דנה ברגר בהפקת אופנה שכולה מחווה לזמרת דבי הארי

דנה ברגר: "אישה בת 50 היא בשיא פריחתה, אז שלא ינסו לדכא אותנו"

מתרגלת יוגה, מתרחקת מבוטוקס ולא נלחצת מסימני הגיל. דנה ברגר סוגרת חמישה עשורים, ועדיין מפציצה עם הבלונד פלטינה והשפתון האדום שהפכו אותה לנערת הרוק האולטימטיבית

פורסם:
כמעט 30 שנה אחרי שפרצה לחיינו בסערה, דנה ברגר עדיין מתחזקת קריירה מוזיקלית מרשימה. ההופעה החגיגית באמפי שוני לכבוד 20 (ואחת) שנים לאלבום "עד הקצה" התקיימה בסוף יוני מול 1,500 איש והייתה סולד אאוט ברגע שפורסמה (תאריכים נוספים: 13.8 גבעת־ברנר, 20.8 זאפה הרצליה, 27.8 זאפה חיפה).
ברגר שירתה בלהקה צבאית, למדה ברימון, הייתה סולנית להקת בלאגן עם דן תורן ("שלח לי שקט", "גברים מקצוענים"), השתתפה בסדרת הקאלט "עניין של זמן", ובאוקטובר 94' הוציאה אלבום ראשון כזמרת עצמאית שנקרא, כמיטב המסורת, "דנה ברגר". בהמשך הופיעה בתשדירי הבחירות של מרצ לצד זהבה בן, הוציאה אלבום שני ("פשוט להיות"), אבל ההצלחה הגיעה רק ב־2000 עם האלבום השלישי "עד הקצה" - ובו "לומדת לעוף", "עד הקצה" ו"יש בזה טעם" - שזכה למעמד של אלבום פלטינה. ב־2003 היא זכתה בתואר "זמרת השנה", בעיקר בזכות "בא והולך", מתוך אלבומה הרביעי "תוך כדי תנועה".
ב־2015 היא השתתפה בעונה השביעית של "הישרדות" בהונדורס וסיימה במקום החמישי ("סיוט שלא שווה את הרווח, בחיים לא אעשה את זה יותר"). היא נשואה לעדי שרון, תאורן ומוזיקאי, והם מתגוררים ברמת־רזיאל עם שני הילדים, ליה (18) וגור אריה (12).

6 צפייה בגלריה
דנה ברגר
דנה ברגר
"גדלתי על דבי הארי"
(צילום: זהר שטרית, סטיילינג: תמי ארד-ברקאי)

בהפקת האופנה שלנו ברגר עושה מעין מחווה לזמרת דבי הארי, שאותה היא כל כך מעריצה. "הקונספט ממש תפור עליי, מחווה לדבי הארי זו האופנה שגדלתי עליה", היא אומרת. "מההתחלה היה לי ברור שאני באה לבלות, אבל לא ידעתי עד כמה. היה לי ממש יום כיף".
איזה פריט היית לוקחת הביתה?
"למה רק אחד? לקחתי שלושה! טייץ ויניל שחור, חולצה כסופה עם נצנצים וטי־שירט מדליקה".

6 צפייה בגלריה
דנה ברגר
דנה ברגר
"היו לי אלבומים שהצליחו בטירוף והיו אלבומים שלא הצליחו בכלל, אבל אף פעם לא חוויתי את זה כשפל"
(צילום: זהר שטרית, סטיילינג: תמי ארד-ברקאי)

איך הצלחת לשמר קריירה מוזיקלית במשך שלושה עשורים?
"הסוד הוא הכי קלישאה: לעשות מה שאוהבים. לפעמים אנשים מוותרים על החלומות שלהם וזה כרוך בכל כך הרבה סבל נפשי. כשמתעקשים ולא מוותרים, גם הגמול הכלכלי מגיע".
מה הכוח שהניע אותך ברגעי השפל בקריירה?
"לא ראיתי רגעי שפל. היו לי אלבומים שהצליחו בטירוף והיו אלבומים שלא הצליחו בכלל, אבל אף פעם לא חוויתי את זה כשפל. הכוח מגיע מהידיעה שמה שאני עושה זו השליחות שלי בגלגול הזה. שואלים אותי לפעמים, 'איזה טיפ את נותנת לאמן מתחיל?', ואני תמיד עונה, 'לא להיבהל אם האלבום או המופע לא מצליח ולא למדוד כל דבר במספרים אלא להאמין בעצמך, כי אין יום בלי לילה ואין חושך בלי אור'".
למי את מתחברת מהזמרים החדשים?
"אני מאוד אוהבת את דניאל רובין, זמרת נהדרת שפתחה את המופע שלי באמפי שוני. אני אוהבת גם את רביד פלוטניק, את הראפריות עדן דרסו ואקו, וגם את גל דה פז, שעושה מוזיקה משובחת".

