האדריכלית צילה זק. ״עבורי כל לקוח הוא מעין מותג, אותו אני מייצגת בעיצוב הפרויקט״

אנשי עסקים מצליחים 2022: האדריכלית צילה זק

בעלת משרד זק אדריכלות ועיצוב

מוגש מטעם צילה זק
פורסם:
מהו עיסוקך ומה הובילך לעסוק בתחום?
"אדריכלית המתמחה בתחום המגורים והעסקים, עם נסיון רב גם באדריכלות וגם בעיצוב פנים, בפרויקטים מהיוקרתיים ביותר. עוסקת שנים רבות בקידום פרויקטי תמ"א 38 בת"א ור"ג, גם מהצד היזמי, גם כאדריכלית וגם כנציגת הדיירים לקידום פרויקטים מיטביים עבורם.
מתמחה בקשר בין עיצוב, מיתוג ועסקים, ואמונה על פיתוח מותגים ועסקים, ביניהם רשת אניס - חנויות טבע, רשתות בתי קפה כגון: לחם ארז, קפה הלל, קונדיטוריות בן עמי, רשת האופנה סאקס, ובתחום המוסיקה עיצבתי בין היתר את מועדון שבלול ג'אז, גם בנמל וגם בקרליבך בת"א. בין הפרויקטים הידועים שיזמתי והובלתי היה השימור והשיפוץ של הפרויקט האייקוני, בית הפגודה, בלב ת"א".

4 צפייה בגלריה
האדריכלית צילה זק בחזית בית הפגודה
האדריכלית צילה זק בחזית בית הפגודה
האדריכלית צילה זק בחזית בית הפגודה
(.)

רזומה מקצועי ורקע אישי / משפחתי שלך "אחד הדברים המשמעותיים בחיי המקצועיים הוא עשר השנים בהם חייתי ועבדתי בשבדיה, שם סיימתי את לימודי האדריכלות בביה"ס המלכותי הגבוה בשטוקהולם (KTH). מיד אח"כ התחלתי לעבוד באחד המשרדים המובילים בשבדיה ובאירופה, הלא הוא Tengbom arkitekter, בו הובלתי פרויקטי יוקרה במשך 9 שנים, לרבות תכנון בתי מלון, בנייני משרדים, לופטים ומגורים ללקוחות מהאלפיון העליון. בשבדיה זכיתי בתחרות ארצית במקום הראשון על עיצוב שני בניינים במרכז שטוקהולם.
העיצוב השבדי והסקנדינבי ניכר בעבודתי, וגם שיטות העבודה, עם הקפדה על לוחות זמנים, פרטי ביצוע ברמות הגבוהות ביותר, ופונקציונליות עם אלגנטיות וחום. העיצוב השבדי עליו התחנכתי, ידוע כמוביל במקוריות, שנובעת מידע רב ומכבוד למסורת מפוארת רבת שנים".
מה מייחד את פעילותך העסקית?
"אהבה רבה ומסירות למקצוע וללקוחותי. עבורי כל לקוח הוא מעין מותג, אותו אני מייצגת בעיצוב הפרויקט עבורו, תוך התייחסות לחלומותיו ולצרכיו. אני קשובה מאוד ללקוחותי, ומגייסת את כל הידע המקצועי שלי ואת הנסיון הרב והבינלאומי שלי, כדי לייצר עבורם את התוצאות המיוחלות".
האם את חשה בעבודתך שליחות?
"אני שמחה לראות כיצד רמת העיצוב והאדריכלות בארץ הולכת ומשתבחת בקצב אדיר, ואני מרגישה שליחות להיות חלק מהתהליך הזה. בפנינו עומדות משימות של תנופת בניה אדירה, ואני רואה שליחות במאמץ האדיר לייצר איכויות גבוהות ביותר ואף מובילות בעולם. במסגרת זו אני נהנית לשתף פעולה עם יזמים ובעלי מקצוע, שיש להם ענין באיכות תכנון וביצוע".

4 צפייה בגלריה
רשת חנויות טבע אניס
רשת חנויות טבע אניס
רשת חנויות טבע אניס
(.)

