מושיטים יד. מימין למעלה, בכיוון השעון: ליאור כלפון, גלית פרבר, ענבר לביא, נועה קירל

make a wish: אנשים טובים באמצע הדרך

עמותת make a wish ישראל מגשימה משאלות לילדים שחולים במחלות מסכנות חיים כבר 25 שנה. שוחחנו עם מקימי הסניף הישראלי ומנהלי העמותה, דניס ואבי בר אהרון, על הפעילות המרגשת, ושמענו מהם על הילד שהזמין אותם כעבור שנים לסיום קורס הקצינים שלו ועל מפורסמים כנועה קילר וליאור כלפון שמושיטים יד

עמליה יעקובי, מוגש מטעם עמותת make a wish
פורסם:
עמותת Make-A-Wish Israel היא חלק מארגון בינלאומי שנוסד בארצות הברית בשנת 1980, ומטרתו הגשמת משאלות לבם של ילדים בגילאים 18-3 הנלחמים במחלה מסכנת חיים.
בהגשמת המשאלה שואפת העמותה להעניק לילדים חוויה עוצמתית ומשנת חיים, חוויה המעניקה תקווה, כוח ושמחה בתקופה הקשה בחייהם. במקומות רבים בעולם, רופאים מתייחסים להגשמת משאלה כאל חלק בלתי נפרד מהטיפול התומך. “הרופאים נותנים את התרופה, ואנחנו ב-Make-A-Wish נותנים את הקסם!”, מסביר צוות העמותה.
דניס ואבי בר אהרון הקימו יחד את הסניף הישראלי של Make-A-Wish בשנת 1996, לזכרו של דיוויד ספירו, אחיה של דניס. מאז הקמתה הגשימה העמותה יותר מ-4,800 משאלות משנות חיים לילדים חולים. דניס כמנכ”לית ואבי כמייסד הם שותפים פעילים בהגשמת משאלות ויצירת פרויקטים ושיתופי פעולה לגיוס תרומות ומשאבים מול חברות וארגונים שונים. דניס ואבי פועלים מתוך אמונה שנולדנו להגשים את החלומות שלנו, ושאין דבר יותר מספק ומרגש מהגשמת חלום.

6 צפייה בגלריה
דניס ואבי בר אהרון, מייק א וויש
דניס ואבי בר אהרון, מייק א וויש
דניס ואבי בר אהרון, מייסדי הסניף בישראל
(יח"צ)

איזו משאלה ריגשה אתכם במיוחד?
אבי: “כל משאלה מרגשת ומיוחדת, בייחוד כשאנחנו יודעים שאנחנו הופכים את הבלתי אפשרי לאפשרי, אבל אני התרגשתי במיוחד מאיתי, שאת המשאלה שלו הגשמנו בשנה שבה קמה העמותה, ושנים אחר כך הזמין אותי לטקס סיום קורס הקצינים שלו. להיפגש עם איתי אחרי כל כך הרבה שנים ולראות גבר מקסים ומוכשר, שהתגבר על התקופה הקשה בילדותו ועונד את דרגות הקצונה – זו הייתה בשבילי חוויה יוצאת דופן”.
דניס: “אחת המשאלות שהכי נגעו בי במהלך עבודתי בעמותה הייתה המשאלה של הילד אילי, שרצה להיות ספיידרמן ליום אחד. כששאלנו אותו את מי ירצה להציל בתור ספיידרמן, הוא הפתיע את כולנו ובחר בד”ר סרגי, הרופא שניתח והציל אותו. לשמחתנו הרופא הסכים להשתתף בהגשמת המשאלה. הוא ציין שכאיש רפואה הוא רואה צורך בסיוע משלים לצד הרפואי - חיזוק נפשו של הילד. כך באמת אנחנו בעמותה מרגישים: הרופאים נותנים את התרופה ואילו אנחנו מספקים את הקסם".
מה החזון שלך להמשך פעילות העמותה?
“החזון שלי לעתיד הוא להמשיך לממש את משאלותיהם של כל הילדים שחולים במחלות מסכנות חיים במדינת ישראל באמצעות חשיבה יצירתית ולהכניס תקווה, שמחה וכוח בתקופה כה מורכבת בחיים”.
ספרי על פרויקט שאת גאה בו במיוחד.
“אחד הפרויקטים שאני הכי גאה בו הוא פרויקט הנקרא The Shared Appeal ובמסגרתו אני משתפת פעולה עם סניפי Make-A-Wish אחרים בעולם ועובדת יחד עם קהילות יהודיות כדי לגייס תרומות יחד. הפרויקט הצליח מאוד בבריטניה, אוסטרליה, ניו זילנד ופלורידה, ובימים אלה מתחיל לפעול גם בלוס אנג’לס”.
מה החלום שלך?
“אני חולמת שלא יהיה אפילו ילד אחד שמתמודד עם מחלה מסכנת חיים. כל עוד יש כאלה, לצערי הרב, אמשיך לעשות כל שביכולתי כדי להעניק להם את משאלת לבם, כי הוכח מדעית שהגשמת המשאלה מסייעת למצבם הבריאותי של הילדים החולים”.

