חן ארונוב. ""היום, בצורה מוזרה מאוד, אני אומרת תודה לאנשים שבגדו בי"

למה גברים שותקים במיטה?

הרבה נשים לא מבינות למה הפרטנר שלהן לא גומר בסקס ונפגעות מזה. רוב הסיכויים שזה בכלל לא קשור אליהן, אלא לסוגיית שליטה. חן ארונוב, מדריכה מינית, מסבירה

פורסם:
חן ארונוב (30), היא מדריכה מינית ומנחת קבוצות למיניות בריאה, רווקה, גרה במושב רינתיה.

היי חן, בקרוב את מעבירה סדנה לזוגות בשם "העמקת האמון וההתמסרות הזוגית". ספרי עליה.
"זאת סדנה שבניתי לזוגות בגילאי 50-25, אבל גם אם יגיע זוג בגיל 18 או בגיל 80 הם כמובן יתקבלו בברכה. בסדנה אני מנסה, דרך כמה תרגילים, לאפשר לזוגות לפתח את האמון וההתמסרות ביניהם, לבטוח האחד בשנייה, לשחרר שליטה ולהיות נוכחים ברגע, תוך ידיעה שהם נמצאים במקום מוגן ובטוח".
למה בחרת להתמקד דווקא בנושא הזה?
"תופתעי לשמוע, אבל התופעה של זוגות שקשה להם להתמסר אחד לשני נפוצה מאוד. הרבה אנשים מתקשים לשחרר שליטה מול בן הזוג שלהם. כדי להתמסר את צריכה לסמוך על עצמך בראש ובראשונה, אבל גם על בן הזוג".

איך הקושי להתמסר בא לידי ביטוי במיניות?
"את רוב הזוגות זה פוגש בתחילת הקשר. אנשים יגידו לך, למשל, שהם יסכימו להיכנס למיטה רק אחרי שהם יצאו יחד לדרינק, כי הם צריכים את האלכוהול כדי להשתחרר ולהתמסר. בהמשך, התמסרות מתקשרת לעד כמה אנחנו מסכימים ליהנות מהמיניות שלנו. אצל גברים, קושי בהתמסרות מתקשר לשפיכה – או שפיכה מהירה או שהגבר לא ישפוך בכלל. בשני הקצוות האלה נמצא צורך בשליטה ופחד משחרור שליטה. יש הרבה נשים שלא מבינות למה הפרטנר שלהן לא גומר איתן בסקס ונפגעות מזה באופן אישי, כשרוב הסיכויים – ובהיעדר בעיה רפואית – שזה בכלל לא קשור אליהן, אלא לסוגיית שליטה שהגבר חווה מול עצמו".
באילו עוד דרכים זה מתבטא?
"הרבה גברים לא מתמסרים במיטה עד הסוף בהשמעת קולות - כמה גברים מוציאים קול במיטה? מרבית הגברים מתפרקים בשקט, וזה בדיוק העניין הזה של ההתמסרות – כמה לגיטימציה אני נותן לעצמי להתענג? עד כמה אני מרשה לעצמי להתמסר לחלוטין בלי לפחד מההשלכות? החשש מהתמסרות והצורך בשליטה פוגשים המון גברים גם במקום הרגשי. הם יכולים להיות עצובים נורא, אבל הם לא יבכו".
"הרבה נשים לא מבינות למה הפרטנר שלהן לא גומר בסקס ונפגעות מזה, כשרוב הסיכויים שזה בכלל לא קשור אליהן, אלא לסוגיית שליטה"
איך הקושי להתמסר מתבטא אצל נשים?
"אצל נשים שאלת ההתמסרות היא הסכמה להיות באמת נוכחת ברגע, ולא בשאלות כמו: האם הפות שלי מריחה נעים? האם הגניחות שלי נשמעות טוב מספיק? האם אני שוכבת בפוזה הנכונה? מה אני אעשה אם יכאב לי עכשיו? הרי אם אני סומכת על הפרטנר שלי, אני גם אמורה לדעת שאם אני אגיד לו שכואב לי, הוא יעצור".
יש לך סיפור אישי שהביא אותך להתמקד בנושא הזה, של אמון והתמסרות?
"רק סיפור אחד? כי יש לי המון. נבגדתי. בני זוג קודמים בגדו בי, אבל עשיתי עם עצמי עבודה מאז כדי לבטוח בעצמי, לבטוח בשיקול הדעת שלי ולהתחבר מחדש לאינטואיציה שלי, שהושתקה לגמרי עם השנים. כבר עשור שאני עושה עבודה עצמית, וזה לא דבר שעושים פעם אחת ונגמר. זאת עבודה שאת כל הזמן עושה, תוך ידיעה שייתכנו רגרסיות.
"היום, בצורה מוזרה מאוד, אני אומרת תודה לאנשים שבגדו בי. אני גם יודעת שהכול מתחיל ונגמר בערך עצמי, בחוזק פנימי ובידיעה מי את ומה את שווה. בסוף כל אחד מגיע כמו ילד קטן לתוך מערכת יחסים, עם המון פגיעות מהעבר, וחשוב לראות את האדם שעומד מולך, את החסמים וההגנות שלו. לבדוק איפה זה פוגש אותך ובאמת לתקשר את זה. קשה לפתח אמון וקשה להתמסר. כולנו נפגענו לאורך השנים, אבל זה שווה את זה".
סקס טיפ: "הנאה במיטה לא מחייבת אורגזמה וגם לא חדירה"
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button