המציאות עולה על הימיון. נוף באי מיקונוס

החופשה היוונית שלי: 7 דברים שאסור להחמיץ במיקונוס

להתפעל מהבתים הלבנים, לצפות בשקיעה, לדלג בין החופים וכן, גם לעשות שופינג. שלי גרוס עם כל מה שאפשר לעשות באי היפהפה

פורסם:
מיקונוס הוא אחד השמות שקופצים לראש, כשחושבים על יוון. וזה לא במקרה, כי אחרי הכול מיקונוס הוא התגשמות הפנטזיה על אי יווני, זה שראיתם בתמונות ולא בהכרח תפגשו כשתגיעו לאי אחר ביוון: בתים לבנים, ים בצבע טורקיז, סמטאות קטנות מלאות בחנויות קסומות, בוגנוויליות בכל פינה וחיי לילה שנראים כאילו יצאו מסרט הוליוודי, הכולל סצנות על אנשים עשירים שמגיעים ליוון ומבלים פה עד כלות.
אמרתי עושר? מיקונוס, ימהרו להסביר לכן בגאווה לא מוסתרת תושבי האי, הוא האי היקר ביותר השוכן לחופי הים התיכון, בעונה "החמה", בכל אופן. זהו האי שאליו מגיעים חובבי המסיבות והחיים הטובים ואל תגידו "לא ידעתי" - כי המחירים בהתאם. כמובן, אפשר גם לנסות לחוות את מיקונוס תוך שמירה על התקציב. תסריט שכזה יכלול נסיעה מחוץ לעונה (העונה הרשמית מתחילה ביוני ונגמרת באוקטובר), ויתור על בילוי במועדונים ורביצה בחוף על מגבת שהבאתן מהבית במקום על גבי מיטת שיזוף מעוצבת הממוקמת בשורה הראשונה מול קו המים, כשלצידה ניצב אדם שכל תפקידו הוא להתרוצץ בחום במקומך, להביא לך קוקטיילים ולנער לך את המגבת (אה, והוא יצפה לכ־100 אירו טיפ).
6 צפייה בגלריה
אי יווני
אי יווני
הכי טוב להגיע לכאן בשעת השקיעה. טחנות הרוח של מיקונוס
(צילום: Shutterstock)
בין אם את חיית מסיבות פזרנית ובין אם את פרח קיר צנוע שהולכת לישון בעשר, יש כמה דברים ששתיכן לא תרצו לפספס בהגיעכן לאי:

להתפעל מהבתים הלבנים

רחובות מיקונוס נראים כאילו המשתתפות בוועידת משפיעניות האינסטגרם החליטו על הקווים האסתטיים של העיר. המצלמה שלכן תתאהב בכל פינה כאן. המקור לצבע פוטוגני פחות: הבחירה בצביעת הבתים הקולקטיבית בלבן (זה החוק המקומי) התחילה בשנות ה־30 של המאה שעברה, כחלק מהתמודדות עם מגפת הכולרה שהתחוללה כאן. הצבע הלבן, שהכיל גיר, התגלה כחומר חיטוי שסייע לעצור את התפשטות המחלה.

לעשות שופינג

סמטאות העיר המרכזית חורה (Chora) מלאות בחנויות קטנות, בכל הטווח שבין פיצ׳פקעס תיירותיים לבוטיקים של לואי ויטון ודיור. את האווירה השולטת ניתן להגדיר כ"ריזורט צבעוני וקליל", ולא משנה אם תסתפקו בטבעת מעוטרת בעיניים כחולות כנגד עין הרע או שתלכו על תיק קש של בית אופנה גדול. החנויות, תשמחו לשמוע, פתוחות עד אמצע הלילה, כך שאם תצאו ממסיבה בחצות ועדיין תרצו את הנעליים שראיתן בצהריים, החנות תהיה פתוחה.
6 צפייה בגלריה
מיקונוס
מיקונוס
צבעים ברחובות. מיקונוס
(צילום: שלי גרוס)
לא לפספס: את הגלריה Galatis, שהייתה חביבה על ג׳קי קנדי.

לצפות בשקיעה

ונציה הקטנה (Little Venice) הוא שמה של שכונה קסומה השוכנת בחלקו המערבי של הנמל. תוכלו לשבת שם עם כוס יין לבן במרחק של חצי מטר מקו המים, כשהשמש השוקעת צובעת את הבתים בדיוק בצבעים שדמיינתן לעצמכן כשכרטסתן את החופשה הזו.
6 צפייה בגלריה
מיקונוס
מיקונוס
צופים בשקיעה בוונציה הקטנה. מיקונוס
(צילום: שלי גרוס)
טיפ: לפני ארוחת הערב, תוכלו לבקר בטחנות הרוח המפורסמות של מיקונוס, שנמצאות במרחק של כמה דקות משם.

