מימין: סנאית, ערנית ואבנית

It גירל: ערנית, אבנית וסנאית מגלות מה עומד מאחורי בחירת השם שלהן

כן, אנחנו כבר יודעים איזה שאלות מבודחות רצות לכם בראש, ולא, אתם לא מקוריים. אבל ההורים של שלוש הנשים שלפניכם, דווקא הפגינו יצירתיות רבה, והנה כל הסיבות שהובילו אותם לבחירת השמות

פורסם:

ערנית: בגלל ילד בגן של אמא שלי

ערנית ברנד (40) ממודיעין, מעצבת פנים, נשואה ואם לשלושה
4 צפייה בגלריה
ערנית ברנד
ערנית ברנד
ערנית ברנד. "רוב האנשים חושבים שקראו לי ככה כי הייתי תינוקת ערנית"
(צילום: אורנה אנג'ל)
למה קראו לך ערנית?
"רוב האנשים חושבים שקראו לי ככה כי הייתי תינוקת ערנית. האמת היא שאמא שלי הייתה גננת, והיה בגן ילד בשם ערן שהיא אהבה מאוד. כשהייתי בבטן, הוריי היו בטוחים שאני בן והחליטו לקרוא לי ערן. בזמנם הרי לא ידעו מראש את מין העובר. כשנולדתי והתברר שאני בת, הם לא כל כך ידעו מה לעשות. במשך כמה ימים לא היה לי שם. בשלב מסוים אבא שלי בא עם היציאה הזאת וקראו לי ערנית".
"השם אולי לא מחייב אותי לערנות מתמדת, אבל כן מחייב אותי להביא נקודת מבט שונה"
אילו תגובות את מקבלת על השם שלך?
"התגובה שהכי חוזרת על עצמה היא: 'את ערה? את ערנית?', וכל מי ששואל את זה בטוח שהוא הראשון. זו כנראה התגובה המתבקשת. היו גם כאלה ששאלו אם הפרעתי להורים שלי לישון בלילה. פעם כתבתי פוסט בפייסבוק: 'לא ברור למה לוקח לי שעה לבחור סרט שתוך עשר דקות אני נרדמת ממנו'. הרבה אנשים שיתפו את הפוסט, וכמה אנשים כתבו בתגובות: 'תראו את השם של מי שפרסמה את זה! קוראים לה ערנית!'".
את אוהבת את השם שלך?
"מאוד, אני מודה להורים שלי על השם הזה ומעולם לא חשבתי להחליף אותו. לאורך החיים קיבלתי כל כך הרבה תגובות שהשם שלי מקורי ויצירתי, שאני מרגישה שזה השפיע עליי ואפילו הגדיר אותי: כמעצבת פנים תמיד אציע ללקוחות שלי את הרעיון המקורי ביותר שאני יכולה, כמובן בהתאמה ללקוח, ולא בהכרח את מה שבאופנה עכשיו. השם אולי לא מחייב אותי לערנות מתמדת, אבל כן מחייב אותי להביא נקודת מבט שונה".
נתקלת בערניות נוספות?
"אני יודעת שבמודיעין, עיר מגוריי, יש ערנית נוספת – ושמעתי על עוד אחת. גדלתי בקריית־גת, וכשקראו לי ערנית זה היה תקדים, הייתי הראשונה".
לילדים שלך נתת שמות מיוחדים?
"לא. היה לי ממש חשוב לתת להם שמות רגילים - אופק, יובל ועידן - ולחסוך מהם את ההתעסקות בשם. למשל, כששואלים איך קוראים לי, אני כל הזמן צריכה לאיית את השם שלי, להגיד 'ערנית – כמו ערן' או להסביר למה קוראים לי ככה. אם יש המון שמות יפים שלא מצריכים את ההתעסקות הזו, למה לא?".
פגשת פעם את ערן ההוא, הילד מהגן?
"לא, אני לא יודעת את שם משפחתו ומעולם לא התעניינתי בו. את הראשונה ששואלת עליו. אני לא חושבת שממש קוראים לי על שמו, הוא רק חשף את השם בפני אמא שלי. לפעמים אנחנו נתקלים באדם עם אישיות כל כך מיוחדת, שהשם שלו נכנס לתודעה שלנו".

