ירדן הראל. "בשלב מסוים כל אחד מאיתנו התחיל להתפתח ולגדול לכיוון אחר, והתרחקנו"

ירדן הראל: "השנתיים האחרונות היו טלנובלה. הקלפים שלי נטרפו"

אף אחד לא ציפה שירדן הראל ועומרי שלום, הזוג הכי פוטוגני באינסטגרם, יחליטו להיפרד. בטח לא אחרי שצלחו מסלול שכלל טיפולי פוריות, לידת תאומים בפונדקאות, היריון מפתיע ולידה שקטה. עכשיו, כשהיא חוזרת למסך עם "מהדורת השבט", הראל מנסה להסביר מה בעצם קרה להם

אורית מרלין רוזנצוייג
פורסם:
צפו בווידאו
( כתבת וידאו: אביבי וינברגר צילום: נדב אבס)
באוגוסט האחרון, יומיים לפני שירדן הראל השיקה קולקציית שמלות חדשה באתר הלייף־סטייל שלה, התפרסמה ידיעה שחשפה כי היא ובעלה, עומרי שלום, נפרדו. ״אני כל כך לא אוהבת לערב את המקצועי והאישי", היא נזכרת בחלחלה. "אם זה היה תלוי בי, שני הדברים האלה לא היו קורים ביחד באותו שבוע. אבל החלטתי לא לעכב את ההשקה. הקולקציה כבר הייתה מוכנה וחיכתה, והייתי מוכרחה להוציא אותה כמתוכנן".
"אנשים ציפו שאני אפתח את המצלמה של הסטורי ואבכה ואפרט את כל מה שקורה. זו רוח התקופה, אבל זאת לא אני"
איך הרגשת כשפורסמה הידיעה?
״אני מנסה למצוא בעברית מילה ל־Overwhelming. כבר קרו לי דברים בחיים שעוררו חשיפה תקשורתית, אבל הפעם זה היה אחרת. קיבלתי המון תגובות, ובשלב מסוים הנחתי את הטלפון בצד לכמה שעות. החשיפה המפתיעה הייתה סוג של פלסטר. יצא, אז מתמודדים״.
ככה, פשוט?
"אנשים ציפו שאני אפתח את המצלמה של הסטורי ואבכה ואפרט את כל מה שקורה. זו רוח התקופה, אבל זאת לא אני".
4 צפייה בגלריה
ירדן הראל
ירדן הראל
"מתחילה את השנה החדשה באנרגיה נקייה"
(צילום: מאיר כהן, סגנון: חיה וידר)

