חוה הפלרין ליאני ואבי ליאני/ "נשיקות קצרות, אבל מלאות אהבה"

"התשוקה רק עולה עם השנים": הזוגות שממשיכים להתנשק גם בגיל 60 ו-70

הקמפיין של אפליקציית ההיכרויות "שושקה" - שהציג גבר ואישה בני 60 פלוס מתנשקים - עורר תגובות רבות בקיץ האחרון. ביקשנו מארבעה זוגות בעשור השביעי (או יותר!) לחייהם להצטלם בהשראת הפרסומת המדוברת, ולשתף בטיפים שלהם לזוגיות טובה

פורסם:
בשלהי יולי האחרון עלה לשלטי החוצות ברחבי הארץ קמפיין פרסומי של אפליקציית ההיכרויות "שושקה", המיועדת לבנות ובני 60 פלוס. בתמונת הקמפיין (שצולמה על ידי אלה ברק) נראה זוג מתנשק,
אך בניגוד למקובל במקרים כאלה - לא מדובר בזוג צעיר, ויש להם אפילו שיער אפור, רחמנא ליצלן. התגובות ברשתות החברתיות ובתקשורת לא איחרו להגיע: היו מי שנרתעו מהנשיקה מלאת התשוקה והיו שהחמיאו לקמפיין, שמפנה את הזרקור לכך שגם אנשים בגילאי 60 ומעלה הם מיניים, מה שילדיהם (או נכדיהם) לא מסוגלים להעלות על הדעת.

קמפיין לאפליקציית שושקהקמפיין לאפליקציית שושקהצילום: אלה ברק

ביקשנו מארבעה זוגות בגילאי 60 ומעלה להצטלם בהשראת הקמפיין - וגם לספר לנו על אהבה, תשוקה וזוגיות בגיל זה.

"מתנשקים בכל מקום שבא לנו"

לֶן וגְוֶון (גואן) צ'רני, שניהם בני 75, בעלי עסק לציוד לבאולינג, הורים לשלוש בנות וסבים לעשרה נכדים, גרים בכרכור.
9 צפייה בגלריה
לֶן וגְוֶון צ'רני
לֶן וגְוֶון צ'רני
"אני לא יכול לתאר לעצמי את החיים בלעדיה". לֶן וגְוֶון צ'רני
(צילום: אלעד גרשגורן)
כמה שנים אתם יחד?
"60 שנה".
איך הכרתם?
לן: "הכרנו בכיתה א', בדרום־אפריקה. יש לנו תמונה יחד מכיתה ב'. בגיל 15 יצאנו לדייט ראשון ויש לנו תמונה מאותה תקופה, שוכבים על ספה ומתנשקים. גדלתי בבית ציוני ובגיל 17, אחרי מלחמת ששת הימים, הגעתי לארץ כמתנדב והחלטתי להתגייס לצה"ל. גוון ואני התכתבנו ואחרי תשעה חודשים היא הגיעה ארצה והלכה לאולפן בבאר שבע. כששלחו אותי לקיבוץ נחשון, התאחדנו. בהמשך התחתנו בחתונה קיבוצית, יחד עם עוד שבעה זוגות".
מה מושך אתכם זה בזו?
לן: "אנחנו פשוט מחוברים. אני קורא את המחשבות שלה, היא קוראת את שלי. אני מכיר אותה כל כך טוב שאני לא יכול לתאר לעצמי את החיים בלעדיה".
גוון: "אחרי שמכירים מישהו 70 שנה, זה לא איבר אחד שמושך אותך. האהבה והאכפתיות שלו אליי מושכות אותי. אנחנו חברים טובים ואנחנו צוחקים הרבה".
אתם אוהבים להתנשק?
לן: "כן, בכל מקום שבא לנו, מתי שבא לנו".
גוון: "זה בא באופן טבעי, אני לא חושבת על זה. לפני כמה ימים הייתה אצלי חברה. רגע לפני שלן יצא מהבית, התנשקנו. אחרי שהוא הלך החברה שאלה: 'מה, כמה פעמים ביום אתם מתנשקים?'".
לן: "נשיקה בבוקר, נשיקה כשאני יוצא, נשיקה כשאני חוזר, נשיקת לילה טוב - והאמת היא שחיבוק חשוב לי יותר מנשיקה".
9 צפייה בגלריה
לֶן וגְוֶון צ'רני
לֶן וגְוֶון צ'רני
"אנחנו חברים טובים ואנחנו צוחקים הרבה"
(צילום: אלעד גרשגורן)
יש לכם טיפ לזוגיות טובה?
גוון: "תהיו סבלניים ותחשבו תמיד על הצד השני ולא רק על עצמכם".
לן: "אל תסתירו שום דבר ואל תשקרו".

