העיצוב: קאונטרי. בית בעיצוב שרה ונירית פרנקל

משחקים בין חדש לישן, בין חומר לרוח

סגנון כפרי מאופק עם נגיעות קולוניאליות ותעשייתיות הוא המפתח להצלחה בבית היפהפה ביישוב כפרי במרכז הארץ

עמליה יעקובי
עודכן:
כולנו חולמים על בית שנראה כאילו צולם זה עתה לעמוד השער של מגזין עיצוב, אבל עבור בני זוג בשנות ה־50 לחייהם וארבעת ילדיהם מדובר במציאות. אחרי שנים שבמהלכן גרו בבית קבלני בלב היישוב הכפרי שבו נולדה האם, הם רכשו חלקת אדמה בת 600 מ”ר בשכונה חדשה שהתאכלסה ממש לאחרונה במעטפת היישוב וצופה לנופים פראיים. לטובת תכנון ביתם החדש הם שכרו את שירותיהן של שרה ונירית פרנקל, בעלות המשרד “פרנקל ארכיטקטורה ועיצוב פנים” המתמחה בתכנון וילות יוקרה ונחלות. מטרת־העל הייתה לדייק את הצרכים ואת הדרישות ולתכנן בית כפרי בן 500 מ”ר, מאופק ונטול גחמות שיתאים עבורם גם שנים קדימה.

“המעטפת היא כפרית. לא גרנדיוזית או מתחכמת מדי”, אומרת נירית פרנקל. “את מעטפת קומת הכניסה חיפינו בבריקים, ונראה שהיא יושבת על בסיס איתן, כאילו נובעת מהאדמה. הקומה העליונה חופתה בטיח אוורירי שמעדן את המסה ומונע עומס ויזואלי. בחרנו לעבוד עם גוני גרייז’ ונגיעות טבעיות שנעימות לעין ומחממות את הלוק. הגג הבנוי רעפים נותר נאמן לסגנון הכפרי ומחפה את המרפסות שבהיקף המבנה כדי לייצר עבורן הצללה בגובה מרשים ומשמעותי. את הקונספט משלימים אלמנטים מעץ כדוגמת התריסים, קורות העץ ופרגולות מעץ גושני שנצבע בטכניקת ווש”.
7 צפייה בגלריה
בית בעיצוב שרה ונירית פרנקל
בית בעיצוב שרה ונירית פרנקל
הסלון הבהיר יוצר תחושה ביתית וחמימה במיוחד
(צילום: איתי בנית)
בקדמת הבית כביש גישה ומשני צדיו בתי השכנים, לכן הוויטרינות המשמעותיות נפתחו לעבר החזית האחורית, הצופה לנוף של יערות והרים. עם הכניסה לקומת הקרקע נגלה בפני הבאים עומק המגרש. ברקע גרם המדרגות העוטף את פיר המעלית והסלון, שנותק במתכוון מפינת האוכל והמטבח כדי לאפשר אירוח אינטימי יותר. “הבית מורכב מעירוב סגנונות שמתקיימים יחד בהרמוניה, עם אלמנטים מעורבים כמו מעלית מתכת אוורירית, שהיא פיס קולוניאלי־תעשייתי, לצד גרם מדרגות קלאסי שעוטף אותה, ובו השתמשנו בשלחי עץ אלון ובמעקה ברזל שבוצע בעבודת יד על ידי מסגר אומן”, מוסיפה פרנקל.

7 צפייה בגלריה
בית בעיצוב שרה ונירית פרנקל
בית בעיצוב שרה ונירית פרנקל
האי במטבח משמש לארוחות יומיומיות
(צילום: איתי בנית)