6 צפייה בגלריה
דנה ברגר
דנה ברגר
"הבת שלי לא בעניין של להיות זמרת"
(צילום: זהר שטרית, סטיילינג: תמי ארד-ברקאי)

עדי הוא בעלך השלישי, ולאחרונה חגגתם 20 שנה לזוגיות. מה הסוד?
"בגדול, תקשורת וספייס. החיים תמיד מזמנים טריגרים מורכבים ולפעמים יש תקופות קשות, והטיפ שלי הוא לא לעשות דרמה כשקשה. כשיש תקופות קשות צריך לקבל אותן".
ויש לכם גם מופע משותף. איך זה לעבוד ביחד?
"הוא מעצב התאורה שלי, ככה הכרנו, והוא גם עושה מוזיקה אלקטרונית משובחת. לפני שנה הוצאנו אלבום שנקרא DNA. לא קל לעבוד ביחד, אבל יש המון סיפוק וזה מאוד מחבר. אני תמיד אומרת בהופעות שכל יום שלנו ביחד זה נס. בעבר עשינו טיפול זוגי, כי אין כזה קסם שנשארים יחד בלי לעבוד על זה".
גם הילדים שלכם נמשכים לעולם הבמה?
"ליה סיימה י"ב בית ספר לאמנויות בירושלים במגמת תיאטרון, היא שרה מדהים ויש לה נטייה מוזיקלית משמעותית, אבל אני לא חושבת שהיא בעניין של להיות זמרת. הקטנצ'יק שלי סיים עכשיו יסודי והוא מתופף, בתחושתי הוא יהיה מוזיקאי. חד משמעית".

6 צפייה בגלריה
דנה ברגר
דנה ברגר
"התנסיתי בבוטוקס ולא אהבתי את מה שזה עשה לי"
(צילום: זהר שטרית, סטיילינג: תמי ארד-ברקאי)

השנה את חוגגת יובל. כמה זה מלחיץ?
"זה חתיכת גיל, 50, אבל אני לא נלחצת. מבחינתי אני בשיא. אני כן מרגישה את ההשתנות, יש קמטים מסביב לעיניים ותסמיני גיל המעבר, אבל הודות ליוגה, למדיטציה ולנשימות - כרגע השינויים אצלי הם בעיקר לטובה. אני הרבה יותר בטוחה בעצמי והרבה יותר טובה במה שאני עושה. כינויי הגנאי שנותנים לתקופה הזאת בחיי נשים נובעים בעיקר מהצורך השוביניסטי־פטריארכלי לשלוט בנו. אישה בת 50 היא בשיא פריחתה, אז שלא ישקרו לנו ושלא ינסו לדכא אותנו".
מה את עושה כדי לשמור על מראה צעיר?
"יוגה זה יופי של דבר, ולאחרונה אני מבינה עד כמה התזונה חשובה, ולא רק מההיבט של המשקל. הכרתי נטורופטית מדהימה בשם הילה אפללו שעשתה איתי 30 יום ניקוי רעלים, וכל המשקל שהצטבר בקורונה פשוט ירד. התנסיתי בבוטוקס לפני שנה בפעם הראשונה ולא אהבתי את מה שזה עשה לי, זה הרים לי את הגבות בצורה שלקחה ממני את ההבעה, אז כנראה זה לא יקרה שוב".

6 צפייה בגלריה
דנה ברגר
דנה ברגר
"אני לא נלחצת. מבחינתי אני בשיא"
(צילום: זהר שטרית, סטיילינג: תמי ארד-ברקאי)

  • צולם ב"פאפאיתו", סלמה 29 תל־אביב, איפור: מור ז׳ביליק. שיער: אור אוחנה
  • איפה משיגים? רשתות – סניפים/אתרים. ink, דיזנגוף 91 ת״א. אול אין לאב, מרזוק ועזר 11 ת״א
לוק 1: מחוך (500 שקל, אול אין לאב), חולצה (650 שקל, דיזל)
לוק 2: שמלה (100 שקל, H&M)
לוק 3: שמלה (637 שקל, דיזל)
לוק 4: אוברול (500 שקל, אול אין לאב)
לוק 5: גופייה (ריפליי, אוסף אישי), מכנסיים (120 שקל, ריזרבד), נעליים (אוסף אישי)
לוק 6: חולצה (100 שקל, ink), חצאית (100 שקל, קסטרו), סנדלים (570 שקל, דיסקו רוסו)
לוק 7: חולצה (200 שקל) וטייץ ויניל (100 שקל, H&M), סנדלים (570 שקל, דיסקו רוסו)
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button