אורית עמיר וגל עמיר. "אני הייתי חמודה, לא חשבתי למה בכלל אני דוגמנית. גל מהממת"

אורית אמיר מצטלמת עם בתה גל: "היא שדרוג של מה שהייתי בזמנו"

דוגמנית העבר ובתה מצטלמות יחד בהפקת אופנה שכולה בגדים רכים בגוונים שקטים, מדברות על קריירת הדוגמנות של גל ועל העצות שקיבלה מאמא: "מההתחלה אמרתי לה, 'תשיגי הכל בזכות עצמך, בלי ליפול לפיתויים בדרך'"

פורסם:

כאשר עלתה הדוגמנית גל אמיר על המטוס ללונדון לפני שבועיים, היא הצטיידה לא רק בבגדים חמים, אלא גם בכמה עצות זהב משני דוגמני עבר מצליחים – ההורים שלה, אורית אמיר (הבר לשעבר) והשייט האולימפי אלדד אמיר. "מההתחלה אמרתי לגל, 'תשיגי הכל בזכות עצמך. את יפה, יש לך כוח, תני את המקסימום, תקבלי את מה שמגיע לך בלי ליפול לפיתויים שקיימים בדרך, כמו מסיבות וסמים'", אומרת אורית (53), "דברים שהיו קיימים בתקופתי והיום הם יותר חמורים, ראי מקרה שי אביטל".
את חוששת.
"כשאני עשיתי את הסיבוב שלי בעולם, הציעו לי קוק ולא ידעתי מה זה. זה היה פסול בעיניי ולא התקרבתי לזה. אני לא יכולה להיות בחו"ל עם גל, הלוואי ויכולתי, אבל אני בקשר איתה בוקר וערב ובמהלך היום בהודעות כמו 'איפה את עכשיו?' גל היא שדרוג של מה שהייתי בזמנו. אני הייתי חמודה, לא חשבתי למה בכלל אני דוגמנית. גל מהממת".

5 צפייה בגלריה
אורית עמיר וגל עמיר
אורית עמיר וגל עמיר
(צילום: רותם לבל, סטיילינג: תמי ארד-ברקאי )

גל אמיר (22) הייתה עד לפני שנה וחצי מאמנת סימולטורים בצוללות בחיל הים ואימנה לוחמים צעירים, אנשי קבע וסדיר. לפני שנה החליטה אמיר ג'וניור, אחרי שעשתה סיבוב קצר ולא ממש מוצלח בגיל 15 בדוגמנות, לנסות שוב את מזלה בתחום, וההצעות לא הפסיקו לזרום.
"בכלל לא תכננתי לדגמן שוב", היא מספרת בשיחת טלפון מלונדון, "עבדתי אחרי השחרור כפקידת קבלה במספרה וניהלתי את הדיגיטל של חברת האופנה ADIKA. צילמתי מאחורי הקלעים בימי צילום. כל פעם אנשים אמרו לי, 'בואי שבי, נתחיל איפור ושיער', וכל פעם אמרתי, 'אני לא הדוגמנית'. בסוף חשבתי שאם כל כך הרבה אומרים לי את זה, מה כבר יכול להיות?"
גל: "כשאמרו לי שאני צריכה לרזות, זה שבר אותי. עברה עליי תקופה לא טובה נפשית, שגרמה לי להפסיק לאכול, ועצרתי לפני שהפרעות האכילה שלי התחילו להידרדר. התחלתי לאכול והפסקתי לדגמן"
מה לא עבד בסיבוב הדוגמנות הקודם בגיל 15?
"הייתי מדריכה בתנועת נוער, גרתי במושב שדה־ורבורג, ודוגמנות הייתה עולם אחר מהעולם שלי. אבא שלי היה לוקח אותי לאודישנים, שעה וחצי בפקקים בשביל חמש דקות. הייתי לומדת תוך כדי באוטו למבחנים, וזה התיש אותי. החוויה בזמנו הייתה פחות נעימה, בעיקר בגלל דרישות המשקל. כשאמרו לי שאני צריכה לרזות, זה שבר אותי. עברה עליי תקופה לא טובה נפשית, שגרמה לי להפסיק לאכול, ועצרתי לפני שהפרעות האכילה שלי התחילו להידרדר. נבהלתי ממה שראיתי במראה, תפסתי את עצמי בידיים, התחלתי לאכול והפסקתי לדגמן. לא חשבתי שאחזור לדגמן בגיל מאוחר יותר, אבל הנה אני פה".
5 צפייה בגלריה
אורית עמיר וגל עמיר
אורית עמיר וגל עמיר
(צילום: רותם לבל, סטיילינג: תמי ארד-ברקאי )