פרקט עץ אלון מולבן מחפה את רצפת הקומה. כדי להעצים את תמונת הנוף המרשימה נבחר עבור הפתחים פרופיל בלגי בגוון לבן שבור שמאפשר מבטים נקיים אל המרחב. “עבור הסלון בחרנו במתכוון פריטי נגרות וריהוט שקטים, מתוך מחשבה שאם בני המשפחה ירצו לשנות סגנון או קונספט, הם יוכלו לעשות זאת בקלות על ידי החלפה של אקססוריז ופריטי טקסטיל. גוני העץ, הפשתן והאפור משמשים כמצע טוב למטרה זאת. שטיח החבל הקלוע מהווה עוגן ובסיס לריהוט הבהיר וגם כהד למוטיבים עציים כמו הפרקט ושלחי המדרגות”.
פינת האוכל והמטבח תוכננו כיחידה אחת. “את החלק הזה בבית לקחנו לכיוון שונה – פחות כפרי, יותר תעשייתי”, מסבירה פרנקל. “זה בא לידי ביטוי בגוון הכהה של יחידת הנגרות הגבוהה במטבח, נגיעות של פליז, משטחי עץ וכיסאות קש. בחרנו להוסיף קורות עץ גושני בגוון עץ מוברש לאורך תקרת המטבח והן מוסיפות ממד ועומק לחלל. קיר האבן תורם לאווירה ומורכב מקוקטייל אבנים בפלטה צבעונית ששימשה כרפרנס לגוונים של אלמנטים בולטים בחלל המטבח. ככלל, יש בחלל הזה כמה פיסים מעניינים ויוצאי דופן כמו יחידות האחסון הלבנות ששולבו בהן נגיעות פליז, הרשתות בדלתות ומתלה עשוי פליז, משולב בזכוכית גלית, שנתלה מעל האי ומהווה ציר משמעותי שמלווה את המטבח ומשלים את תמונת בית הקפה הציורי. גופי התאורה הדומיננטיים מעל פינת האוכל עשויים מתכת ורשת ומתכתבים עם המעלית שנראית ממרחק”.

7 צפייה בגלריה
בית בעיצוב שרה ונירית פרנקל
בית בעיצוב שרה ונירית פרנקל
מכשירי החשמל שומרים על הסגנון הכללי של הבית
(צילום: איתי בנית)

תחת הפרגולה, ביציאה מפינת האוכל והסלון, ממתינה לבני המשפחה ולאורחים פינת ישיבה לאונג’ית במראה משוחרר יותר, בגוונים של ורוד, כחול־ירקרק ואפרסק. במרכזה שולחנות דומיננטיים משובצים רזינה ושנהב וסביבם רהיטי חבל וקש קלועים. פינת האירוח כוללת אזור ברביקיו ובר ישיבה הצופה לבריכת השחייה.

7 צפייה בגלריה
בית בעיצוב שרה ונירית פרנקל
בית בעיצוב שרה ונירית פרנקל
הסוויטות מכילות כל מה שמתבגרho צריכים
(צילום: איתי בנית)
בקומת המרתף תוכננו שתי יחידות דיור מרווחות ומאובזרות עבור שני ילדיהם הבוגרים של בני הזוג. בקומה העליונה מאסטר שינה עבורם, סוויטות לשתי הבנות הצעירות וחדר כביסה. קורות העץ שנחשפנו אליהן לראשונה במטבח חוזרות גם במסדרון שמוביל לסוויטת השינה של בני הזוג, אך הפעם נצבעו בלבן. דלת דו־כנפית רחבה ומזמינה, משולבת בזכוכית סבתא, מובילה לחדר השינה. בחלל זה בחרו המתכננות לחשוף את גג הרעפים כדי ליצור תחושה של גובה ועוצמה לצד חמימות כפרית.

7 צפייה בגלריה
בית בעיצוב שרה ונירית פרנקל
בית בעיצוב שרה ונירית פרנקל
יחידת ההורים. חדר הארונות משולב כחלק מאזור השינה
(צילום: איתי בנית)
חדר הארונות משולב כחלק מאזור השינה. יחידת העץ במרכז החלל משמשת לאחסון וכהפרדה קונספטואלית בין הפונקציות השונות. מסך הטלוויזיה מצוי בתוכה ונגלה על פי צורך. קיר גב המיטה חופה בריקים מפירוק בגוון גרייז’. שני גופי התאורה הדומיננטיים שנובעים מהתקרה עשויים אריג ומשמשים כיצירת אמנות נוספת בחלל. ההדומים רופדו בבד בגוני אפור, חום וחמרה שמחממים את המראה.
חדר הרחצה של בני הזוג חולק לתתי־חללים. בחלל הראשי שני כיורים מונחים וביניהם משטח איפור. מהעבר השני יחידת אחסון גדולה המשמשת למגבות ולתמרוקים. השירותים והמקלחון תוכננו כשני תאים אינטימיים נפרדים באווירת מלון בוטיק.

7 צפייה בגלריה
בית בעיצוב שרה ונירית פרנקל
בית בעיצוב שרה ונירית פרנקל
ריצוף מצויר מוסיף חן לחדרי הרחצה
(צילום: איתי בנית)
סוויטות השינה של הבנות הצעירות מכילות כל מה שמתבגר צריך – מיטה זוגית גדולה, יחידת לימודים ופינת ישיבה אינטימית ומזמינה. גם בהן נעשה שימוש בגוני גרייז’ נעימים ונגיעות פשתן. גוף תאורה משמעותי עשוי צדפים ומסגרת קורטן, שעוצב בהשראת עולמות הים, נתלה במרכזן.
פורסם לראשונה: 08:48, 28.11.22
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button