אסתי כרמלי. "חשבתי בקטן, אבל הצלחתי בגדול"

"כל שלב בקריירה שלי הגיע מעבודה קשה והצבת רף גבוה"

הן הגשימו את חלומות הילדות שלהן, הגיעו לעמדות בכירות בקריירה, ועכשיו הן מרצות בהתנדבות בפני מתבגרות במסגרת "שבוע הנערה" כדי להראות להן שהכל אפשרי. הסיפור של אסתי כרמלי

כרמל קרמן, בשיתוף עם עמותת "שוות"
עודכן:
אסתי כרמלי, מנכ"לית שטראוס מים, נשואה + 2 מקיסריה
"כשהייתי נערה חלמתי שתהיה לי השפעה. רציתי מאוד להשפיע על החברה הקרובה ובכלל. החלום הכי ברור שהיה לי זה להיות מנכ"לית ורציתי מאוד להצליח בעולם", אומרת אסתי כרמלי. "אבל לא דמיינתי שאעבוד באסיה ובארה"ב ושאנהל חברות ברמה כה גבוהה. כנערה חשבתי בקטן, אבל הצלחתי בגדול. כל שלב בקריירה שלי הגיע מעבודה קשה והצבת רף גבוה מתפקיד לתפקיד. למדתי במשך חיי המקצועיים להציב מטרות גדולות תוך שיפור ביצועים. למדתי במה אני מצוינת ובמה פחות, כדי להשתפר ולהתקדם".
איזו עצה את מצטערת שלא אימצת בנעורייך?
"אני מצטערת שלא התאמצתי ללמוד מחשבים. אמנם למדתי מתמטיקה, פיזיקה ואנגלית, אבל זה היה פותח לי עולמות נוספים".
"תלמדו כל מה שאתן יכולות בבית הספר. כל לימוד הוא חוויה וחשיפה לעולמות תוכן שיסללו לכן את הדרך בעתיד"
איזו עצה טובה את יכולה לתת כיום?
"תלמדו כל מה שאתן יכולות בבית הספר, בעיקר מתמטיקה, פיזיקה, מחשבים ומדעים. אל תחששו, אתן לא חייבות להצטיין בכל, אל תשפטו את עצמכן לחומרה, כי כל לימוד הוא חוויה וחשיפה לעולמות תוכן שיסללו לכן את הדרך בעתיד".
כשהיית נערה, מי הייתה ההשראה שלך?
"מרגרט תאצ'ר, ראשת ממשלת בריטניה לשעבר, שכונתה 'אשת הברזל'. היא הובילה רפורמות גדולות והעלתה את רמת החיים בבריטניה, וזה לא מובן מאליו".
האם לדעתך לנערות עדיין יש היום חסמים בהשוואה לנערים?
"אין להן חסמים חיצוניים, המחסומים האמיתיים הם פנימיים - הן עצמן. נערות כיום שופטות את עצמן לחומרה, החינוך שבנות סופגות בבית הוא חינוך עם ציפיות לא הגיוניות לשלמות. מצפים מהן להצטיין בכל, ואני אומרת - אל תצטיינו בכל, תלמדו, תפתחו ביטחון עצמי במי שאתן, תתמקדו במה שאתן הכי טובות ותהיו מצוינות בזה". לפרטים נוספים: https://girlsweek.shavot.org/powerpose/
  • צילום: שי קדם, שיער: מיכאל צבייגנבאום, איפור: מיכל אחדות
פורסם לראשונה: 09:19, 11.12.22
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button