וזה סיבוב מוצלח יותר.
"כשנכנסתי לפני שנה לסוכנות יולי, לא דרשו ממני לרדת במשקל. זה היה הפחד הכי גדול שלי, ונרגעתי כשלא דובר על זה. אולי משהו השתנה בעולם, אולי אני השתניתי ואני מציעה יותר. העבודות הגיעו בבום, הכל התפרץ והוזמנתי לעוד ועוד עבודות. את הכסף שאני מרוויחה אני חוסכת לדירה משלי".
אני מבינה שאת מתניעה עכשיו קריירה בינלאומית.
"נכון. כרגע אני בלונדון ובפריז, ולא מזמן עבדתי במילאנו עבור סוכנות WHY NOT בכמה קמפיינים בינלאומיים, כמו למותג האופנה הגרמני FLAKE. צילמנו בפריז באמצע השאנז אליזה עם צוות מטורף והיה מדהים".
על מה את חולמת?
"על שערים ב'ווג' ו'בזאר', לעבוד עם כל בתי האופנה הגדולים, מפראדה, לואי ויטון ועד לקוסט, שעשו עכשיו שוב עלייה לארץ. אני חולמת לפרוץ את תקרת הזכוכית כאן, כי המשפיעניות של האינסטגרם עקפו אותנו, הדוגמניות. עבדתי עם כל בתי האופנה בארץ והייתי רוצה לקבל הכרה מהתעשייה ולא להישאר אנונימית".
5 צפייה בגלריה
אורית עמיר וגל עמיר
אורית עמיר וגל עמיר
(צילום: רותם לבל, סטיילינג: תמי ארד-ברקאי )

גל מתגוררת בשדרות רוטשילד בתל־אביב עם החבר הצמוד בשלוש השנים האחרונות, אדר (26), איש ביטוח ("בזכותו אני איפה שאני בתחום הדוגמנות כי הוא נותן לי מעטפת, הוא 1.96 מ', וזו בהחלט גם מעטפת פיזית ולא רק רגשית"). מדי פעם היא מרשה לעצמה להתפנק במותגים ("אני אומרת לעצמי, עבדת קשה, מגיע לך, תתפנקי").
הבסיס שלה, כך היא אומרת, יישאר תמיד בישראל לצד המשפחה. אמנם הוריה התגרשו לפני ארבע שנים, אבל המשפחה נותרה מאוחדת ואף נוספה לה אחות קטנה מהזוגיות השנייה של אביה, שנראית לעתים באינסטגרם גם על הידיים של אורית, גרושתו. "קוראים לי סבתא אורה", צוחקת אורית, "אלדד ואני חברים טובים יותר היום מכפי שהיינו בזמן נישואינו. המשפחה כל הזמן ביחד".
אורית: "אלדד ואני חברים טובים יותר היום מכפי שהיינו בזמן נישואינו. המשפחה כל הזמן ביחד"
מה חושב אלדד על כך שגל דוגמנית?
גל: "אבא אומר שכל עוד אני מאושרת, הוא מאחוריי, אבל דוחק בי ללכת ללמוד כדי שיהיה לי מקצוע ביד לעתיד. הייתי רוצה ללמוד פסיכולוגיה או הנדסת תעשייה וניהול ולהשתלב בהייטק".
אורית: "אלדד תומך בשקט, זה יותר גל ואני בפרונט. אני בקשר עם הסוכנות שלה. אם יש לכם כוכבת ביד, תתייחסו אליה ככזאת, עם קמפיינים מדויקים ויחסי ציבור".
מה עם שני הילדים הנוספים שלך ושל אלדד, סוול ודנה?
"סוול עשה פה ושם צילומים ולא עף על העניין. דנה היא אישה של אנשים, וזה פחות הכיוון שלה".
5 צפייה בגלריה
אורית עמיר וגל עמיר
אורית עמיר וגל עמיר
(צילום: רותם לבל, סטיילינג: תמי ארד-ברקאי )
צולם ב״אפיסרי״, שבזי 34, נווה צדק, ת"א
דוגמניות: אורית אמיר וגל אמיר ל״יולי״. איפור: כנרת כהן ל״סולו״. שיער: קרין טומין ל״סולו״
איפה משיגים? בסניפי הרשתות/ אתרים. קסארה, אילת 48 ת״א
הבגדים לפי סדר ההופעה בכתבה:
1. גל: קרדיגן (160 שקל), טופ (90 שקל) וטייץ (130 שקל, H&M)
אורית: מעיל טרנץ׳ (300 שקל, רנואר), קפוצ'ון (130 שקל) ומכנסיים (130 שקל, twentyfourseven)
2. גל: חולצה (160 שקל, קסטרו), מכנסיים (170 שקל, רנואר)
אורית: חולצה (129 שקל, H&M), מכנסיים (200 שקל, קסטרו)
3. גל: סריג וי (200 שקל, קסטרו), סריג גולף (279 שקל, קסארה)
4. גל: מעיל (230 שקל, ריזרבד), סריג (249 שקל, קסארה), צעיף (70 שקל, ריזרבד), מכנסיים (200 שקל, קסטרו), נעליים (280 שקל, אלדו)
אורית: מעיל (700 שקל, מנגו), סריג גולף (90 שקל) ומכנסיים (170 שקל, H&M), נעליים (280 שקל, אלדו)
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button