אלה ימים לא קלים עבור הראל (37), תקופה מאתגרת ומלאת התחלות חדשות. התחלה מספר אחת הייתה, כאמור, הפרידה מבעלה, יועץ התזונה והכושר עומרי שלום, שהוא גם החבר שלה מגיל 14 וחצי. התחלה שנייה: ב־1 בספטמבר נכנסו לגן חדש לני וגפן, התאומים שנולדו בהליך פונדקאות ותכף יחגגו שנתיים. ״גם אני בפתח של דרך חדשה, וזה מוזר ומבהיל״, היא כתבה אז באינסטגרם. חודש לאחר מכן, התחלה שלישית: היא פינתה את חפציה מדירת הגג השכורה והמעוצבת שהתגוררה בה עם בעלה, הצטלמה יושבת על ארגזים וכתבה: ״איך מתחילים?״.
"נחמד לעשות דברים לבד", היא משתפת. "זו הפעם הראשונה שאני מטפלת לבד בניירת, למשל - זה היה של עומרי. מרגש לסדר את הדירה בעצמי מאפס, משהו שלא עשיתי מעולם. אני מתחילה את השנה החדשה באנרגיה נקייה, משהו שמאוד שאפתי אליו, לנטרל רעשי רקע ולהיות במקום שלם עם עצמי. אני מרגישה שהצלחתי. והנה, עכשיו אני אבכה".
הראל ושלום הם לא עוד זוג בביצה שמפריד כוחות. בשנים האחרונות נראה כי סיפורם המשפחתי סחף מדינה שלמה: טיפולי הפוריות שכשלו במשך שנים ארוכות, ההחלטה להרות בעזרת פונדקאית, לידתם של התאומים לני וגפן, ההיריון הספונטני והמפתיע זמן קצר לאחר מכן והלידה השקטה. במהלך כל האירועים הדרמטיים האלה הציגו בני הזוג חזית מאוחדת ופוטוגנית להפליא. התמונות הזוגיות/משפחתיות באינסטגרם של הראל (שמונה נכון לעכשיו כ־400 אלף עוקבים) המשיכו להיות מרהיבות, והם מינפו את הזוגיות גם לפרסומת משותפת למזון לתינוקות. בשלושת החודשים שלפני הפרידה נעלמו התמונות הזוגיות, ועדיין, ההלם מהפרידה היה גורף וגרר טוקבקים דוגמת "זה רק מראה כמה שהאינסטגרם מזויף".
"אני מאמינה שללידה השקטה יש חלק והיא השפיעה באיזשהו אופן. היא לא הגורם המכריע, אבל היא אחת הסיבות, כי היא הכניסה עצב וייתכן שיצרה ריחוק"
״אני לא יודעת לשים את האצבע על הנקודה שבה זה קרה״, הראל מנסה להסביר, ״אבל בשלב מסוים כל אחד מאיתנו התחיל להתפתח ולגדול לכיוון אחר, והתרחקנו. זה כאילו מתבקש לחשוב שיש לילדים קשר לפרידה, אבל במקרה שלנו הם בעיקר הכניסו המון שמחה. דווקא כל מה שהיה קשור למסע ההורות שלנו איחד אותנו מאוד״.
אולי הייתה נפילת מתח לאחר שהושגה המטרה להיות הורים?
"היה רצון גדול מאוד של שנינו להיות הורים ועברנו דרך מאתגרת, אבל בגלל שהיינו כל כך חדורי מטרה, היינו מוכנים להתעלם משאר הדברים, שהתחילו להיסדק ועם השנים נסדקו יותר. כשכבר היינו הורים, פתאום היה אפשר שנייה לנשום ולראות איפה אנחנו בזוגיות הזו".
באיזה אופן השפיעה הלידה השקטה שעברת על הזוגיות? 
"אני מאמינה שללידה השקטה יש חלק והיא השפיעה באיזשהו אופן. היא לא הגורם המכריע, אבל היא אחת הסיבות, כי היא הכניסה עצב וייתכן שיצרה ריחוק. שנינו עוד לא הספקנו לעבד את זה כמו שצריך, וכשלא מדברים על זה, זה מרחיק מלדבר בכלל".

הלכתם לגישור או לייעוץ? ניסיתם להילחם על הקשר?
"זו לא הייתה החלטה של רגע אחד. היה פה תהליך, וגם הלכנו לטיפול זוגי. היו לנו גם הרבה שיחות בינינו לבין עצמנו לאורך תקופה. לא נפרדים בלי לנסות אחרי זוגיות של יותר מ־20 שנה, אבל בנקודה שבה החלטנו להיפרד כבר היינו שלמים. התחלנו בגיל צעיר מאוד. אני הייתי בת 14 וחצי ועומרי בן 16, ואנחנו שני אנשים אחרים מאוד היום. תקופה ארוכה התפתחנו ביחד, ובשלב מסוים התפתחנו לחוד. תמיד נהיה אחד בחיים של השני, וגם אם יש חילוקי דעות - ויש לנו, אין זוג שנפרד ואין לו - אנחנו זוכרים שיש לנו ילדים והכי חשוב זה לעטוף אותם בחום ואהבה".
"אין כאן פייק. בשלב שהחלטנו לחשוב על העניינים הפסקנו להעלות תמונות יחד. לא שידרנו עסקים כרגיל. אנשים כתבו לי, ׳למה לא שיתפת? זה לא בסדר׳"
כשפורסם שנפרדתם, אנשים טענו שזייפתם אושר משפחתי. כעסת?
"אין כאן פייק. בשלב שהחלטנו לחשוב על העניינים הפסקנו להעלות תמונות יחד. לא שידרנו עסקים כרגיל. אנשים כתבו לי, ׳למה לא שיתפת? זה לא בסדר׳. עם כל הכבוד לרשתות החברתיות, הלחץ הזה לשתף בזמן אמת, לא יודעת אילו השלכות יהיו לזה עליי בעתיד. אני מעדיפה שנייה להתמודד, לחשוב, לעבד. כל ה'אותנטיות' שקורית ברשתות החברתיות יכולה להשפיע לטובה, אבל יש רגעים שבהם זה מרגיש כמו טרנד, ולא בא לי להיות חלק מהמשחק הזה".
4 צפייה בגלריה
ירדן הראל
ירדן הראל
"העולם כולו התהפך וגם העולם שלי"
(צילום: מאיר כהן, סגנון: חיה וידר)

