לטייל בגרמניה

אל תקראו לה זולה: כך הפכה גרמניה ללוקיישן הכי רותח בעולם התיירות

לצד תמורה לכסף, מרחק טיסה קצר וסביבה בטוחה וידידותית לתיירים, מציעה גרמניה למבקרים ולמטיילים בה היכרות קרובה עם נופים ואתרי טבע ירוקים, עם קולינריה מלהיבה ועם חדשנות טרנדית בערכי המאה ה־21. החופשה המושלמת

מאת: רוני נמרוד, מוגש מטעם לשכת תיירות גרמניה
רוני נמרוד, מוגש מטעם לשכת תיירות גרמניה
פורסם:
בכל הקשור לתיירות, גרמניה היא מוקד של חדשנות. כשמדברים על “קיימות”, על “אקולוגיה”, על “עולם ירוק” בהקשר של תיירות וטיולים — גרמניה הייתה שם קודם; כשמתעוררות תנועות כמו “סלואו פוד” (Slow Food), שמעודדות תזונה איכותית וטעימה, הכוללת תשלום הוגן לחקלאי וליצרן, הגרמנים הם בין ראשוני המצטרפים; לינה כפרית? צימרים? הגרמנים ככל הנראה המציאו את זה; טיולים אורבניים, City־Break? הם נערכים בגרמניה מזמן; ספא ו־Wellness? גרמניה מרושתת באינספור מרחצאות ואתרי ספא; תמורה לכסף? בתי המלון, דירות האירוח וכמובן גם הקניונים והסופרמרקטים בגרמניה ידועים במחיריהם הנוחים, וזה מעורר קנאה בקרב התיירים הישראלים, שרגילים ליוקר המחיה כאן, בבית.
6 צפייה בגלריה
לטייל בגרמניה
לטייל בגרמניה
ספא, בבאדן באדן
(צילום: GNTB / Günther Bayerl)
כך, לא מפתיע, שכותרת קמפיין שיווק התיירות בגרמניה מתמקדת בנושאים שבהם המדינה מצטיינת והם מעניינים את התייר המעודכן בעשור השלישי של המאה ה־21: German. Local. Culture
הקמפיין מביא אל קדמת הבמה והמידע שפע ומגוון של פעילויות ואתרים העונים להגדרה של תרבות מקומית אותנטית: Taste (טעמים), Green (נפלאות הטבע), Craft (שימור מסורות עתיקות) ו־Flair (קסם תרבותי).

טעמים:

על מה מדובר? על המטבח הגרמני, שמציע אינספור אופציות ופרשנויות קולינריות, בהתאם למיקום הגיאוגרפי ולטרנדים חדשים המופיעים כל העת. הייחוד הגסטרונומי של כל אזור בגרמניה מובהק ומגוון, וחובבי האוכל יתלהבו להתמקד באזור מסוים ולגלות את הטעמים המיוחדים לו מבחינת יין, בירה, בשר, תבשילים ומאפים.
6 צפייה בגלריה
לטייל בגרמניה
לטייל בגרמניה
טעמים ייחודיים לכל אזור.
(צילום: GNTB / Günther Bayerl)
מה שמפתיע בקולינריה הגרמנית הוא היכולת לגלות בכל עיר, עיירה, כפר או חווה חקלאית יצירה מקורית בתחום האוכל. לא פלא שמספר עצום של כ־300 מסעדות ברחבי המדינה מתהדר בכוכבים של מישלן, אות לאיכות, ליצירתיות ולרמת השירות.

נפלאות הטבע:

על מה מדובר? על מראות הטבע והנוף המגוונים של גרמניה, מחופי הים הבלטי בצפון ועד הרי האלפים שבדרום המדינה, ומהיערות העבותים והאגמים הציוריים במזרח ועד נהר הריין האדיר ומאות אלפי הדונמים שבהם נטועים הכרמים של ענבי היין במערבה של גרמניה.
6 צפייה בגלריה
לטייל בגרמניה
לטייל בגרמניה
לטייל בגרמניה
(צילום: GNTB / Günther Bayerl)
בגרמניה תמצאו 16 פארקים לאומיים, כ־9,000 שמורות טבע ואזורים מוגנים. את עולמות הטבע של גרמניה אפשר לגלות ברכב, ברגל או ברכיבה על אופניים, כשהדגש בשנים האחרונות הוא על מיזמי תיירות בת־קיימא העומדים בתקנים מחמירים של שמירה על הסביבה והטבע. רעיונות מקוריים לטיולים ברוח ה־Green לא חסר: ממסלול רכיבה יפהפה בנופים הרומנטיים של נהר הריין, דרך מסלול הליכה בנופי היער והמים סביב עיירת הספא הציורית באדן באדן ועד לאגמים הצלולים להפליא למרגלות הרי האלפים בדרום.

מסורות עתיקות:

על מה מדובר? תו האיכות Made in Germany מעיד על המצוינות המאפיינת את האומה הגרמנית. לאיכות הזאת יש שורשים היסטוריים שתחילתם באזורים הכפריים, שם קיים גם כיום ייצוג נכבד לבעלי מלאכות מסורתיות וקדומות, מייננים ואופי לחמים ועד מעצבי אופנה ויצרני בובות, אמני זכוכית וקרמיקה ועוד. האפשרות להתנסות במלאכות אלה, במסגרת של טיולים ו/או סדנאות המיועדות לרוב לכל המשפחה, מהווה חוויה יוצאת דופן ומעשירה.
6 צפייה בגלריה
לטייל בגרמניה
לטייל בגרמניה
ברור שיש פה אומנות
(צילום: GNTB / Günther Bayerl)

קסם תרבותי:

על מה מדובר? מה הקשר בין טירות עתיקות, אמנות רחוב, ערים היסטוריות, אדריכלות ייחודית ומופעי אופרה? כל אלה מייצגים את הניצוץ התרבותי־מסורתי המאפיין את גרמניה. במקרים רבים תמצאו את האתרים הנהדרים האלה מחוץ למסלולי הטיול המקובלים ולאו דווקא בערים הגדולות. נתון מהמם אחד: ברחבי גרמניה תוכלו למצוא כ־25,000 טירות עתיקות וארמונות היסטוריים, שכל אחד מהם מייצג סיפור היסטורי, הישג אדריכלי או פינת מורשת.
מידע מפורט על מגוון אטרקציות אלה ונוספות תמצאו באתר הקמפיין German.Local.Culture, שמציע עוד “טוויסטים” מפתיעים ובלתי שגרתיים לטיול ולחופשה בגרמניה.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button