רותם אבוהב. "מתגעגעת לחכות לנדנדה"

רותם אבוהב: "אני אמא לילדים בגיל ההתבגרות. המהות שלי לא מצחיקה אותם"

לרגל הצלחת הסרט "זרים מושלמים" בכיכובה, ביקשנו מהשחקנית והקומיקאית לענות על השאלות (הנוקבות!) של נשות קבוצת הפייסבוק "מאמאצחיק". התשובות (המצחיקות) לפניכן

עודכן:
רותם עונה לשאלות של מאמאצחיק
( כתבת וידאו: אביב וינברגר)
הריאיון עם רותם אבוהב מתקיים שלושה ימים אחרי שבנה הבכור עומר (18) התגייס לצה"ל. אם אתן עוקבות אחרי אבוהב (45) באינסטגרם ותוהות איך, שומו שמיים, פספסתן את הסטורי, אפשר להירגע: היא פשוט לא העלתה. "זה לא שאני לא מעלה בכלל תמונות של הבנים שלי", היא אומרת. "כן העליתי למשל תמונה של מיכאל (בנה בן ה־14) מחגיגת בר המצווה או של דוד (בנה בן התשע) מתחילת שנת הלימודים החדשה. רק שהפעם בחרתי שלא. ומה שהזוי זה שאנשים לא מצליחים להבין איך אירוע כזה לא תועד אצלי ברשתות החברתיות. למחרת נפגשתי עם חברים וסיפרתי להם שליווינו אתמול את עומר לבקו"ם. הם מיד אמרו, 'מה? עומר התגייס? את בטוחה? לא ראינו'. אמרתי להם, 'כן, אני בטוחה. אני ראיתי. זה באמת קרה. אני הייתי שם!'"
"את מבינה את העיוות של התפיסה המחשבתית שנהייתה לנו? אם את לא כל הזמן צמודה לנייד שלך ומעלה תמונות, זה כאילו שהאירוע לא באמת קרה. אני תמיד צוחקת במופע שלי על הרגע הזה שבו אנחנו מבינים שהסוללה בנייד שלנו עומדת להיגמר. לא רק שאנחנו מרגישים שהחיים שלנו הולכים להיגמר יחד איתה, אלא שאנחנו ממש נפרדים מהעולם. מתקשרים לקרובים שלנו כדי להיפרד מהם".
הטלפון הנייד הוא גם הכוכב המרכזי בסרטה החדש של אבוהב, "זרים מושלמים". מדובר בעיבוד ישראלי לסרט האיטלקי המצליח מ־2016, שמספר על שבעה חברים, שלושה זוגות וגרוש אחד, שמתכנסים לארוחה ונענים לאתגר של אחת האורחות: להניח את הטלפונים הניידים שלהם על השולחן לאורך כל הערב. בכל פעם שתתקבל אצל אחד מהם הודעה, עליהם להקריא את תוכנה לפני כולם. לאט־לאט מתברר שלכולם יש סודות להסתיר, ושהחברים ממש לא מכירים אחד את השני כפי שחשבו.
4 צפייה בגלריה
רותם אבוהב
רותם אבוהב
"שי מאוד מפרגן לי, אבל במקביל גם דואג להגיד לי את האמת"
(צילום: אלון שפרנסקי, סגנון: ליאת אשורי)