סנאית: בגלל אחותי שאהבה סנאים

סנאית עמר (בת 40) מקריית־עקרון, נשואה, אמא לשישה, בעלת קליניקה לטיפולי יופי
4 צפייה בגלריה
סנאית
סנאית
סנאית עמר. "השם שלי מיד תפס את בעלי"
(צילום: דנה אופיר)
למה הורייך בחרו בשם סנאית?
"כשאחותי סיון הייתה בת שנתיים אמא שלי נכנסה איתי להיריון. ההורים החליטו שאם יהיה להם בן אז הם יקראו לו תום, ואחותי הציעה שאם זאת תהיה בת יקראו לה סנאית, כי היא מאוד אהבה סנאים. הוריי החליטו לזרום איתה ולקרוא לי סנאית".
כעסת על אחותך או שדווקא הודית לה?
"לא כעסתי עליה וגם לא על הוריי. אהבתי את השם וכשהייתי ילדה שמחתי שהוא מיוחד. אני לא זוכרת שקיבלתי תגובות לא נעימות או מלגלגות על השם שלי. רק כשהתבגרתי, בגיל 20 פלוס, פתאום הבנתי שלאנשים קשה לקבל את השם שלי. למשל, כשאני מציגה את עצמי בטלפון, אני שומעת גיחוכים מהצד השני. פעם כשאמרתי שקוראים לי סנאית, מישהו אמר לי, 'נעים מאוד, אני עכבר, רוצה אגוזים?'. היום זה משעשע אותי אבל אז נעלבתי. מצד שני, השם שלי זכיר, אי־אפשר לשכוח אותי. בנוסף, בזכות השם שלי הכרתי את בעלי טל".
"שיניתי מסנאית לשירה, אבל אחרי כמה ימים הרגשתי שזה לא זה, וחזרתי לשם המקורי שלי"
תסבירי.
"בעלי, טל, היה שותף בחברת נדל"ן. הגשתי לחברה שלו קורות חיים לתפקיד מתווכת דירות. כשהוא ראה את השם שלי זה מיד תפס אותו. גם בגלל שקוראים לי סנאית וגם בגלל שם המשפחה - השם שלי לפני הנישואים היה אמר ושם המשפחה שלו הוא עמר. הוא החליט לזמן אותי לריאיון, רק כי הוא הרגיש שהוא חייב לגלות מי האישה הזאת שקוראים לה סנאית אמר. הגעתי לריאיון, התקבלתי לעבודה ובהמשך התאהבנו".
גם לילדים שלכם בחרת בשמות מיוחדים?
"לילדים שלי קראתי בשמות סטנדרטיים - נועם, אור, נבו, זוהר, בניה וגפן. הם רגילים לשם שלי, אבל אחת הבנות סיפרה שפעם תלמיד מהכיתה שלה רצה לרדת עליה, אז הוא צחק שלאמא שלה קוראים סנאית".
חשבת אי פעם להחליף את השם?
"כשהייתי בת 28 היה בי רצון לשנות את השם כי הרגשתי שהוא קצת כבד עליי ונמאס לי להסביר כל פעם לאנשים למה קוראים לי כך. התייעצתי עם רב על שינוי השם והוא הציע שאשנה לשם שירה. אהבתי מאוד את השם שירה והתחברתי אליו. שיניתי מסנאית לשירה, אבל אחרי כמה ימים הרגשתי שזה לא זה. הבנתי שאני לא שירה, אני סנאית. זו הייחודיות שלי. חזרתי לשם המקורי שלי".
את חשה הזדהות עם בעל החיים סנאי?
"אני חושבת שזאת חיה מדהימה. הייתי שמחה לאמץ אותה אבל אין אותה בארץ. יצא לי לפגוש סנאי באנגליה כשהייתי בת 14 בסאמר סקול עם אחותי. אמרתי לה: 'תראי, הנה סנאי שבגללו קראת לי סנאית'. מי שמכיר אותי אומר שאני כמו סנאי - קטנה, מתוקה, יפה וזריזה".
איך את מציגה את עצמך כשאת בחו"ל?
"לפעמים אני מציגה את עצמי כ־Squirrel - סנאית באנגלית, או שאני מציגה את עצמי כבלוצ'קה - סנאית ברוסית. כששירתי בחיל האוויר היו איתי חיילים רוסים מהבסיס שכינו אותי בלוצ'קה".