"פעם חשבנו שזקנים לא עושים סקס"

חוה הלפרין־ליאני (68) עבדה 48 שנה (!) כמזכירת מנהל מחלקת הרנטגן בבית החולים מאיר, וכיום היא דוגמנית בסוכנות Pro Aging Models של סמדר גנזי. היא אלמנה, אם לשלושה וסבתא לשמונה; אבי ליאני (68), לשעבר קצין בקבע, עבד 20 שנה בתפקיד ניהולי בבית דיור מוגן. גרוש פעמיים, אב לשלושה; גרים בהוד־השרון.
9 צפייה בגלריה
חוה הפלרין ליאני ואבי ליאני
חוה הפלרין ליאני ואבי ליאני
"מהר מאוד עברנו לגור ביחד". חוה הלפרין ליאני ואבי ליאני
(צילום: יאיר שגיא )
כמה שנים אתם יחד?
חוה: "בזוגיות ללא חתונה כבר 12 שנה. אני קוראת לעצמי הלפרין־ליאני מתוך כבוד לאמא שלו. מבחינתי השם הוא עוד סימן לזוגיות שלנו".
איך הכרתם?
חוה: "ראיתי אותו מתראיין לתוכנית על הגיל השלישי בטלוויזיה ונדלקתי. הוא דיבר כל כך יפה. משהו בקול, בצורת הדיבור ובצורת הישיבה שלו הקסים אותי. זה היה שנה אחרי שהתאלמנתי, ואמרתי לעצמי שאני צריכה להכיר אותו. פניתי לחבר משותף בפייסבוק ששיתף את הריאיון הזה, ושאלתי אותו מה הגובה של אבי, כי אני 1.72 מ'. כשהבנתי שהוא גבוה, פניתי אליו. לקח זמן עד שהוא השתכנע, כי בזמנו חיזרו אחריו הרבה נשים בנות 40 ואני הייתי בת 56 וכבר סבתא, אבל כשאני רוצה משהו, אני משיגה אותו. דיברנו הרבה בטלפון, ורק אחרי שלושה חודשים קבענו דייט".
אבי: "בדייט הראשון ראיתי מולי אישה יפה אמיתית, ללא שום התערבות ניתוחית. מהר מאוד עברנו לגור יחד. אחרי שחוה יצאה לפנסיה הצעתי לה לדגמן, ולאט־לאט היא השתכנעה. עכשיו היא דוגמנית וזו סגירת מעגל בשבילי, כי כשאמא שלי הייתה צעירה הציעו לה לדגמן ואבא שלי לא עודד את העניין. בזמני היה נהוג שאישה מגדלת את הילדים ודואגת לבעל, ונשים נשואות לא עסקו בדוגמנות".
מה מושך אתכם זה בזו?
אבי: "המראה החיצוני יצר את הבום הראשוני. יש לה עיניים כחולות מיוחדות, כמו ים, מדברות ומכילות, והיא מקרינה יופי וזוהר נדיר בגילנו. אחר כך נוצרה התחברות מנטלית בינינו. יש לה ראש צעיר וכיף להיות איתה. אנחנו משלימים אחד את השני".
9 צפייה בגלריה
חוה הפלרין ליאני ואבי ליאני
חוה הפלרין ליאני ואבי ליאני
"יש לנו חיבור מיוחד"
(צילום: יאיר שגיא )
חוה: "המשיכה התחילה מהמראה החיצוני, וכשראיתי אותו במדים עם דרגות כשיצא למילואים, בכלל השתגעתי. כשהכרתי אותו לעומק גיליתי אדם חכם. יש לנו חיבור מיוחד".
אתם אוהבים להתנשק?
חוה: "כן, הוא כל הזמן מנשק. כל דבר קטן, נשיקה".
אבי: "לפחות 15-10 נשיקות ביום. נשיקה זו ברכת שלום. בתחילת הקשר היו נשיקות יותר ארוכות. היום אלה נשיקות קצרות, אבל מלאות אהבה. כולם במשפחה רגילים שאנחנו מתנשקים לידם".
איך שומרים על התשוקה בגיל 60 פלוס?
אבי: "פעם כולנו חשבנו שזקנים לא עושים סקס. היום אני יכול לומר שיש מיניות ותשוקה אחרי גיל 60. אני לא יודע איך זה יהיה בגיל 80, אבל בינתיים אנחנו נהנים בדיוק כמו בצעירותנו. אני לא מאמין באהבה בלי תשוקה. כדי לממש את זה, כל אחד מאיתנו צריך לזהות מה הצד השני אוהב - ולתת לו את האפשרות ליהנות".
יש לכם טיפ לזוגיות טובה?
אבי: "חשוב שלכל אחד יהיה המרחב שלו".
חוה: "אם רבנו, לא נלך לישון כועסים".