סלבס רבים תורמים מזמנם היקר לעבודת הקודש של העמותה שמענו את סיפוריהם המרגשים של כמה מהם


נועה קירל, שגרירת העמותה


6 צפייה בגלריה
נועה קירל
נועה קירל
נועה קירל. נותנת לילדים תקווה
(צילם: אלון שפרנסקי)
“אני משמשת כשגרירה הבינלאומית של העמותה זה כשנה. כחלק מתפקידי אני זוכה להגשים משאלות לילדים עם מחלות מסכנות חיים, מקדמת את העמותה בתקשורת ומגיעה לאירועים. מדובר באחת העמותות המיוחדות ביותר שיש בעולם, זה דבר שנוגע בי מאוד, הגשמת החלום לילד משפרת את הנפש שלו וגם את הבריאות שלו. רופאים אומרים שזה נותן לילדים תקווה ועוזר משמעותית להחלים מהמחלות. כל משאלה היא עולם ומלואו, כל מפגש עם ילד מרגש אותי, זה מטורף שיש לי יכולת להגשים משאלות לילדים כאלה מיוחדים. החיוך שלהם ברגע ההגשמה עושה את הכל. פגשתי ילדה מדהימה בשם עלמה שהחלום שלה היה להיות שחקנית ליום אחד, אז הבאתי אותה לסט של הסדרה שלי, ‘כפולה’. נתנו לה תפקיד קטן, והיה כל כך מרגש לראות איך היא זוהרת ושמחה ביום הזה”.

ענבר לביא, לשמח לב אנוש זו זכות

6 צפייה בגלריה
ענבר לביא
ענבר לביא
ענבר לביא. מעריצה את אנשי העמותה
(צילם: איוון ברקוביץ)

“על העמותה שמעתי מהסוכנות שלי, ‘רוברטו’. סיפרו לי על הפעילות המקודשת של העמותה ושאלו אם ארצה להשתתף, וכמובן שמיד הצטרפתי בשמחה. אני מעריצה את אנשי העמותה על העבודה שהם עושים. לשמח לב אנוש זו זכות, אבל לשמח לב ילד, שעובר טיפולים כואבים ונלחם על הבריאות שלו – זו מצווה. סיפור אחד שריגש אותי במיוחד הוא סיפורה של ניצן בת השבע, שחלמה להיות מנכ”לית העמותה ולטפל במשאלות של ילדים חולים. כבר בגיל הזה היא הבינה את המשמעות של הגשמת משאלה והשאירה את כולנו עם שמחה בלב והתרגשות בעיניים. היא הגיעה ישר מבית החולים למשרד והפכה למנכ”לית ליום אחד, היא קיבלה כרטיסי ביקור עם חתימה של שמה, עברה על תיקי משאלות של ילדים והשתתפה בישיבות הצוות. לפני שיצאה מהמשרד שאלה: ‘מתי אני מגיעה שוב? מחר?’. אגב, מגיעה תודה ענקית ל’מימון ישיר’ שלקחו חלק בלתי נפרד בהגשמת המשאלה ותכנונה”.