ביקשנו ממייסדות "מאמאצחיק", קרן אלאלוף שרעבי ורויטל טודרס, יחד עם עוד כמה "מאמאצחיקיות" בולטות, להפנות לאבוהב שאלות. הנה מה שהיא ענתה עליהן.
בת אל אביצרור תוהה: מה גורם לך להישאר נשואה 21 שנה לגבר שפתח את המפגש הראשון שלכם במילה "השמנת"?
"טוב, בשביל זה אני צריכה לספר קודם את סיפור ההיכרות המלא שלי ושל שי. הכרנו כשהייתי בת 21. הוא היה ידיד של חברה, ויום אחד ראה על המקרר שלה תמונה שלי. הוא התלהב ואמר לה, 'וואו, מי זאת הפצצה הזאת?'. היא אמרה לו, 'זו רותם והיא לא בשבילך. אתה לא רציני עם בחורות'. אחרי שבועיים הוא התקשר אליה והציע לה לבוא איתו לים. היא אמרה לו שזה לא מתאים כי אני נמצאת אצלה. הוא אמר: 'את עם רותם? אנחנו הולכים. אני בא לאסוף אתכן'. עכשיו, אפשר לומר שמאז אותה תמונה שהייתה תלויה אצלה על המקרר, מצבי הפיזי השתנה. כששי הגיע וירדנו אליו, הוא נתן בי מבט ואמר: 'זו את מהתמונה?'. עניתי 'כן', והוא אמר: 'מה קרה לך? השמנת'".
מעליב.
"מאוד. היה לי ממש עצוב. אפילו בכיתי. אחרי זה ישבתי בים כולי קמלה, רק רציתי להיקבר בחול. שי ניגש אליי ואמר, 'אני רוצה להתנצל. לא התכוונתי לפגוע בך'. הוא שאל אם אני סולחת לו ועניתי לו שכן. מה כבר יכולתי לעשות".
"כששי הגיע הוא נתן בי מבט ואמר: 'זו את מהתמונה?'. עניתי 'כן', והוא אמר: 'מה קרה לך? השמנת'"
מילא זה - אבל התחתנת איתו!
"אחרי אותו יום הפכנו לידידים, ובערך חצי שנה אחרי זה הבנו שנורא כיף לנו לבלות ביחד, והתאהבנו. למה בחרתי לקשור את חיי איתו? כי אולי אני צריכה סוג של איזון. שי מאוד מפרגן לי, אבל במקביל גם דואג להגיד לי את האמת, אפילו אם לפעמים היא לא נעימה. בעיניי זה מוסיף לאינטימיות של הקשר, וזה גם מאוד עוזר לי לקריירה. אני צריכה מישהו שיגיד לי בדיוק איפה אני יכולה להשתפר".
לפחות הוא לא אמר לך מאז "השמנת".
"לא. את זה הוא כבר למד לא להגיד, וטוב שכך. בכל היריון העליתי 35 קילו. זה נושא רגיש מדי".

4 צפייה בגלריה
רותם אבוהב
רותם אבוהב
"אם את לא כל הזמן מעלה תמונות, זה כאילו שהאירוע לא באמת קרה"
(צילום: אלון שפרנסקי, סגנון: ליאת אשורי)

קרן אלאלוף שרעבי מקשה: איך את מתכוננת ונערכת ליום שבו בעזרת השם תהיי, טפו חמסה, חמות לשלוש כלות?
"אני הכי מקווה שלא יהיו לי יחסים עם הכלות שלי כמו עם החמות שלי ב'סברי מרנן'. אנשים לוקחים את זה כל כך אישי, חושבים שזה אמיתי, שסנדרה שדה, שמגלמת את החמות שלי, היא באמת מפלצת. אבל זה נכון שיש אישיו בין כלה לחמות. הדבר שהכי מפחיד אמהות לבנים, הוא שתבוא מישהי שתשתלט על החיים של הילד שלה, שיהיה שם משהו לא בריא. אבל אני מאמינה שאני ושי גידלנו ילדים עם יכולת בחירה טובה ושאם לילדים שלי יהיה טוב, אז גם לי יהיה טוב".
רויטל טודרס תוהה: באיזה גיל של הילדים פנטזת על פנימייה צבאית?
"תראי, יש את הרגע הזה ביום שאת תופסת את הראש ואומרת, 'מה זה הטירוף הזה? מה הולך פה?'. את מרגישה שאת ממש עובדת אצל הילדים. אני לא מתעצבנת הרבה, אבל כשזה קורה, אני ממש מתעצבנת. ואז אני גם אומרת להם, 'תראו מה אתם גורמים לי לעשות', מאשימה אותם שהתעצבנתי. מצד שני, בסופו של דבר אני לוקחת דברים בפרופורציה. שני בנים שלי מתוך השלושה עברו ניתוח אפנדציט. אצל אחד מהם הניתוח הסתבך. הוא היה מאושפז במשך עשרה ימים, ואני זוכרת שבמשך כל הזמן הזה בבית החולים רק אמרתי לעצמי שאני רוצה לחזור לשתינה של השירותים, להרים את הגרביים והתיקים שלהם מהרצפה.
"אני אמא לילדים בגיל ההתבגרות. המהות שלי לא מצחיקה אותם בשום צורה. כל מה שאת אומרת זה לא טוב עבורם. את מנסה להצחיק אותם, זה מעצבן אותם, את מנסה לעצבן אותם, זה מצחיק אותם"
"כשהילדים שלי היו קטנים תמיד אנשים היו אומרים לי, 'זה עובר נורא מהר. את תתגעגעי לזה'. והם לגמרי צודקים. במשך 17 שנה מהחיים שלי חייתי בגני שעשועים בעודי מחכה לנדנדה פנויה. היום הקטן שלי כבר בן תשע והולך לבד לשחק עם חברים, ואני מאוד מתגעגעת לחכות לנדנדה פנויה".
הבנים שלך אומרים לך לפעמים "אמא, זה לא מצחיק"?
"מה זאת אומרת 'לפעמים'? אני אמא לילדים בגיל ההתבגרות. המהות שלי לא מצחיקה אותם בשום צורה. כל מה שאת אומרת זה לא טוב עבורם. את מנסה להצחיק אותם, זה מעצבן אותם, את מנסה לעצבן אותם, זה מצחיק אותם. הכל הפוך בגיל הזה. ילד זה כמו רוטוויילר. את כל הזמן אומרת, 'הוא לא יעשה כלום, הוא כזה ילד חמוד', ואז פתאום הוא תוקף אותך בלי שום סיבה".
הם לפחות אוהבים לצפות בדברים שאת מופיעה בהם?
"זה מצחיק, כי בדיוק החברים של מיכאל שלחו לו טריילר של 'זרים מושלמים' לווטסאפ וכתבו: 'אומרים שהסרט של אמא שלך מצוין. בוא נלך לראות'. אז מיכאל בא ואמר: 'מה את אומרת, אמא? כדאי לנו?'. אמרתי לו, 'כן, בטח. זה סרט מגניב. רק תדע מראש שיש איזה קטע קטן שבו אני פותחת את החולצה'. הוא מיד נלחץ והתחיל לצעוק, 'לא! אני לא הולך לראות!'. אמרתי לו, 'תקשיב, מיכאל, לא רואים כלום. אני מבטיחה לך'. אבל הוא לא היה מוכן יותר לשמוע".
4 צפייה בגלריה
רותם אבוהב
רותם אבוהב
"יש לי עניין עם המשקל, וזה משהו ידוע. אני לא מסתירה"
(צילום: אלון שפרנסקי, סגנון: ליאת אשורי)

