אישיות שלא מכירים, וחבל. סרגיי ברין וניקול שנהאן

למה סרגיי ברין ממייסדי גוגל וניקול שנהאן התגרשו?

בחודש שעבר נודע שסרגיי ברין וניקול שנהאן, הצעירה ממנו ב־12 שנה, מתגרשים אחרי שלוש שנות נישואים. סרגיי, כידוע, הוא אחד ממייסדי גוגל אחד מעשרת האנשים העשירים בעולם, אבל מי זאת ניקול ומה בדיוק קרה שם?

ציפי שמילוביץ, ניו־יורק
פורסם:
אם מחפשים את הערך "ניקול שנהאן" בוויקיפדיה, מגיעים שוב ושוב לעמוד של המייסד השותף של גוגל, סרגיי ברין. לשנהאן עצמה, שלה ברין היה נשוי שלוש שנים, פשוט אין עמוד משלה. בעולם שבו לכל מי שמצייץ בטוויטר יש עמוד ויקיפדיה שופע סופרלטיבים, דווקא מישהי שבאמת ראויה לכך פשוט לא נמצאת שם מעבר לאזכור כאשתו של מי שנמצא ברשימת עשרת האנשים העשירים בעולם.
זה אבסורד, כי כך נראה הרזומה של ניקול שנהאן, שהיא בסך הכל בת 34 (קחו נשימה ארוכה): היא הייתה מומחית פטנטים בכמה חברות עורכי דין מהגדולות בקליפורניה; הייתה חלק מצוות ההקמה של ספקית השירותים הפיננסיים RPX Corporation; הקימה את חברת הניהול והערכת הפטנטים ClearAccessIP ומכהנת עד היום כמנכ״לית שלה; השיקה את גרסת הבטא הראשונה של שירות בשם Zero-Touch Patent Docketing, שנועד לעזור לקבוצות ניהול פטנטים; הובילה שותפות טכנולוגית עם משרד התובע המחוזי של סן־פרנסיסקו כדי לסייע במחקר על התנהגות בלתי הולמת של המשטרה; ייסדה את קרן Bia-Echo, שמטרתה לעזור לצמצום פערים בחברה; וחוקרת ב"מרכז סטנפורד לאינפורמטיקה משפטית".
אה, ועד לפני כמה חודשים היא הייתה נשואה לסרגיי ברין.
לניקול אין עמוד משלה בוויקיפדיה. בעולם שבו לכל מי שמצייץ בטוויטר יש עמוד ויקיפדיה שופע סופרלטיבים, דווקא מישהי שבאמת ראויה לכך פשוט לא נמצאת שם מעבר לאזכור כאשתו של מי שנמצא ברשימת עשרת האנשים העשירים בעולם
היא נולדה באוקלנד, קליפורניה, לאם חד־הורית שהיגרה מסין והתעקשה שלבתה יהיה חיבור לאינטרנט, למרות שבבית היה מעט מאוד כסף. כמו כל דבר בחיים של שנהאן - גם היחסים שלה עם המייסד השותף של גוגל היו סוד גדול. עד כדי כך שמעט אנשים בכלל ידעו שהם יוצאים, ועוד פחות ידעו שהם התחתנו.
ברין (46), יזם אינטרנט יהודי־אמריקאי יליד ברית־המועצות, הקים יחד עם לארי פייג' את גוגל ב־1998. שניהם פרשו ב־2019 מתפקידי המנהלים בחברת Alphabet שמחזיקה בגוגל, ברין עדיין שומר על נתח שליטה במנוע שלו, ופורבס מעריך את שוויו ב־94 מיליארד דולר. הוא היה נשוי למייסדת האתר 23andMe, אן ווצ'יצקי, מ־2007 עד 2015, ויש להם שני ילדים, בן ובת, בגילאים 13 ו־11.
ברין ושנהאן יצאו שנתיים לפני שנישאו ב־2018 בחתונה קטנה וצנועה, שרק מעטים מחוץ למעגל הקרוב שלהם ידעו עליה, עד ששנהאן סיפרה על כך בפומבי. גם על בקשת הגירושים שהגיש ברין כבר בינואר השנה לא ידע איש, עד שמסמכי בית המשפט דלפו לפני כמה שבועות למגזין "פיפל".
לפי המסמכים, ברין טען כי בין השניים יש "הבדלים בלתי ניתנים לגישור", וציין שהזוג מחזיק בנכסים משותפים וש״כל הנושאים בדבר זכויות הקניין או החובות של הצדדים ייקבעו בבוררות סודית מחייבת בהתאם להסכם בכתב בין הצדדים“.
ברין הגיש את התביעה בבית משפט בסנטה־קלרה, קליפורניה, מה שמאפשר לבני הזוג למנות "שופט זמני" מוסכם שינהל את התיק. בקליפורניה אפשר למנות סוג כזה של שופט, כי המדינה שבה אנשים מתחתנים ומתגרשים מהר מאוד מנסה להקל על בתי המשפט העמוסים שלה.
״שופט זמני״ הוא מסלול אהוב במיוחד על סלבריטאים - בראד פיט ואנג׳לינה ג׳ולי נעזרו באחד כזה, ושון פן מנסה עכשיו לסיים בדרך דומה תהליך גירושים מכוער מליילה ג׳ורג׳ - כי זה מבטיח להם הרבה יותר פרטיות. ״בגלל העניין התקשורתי הגבוה במערכת היחסים ביניהם סביר להניח שתהיה התעניינות ציבורית משמעותית בסוגיות הפירוק והמשמורת", כתב עורך דינו של ברין בתביעה, והוסיף: ״פרסום כזה מציב את בתם הקטנה בסכנה של ממש״.