לראות עתיקות בדלוס

האי דלוס (Delos) שוכן במרחק של קילומטרים ספורים דרומית־מערבית למיקונוס. זהו אי לא מיושב, והוא אתר מורשת של אונסק״ו. על פי המיתולוגיה היוונית נחשב האי למקום הולדתו של האל אפולו, ולכבוד העניין יש בו מקדשים, פסלי אריות, אמפיתיאטרון וכן הריסות של בתי מידות מקושטים בפסיפסים ועמודי שיש. זה מקום מעניין שבו אפשר לדמיין את חיי היומיום של יוון במאה השביעית לפני הספירה. מעבורות אל האי יוצאות מנמל מיקונוס בקביעות, ואל תשוטטו שם סתם, קחו סיור מודרך.
6 צפייה בגלריה
מיקונוס
מיקונוס
הנמל במיקונוס. מבט מסיפון המעבורת לאי דלוס
(צילום: שלי גרוס)

להירגע במלון

גם אם המטרה הרשמית שלכן היא לא לפספס אף מסיבה או חגיגה, כדאי לבחור מלון שאפשר להירגע בו. למרבה המזל, רבים מבתי המלון באי מקפידים על עיצוב בסגנון טבעי ושקט, והדרך הטובה ביותר לתאר את הסגנון השולט בעיצוב הפנים באי היא "בוהמייני־בורגני": עם הרבה חומרים טבעיים ועם הקפדה על כל פרט ועל חומרי גלם מקומיים איכותיים.
המלון שבו שהיתי נקרא Amyth of Mykonos. זהו מלון חדש, השוכן בראש גבעה מעל כפר הדייגים (לשעבר) אגיוס סטפנוס, מרחק כעשר דקות נסיעה מהעיר חורה ומהחופים וכרבע שעה נסיעה מנמל התעופה.
6 צפייה בגלריה
מיקונוס
מיקונוס
משקיף לכפר דייגים. מלון Amyth of Mykonos
(צילום: מלון Amyth of Mykonos)
המלון שייך לרשת Thanos Hotels & Resorts, רשת זוכת פרסים, שהתמקדה עד לאחרונה במלונות בקפריסין. המלון החדש במיקונוס עוצב תוך הקפדה על עקרונות הפנג שואי, במטרה לתת לכן להירגע על אמת.
אם בחרתן במלון הזה או במלון בסגנון דומה, תוכלו לפנות חצי יום לפחות לרביצה על הפופים בשפת הבריכה (או בבריכה הפרטית שבמרפסת החדר שלכן, אם התמזל מזלכן). בעצם, אם אתן מגיעות לפני העונה הממש חמה, כשהמים עוד קרים, עדיף לכוון את המזל לעבר החדרים עם הג׳קוזי החם במרפסת, משם יהיה לכן נוף לאחוזתו של הבעלים של קבוצת הכדורגל אולימפיאקוס, כמו גם אופציות לבילוי בספא והתפעלות כללית מכל פינה ופינה. צוות המלון יכול לסייע גם בארגון סדר היום, כך שלא תפספסו שום דבר חשוב.
מחיר? מ־450 אירו ללילה.

לדלג בין חופים

האי משופע בחופים יפהפיים ובמועדוני חוף שאפשר לבלות בהם יום שלם. לכל אחד מהם אופי משלו. גיגול קצר יספק לכן את רשימת החופים המלאה. הנה אחד: Ornos, חוף שיש בו כמה מועדונים והוא ידוע גם כידידותי למשפחות.

לחגוג כל הלילה

אם התוכנית היא לא לפספס אף מסיבה, מנהל המלון הזהיר אותי' שבילוי בשיא העונה דורש משמעת. זה לא המקום להיות ספונטניות ולקוות שמישהו שמר לכן מקום במועדון בחוף או במסיבה, או שמישהו יחכה לכן עם מונית בדיוק כשתרצו לחזור ולצנוח על המיטה. בעונה החמה – תרתי משמע - הכול פה דורש תכנון מדוקדק. אופציה אחרת: שכרו לעצמכן וספה ציורית, ואז לא תהיו תלויות במוניות ובנהגים המקומיים.
ולא לשכוח צעיף
האי חייב את הפופולריות שלו לעובדה שתמיד יש שם רוח, גם בשיא הקיץ. שמרו על הצוואר שלכן.
  • הכותבת הייתה אורחת המלון Amyth of Mykonos
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button