"רוב הישראלים אוהבים יותר מסגנון אחד"

כפרי, מודרני או אורבני: מהם הסגנונות שישראלים הכי אוהבים בתחום עיצוב הפנים?

הטרנדים העולמיים והסגנונות שעליהם מכריזים גופי התקשורת הבינלאומיים הם דבר אחד, אבל מה באמת קורה בשטח, כאן אצלנו בארץ? מהם הסגנונות שישראלים הכי אוהבים? שאלנו את המומחים

עמליה יעקובי
עודכן:
בכל עונה, או בכל שנה, מודיעים לנו גופי התקשורת ברחבי העולם מהם הסגנונות הכי נכונים ואילו טרנדים הכי מדויקים לתקופה שבפתח. המידע הזה מחלחל דרך אותם גופי תקשורת ודרך הרשתות החברתיות אל הציבור הרחב, ומשם מוצא את דרכו אל הבתים של כולנו. או... שלא. לא גחמה בינלאומית מוצאת ביטוי בחדרים שאנחנו חיים בהם, ולא כל מה שנכון בעולם הרחב “יתפוס” גם בארצנו הקטנטונת. אז מה כן? יצאנו לבדוק אצל בעלי המקצוע מה הישראלים הכי אוהבים בתחום עיצוב הפנים.

6 צפייה בגלריה
מצעי סאטן מבית ורדינון
מצעי סאטן מבית ורדינון
הסגנון הסקנדינבי משלב חומרים טבעיים בגוונים בהירים
(צילום: תמי בר שי)

“בין הסגנונות האהובים ביותר על ישראלים בתחום עיצוב הפנים בולטות במיוחד שלוש מגמות עיקריות”, קובעת ויקה יוסל, סמנכ”לית חדשנות ועיצוב של קבוצת אקסטרה ריטייל – “הסגנון האורבני, אחד הטרנדים החמים השואב את השראתו מגורדי שחקים ומביא איתו מראות של בנייה ובטון חשוף, לוק מחוספס ותעשייתי; טרנד המיקס אנד מאץ’ שנכנס חזק לכל תחומי העיצוב ונותן דרור לדמיון וליצירתיות של כל אחד ואחת; והסגנון הקלאסי העל־זמני המתאפיין בקווים נקיים ובגוני לבן”.

6 צפייה בגלריה
כלי הגשה מפורצלן, דגם אורבן סטייל, מבית נעמן
כלי הגשה מפורצלן, דגם אורבן סטייל, מבית נעמן
טרנד המיקס אנד מאץ’ נכנס חזק לכל תחומי העיצוב והאקססוריז
(צילום: תמי בר שי)

“סגנונות העיצוב העיקריים בארץ היו ונשארו הסגנון המודרני, הנקי והרגוע, עם צבעים מונוכרומטיים בשילוב הגוון השחור־אפור שכבש את התחום בשנים האחרונות”, מוסיפה מעצבת הפנים מירב קצמן לרשת אלוני. “נגרות בגוון דרמטי ואלומיניום שחור בשילוב של פרקט עץ אמיתי משדרת בעיני רבים יוקרה והשקעה. גם הסגנון הכפרי שאהוב במיוחד גם על בעלי דירות עירוניים ממשיך להיות מבוקש בארץ. סגנון נוסף שנכנס לחיינו בסערה הוא הסגנון הסקנדינבי, שמשלב חומרים טבעיים בגוונים בהירים (עץ, לבן וצבעי פסטל) ואווירה מינימליסטית ופרקטית. סגנון אהוב וחדש יחסית שמגיע אלינו מעולם האופנה הוא סגנון הבוהו־שיק, שמשלב צבע, עניין, טקסטיל והרבה פריטים משלימים. מכיוון שרוב הישראלים אוהבים יותר מסגנון אחד, יש נטייה לשלב ולערבב בין הסגנונות, וכך נראה מטבח כפרי בגוון שחור, למשל, או שילוב של הסגנון הנורדי והמודרני”. 

6 צפייה בגלריה
אריחי דוט מבית אלוני
אריחי דוט מבית אלוני
אמבטיה שחורה. שילוב מתוחכם בין מודרני לאלגנטי
(צילום: יח"צ חו"ל)

“אחד מסגנונות העיצוב הכי אהובים על הלקוחות הישראלים הוא ללא ספק השילוב המתוחכם שבין הקו המודרני לאלגנטי”, אומרת מעצבת הפנים מור רכלבסקי לרשת אלוני. “הסגנונות האלה מושתתים על אסתטיקה מינימליסטית ומובילים תפיסה אדריכלית נקייה, עקבית ועל־זמנית, ומספקים מעטפת שלמה של עיצוב אסתטי על כל רבדיו. ההרמוניה שבין הסגנונות מתאפיינת ביצירת חללים אלגנטיים ומוקפדים, בפלטת גוונים ניטרלית ומחומרים טבעיים, והרעיון המרכזי הוא ליצור אווירה מרגיעה והרמונית”.

6 צפייה בגלריה
ברז מבית חמת
ברז מבית חמת
הסגנון משתלט גם בפרטים הקטנים
(צילום: מור ארדיטי ונמרוד גנישר)

“ישראלים אוהבים מאוד טכנולוגיה חדשנית”, מוסיפים בחברת חמת, “בעיקר בכל הקשור לכלים סניטריים ולברזים. החיפוש אחר הטכנולוגיות המתקדמות ביותר משמעותי לא פחות מההיצמדות לטרנד מסוים”.
“סגנון העיצוב שהישראלים אוהבים הוא מודרני, נקי ופרקטי”, סבור ג’יימי הרננדורנה, סמנכ”ל השיווק של HeziBank. “ישראלים הם מצד אחד מתקדמים ונועזים מאוד מבחינת עיצוב ומצד שני שמרניים, בעיקר בכל הנוגע לחיפויים, ריצופים וכלים סניטריים. בתחומים האלה הישראלים יעדיפו תמיד חומרים ועיצוב על־זמני, כאלה שיחזיקו מעמד לאורך זמן וישמשו בתור בסיס מעוצב ואיכותי לשנים רבות. את הקישוטיות והנועזות הישראלים מעדיפים להביע בעיצוב על ידי אקססוריז או פריטי ריהוט קטנים, שאותם אפשר להחליף בקלות”.

6 צפייה בגלריה
טולמנ'ס דוט, SABA_Oltremare-@BeppeBrancato
טולמנ'ס דוט, SABA_Oltremare-@BeppeBrancato
ישראלים אוהבים נקי ופרקטי
(צילום: @BeppeBrancato)

“אני לא בטוחה שנכון יהיה לומר שיש סגנון כזה או אחר שמועדף על הלקוחות הישראלים, שכן פעמים רבות אפשר לראות איך סגנון מסוים שואב השראה מהמקור אך מתאים את עצמו לתקופה ולהלך הרוח כשהוא ניזון ממגמות משתנות”, מסכמת שירלי שוורץ קאופמן, סמנכ”לית שיווק ופיתוח עסקי בטולמנ’ס. “הלקוחות בישראל מעריכים עיצוב. הם מעודכנים, פתוחים לחידושים ונהנים לעצב ולרענן את הבית באופן כללי, ולא נצמדים בהכרח לסגנון מסוים”.
פורסם לראשונה: 08:48, 28.11.22
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button