תרומה של 6 מיליון דולר

ברין ושנהאן הם הורים לילדה בת שנתיים, ובכתב התביעה מבקש ברין משמורת משותפת ודורש כי שני הצדדים יוותרו על דמי מזונות. הילדה נולדה אחרי קשיים רבים, שגרמו לשנהאן להוסיף את נושא פוריות האישה לפורטפוליו הבלתי נגמר שלה. רק בחודש שעבר היא השתתפה בהשקת "המרכז לאריכות משך הפריון ושוויון לנשים", ובנאום נדיר מאוד אמרה: "10% מהנשים אינן פוריות בגיל 35, וחמש שנים מאוחר יותר, בגיל 40, לאישה יש סיכוי של 5% בלבד להיכנס להיריון. זה חלון צר ומפחיד. התחייבתי לעזור לדורות הבאים של נשים לקבל יותר אפשרויות“.
"לאחר עשרות ביקורים במרפאות פוריות למדתי שאני לא בלתי פגיעה כמו שחשבתי. נשים הרות באמצע שנות ה־30 לחייהן מסווגות על ידי הקהילה הרפואית כאמהות גריאטריות"
המרכז יעזור לחוקרים המובילים בעולם לפתח את תחום ההזדקנות של איברי הרבייה הנשיים ולנסות למצוא פתרונות כדי לעכב אותה. הוא נוסד בעזרת תרומה של 6 מיליון דולר משנהאן וקרן משפחת סרגיי ברין. ״כמעט ויתרתי על כל תקווה להפוך לאם״, אמרה שנהאן. ״כמו נשים רבות שלא ממש מוכנות להקים משפחה בשנות ה־30 המוקדמות לחייהן, החלטתי, או לפחות כך חשבתי בזמנו, לקחת את העניינים לידיים ולהקפיא ביציות. לאחר שלושה ניסיונות כושלים ליצור עוברים, ועשרות ביקורים במרפאות להפריה חוץ־גופית, למדתי שאני לא כזו בלתי פגיעה כמו שחשבתי. נשים הרות באמצע שנות ה־30 לחייהן מסווגות על ידי הקהילה הרפואית כאמהות גריאטריות, ובאופן אישי זה נראה לי מטורף שאיברי הרבייה שלי נחשבים לגריאטריים הרבה לפני שכל איבר אחר מתחיל להראות את הסימן הקל ביותר של ירידה. אז עכשיו אני מתכוונת להילחם בזה כדי לעזור לנשים אחרות“.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button