אבנית: שילוב של שמות ההורים שלי

אבנית סטרולוב־חנינה (44) מחיפה, מנחת סדנאות שטח ובלוגרית טיולים, נשואה ואם לשלושה
4 צפייה בגלריה
אבנית סטרולוב חנינה
אבנית סטרולוב חנינה
אבנית סטרולוב חנינה. "שאלו אותי: 'מה, עשו אותך על אבן?'"
( צילום: לילך תוינה)
למה קוראים לך אבנית?
"זה שילוב בין שמות הוריי: אבשלום ויונית. אנחנו חמישה ילדים בבית, וגם האחים שלי קיבלו שמות שמכילים את האותיות של שמות ההורים. כשאחותי הקטנה נולדה שקלו לקרוא לה שונית, אבל סבתא שלי התערבה ואמרה שמספיק אבנית".
איך היה לגדול עם השם הזה?
"בילדות לא אהבתי את השם שלי, כי ילדים זה ילדים - וכשיש שם חריג, זו הרמה להנחתה. קל לילדים ללגלג עליו. שאלו אותי: 'מה, עשו אותך על אבן?', 'נולדת על אבן?'. עם זאת, מעולם לא כעסתי על הוריי על השם הזה ולא חשבתי להחליף את השם. לקראת סוף התיכון היינו בטיול שנתי והיה סבב שמות. אמרתי שקוראים לי אבנית, ומיד אחריי המדריכה אמרה ששמה סלעית. במשך שלושה ימים, עד סוף הטיול, הייתי משוכנעת שהיא עובדת עליי".
אילו תגובות את מקבלת היום על השם שלך?
"יש כאלה שמגיבים: 'אבנית של השיניים? טוב, אז נקרא לך עששת!'. לפעמים אני אומרת: 'היי, אני אבנית', ואז מסתכלים עליי בכזה מבט, שאני מיד אומרת: 'כן, כמו של השיניים'. יש גם את אלה שזוכרים את הפרסומת לחומר הניקיון שהייתה בטלוויזיה ושואלים: 'את צריכה סיליט?' או 'שאני אשפשף?'. בסדנאות שטח שאני מנחה אני תמיד אומרת שמי שימציא בדיחה מקורית יקבל נקודת בונוס. פעם הזמינו אותי לדבר על טיולים בטלוויזיה, והמגישה אמרה, 'שואלים אותנו מההפקה מה זה השם שלך'. בסוף יצא ש־70% מהריאיון דיברנו על השם.
"בטיול השנתי היה סבב שמות, ומיד אחרי שאמרתי את השם שלי, המדריכה אמרה ששמה סלעית. במשך שלושה ימים הייתי משוכנעת שהיא עובדת עליי"
"היום אני מאוד מרוצה מהשם שלי ורואה בו בונוס גדול. הוא זכיר ומשחק לטובתי. כשפתחתי עמוד אינסטגרם, בהתחלה קראתי לו בשם החיבה שבו בעלי קורא לי, ניתי, ואף אחד לא הבין מה זה. שיניתי את שם העמוד ל־avnit.travel ותוך חודשיים קפצתי מ־5,000 ל־10,000 עוקבים, כי זה שם ברור. כשאני מספרת את הסיפור של השם שלי בסדנאות, זה עוזר לשבור את הקרח. אנשים נכנסים לעניינים והסדנה זורמת".
נתקלת באבניות נוספות?
"מדי פעם אנשים מספרים לי שהם פגשו עוד אבנית, אני טרם פגשתי. חיפשתי ברשתות ולא מצאתי".
לילדים שלך נתת שמות מיוחדים?
"לא, נתנו להם שמות די נפוצים כדי לא להפיל עליהם תיק - ליאור, עדי וליעד. ותכלס, בעלי היה אחראי על שמות הילדים, אני רק אישרתי".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button