קון ששלחו אלינו צופים שלא מפספסים שום סרטון שהיא מעלה. תיהנו, ומה שלא יהיה - אל תיכנסו לעמוד האינסטגרם שלה בזמן ארוחת הצהריים. סמכו עלינו בעניין הזה.
איך הגעת לנישה הספציפית הזו?
"הייתי דרמטולוגית כמעט עשר שנים וכל הכוכבים הסתדרו. זה היה בתקופה שיוטיוב ואינסטגרם היו כבר חזקים, והתחלתי להעלות דברים לרשת. חוויתי מספיק בתחום כדי להיות בטוחה בעשייה שלי וגם הייתי חזקה בסושיאל מדיה. אני זוכרת שפרסמתי סרטון על ראשים שחורים שהפך ויראלי. היו לזה מלא תגובות וצפיות. שמתי לב שאנשים אהבו ושנאו את זה באותה מידה, אבל כך או כך הם תייגו חברים על הסרטון. אמרתי לעצמי, 'טוב, זה משהו שמעניין אנשים. אני אמשיך לעשות את זה' ותראי איפה אנחנו היום, זה משוגע".

לא מפריע לך להיות מזוהה עם מוגלה של אנשים?
"לא, בגלל שאני לא הופכת את זה למביך. זה כמו שכולם עושים קקי, אלו עובדות החיים. לאנשים יש פצעים ומוגלה, זה לא הופך אותם לאנשים רעים. זה חלק מהחיים. זה לא שאני מפיצה את המוגלה בעולם. אני מקווה שאני עוזרת לאנשים בתחום הזה ואני די גאה שאנשים מזהים אותי או את השם שלי. הייתי בדיוק באיטליה ואני אוהבת את איך שהכינוי שלי 'ד"ר פימפל פופר' נשמע באיטלקית. זה מגניב. שמחתי גם לשמוע איך זה נשמע בעברית! אני צריכה לגלות איך מבטאים את זה בכל שפה".
נשברת פעם במהלך טיפול כי הוא היה דוחה מדי?
"מעולם לא איבדתי את זה באמצע טיפול כי משהו הגעיל אותי. אני חושבת שזה בגלל שיש לי אמצעי הגנה – כפפות, מסכה. יש לנו כלל בעבודה, לצוות שלי ולי, שאנחנו לעולם לא נגרום למישהו להרגיש נבוך בגלל המצב שלו. אז גם אם יש ריח, ורוב הזמן אין, אנחנו לא נגרום למטופל להרגיש רע בגלל זה. זה הדבר הכי חשוב ואנחנו מתאמנים על זה מנטלית. שערה על הכיור מגעילה אותי יותר".
איך מונעים משחורים ונקודות שומן להיווצר?
"חשוב להבין שחצ'קונים, שחורים או פצעונים עם ראשים לבנים הם חלק מהחיים. הם מופיעים בגיל ההתבגרות כשההורמונים מזנקים, ובייחוד נשים חוות את זה בצורה מעגלית לאורך החיים. זה נורמלי והדרך למניעה תלויה קודם כל בחומרת המצב. ניתן להשיג מוצרים ותרופות במרשם ומוצרי מדף שיכולים לשמור על הנקבוביות נקיות, כי ראשים שחורים ולבנים הם אבני היסוד להתפרצות אקנה. אנחנו נאמץ טיפול אגרסיבי במקרים של אקנה חמור, כי זה מעלה את הסיכוי להיווצרות צלקות בעור. יש לא מעט אנשים עם צלקות אקנה בגיל בוגר שעדיין מטרידות אותם. זה סימן לזמן בחיים שהיה קשה יותר, ואנחנו ננסה להימנע מזה".
"מעולם לא איבדתי את זה באמצע טיפול כי משהו הגעיל אותי. יש לנו כלל בעבודה, לצוות שלי ולי, שאנחנו לעולם לא נגרום למישהו להרגיש נבוך בגלל המצב שלו"
איך אנשים מגיעים למצבים קיצוניים שנראים בתוכנית או בסרטונים שלך ברשתות החברתיות?
"זו השאלה הכי נפוצה. אני לא מאשימה את המטופלים, כי לפעמים החיים לא מאפשרים להם להגיע לטיפול. לפעמים הם נמצאים במצב של הכחשה וייתכן שאין להם כסף לטיפול, אין להם זמן או שאין להם ביטוח בריאות. אני משתדלת לא להאשים אותם אלא להציע עזרה. פה בארצות־הברית אין ביטוח בריאות לאומי אז אולי זה קשור לעובדה שהטיפול יכול להיות יקר מאוד. אבל אני בספק אם המקרים האלו קורים רק בארצות־הברית, אני בטוחה שזה קורה בכל העולם ואנשים שסובלים ממצבים כאלו פשוט מקווים שזה יעבור מעצמו".
איך את בוחרת מה לפרסם?
"זה החלק הכי קשה בכל הדבר הזה. יש צוות ליהוק שמחפש את המטופלים הכי מתאימים ויש תהליך מיון שבו אני רואה את המועמדים, בהתחלה על הנייר ואחר כך בקליניקה. קשה לי לסרב לאנשים, בעיקר פנים מול פנים, אבל לפעמים זה קורה, למזלי לעתים רחוקות. יש תהליך סינון וזה קשה נורא. אני צריכה להחליט, רק על ידי תמונות או סרטון קצר, אם מדובר במועמד פוטנציאלי שאני יכולה לסייע לו. זה קשה ומלחיץ. אבל אני חושבת שאני עובדת טוב עם צוות ההפקה, אנחנו עושים את זה כבר תקופה ארוכה אז אנחנו יודעים מה אנחנו מחפשים. זה מטורף שאנשים לפעמים מוכנים לטוס לקצה השני של המדינה רק כי הם סומכים עליי ועל הצוות, אנחנו לפעמים המוצא האחרון שלהם והם מאוד מכירים תודה, שזה ממש נחמד".
