עמית ויונתן עם יובל הליבני ז"ל,  משמאל: עוגת יום ההולדת

עיצבה לעצמה עוגת יום הולדת עם דמות בעלה שנפל בקרב: "אנחנו עדיין משפחת אחת"

סרן במיל' יובל הליבני נפל בקרב בשדרות ב־9 באוקטובר. למרות האובדן הכבד, אשתו עמית החליטה לחגוג את יום הולדתה ה-30 במסיבה גדולה עם עוגה מיוחדת: "עיצבתי את הדמות שלו מחזיק את הבן שלנו ואותי מחייכת. אם הוא היה חי הוא היה מארגן לי מסיבה"

פורסם:
"יובל ואני התאהבנו בכיתה י"א, כשהיינו במשלחת של הצופים בארצות־הברית", מספרת עמית הליבני (30). "זאת הייתה אהבה ממבט ראשון. מאז היינו יחד. לפני שלוש שנים התחתנו ולפני שנתיים הבאנו לעולם את ג'ון-ג'ון (יונתן). ב־7 באוקטובר, כשהתחילו האזעקות, החלטתי לנסוע יחד עם יונתן להורים שלי בגבעתיים, כי אין לנו בבית מרחב מוגן. יובל, ששירת במילואים כקמב"צ בגדוד 7008, גויס באותו יום. לפני שהוא הלך אני וג'ון-ג'ון ליווינו אותו לג'יפ הצבאי, נתתי לו נשיקה ואמרתי לו שאני אוהבת אותו. ידעתי שאני צריכה להיות חזקה ולהמתין בסבלנות עד שהוא יחזור. לא הייתה שאלה אם הוא יחזור, אלא רק מתי. ב־9 באוקטובר הוא נתקל בשדרות בחוליית מחבלים ונהרג".

איך אתם מתמודדים עם האובדן?
"בהתחלה לא עיכלתי את זה, ובעיקר הייתי עסוקה במשימות. הסברתי לג'ון-ג'ון שאבא הגיבור הלך למלחמה לשמור עלינו, שהוא מת ולא יכול לחזור אלינו. אנחנו מסתכלים יחד בתמונות ובסרטונים של אבא. יש ימים שאני אומרת לעצמי שהייתי רוצה להחליף קלפים עם מישהו אחר, ויש ימים שאני מודה על כך שהיה לי אותו. זכינו להיות ביחד 13 שנה. לפעמים אני מרגישה כאילו הוא עדיין עם החבר'ה במילואים. כשהמלחמה תיגמר, המציאות תכה בי ואז ארגיש את החוסר".
ולמרות הטרגדיה, החלטת לחגוג לעצמך יום הולדת 30 במסיבה גדולה.
"אני ממש אוהבת לחגוג ולמצוא סיבה לחגיגה. יום ההולדת שלי היה סמוך ל־30 יום למותו של יובל וארגנתי מסיבה אצל ההורים שלו, במושב משגב־דב. רציתי ליצור לנו זיכרונות טובים ואני גם חושבת שאם הוא היה חי הוא היה מארגן לי מסיבה. הזמנתי חברים ומשפחה והיו לנו יותר מ־100 מוזמנים. רציתי לחזור ליצור עוגות וידעתי שאני צריכה עזרה כדי לחזור לעצמי, אז עיצבתי עוגה יחד עם חברתי קארין עמנואל, שהיא גם מעצבת עוגות".
3 צפייה בגלריה
עמית ויונתן עם יובל הליבני ז"ל
עמית ויונתן עם יובל הליבני ז"ל
"מרגישה כאילו הוא עדיין עם החבר'ה במילואים"
(צילום: אלבום פרטי)
ספרי על העוגה שעיצבתן.
"העוגה הייתה בהשראת הטקסט שכתבתי כשציינו שלושים יום למותו של יובל. ציטטתי את השיר Lucky I’m in love with my best friend שבו נכתב: "אני מדברת אליך מעבר למים על פני האוקיינוס הכחול העמוק תחת השמיים הפתוחים". עיצבנו מבצק סוכר סירת נייר ששטה בים ממש כמו בשיר, ועיצבנו את הדמות של יובל שמצחיק את ג’ון-ג’ון ואותי עומדת לידם מחייכת. אני מרגישה שיובל עדיין נוכח בחיים שלנו ואנחנו עדיין משפחת אחת. הבן שלנו ימשיך לשמוע סיפורים על אבא שלו גם אם פיזית הוא לא נמצא איתנו. הרגשתי שהחגיגה והעוגה עשו לנו טוב ויכולתי לדמיין את יובל רוקד במסיבה”.
3 צפייה בגלריה
עמית הליבני  עוגת יום הולדת יובל הליבני ז"ל,
עמית הליבני  עוגת יום הולדת יובל הליבני ז"ל,
עוגת יום ההולדת של עמית
(צילום: קארין עמנואל)

מה את מאחלת לעצמך ליום ההולדת?
"לחזור להיות מאושרת. אני יודעת שזה מה שיובל היה רוצה".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button