"זה סקסי להראות את הפנים עם המחטים"

מה זה דיקור קוסמטי ואיך הוא נעשה פתאום כזה פופולרי?

אלטרנטיבה חדשה־ישנה לטיפול אסתטי פנים תופסת לאחרונה תאוצה. למה דווקא דיקור? כי זה נראה ממש טוב באינסטגרם, כי היום מקובל לשלב אותו עם חומרים פעילים, וכי הוא מציע אלטרנטיבה להזרקות - פתרון הבעיה מבפנים

פורסם:
לאחרונה נראה שיש אלטרנטיבה חדשה־ישנה לטיפול אסתטי בפנים, שתופסת תאוצה: דיקור קוסמטי. את הפופולריות אפשר לזקוף למגמת החזרה לטבעי שהתחזקה במיוחד בשנה האחרונה, ולא פחות מזה, לתמונות פוטוגניות של פנים מלאות מחטים שגורפות לייקים ועניין ברשתות החברתיות.
"זה סקסי להראות את הפנים עם המחטים", מודה עופרי בס, מטפלת ברפואה סינית עם התמחות בדיקור קוסמטי וקוסמטיקאית בעלת קו מוצרים בשם "לילי קאי". "זה יוצר תמונה מסקרנת ופוטוגנית. הרבה מטופלות מבקשות שאצלם אותן במהלך הטיפול ומעלות אחר כך לרשת".
3 צפייה בגלריה
אריאל אור בקליניקה של עופרי בס
אריאל אור בקליניקה של עופרי בס
השחקנית סוול אריאל אור בקליניקה של עופרי בס
(צילום: רויטל פינסחוביץ)
"אני רואה בשנה האחרונה שאנשים מחפשים יותר את האלטרנטיבה הטבעית", מגלה דנה קנר סיידה, קוסמטיקאית ומטפלת ברפואה סינית המתמחה בדיקור קוסמטי משולב, שהסרטונים שלה ברשת גורפים אלפי צפיות. "השילוב של קוסמטיקה רגילה עם קוסמטיקה טבעית נהיה מאוד מבוקש". גם פולה בליק, מומחית לרפואה טבעית וקוסמטיקה מתקדמת, מאשרת: "בשנה האחרונה אני רואה עלייה בהתעניינות של אנשים בדיקור, משלב הפניות ברשתות החברתיות, ועד לטלפונים לקליניקה ומטופלים שמבקשים לשלב דיקור בטיפול".
בס, שבין לקוחותיה הידועים מיכאלה ברקו, עוז זהבי, איגי וקסמן, נלי תגר ועוד, עוסקת בדיקור בשש השנים האחרונות. "העולם חי על איזשהו מרוץ ליופי", היא מסבירה. "אני מאמינה שלאט־לאט אנשים רואים את התוצאות של כל הפעולות הפולשניות, שכל הפרצופים נראים אותו דבר, ומבינים שאולי זו לא הדרך, ואולי יש דרך טובה ובריאה יותר".
מה זה בעצם דיקור קוסמטי?
בס: "יש שני הליכים שנקראים היום 'דיקור קוסמטי' בארץ – הראשון הוא זה שקוסמטיקאיות לומדות כמה שבועות בבית ספר לקוסמטיקה, והשני הוא דיקור קוסמטי לפי הרפואה הסינית, שזה אומר לעבור את המסלול של רפואה סינית שלוקח ארבע שנים, ואז להתמחות בדיקור קוסמטי. ההכשרה שלי היא ברפואה סינית, לכן כשאני ניגשת לטפל בעור הפנים אני מטפלת דרך כל הגוף. לטיפול הנקודתי בפנים יש הכי פחות השפעה. הנקודות החזקות ביותר לטיפול בפנים הן דווקא אלה שרחוקות ביותר מהן, בעיקר בידיים וברגליים. מנקודת המבט המערבית, עצם הדיקור עצמו יוצר סטימולציה לריפוי, כלומר הבאת דם, חמצן והפעלת מערכת החיסון אל עבר 'הפציעה' של המחט".
דנה קנר סיידה: "למי שרוצה להשיג בבת אחת מצח חלק, בלי שום קמט - זה פחות מתאים. זה תהליך"
קנר סיידה: "בדיקור קוסמטי דוקרים קודם כל בגוף, לפני שמטפלים בפנים, כי את מושכת המון אנרגיה מתוך הגוף כלפי מעלה. לפני שמטפלים צריך לעשות תשאול למטופלת, להבין ממה היא סובלת, איך האיזון ההורמונלי שלה, איך התזונה שלה - ולפי זה למקד את הדיקור. אם מגיעה מטופלת שסובלת מאקנה והיא לא אוכלת טוב, לפני שאני אתעסק באקנה שלה אנחנו נצטרך לאזן את התזונה שלה. יש שלוש כוכביות מאוד קריטיות – תיאבון, יציאות תקינות ושינה. אם הן לא מאוזנות, אי־אפשר להתחיל לעבוד בכלל בדיקור קוסמטי, כי הגוף לא יספק את האנרגיה שצריך בשביל הפנים".
מה היתרונות של דיקור קוסמטי לעור הפנים?
בס: "בראש ובראשונה זה נותן מענה לאנטי־אייג'ינג בצורה טבעית. נוסף על כך, אפשר לטפל באקנה, סבוריאה, אטופיק דרמטיטיס, רוזיצאה, פיגמנטציה, איזון, חידוש והחייאת העור. זה יכול לשפר מראה קמטים וקמטוטים, אבל צריך לעשות תיאום ציפיות עם המטופלת – ניתוח פלסטי זה לא. היתרון של דיקור קוסמטי ברפואה הסינית הוא שזה מטפל בבעיה מבפנים. נניח שבחורה סובלת מאקנה ויש לה רקע של שחלות פוליציסטיות, אז אני אטפל בשחלות כדי להקל על האקנה. אם אני אטפל בבצקות ברגליים, זה ישפיע גם על הבצקות שמתחת לעיניים ובפנים".

3 צפייה בגלריה
משה פרץ בקליניקה של פולה בליק
משה פרץ בקליניקה של פולה בליק
נחת מהמחט. משה פרץ בקליניקה של פולה בליק
(צילום: פרטי)
למי זה פחות מתאים?
קנר סיידה: "למי שרוצה להשיג בבת אחת מצח חלק, בלי שום קמט. זה תהליך, זה מצריך שגרת טיפול, וצריך לעבוד עם אבן גוואשה בבית. בעיניי השילוב של דיקור עם חומרים פעילים הוא אידיאלי. יש לי מטופלות שפעם היו עושות הזרקה אחת לשנה וכעת עושות אחת לשנתיים".
האם מדובר בפתרון אסתטי שיכול להחליף הזרקות?
קנר סיידה: "אומרים שכן, אני חושבת שזה לא מספיק. כי אם כבר יש צניחה של הפנים, זה לא ירים אותן. זה כן יחדש את הטקסטורה של העור".
בס: "להזרקות יש יתרונות וחסרונות מאוד ברורים. כשאת מזריקה בגיל 30 זה נראה מהמם, בגיל 40 קצת פחות, ובגיל 50, 60 ו־70 זה כבר לא נראה טוב. לדעתי, בעשר השנים הקרובות הפופולריות של ההזרקות תרד. אנחנו לאט־לאט נראה נשים מגיעות לגיל 60 ו־70 עם קמטוטים, אבל העור ייראה בריא יותר, צעיר יותר, חינני וזוהר".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button