הישג מקצועי שהינך גאה בו? "אני גאה לייצר איכות בפרויקטי יוקרה מחד, ובפרויקטים מוגבלי תקציב מאידך.
בית הפגודה, פרויקט שיזמתי והובלתי במשך 7 שנים עבור לקוח שבדי, הוא פרויקט יוקרה ששינה את התודעה ביחס לשימור בת"א, ומינף את לב העיר. כשבאתי בזמנו עם הפרויקט לקבלנים שונים, הציעו לי להרוס את הבניין כדי "לחסוך כאב ראש". אחרי שנים חדר לתודעה כי לבניינים לשימור בלב העיר יש ערך מוסף אדיר גם לעיר וגם לבעליהם.
מנגד, סיימתי לאחרונה פרויקט תמ"א 38/1 בשד. נורדאו בת"א, בו תכננתי את הבניין ודירות רבות בתוכו לדיירים. בנחישות, ולמרות מיגבלות תקציב, הצלחתי לקדם פרויקט, שגורם לרבים לעצור ברחוב בעניין והשתאות. הפרויקט בעל נוכחות רבה, אך עדינות, וחזות תל אביבית עם טאץ' חדשנות".
כמצליחה בתחומך, מה כולל ארגז הכלים שלך?
"מסירות רבה ונחישות, אהבה לעשייה, והרצון תמיד להמשיך להעמיק ולהרחיב את הידע".
מה חשוב לך שלקוחותייך יידעו עלייך?
"הרקע הרבגוני שלי, המשלב נסיון רב באדריכלות חוץ ופנים, בפרויקטי יוקרה ובפרויקטים דלי תקציב, בארץ ובחו"ל, בתחום המגורים ובתחום העסקי, עם קשר רב לאמנות ואמנות הבמה, נותנים לי ייחודיות ביכולת לתת פתרונות יעילים, איכותיים ומקוריים, גם כשלפעמים צריך "לצאת מחוץ לקופסא"".
האם את מתכננת שינויים השנה?
"לאור הארכת תוקף תמ"א 38 בשנה נוספת, כוונתי להשקיע אנרגיה במימוש פרויקטי תמ"א 38, כאחת האדריכליות המנוסות בתחום בת"א, גם כאדריכלית וגם כנציגת הדיירים וליווי הפרויקט עד מימושו המיטבי".

4 צפייה בגלריה
תמ"א 38, נורדאו 99, תל אביב
תמ"א 38, נורדאו 99, תל אביב
תמ"א 38, נורדאו 99, תל אביב
(ההדמיה בוצעה על ידי "אור וצל הדמיות")

מה היית משנה בתחומך שיביא תוצאות טובות יותר?
"אדריכל פיני ותיק ורב מעללים ביקר בארץ וסיפר על היצירה האדירה שלו במבחר תחומים. כשנשאל מה סודו לגודל העשייה, חשב וענה: "אני עושה הכל לאט..."
אני חושבת שמרוב מהירות, חסרה לנו לעיתים הקשבה והצמדות לפרוטוקולים וסיכומים. אם נדע לעשות זאת בניהול פרויקטים, נוכל לייעל את העבודה פי כמה".
הגדירי מהו המסלול הנכון בין קריירה לחיים אישיים?
"אצלי הכל כרוך בהכל. אני נהנית כל רגע מעיצוב, מאדריכלות ומאמנות בכלל. זה כנראה משהו משפחתי, יש לנו המון מוסיקה במשפחה, אחי מוזיקאי, שהקים את מועדון שבלול ג'אז, בתי זמרת מופלאה, וכמוהם, גם אני חיה את המקצוע ואת האהבה לכל אמנות בכל רגע".
שאיפות עסקיות שטרם הגשמת?
"אני מתכננת בקרוב לעשות פרויקט נדלן בארץ, בשת"פ עם קולגות שבדיים בתחום העיצוב והאדריכלות".

צילה זק

טלפון: 052-2945661 | אבן גבירול 52, תל אביב | פייסבוק: Tsila Zak
  • איפור: טלי כץ
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button