"מתנשקים גם במקומות ציבוריים"

מיכל ברוטפלד (62), אמנית רב־תחומית ומנחת סדנאות יצירה; ינקלה מצרי (64), בעל חברה להשכרת ביגוד מקצועי לענפי ההסעדה והפארמה. הורים לשניים (22, 21), ובנוסף ינקלה הוא אב לשניים וסב לחמישה מנישואים קודמים; גרים בתל־אביב, מאורסים.
9 צפייה בגלריה
מיכל ברוטפלד וינקלה מצרי
מיכל ברוטפלד וינקלה מצרי
"אני כל הזמן חושק בה". מיכל ברוטפלד וינקלה מצרי
(צילום: דנה קופל)
כמה שנים אתם יחד?
"24 שנים".
איך הכרתם?
מיכל: "חברה משותפת הכירה בינינו. היא חשבה שאנחנו מתאימים, דווקא בגלל שאנחנו הפכים. היא חשבה שזה יחזיק - וזה מחזיק".
ואחרי 24 שנה אתם מאורסים טריים.
ינקלה: "כן, לא מזמן קניתי טבעת כדי להציע לה נישואים. החבאתי את הטבעת בתוך קופסה של גלידה, הגעתי הביתה ואמרתי לה: 'תאכלי גלידה'. היא ענתה: 'אני לא רוצה גלידה'. אמרתי שוב: 'תאכלי גלידה'. בסוף היא נכנעה, התחילה לאכול, נתקלה בטבעת והייתה מבסוטית. אבל היא לא ענתה, עד עכשיו".
מיכל: "אני משחקת אותה קשה להשגה. אני חושבת שהסטטוס הנוכחי שלנו יותר טוב. ככה זה יותר מעניין, מגרה ומדרבן, ומעצים את החברות בינינו".
מה מושך אתכם זה בזו?
ינקלה: "אני אוהב את העיניים הטובות שלה. יש לה שפתיים יפות כל כך, אני לא יכול שלא לתת לה נשיקה! היא חברה טובה, אשת סוד ומפרגנת לי מפה עד ללונדון. היא אוהבת את הילדים והנכדים שלי, מפנקת אותם ודואגת להם".
מיכל: "האישיות הקסומה שלו, ההומור, טוב הלב שלו, הפרגון שלו".
9 צפייה בגלריה
מיכל ברוטפלד וינקלה מצרי
מיכל ברוטפלד וינקלה מצרי
"אנחנו אוהבים להתנשק"
(צילום: דנה קופל)
כמה פעמים ביום אתם מתנשקים?
ינקלה: "כשאני מתעורר בבוקר אני נותן לה נשיקה רטובה וחושנית, ואז יוצא לעבודה. אנחנו אוהבים להתנשק ומתנשקים גם במקומות ציבוריים. אנחנו גרים בעיר החטאים, כל אחד עושה פה מה שהוא אוהב. מה יגידו לנו?".
תנו טיפ לשמירה על תשוקה.
ינקלה: "אצלנו התשוקה רק עולה עם השנים. בכל פעם שאני רואה את מיכל תשוקתי עולה יותר. אני כל הזמן חושק בה".
וטיפ לשמירה על הרומנטיקה?
מיכל: "פעם בשבוע אנחנו הולכים לראות את השקיעה בים. בשבילי זה רומנטי".
ינקלה: "מדי פעם אנחנו מדליקים נר בבית, גומרים בקבוק יין ומשתכרים לנו להנאתנו".

