החצר המרשימה המחולקת לשני מפלסים.

נעים, נוח ומואר: הבית הדו-קומתי שמעוצב בהשראת הטבע

הירוק מקיף את הבית הזה מכל עבריו, גובל בו בצורת חורשה עבותה ונכנס לתוכו דרך חלונות הזכוכית הענקיים. התוצאה: מעוצבת, נינוחה ומרשימה

עמליה יעקובי
פורסם:
בני זוג עם שלושה ילדים קטנים ביקשו מהאדריכלים תמר ועדי סמט שיתכננו להם בית נעים, נוח ומואר, ובו מטבח הצמוד לגינה. הבית שתכננו מתגלה מאחורי שער ברזל שחור ורחב. הוא דו־קומתי, בגימור טיח דקורטיבי באפור עדין, עם פסי ניתוק אופקיים השזורים בתוך הבטון ורצועות פלדה שחורות בספי החלונות. הדלת נפתחת אל חלל ציבורי צר וארוך ובו סלון הממוקם כמעט בכניסה, מה שאיפשר למקם את המטבח בקצה החלל הציבורי עם יציאה אל הגינה, כפי שביקשו הבעלים.
בסלון ספה כחולה ודומיננטית לצד רהיטים בצבעוניות טבעית וספרייה עשויה משילוב של ברזל, עץ וזכוכית. זו צומחת מקומת המרתף עד הקומה השנייה שבה נמצאים חדרי המגורים של המשפחה, ומצניעה מאחוריה את גרם המדרגות. סמוך לסלון, מעבר לקיר הכניסה, מתגלה פינת משפחה אינטימית המשקיפה דרך ויטרינת זכוכית אל הגינה הקדמית.
6 צפייה בגלריה
בית סמט
בית סמט
ספה כחולה דומיננטית בסלון.
(צילום: עודד סמדר)
בהמשך ממוקם המטבח הבנוי משתי מסות הצבועות בשני גוונים ניטרליים ומקבילות זו לזו. האחת מכילה ארונות גבוהים בצבע גרפיט שחור, השנייה - אי ארוך המכיל את אזור העבודה והישיבה, צבוע בגוון מתכתי אפור ועליו שיש שחור. מול המטבח שולחן עץ מעודן וסביבו כיסאות וספסל ישיבה עשויים עץ וראטן, הכול על גבי שטיח קילים אתני המעניק נגיעה צבעונית לחלל השקט. את ההצגה גונבת פינת חמד ירוקה שנשתלה על רצועת אדמה צרה המפרידה בין קיר הזכוכית של הבית לגדר הבית השכן. עצים גבוהים שצמרתם משתרעת לצדדים נשתלו בין הסלעים הארץ ישראליים שפוזרו בשטח. התכנון החכם הזה יוצר תמונת עומק של חורש טבעי, המשמש תפאורה ירוקה לפינת האוכל ומתחבר אל הגינה הצמודה למטבח.
6 צפייה בגלריה
בית סמט
בית סמט
המטבח מורכב משני פסי ארונות מקבילים.
(צילום: עודד סמדר)
הקומה השנייה מחולקת לשלוש סוויטות ילדים, לפינת משפחה קטנה ולסוויטת הורים הפונה לעבר החורשה הסמוכה. מעקה רשת נירוסטה במסגרת שחורה מלווה את המבואה המובילה אל החדרים. בלב סוויטת ההורים, על שטיח כחלחל־אפרפר, מונחת מיטה רחבה הפונה לעבר הנוף הפסטורלי של הבריכה והחורשה. גב המיטה הדקורטיבי, המתנשא כמעט עד גובה התקרה, ממשיך את הקו של הארונות הגבוהים הלבנים שנפתחים באמצעות ידיות שקועות.
6 צפייה בגלריה
בית סמט
בית סמט
גוונים בהירים ורכים בחדר השינה.
(צילום: עודד סמדר)
בחדר הרחצה של ההורים שידת רחצה מעץ אלון בהיר המכילה שני כיורים רחבים, ומעליה מראה גדולה. הקירות מחופים בלוחות מדוקקים של גרניט פורצלן בגוני אפור־בז’ חולי. בקצה חדר הרחצה חלון אוורור דקורטיבי במסגרת שחורה הנמתח מרצפה עד תקרה ומשלים את המראה האלגנטי של החלל כולו.
6 צפייה בגלריה
בית סמט
בית סמט
חדר הרחצה של הורים.
(צילום: עודד סמדר)
בחזרה במורד המדרגות אנחנו מגיעים לקומת המרתף, שמעניקה לבני המשפחה עוד מקום למפגש ולאירוח. כאן שולט הצבע הכחול. ספה כחולה עמוקה ומזמינה במיוחד בנויה משני חלקים שאפשר להזיז לפי הצורך. מולה, לרוחב כל קיר הטלוויזיה, מתוחה שידת מדיה כחולה המשמשת גם כספרייה. מהוויטרינה הרחבה נשקפת חצר אנגלית המציפה את חלל המרתף באור טבעי.
6 צפייה בגלריה
בית סמט
בית סמט
ספרייה ענקית מפרידה בין חלל המגורים לגרם המדרגות.
(צילום: עודד סמדר)
בחוץ נמצאת החצר המרשימה המחולקת לשני מפלסים. ראשיתה בגובה הבית, ובהמשך היא מתרוממת לטובת בריכה ומסתיימת בגבול עם חורשה ירוקה. הבריכה הבנויה כקובייה ממלאת תפקיד חשוב במשחק הגבהים של החצר ועוזרת לגשר על פערי הגובה. צדה האחד נוגע בחורשה, ומצדה השני נשפכים המים כמפל לעבר פינת האוכל והישיבה החיצוניים. דופן הבריכה הפונה אל הבית שזור בטקסטורה של פסים רוחביים, המדגישה את תמונת המפל ואת פכפוך המים הזורמים. צמחייה עוטפת את המדרגות המרחפות המובילות אל המשטח העליון של הבריכה ומתמזגת עם צמרות עצי החורש הטבעי. את פינת האירוח בחצר, הכוללת גם מטבח חיצוני ופינת ברביקיו, עוטפים עצי פרי.
  • בית זה מככב בספר “אדריכלים 2”, שבו מציגים תמר ועדי סמט עשרה פרויקטים נבחרים
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button