השנתיים של הקורונה היו דרמטיות במיוחד עבור הראל, מגישת טלוויזיה, דוגמנית ובלוגרית מצליחה. המגפה הגיעה לישראל בערך חודש לאחר שנולדו ילדיה. "העולם כולו התהפך וגם העולם שלי״, היא אומרת, ״מהרגע שהילדים היו בני חודש היה סגר. מי שלקח על עצמו רשמית את חופשת הלידה היה עומרי, וכל יום הביא איתו חוסר ודאות. זה מצב של הורים טריים שמתערבב עם סגר וסיטואציה שאין ביקורים ואף אחד לא יודע מה זה הדבר הזה".
איך החזקת מעמד?
"ניסיתי למצוא את הצדדים החיוביים, אם אפשר להגיד דבר כזה על הקורונה, כי לא יצאנו איתם מהבית. גם הייתי באופוריה מהילדים".
בדיעבד, זו לא הייתה טעות לא לצאת לחופשת לידה ולא להפסיק לעבוד לרגע?
"אני לא מצטערת. אני מרגישה שחוויתי את כל חוויית האימהות הראשונה, וכמו כל אמא גם לי יש רגשות אשם. כן, יש לי דרייב לעבודה שלי ואני מאחלת לעצמי שזה לא יעבור".
"יהיו אנשים שיגידו שעצם העובדה שנפרדנו מוכיחה שלא התמודדנו, שהכי קל לקום וללכת. זה לא נכון. בעיניי קשה יותר לפרק זוגיות. להישאר זה קל"
ואז עברת לידה שקטה, בדיוק בשיא הקורונה.
"לשמחתי, בורכתי בחברות שאחרי הלידה השקטה היו שם בשבילי פיזית ונפשית. אני לא בן אדם של דרמה, ואני צוחקת על עצמי, כמה דברים דרמטיים קרו לי. השנתיים האחרונות זה טלנובלה, וזה מאוד לא האופי שלי. והנה, אני מתמודדת עם כל מה שמגיע".
אז מה גילית על עצמך מהשנתיים הטלנובליות האלה?
״למדתי ששינויים הם לאו דווקא דבר רע. אני לא אדם של שינויים: הייתי עם אותו בן זוג מהתיכון, בתיכון ובמכללה למדתי תקשורת ועברתי למשחק והנחיה - מסלול חיים מסודר. בשנים האחרונות הקלפים שלי נטרפו. עם רוב הדברים התמודדתי בצורה טובה. יהיו אנשים שיגידו שעצם העובדה שנפרדנו מוכיחה שלא התמודדנו, שהכי קל לקום וללכת. זה לא נכון. בעיניי קשה יותר לפרק זוגיות. להישאר זה קל. אדם רגיל למסלול חיים מסוים, לטוב ולרע, זה מה שהוא מכיר. לשנות את המסלול זו החלטה קשה, מורכבת ואמיצה, בטח כשיש לכם ילדים קטנים שחיכיתם להם הרבה זמן".
״לעומרי תמיד יהיה מקום בלב שלי, אנחנו מדברים ונחגוג את השמחות של הילדים ביחד, אבל לא בצורה רומנטית״, היא אומרת בזהירות.

4 צפייה בגלריה
ירדן הראל
ירדן הראל
"אני מאמינה באהבה"
(צילום: מאיר כהן, סגנון: חיה וידר)

גם הקריירה של הראל התניעה את עצמה מחדש. בחודשים האחרונים היא החליפה את נועה רוזין בתוכנית הבוקר "פותחים יום" ברשת 13 (לצד אלעד זוהר), ועכשיו היא מככבת על המסך מדי מוצ"ש אחרי "הישרדות" כמנחת ״מהדורת השבט״, לצד לירון אורפלי (טילטיל). "הכי בעולם", תוכנית התיירות בהגשתה באותה זכיינית, תעלה לשידור במהלך 2022. כשהיא לא מצטלמת לאיזו תוכנית או קמפיין, הראל עסוקה עם אתר הלייף־סטייל הנושא את שמה שהקימה לפני חמש שנים.
הראל ושלום טרם התגרשו רשמית, אך לאחרונה פרסם העיתונאי ערן סוויסה כי לשלום כבר יש בת זוג חדשה. כשאני תוהה אם גם הראל תהיה בשלה בקרוב לאהבה חדשה, היא מסמיקה במבוכה. "וואו", היא מצחקקת, "שאלה טובה. אני מאמינה באהבה. כשזה קורה, זה קורה".
  • הראיון המלא עם ירדן הראל מתפרסם בגליון "לאשה" החדש, השבוע בדוכנים
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button