האם זה מספק אותך כמו שזה מספק את הקהל?
"אני חייבת להגיד שכן ולא. אני מכנה את עצמי פופוהוליקית שנולדה מחדש, כי לפני כן לא הייתי מסוג הדרמטולוגיות שתראה ראש שחור ותגיד 'וואו, אני חייבת לפוצץ את זה'. היום אני כזאת".
2 צפייה בגלריה
בחורה עם פצעונים
בחורה עם פצעונים
"לפני כן לא הייתי מסוג הדרמטולוגיות שתראה ראש שחור ותגיד 'וואו, אני חייבת לפוצץ את זה"
(צילום: Shutterstock )

מי הפציינט שהטיפול בו הכי ריגש אותך?
"חלק ממה שגורם לי לאהוב את המקצוע הזה כל כך הוא שאני מתעסקת עם אנשים ומשפחותיהם. אני רואה ילדים עם אקנה, מבוגרים עם סרטן העור, ומפתחת מערכות יחסים איתם. תמיד אהבתי את החלק האנושי בטלוויזיה ולמדתי כל כך הרבה על החיים מהמטופלים שלי. פרק או סרטון מוצלח יהיה שילוב של פיצוץ טוב ומטופל נפלא - מישהו שאולי לא תראי את הפנים שלו ועדיין תרצי להיות חברה שלו".
ברור שההמלצה היא לא לגעת, אבל מה בכל זאת ניתן לעשות כשיוצאים פצעים?
"אני אהיה כמו כל הדרמטולוגים ואגיד לא לפוצץ פצעים לבד. הסיבה לכך היא סיכון לזיהום, דימום, צלקות והפיכת המצב לגרוע יותר. אני יודעת שלמרות זאת הרבה יעשו את זה בכל מקרה, הרי איך אפשר להסתכל על פצעון ענק ולא לעשות כלום? אז אני ממליצה שאם אתם במצב שבו הפצעון נמצא עמוק מתחת לעור ועדיין לא פיתח 'ראש לבן' - כמו שאנשים מכנים זאת - דעו שהוא לא מוכן לפיצוץ. אם תנסו לפוצץ בשלב הזה אתם תעשו נזק גרוע יותר, וגדל הסיכוי להשאיר צלקת. הדבר הכי טוב לעשות כשיוצא פצעון מתחת לפני העור הוא ללכת לדרמטולוג לטיפול. אם אין לכם אפשרות אז תעשו קומפרסים חמים שיעזרו לו להתפתח וברגע שיוצא 'ראש לבן', אפשר לקחת מחט סטרילית ולעשות נקב קטן כדי לנקז את המוגלה החוצה. הסיבה שפצעונים כאלו יוצאים היא כי נלכדות מתחת לעור בקטריות והמערכת החיסונית מגייסת את כל התאים הלוחמים כדי להרוג אותן ובגלל זה מתפתחת שם מוגלה, כדי להוציא החוצה את כל הדברים הרעים".
"אבא שלי ובעלי גם דרמטולוגים, כך שאני לא היחידה שמפוצצת פצעונים בבית"
על איזו שגרת טיפוח ביתית את ממליצה?
"תלוי בסוג העור, צריך להכיר את סוג ומצב העור כדי להתאים לו טיפול. כמובן שאגיד שמסנן קרינה זה ממש חשוב. לעור שומני כדאי להשתמש בחומרים אגרסיביים נגד אקנה, כמו חומצה סליצילית, רטינול, בנזואיל פרוקסיד וכו'. יש היום המון מידע על זה בזכות הטיקטוק והסושיאל מדיה, אנשים לומדים מה החומרים האלו עושים לעור ואיך להשתמש בהם".
את מפוצצת פצעונים גם לבני המשפחה שלך?
"אבא שלי ובעלי גם דרמטולוגים, כך שאני לא היחידה שמפוצצת פצעונים בבית. לפני שהבן הגדול שלי קיבל את רישיון הנהיגה שלו היה לו ראש שחור ענק על האוזן השמאלית. כשהייתי מסיעה אותו לבית הספר והוא היה יושב לידי, הייתי בוהה בזה כל הדרך ואומרת לו 'אתה חייב להיפטר מזה', ואז היינו מגיעים הביתה והייתי שוכחת מזה. אני אעשה את זה עבורם אם ירצו, אבל אני לא רודפת אחריהם בבית כדי לפוצץ להם פצעים. אני מודה שאם מישהו ייקח לי את התפקיד הזה, אני אכעס".
את מתכננת לבקר בישראל בקרוב?
"בעלי יהודי ובזמן הקורונה תכננו לבקר וזה לא יצא, אבל אנחנו מתכננים להגיע מתישהו. אני יודעת כמה מילים לא יפות בעברית. לימדה אותי פעם קולגה ישראלית שהערצתי. עכשיו אני יודעת גם להגיד 'מפוצצת חצ'קונים'".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button