דורין אטיאס והמשביר לצרכן בקמפיין חשוב ליום האישה. מערוך הוא לא כלי נשק

הקמפיין המדובר של המשביר לצרכן: מערוך, חגורה, או סכין – לא נגד נשים!

לרגל יום האישה יוצאת רשת המשביר לצרכן יחד עם הפרזנטורית דורין אטיאס בקמפיין חברתי שנתי להעלאת המודעות לאלימות כנגד נשים, כשחפצים שונים מסומנים בתוויות הסבר למה בדיוק הם אמורים לשמש. חלק מההכנסות ייתרמו לעמותה הפועלת למיגור התופעה ולתמיכה בנשים שנפגעו

קרן נתנזון ויץ, מוגש מטעם המשביר לצרכן
פורסם:
המשביר לצרכן למען נשים
( צילום: ירון שרון)
קשה לשכוח את התיאור המזעזע של שירה איסקוב על ניסיון הרצח של בעלה (לשעבר), כשהשתמש נגדה בין השאר במערוך כדי לנסות לסיים את חייה. בניגוד לאיסקוב שניצלה בנס בעזרת שכנה ערנית, מאיה ווישניאק ז"ל בת ה-21 נחנקה למוות על ידי בן זוגה, ודיאנה דדבייב ז"ל לא הצליחה להימלט מבעלה השוטר, אמיר רז. הוא דקר אותה וירה בה באכזריות בלתי ניתנת לעיכול, לאחר שקשר את ארבעת ילדיהם בחבל לכיסאות והותיר אותם יתומים. אלה כמה מקרים שהסתיימו בצורה הטרגית ביותר מתוך עשרות תיקים בגין אלימות כנגד נשים שנפתחים מדי יום בישראל וממוצע של יותר מ-20 נרצחות בשנה.
לרגל יום האישה הבינלאומי, שחל היום (8 במרץ), יוצאת רשת "המשביר לצרכן" בקמפיין חברתי בועט כנגד האלימות הגואה, במטרה להעלות את המודעות לתופעה, להתריע נגדה ולאפשר לנשים שסובלות ממנה לפנות ולקבל סיוע. ברשת הכלבו הישראלית, שבה ניתן למצוא הכל – ביגוד לכל המשפחה, טקסטיל ומצעים, הנעלה, קוסמטיקה, תיקים, מוצרי ספורט, חשמל ואקססוריז לבית – נבחרו פריטים על המדפים כמו מערוך, סכין, כרית, חגורה או מייק-אפ, שסומנו בתוויות מיוחדות עם הסברים על הייעוד היחיד שלהם: רדוד בצק, חיתוך ירקות, שינה נוחה ואיפור הפנים, ולא לשם תקיפה, דקירה, חנק או הסתרת חבורות שחורות.
3 צפייה בגלריה
דורין אטיאס במשביר לצרכן מייק אפ
דורין אטיאס במשביר לצרכן מייק אפ
דורין אטיאס במשביר לצרכן. מייק אפ הוא רק מייק אפ
(רפי דלויה)
"לא מדובר בפעילות נקודתית וחד-פעמית, כי אם ביזמות מתמשכת שתתבצע לאורך כל השנה ובה חלק מהכנסות הרשת יועברו כתרומה לעמותת "ל.א. לאלימות נגד נשים", המייצגת את כלל המגזרים ונגד אלימות בכלל החברה", אומרת שירלי פאר יגרמן, המשנה למנכ"ל המשביר לצרכן. "השנה החלטנו שאנחנו לא עומדים מהצד, ושהרשת שלנו, שמעסיקה יותר מ-70% נשים גם בהנהלה הבכירה וגם בכל תפקידי המפתח, חייבת לעשות משהו. האמירה שלנו מחולקת לשתיים: אנחנו בית כלבו שמציע הרבה פריטים מקסימים ליום האישה כי זו עדיין חגיגה, ועם זאת בחרנו לסמן פריטים מסוימים ולהסביר שהם לא נועדו למעשי אלימות", היא מוסיפה.
את הקמפיין מובילה דורין אטיאס, שמעבר להיותה הפרזנטורית של הרשת, משתמשת בדעתנות הידועה שלה כדי להעלות את הנושא על סדר היום הציבורי:
"אין מילים ואין לייפות את הרגע. נרצחות נשים, נשים מקבלות מכות", היא אמרה על סט הצילומים שנערך באחד מסניפי החברה. "אני לא מגדירה את עצמי לא כפמיניסטית ולא כאישה חזקה, אני לא אוהבת הגדרות, אבל הרגע הזה שבו מחליטים לצאת בקמפיין הכל כך חזק הזה, אני מרגישה שייכות אליו. אמנם לא חוויתי אלימות, אבל אני אישה עצמאית שלוקחת את החיים שלה בידיים, ואף אחד לא יחזיק אותי בביצים, אף אחד לא יאיים עלי, ואני צריכה שיהיה לי כוח להתמודד עם הטרדות מיניות, עם אי שוויון זכויות ועם האמא שאני".
3 צפייה בגלריה
נעל המשביר לצרכן קמפיין יום האישה
נעל המשביר לצרכן קמפיין יום האישה
המסר של המשביר לצרכן: הקלות שבה נעל יכולה להפוך לכלי נשק
(רפי דלויה)
מה המסר שהיית רוצה שייצא מכאן?
"המערוך זה רק כדי לרדד בצק, ותעז לגעת בו ולתת לי אותו בראש. מקרה שירה איסקוב זה הרבה דברים מעבר. את יכולה להיות הבאה בתור, אני יכולה להיות הבאה בתור, או השכנה הבאה בתור. אם אנחנו לא נעשה שינוי תפיסתי והעונש שיינתן לגברים יהיה עונש מאוד ברור וכואב, לא יהיה שינוי. זה מאסרי עולם וחינוך. אני לא יכולה לחוקק חוקים, אבל אני יכולה להוביל מהפכות".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button