"נשיקה מבטאת את הרצון להיות ביחד"

רינה לוצקי־לוי (67) ואהרון לוי (68), גמלאים של משטרת ישראל. כיום רינה היא תכשיטנית שיוצרת תכשיטים מרהיבים בסריגת קרוֹשֶה, בעוד אהרון מנסה לקדם את חלומו להביא ארצה את ה'אולימפיאדה' של כוחות המשטרה והכיבוי, אירוע ספורטיבי בינלאומי שמשתתפים בו שוטרים וכבאים. הורים לחמישה וסבים לתשעה, גרים בכפר־אדומים.
9 צפייה בגלריה
רינה לוצקי־לוי ואהרון לוי
רינה לוצקי־לוי ואהרון לוי
"נשיקה מבטאת את הרצון להיות ביחד". רינה לוצקי־לוי ואהרון לוי
(צילום: שלו שלום)
כמה שנים אתם יחד?
"43 שנה".
איך הכרתם?
אהרון: "בלימודים לתואר ראשון בביולוגיה באוניברסיטה העברית. רינה הייתה בחורה פופולרית ואני הייתי פרח קיר. בגלל הסמיכות בין שמות המשפחה שלנו היינו באותה קבוצת מעבדה. יום אחד היינו צריכים להסתכל לתוך המיקרוסקופ ולצייר את מה שאנחנו רואים. אמרתי לה: 'אני לא בטוח שאני רואה נכון, אפשר לראות מה ציירת?'".
רינה: "זה היה אחלה תירוץ להתחיל איתי".
את חילונית, אהרון דתי. זה לא הפריע לכם?
רינה: "כשהפכנו לזוג, בלי לדבר על זה, כל אחד מאיתנו הבין מה הוא צריך לעשות. בשביל אהרון התחלתי לשמור שבת, והוא מצידו השלים עם זה שבת זוגו לא הולכת לבית הכנסת".
מה מושך אתכם זה בזו?
אהרון: "אני אוהב את מכלול התכונות שלה, את החוזק שלה, איך היא שמה אותי במקום. הנשיקה באה מתוך רצון להיות מחובר לאדם שאני מעריך".
רינה: "אחרי כל כך הרבה שנים עם מישהו, את שוכחת מה היה הדבר הראשוני שעורר בך את הרצון בקרבה הגופנית. אם יודעים לעבור את כל המכשולים לאורך הדרך, נוצרת חברות חזקה ואוהבת, שמזכירה לך שפעם התאהבת באדם הזה, כשהיית צעירה. אני אוהבת את העיניים שלו, שמדברות אליי. אני חושבת שמהעיניים אפשר לראות את הטוב שיש בו. נשיקה מבטאת את הרצון להיות ביחד, זה סוג של חיבור. חוץ מזה שהוא מנשק טוב".
9 צפייה בגלריה
רינה לוצקי־לוי ואהרון לוי
רינה לוצקי־לוי ואהרון לוי
"חברות חזקה ואוהבת"
(צילום: שלו שלום)
כמה פעמים ביום אתם מתנשקים?
רינה: "אנחנו מתנשקים כמה פעמים ביום, כשמתחשק. לפעמים זה קורה כשאנחנו עוברים אחד ליד השנייה, לפעמים כשאנחנו מבשלים יחד. אהרון מקלף בצל ואני חותכת, הוא הסו־שף".
אהרון: "אנחנו אוהבים להתנשק, אבל אני לא אחד שמראה יותר מדי רגשות בפומבי. אני לא אתנשק בקרנות רחוב. הצילום לכתבה הזו מאוד יוצא דופן. זה מבחן אומץ בשבילי".
יש לכם טיפ לזוגיות טובה?
רינה: "אם אתם רבים, אל תגידו דברים שאחר כך תצטערו עליהם או כאלה שאי־אפשר לסגת מהם".
אהרון: "כששניים שטים בסירה בים, אסור שאף אחד מהם יקדח חור בקרקעית. כך גם בזוגיות: אל תגידו ואל תעשו דברים שיכולים לגרום להידרדרות אל מצב בלתי הפיך".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button