גלית פרבר, גייסה 500 אלף שקל

6 צפייה בגלריה
גלית פרבר
גלית פרבר
גלית פרבר. עושה כל מה שיכולה כדי לעזור
(צילם: דנה קופל)
“הגעתי לעמותה דרך בעלי, שהוא מנכ”ל חברת איתורן ונסע איתם לגיוס כספים באמצעות טיפוס על הקילימנג’רו. ככה הכרתי את המנכ”לית דניס בר אהרון שהציעה לי להצטרף להנהלה, ומאז אני איתם, יוזמת אירועים לגיוס תרומות ועושה כל מה שאני יכולה כדי לעזור. בשנה שעברה אירחתי בביתי מסיבת התרמה שבמהלכה גייסנו 500 אלף שקל. אני לרוב עובדת מאחורי הקלעים, כי המפגש עם הילדים קשה ומציף אותי רגשית. אני מעדיפה לעזור לארגן לילדים את החלום שלהם, למשל פעם אחת שהפכנו ילד לספיידרמן ליום אחד, עם המון הפקה מסביב, שחקן ששיחק את ספיידרמן הגדול ועוד. כשרואים כמה הילדים מאושרים ואיך החלום מספק להם וגם להוריהם הפוגה ממצבם, זה שווה הכל”.

ליאור כלפון, בר מצווה מרגשת במיוחד


6 צפייה בגלריה
ליאור כלפון
ליאור כלפון
ליאור כלפון. יוסף היה שוטר ליום אחד
(צילם: ינאי יחיאל)
“לפני עשר שנים בערך פנתה אליי עמותת Make-A-Wish בבקשה שאנחה אירוע שלהם. כך נוצר הקשר הראשוני, שאחריו המנכ”לית דניס בר אהרון הציעה לי להצטרף לוועד המנהל. עבר עשור, ואני עדיין שם, מתנדב בשמחה ובאהבה. אני עוזר בחיבור של הילדים למפורסמים וגם בהעלאת רעיונות לגיוס תרומות וקידום מודעות, ולפעמים גם יוצא לי ממש לפגוש את הילדים. זה אחד הדברים שאני הכי אוהב בעולם, להיות חלק ממשהו שהופך אותם למאושרים. אחד המקרים שנשאר איתי עד היום היה של ילד בן עשר בשם יוסף, שהיה חולה במחלה קשה ונדירה, והרופאים צפו שלא יזכה לחגוג בר מצווה. היה לי קשר מיוחד איתו: נפגשתי ושוחחתי איתו. הוא רצה להיות שוטר, והגשמנו לו את החלום הזה בגדול בעזרת חבר שלי שהוא בכיר במשטרה. בנוסף שני ביט-בוקסרים מהווקה פיפל שלי באו אליו כל יום במשך חודשיים כדי ללמד אותו ביט בוקסינג, ואחרי שלמד הוא הופיע איתם על הבמה. הוא גם זכה לפגוש זמר מפורסם מחו”ל, שאסור לחשוף את שמו כי זה היה חלק מההסכם איתו. הקשר שלי איתו נמשך וזכיתי להיות גם בבר מצווה שלו, שאותה הוא זכה לחגוג. היום הוא כבר בחור גדול, ואני גאה בו מאוד. בעקבות המקרה שלו יזמנו מחקר שממש הראה איך הגשמת החלומות מסייעת לילדים להחלים”.

לאימוץ משאלה ולפרטים נוספים:
טלפון: 09-7602848
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button