פעילות גופנית לנשים

מחקר: נשים לפני גיל המעבר שעושות הרבה ספורט, פחות חשופות לסרטן השד

מהמחקר עולה ככל שהנשים עשו יותר פעילות מתונה וגם עצימה - כך הן היו פחות בסיכון

מיכל שרון
פורסם:
עורכי המחקר: מדענים מהמכון לחקר הסרטן, לונדון. פורסם ב־Journal of Clinical Oncology.
הנבדקים: ניתוח נתונים מ־19 מחקרים שונים מרחבי העולם, שבדקו את רמת הפעילות הגופנית ואת מקרי סרטן השד שאובחנו בקרב 547,000 נשים לפני גיל המעבר.
מה חקרו: לפי נתוני האגודה למלחמה בסרטן, יותר מ־75% מהמקרים החדשים של סרטן השד מופיעים בקרב נשים לאחר גיל המעבר. בין הגורמים להופעת המחלה - השמנת יתר, שינוי ברמות האסטרוגן והורמונים נוספים, תורשה ועוד. המחקר הנוכחי התמקד ב־25% ממקרי סרטן השד אצל נשים טרום גיל המעבר.
מהלך המחקר: הנשים היו במעקב ממוצע של 11.5 שנים, שבמהלכן 10,231 מהן אובחנו עם סרטן השד לפני גיל המעבר. החוקרים דירגו את רמת הפעילות הגופנית שלהן בשעות הפנאי כמו התעמלות, רכיבה על אופניים והליכה.
תוצאות המחקר: מתוך כל הנשים שנבדקו, ל־10% הכי פעילות ספורטיבית היה סיכון מופחת של 10% לפתח סרטן השד לפני גיל המעבר, לעומת העשירון התחתון של הנשים ברמת הפעילות הכי נמוכה. לא הוגדרה כמות הפעילות הספורטיבית הנדרשת למניעת תחלואה, אבל ככל שהנשים עשו יותר פעילות מתונה וגם עצימה - כך הן היו פחות בסיכון.
מה למדנו: הקשר בין ספורט להפחתת מקרי סרטן השד עדיין לא הובהר. יש השערות שהפעילות הגופנית מפחיתה את רמת הורמוני המין (אסטרוגן, למשל), רמת הורמוני הגדילה ותהליכים דלקתיים, הקשורים לסיכון לחלות בסרטן השד.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button