קרין אהרון בן־אבי מסיימת: מכל הדיאטות שניסית, איזו דיאטה גרמה לך לאבד את השמיעה בעין ימין? אני מחפשת אחת כזאת, נגד הילדים בעיקר:
"אני חושבת שהתחלתי לעשות דיאטות כבר מהחטיבה. בצבא השמנתי, וזה הלך והחמיר עם ההריונות. בנוסף, עברתי שלושה ניתוחים קיסריים שעיוותו לי את הבטן. עד היום קשה לי מאוד לראות את עצמי על המסך. כשראיתי בפעם הראשונה את 'זרים מושלמים', בכלל לא התרכזתי במשחק. כל הזמן חשבתי רק 'איך הבטן שלי נראית מבעד לשמלה, איך בולט לי הסנטר ואיך כשאני עושה את התנועה הזו ממש יש לי קפל ביד'. אני ביקורתית מאוד כלפי עצמי. יש לי עניין עם המשקל, וזה משהו ידוע. אני לא מסתירה. אני רק יכולה להגיד לך שממרום 45 שנותיי, אמן אמן שאוכל לומר בקרוב: 'וואלה, שחררתי'. אני עדיין לא במקום הזה לצערי".
אז את עדיין מנסה לרדת במשקל?
"כן. כל הזמן. בגיל 40 התחלתי לרוץ. בגדול אני רצה ארבע פעמים בשבוע, בין שישה לעשרה קילומטר, ועושה גם אימוני כוח. במקביל אני מחליפה כל הזמן דיאטות. אני חושבת שאין דיאטה שעוד לא עשיתי. עשיתי את זו של הצום לסירוגין, את זו שלא אוכלים אחרי שבע בערב ועכשיו אני בדיאטה בלי פחמימות".
"הופעתי מול קוסמטיקאיות. שאלתי אותן כמה עולה מזרק בוטוקס. הן אמרו 'בין 500 ל־700 שקל'. הצבעתי על הפנים שלי ואמרתי להן: 'אני ממלאת את זה בקרואסונים ובלחמניות בריוש'"
את נשקלת מדי יום?
"לא, אבל כן נשקלתי לאחרונה לפני ארבעה ימים. עשיתי בדיקות סקר וביקשו שאעלה על המשקל. ברור שהצצתי לראות, ובגלל זה הפסקתי עם הפחמימות".
איך את עם בוטוקס?
"אני לא אומרת שלא אעשה בעתיד, אבל עד היום לא עשיתי כלום. אחד היתרונות בלהיות בחורה מלאה, זה שעור הפנים לפחות נראה טוב יותר. לא מזמן הופעתי מול קוסמטיקאיות. שאלתי אותן כמה עולה מזרק בוטוקס. הן אמרו 'בין 500 ל־700 שקל'. הצבעתי על הפנים שלי ואמרתי להן: 'אני ממלאת את זה בקרואסונים ובלחמניות בריוש'".
  • הראיון המלא עם רותם אבוהב מתפרסם בגיליון "לאשה" החדש, מיום שני בדוכנים
פורסם לראשונה: 08:55, 19.12.21
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button